banner banner banner banner

Чим вразив новий винищувач ВПС США

Зразок для демонстрації характеристик винищувача наступного покоління ВПС США, який вже літав.

Чим вразив новий винищувач ВПС США
З відкритих джерел

Yahoo News Japan

Новини Японії

Зразок для демонстрації характеристик винищувача наступного покоління ВПС США, який вже літав.

Оригінал на сайті Yahoo News Japan

15 вересня 2020 року виконавчий директор із закупівель ВПС США Вілл Ропер (Will Roper) повідомив, що винищувач наступного покоління NGAD( Next Generation Air Dominance), який позиціонується як наступник винищувачів F-15 C/D і F-22A, вже літає. 

Ропер не розповів про те, яким саме винищувачем є демонстраційний зразок, який виробник його розробив і коли він здійснив перший політ, однак він заявив, що завдяки використанню віртуальної реальності та інших технологій цифрового проектування, а також новітніх технологій виробництва перший політ вдалося здійснити менш ніж через рік після визначення характеристик, якими повинен володіти демонстраційний зразок. 

ВПС США почали обговорювати наступника F-15 C/D і F-22A ще в 2010-х роках. Проте було висловлено різні думки: яким саме повинен бути новий винищувач, чи достатньо буде просто модернізувати F-35 і не розробляти новий літак і взагалі чи потрібно з нуля розробляти пілотований винищувач. У результаті ВПС США так і не змогли виробити концепцію. 

Новини за темою

З огляду на це в жовтні 2019 року Ропер запропонував концепцію "серія цифрового століття" (Digital Century Series). Я вважаю, що демонстраційний зразок NGAD, про який цього разу говорив Ропер, це той самий літак, який було розроблено відповідно до цієї концепції. 

Переваги "серії цифрового століття"

З 1954 по 1959 роки ВПС США взяли на озброєння шість літаків: F-100, F-101, F-102, а також F-104, F-105 і F-106, які також використовувалися Військово-повітряними силами самооборони Японії. Ці літаки відносять до "серії століття". 

"Серія цифрового століття" має на увазі введення кожні вісім років у експлуатацію нових винищувачів з новітніми на той момент технологіями за рахунок застосування технологій цифрового проектування і новітніх технологій виробництва, а також списання кожні 16 років літаків, які вже стоять на озброєнні. Суть концепції - розробка нових винищувачів протягом циклу, близького до "серії століття", за рахунок використання цифрових технологій. 

За словами Ропера, ця ідея буде мати три переваги. Нині США вважають, що найбільша загроза виходить з боку Китаю, який вже прийняв на озброєння винищувач п'ятого покоління J-20. До того КНР почала розробки винищувача шостого покоління. Окрім того, справа не обмежується тільки винищувачами. Китай поступово наздоганяє США за швидкістю розробки і введення в експлуатацію нових озброєнь.

Передбачається, що попри це Китаю буде складно оновлювати винищувачі кожні вісім років, тому, на думку Ропера, якщо ВПС США приймуть концепцію "серія цифрового століття", однією з її трьох переваг стане те, що в галузі винищувачів США будуть завжди на крок попереду. 

Чи стане ця концепція революцією в галузі розробки винищувачів?

Окрім того, термін служби сучасних винищувачів становить близько 30 років, а за підрахунками американських ВПС, після 15 років експлуатації витрати на технічне обслуговування щорічно зростають на 3-7% (власне, це стосується не тільки американських літаків).

До того ж додаються серйозні витрати на модернізацію, яка необхідна для запобігання зниженню функціональності винищувача. Порівняно зі звичайними літаками витрати на розробку і виробництво "серії цифрового століття" збільшаться, проте за рахунок списання літаків кожні 16 років вдасться скоротити витрати на технічне обслуговування і модернізацію. В результаті обчислення показали, що загальний бюджет вийде скоротити на 10% порівняно з винищувачами, які розроблялися і вироблялися відповідно до 30-річного циклу. І, за словами Ропера, це - друга перевага. 

Ба більше, для "серії цифрового століття" будуть застосовуватися новітні виробничі технології, наприклад, цифрове проектування і 3d-принтери, тому компаніям, які раніше не займалися виробництвом і розробкою винищувачів, буде простіше входити в такі проекти. 

Шанс на участь у літаковому бізнесі отримають такі венчурні підприємці, як-от, наприклад, Ілон Маск, який очолює SpaceX, яка розробляє ракети і космічні кораблі, і Tesla, яка виробляє електромобілі. Завдяки цьому виникне здорова конкуренція, і, на думку Ропера, це — третій плюс. 

Тим часом поки невідомо, чи буде прийнято концепцію "серії цифрового століття", чи ні. Так чи інакше, я думаю, цією проблемою вельми стурбовані Військово-повітряні сили самооборони Японії, які експлуатують американські винищувачі F-15 і F-35 і які звичними методами розробляють винищувач наступного покоління — наступника F-2. 

Осаму Такеуті

Переклад ІноЗМІ.

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected].

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>