Опалювальний сезон у Києві: Як не сплачувати зайвого

Опалювальний сезон у Києві: Як не сплачувати зайвого
Фото з відкритих джерел

Петро Пантелеєв

Заступник голови КМДА

У Києві нарахування за тепло здійснює постачальник послуг, тобто компанія, з якою у вас договір. У рахунках на сплату комунальних послуг, яку отримують споживачі, вказано компанію та її основні реквізити. Найбільша зона обслуговування – у Комунального підприємства "Київтеплоенерго", а також у приватної компанії "Євро-Реконструкція", що обслуговує жителів Дарницького та Дніпровського районів.

Методика нарахування залежить від того, є в будинку лічильники чи ні. Якщо є, то компанія зобов'язана нараховувати згідно з приладом обліку. Якщо немає, то відповідно до встановлених тарифів з урахуванням кількості опалювальних днів та температурних показників. На сьогодні 90% будинків обладнано загальнобудинковими тепловими приладами обліку. Близько 4 тис. приладів будинкового обліку тепла оснащено модемами, за допомогою яких здійснюється дистанційний контроль та зняття показань.  

У 2019 році "Київтеплоенерго" завершує відновлення 900 будинкових теплолічильників. Хоча закон України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" зобов'язує це робити мешканців. Однак місто спільно з тепловиками не припиняє роботу з відновлення обладнання. Але слід зауважити, що відновлені після крадіжок чи зламані прилади краще ставити одразу з охоронною системою. Як це реально зробити – прописано в графіку.

КМДА

Показання будинкового приладу обліку знімають щомісяця – останньої декади. Ці дані необхідні для нарахувань споживачам за тепло. А щоб у киян не було сумнівів у прозорості та справедливості цих даних, ми пропонуємо процедуру спільного зняття. Для цього необхідно залишити заявку на 1557 або (044) 500 1557 (з мобільного), а також можна залишити онлайн-заявку на сайті https://1557.kyiv.ua.

Новини за темою

Долучившись до спільного зняття показань та отримавши інформацію щодо загального споживання в будинку, знаючи кількість квартир, можна зрозуміти, скільки нараховано вам і кожному сусідові. Адже в рахунку на оплату вказано дані споживання тепла квартирою. "Київтеплоенерго" також за запитом споживача може надати більш деталізовану інформацію.

Якщо ж говорити про постачання води, то дійсно, відповідно до закону, мешканці, що не мають квартирних лічильників, сплачують різницю, що залишається коли від загального обсягу спожитого за лічильником віднімають суму спожитого квартирами з лічильниками. І тут можна стати заручником недобросовісності сусіда і платити за нього, адже у квартирі може бути зареєстровано одну-дві особи, а фактично проживати набагато більше. Тому встановлення квартирного лічильника на холодну та гарячу воду – це найкращий захист для споживача.  

Слід врахувати, що у двох абсолютно однакових будинках нарахування можуть колосально відрізнятися. У нас навіть був випадок, коли мешканці одного будинку на Оболоні приходили зі скандалом і претензією до жителів сусіднього будинку: чому це вам набагато менше нараховують, ніж нам?!! А відповідь проста: енергоефективні заходи. Лічильник – це як діагностика в медицині. Він показує, чи багато "з'їдає" теплової енергії будівля. Якщо споживання надмірне – встановлюємо індивідуальний тепловий пункт із погодним регулюванням, утеплюємо зовні стіни, міняємо старі вікна й двері, утеплюємо покрівлю. І от, теплові "апетити" вашої багатоповерхівки вже зменшуються на 50-70%.

Що робити, якщо споживач незадоволений послугами, які отримує? У Києві працює інспекція (управління) самоврядного контролю. Ось їхня сторінка у Facebook. Кияни можуть звернутися до інспекції, скласти акт про незадовільну якість послуг та претендувати на перерахунок. Відповідно до законодавства, перерахунок здійснюється на кількість градусів, що не "дотягують" до норми.

Також сьогодні у багатьох споживачів виникають справедливі питання щодо того, скільки споживають комерційні організації, що містяться в житлових будинках, адже ми часто бачимо, що на нижніх поверхах житлових багатоповерхівок розташовані офіси, магазини тощо.

І завдання теплопостачальних організацій – забезпечити справедливий розподіл спожитого та в жодному випадку не допустити, щоб люди сплачували за комерсантів. І з цією метою ми проводитимемо перевірки в будинках, де є скарги людей.

Якщо виникають якісь запитання щодо платіжки, треба йти до Центру комунального сервісу. Їх працює близько 40 точок і тамтешні працівники мають достатній рівень знань і кваліфікації, щоб роз'яснити найскладніші питання.

Близько двох місяців тому ми в тестовому режимі запустили сайт TEPLO.ORG.UA. Там можна побачити споживання теплової енергії столичними будинками, порівняти свій будинок з аналогічним за поверховістю та серією тощо. Наразі ми допрацьовуємо сайт, додаємо опції, щоб кияни мали зручний і достовірний інструмент перевірки нарахувань за тепло.

Петро Пантелеєв

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>