banner banner banner

"Новий шовковий шлях": Чи могла б Україна приєднатися до нього?

"Новий шовковий шлях": Чи могла б Україна приєднатися до нього?
Facebook В'ячеслава Лисенко

В'ячеслав Лисенко

президент компанії "Укр-Китай Коммунікейшин"

Оригінал на сторінці В'ячеслава Лисенка в Facebook

Чули про "Один пояс, один шлях"? Його ще називають "Новий шовковий шлях". Спробую коротко розповісти, що це і чи є в ньому місце Україні.

Що таке "Один пояс, один шлях"? "Один пояс, один шлях" - стратегія розвитку Китаю. Її вперше озвучили восени 2013 року. Основна мета - поглибити співробітництво між Китаєм і транзитними країнами Євросоюзу. Стратегія розділена на 2 частини – "Економічний пояс шовкового шляху" і "Морський шовковий шлях".

"Економічний пояс" - розвиток регіону давнього історичного маршруту в пов'язаний економічний простір.

"Морський шовковий шлях" - розвиток морської інфраструктури у Південно-Східній Азії, Північній Африці і Океанії.

Логістична безпека Китаю - однозначно основа проекту. Торгова війна Китаю зі США, масштаби та важливість "Нового шовкового шляху" наштовхують на думки, що проект - ще й інструмент впливу Піднебесної в країнах, які ввійшли в проект.

Чи є місце Україні в "Новому шовковому шляху"?

Новини за темою

Буде зайвим нагадувати, що геополітичне розташування України унікальне, завдяки йому ми, теоретично, цілком могли б брати участь у товарообігу ЄС з Китаєм. Однак є нюанси, які заважають Україні масштабно увійти в "Економічний пояс". Про що я?

По-перше, Україна не член ЄС, значить проходити кордон товарів складніше - додатково ще одна митниця. Болгарія і Румунія в цьому плані набагато привабливіші.

По-друге, в Україні непрозоро і довго оформляють митні вантажі, економічний фон для торгівлі з Китаєм довгий час зберігається непривабливим. Всі ж пам'ятають про податки на посилки з Китаю та інших країн на суму більше 100 євро?

По-третє, прикордонні області України з ЄС навряд чи можуть похвалитися розвинутою інфраструктурою, з залізничним транспортом справи йдуть ще гірше, великих транспортних аеропортів у нас немає, а їх будівництво - дуже ризиковане рішення, адже для окупності вже в перші роки повинен бути величезний товарообіг.

Якщо ж вирішити ці проблеми, то співпрацювати з Китаєм в рамках "Нового шовкового шляху" було б реальним. Уявіть Україну базою, в яку звозяться товари і сировина з Китаю, тут перетворюються на готові продукти і відправляються в Євросоюз.

До речі, економічну вигоду від участі в проекті ми отримали б не тільки від торгівлі: сам факт присутності у "Новому шовковому шляху" - потужний поштовх до розвитку інфраструктури. В транспортні системи та інфраструктуру країн-учасників Китай інвестує сумарно 40 млрд доларів.

В'ячеслав Лисенко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>