Оновлена "Молодість": Чим запам'ятався 47-й фестиваль

Захід не тільки "переїхав" в теплу пору року, але й оселився на березі Дніпра

Оновлена "Молодість": Чим запам'ятався 47-й фестиваль
47-й Міжнародний кінофестиваль "Молодість" 112.ua

Блог про Кіно

Редакційний блог

Захід не тільки "переїхав" в теплу пору року, але й оселився на березі Дніпра

Кінець весни і початок літа ознаменувалися для Києва відразу декількома масштабними подіями. По-перше, столиця (як і Україна в цілому) вперше приймала у себе фінал Ліги чемпіонів, який відбувся 26 травня. Крім того, на цей та наступний дні припали святкування Дня Києва та Трійці, яка подарувала українцям додатковий вихідний, а 30 травня відчинив двері традиційний для весни "Книжковий арсенал". Долучитися до урочистостей вирішив і кінофестиваль "Молодість", який пройшов в цьому році з 27 травня по 3 червня.

Рішення про "переїзд" в теплу пору року організатори пояснили великою кількістю осінніх кінозаходів і, в першу чергу, необхідністю оновлення. Для більш плавного переходу у новий формат у жовтні відбулася дводенна розминка "Молодість. Пролог", в рамках якої було показано 34 фільми (в тому числі і продовження "На голці"), а також проведено конкурс українських короткометражок. Основна ж програма, що включає кілька конкурсів і більше двохсот картин, відбулася вже тепер.

"Молодість" почалася в 1970 році як огляд студентських стрічок Київського театрального інституту імені Карпенка-Карого, який ще не був тоді університетом. І насправді та "Молодість" проходила навесні, тобто ми повертаємося до свого коріння... Це стане традицією нашого фестивалю – відкривати його в День Києва", – зазначив директор кінофестивалю Андрій Халпахчі в ході урочистої церемонії відкриття, що пройшла на Поштовій площі.

До речі, місце проведення було вибрано не випадково. Крім традиційного кінотеатру "Київ" і "України" та "Сінема Сіті", що до нього приєдналися, деякі події фестивалю відбувалися прямо під відкритим небом. Зокрема, на згаданій Поштовій площі, де встановили великий екран і близько 500 стільців для глядачів, і у клубі "ПБК", розташованому на Трухановому острові. А пізнавальна частина програми поселилася в Домі освіти та культури "Майстер Клас".

  • Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю
    Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю "Молодість" molodist.com
  • Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю
    Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю "Молодість" molodist.com
  • Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю
    Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю "Молодість" molodist.com
  • Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю
    Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю "Молодість" molodist.com
  • Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю
    Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю "Молодість" molodist.com

Такі нововведення, безумовно, допомогли освіжити фестиваль і надати йому менш формальний тон (чого тільки варта можливість дивитися кіно прямо на пляжі), однак на відвідуваності позитивно позначитися їм, на жаль, не вдалося. Незвичний час проведення, тепла погода і всі інші відволікаючі фактори виманили глядачів з кінотеатрів, зали яких на денних сеансах не заповнювалися навіть на третину. Не збирали аншлаги також вечірні прем'єри, так само як і гучні покази на відкритих майданчиках. Побачити більш підходящу для фестивалю відвідуваність можна було хіба що у вихідні дні, та й то – не у всі.

Така низька явка здається особливо гнітючою на тлі гідного вибору фільмів, яким організатори фестивалю незмінно тішать своїх гостей. Зокрема, завдяки піврічному відстроченню "Молодість" встигла підхопити зовсім свіжі картини, тільки-тільки представлені на зимових фестивалях, розбавивши їх більш ранніми гучними роботами, та запропонувати всім бажаючим досить вражаючі конкурсні і позаконкурсні програми.

Наприклад, цього разу в Київ приїхало одразу чотири призери Берлінале-2018 – експериментальна робота Адіни Пінтіліє "[Не]торкайся", яка піднімає табуйоване в суспільстві питання сексуальності, і тонка історія кохання двох немолодих жінок "Спадкоємиці". Остання картина, до речі, стала для парагвайського режисера Марсело Мартінессі дебютом у повнометражному кіно і отримала на конкурсі "Молодості" "Сонячний зайчик" приз за найкращий ЛГБТ-фільм. В рамках цієї програми була показана й документальна стрічка Євангелії Краніоті "Обскуро барроко", що розповідає про життя трансгендерної жінки з Бразилії. У свою чергу драма Малгожаті Шумовської "Обличчя/Рило", що розповідає про взаємозв'язок зовнішнього і внутрішнього "я" людини, стала фільмом-відкриттям фестивалю.  

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Шалений Макс: Дорога гніву" molodist.com
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "[Не]торкайся" molodist.com

Серед помітних подій заходу також – показ чорно-білої версії нашумівшого постапокаліптичного бойовика Джорджа Міллера "Шалений Макс: Дорога гніву" (шестиразового лауреата "Оскара", між іншим), а також "Фантастичної жінки" Себастьяна Леліо – володаря однієї аналогічної статуетки в категорії "Найкращий фільм іноземною мовою".

А ось гран-прі "Молодості-2018" за найкращий дебют дістався роботі Андріуса Блажевічюса "Святий". На прикладі простого жителя провінційного містечка ця литовсько-польська стрічка оповідає про подолання людиною криз в умовах зовнішньої і внутрішньої нестабільності.

У цілому в цьому році конкурсанти та переможці фестивалю приділили максимальну увагу питанням взаємовідносин людини з самою собою, розглядаючи цю тему за допомогою детального промальовування побутових і культурних аспектів навколишньої дійсності. Наприклад, приз за найкращий повнометражний фільм отримали "Зимові брати" Глинура Палмасона, що розкривають характер персонажів через призму їх буднів і звичок.  

Те ж саме можна сказати і про переможця національного конкурсу короткометражних фільмів – спортивну драму (але, по суті, виходячу за межі суто спортивної) "Штангіст". У своїй роботі режисер Дмитро Сухолиткий-Собчук занурює глядача у внутрішні проблеми і травми героя, пропонуючи просто за ним поспостерігати.

Звичайно ж, українські автори не обійшли увагою і актуальні соціально-політичні питання. Наприклад, у багатьох роботах відчувалася тема війни. Найчастіше постановники поміщали в центр кінематографічного дослідження пересічних громадян, які в тій чи іншій мірі відчули на собі вплив подій, що відбуваються на сході України.

Окремим фоном звучала тема українсько-російських взаємин та політичних в'язнів. Зокрема, в їх підтримку виступив В'ячеслав Бігун з соціальною роботою "Сильні духом". Фільм розповідає історію Юрія Яценка, який перебував у незаконному ув'язненні в Росії з 2014 по 2015 рік. У рамках фестивалю відбулася прем'єра фільму, яка супроводжувалася дискусією і акцією підтримки іншим українським в'язням Кремля. Крім того, кожен фестивальний показ супроводжувався плакатом на підтримку українського режисера Олега Сенцова, який утримується в РФ по сфальсифікованій справі і оголосив голодування більше трьох тижнів тому.

Фото з 47-го Міжнародного кінофестивалю "Молодість" molodist.com

В іншому ж "Молодість-2018" пройшла в урочистій і водночас кілька розслабленій обстановці, на що найкращим чином вплинула весна і нові локації фестивалю. Хочеться вірити, що в наступному році гідності заходу зможе оцінити набагато більше глядачів, а поки радіємо з того, що вже в цьому було дуже здорово.

Тетяна Ахапкіна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів