Нові ПДР: Що вже змінилося насправді

Здавалося б, все просто і очевидно, але ...

Нові ПДР: Що вже змінилося насправді
З відкритих джерел

Тетяна Святенко

Журналіст

Здавалося б, все просто і очевидно, але ...

В Україні з 1 січня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету міністрів про обмеження максимальної швидкості руху в містах до 50 км/год.

Відповідний документ було ухвалено 10 листопада 2017 р. Паралельно з ним Кабмін затвердив проект закону, розроблений МВС, яким пропонує збільшити штраф за перевищення максимально дозволеної швидкості до 3,4 тис. гривень, допустиме перевищення встановлених обмежень швидкості не +20 км/год, а +10 км/год, а вночі максимально допустимою залишається швидкість в 60 км/ч.

УВАГА! "Кабмін затвердив" - це означає, що він узгодив текст, який надсилає депутатам парламенту на розгляд і голосування. Кабмін не ухвалює закони, а тільки постанови і розпорядження.

Чому все так складно? ПДР затверджуються Кабінетом міністрів, а умовно-безкоштовне перевищення швидкості на 20 км/год регулюється Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП), зміни до якого можна вносити прийняттям відповідного закону. А закони в нас хто ухвалює? Народні депутати України простою більшістю (або більшістю натиснутих кнопок).

Здавалося б, все просто і очевидно. Внесли зміни до правил дорожнього руху постановою Кабміну, буквально замінивши у відповідному пункті правил цифру "60" на "50", а все інше, оскільки потребує внесення змін до різних правових актів, буде робитися зі схвалення депутатів. Тобто норми про підвищення штрафів до 3,4 тис. гривень, про +10 км/год допустимого перевищення і нічну їзду набудуть чинності після голосування нардепами і підписання закону президентом.

Але це було б занадто просто і нудно! Якщо очевидної проблеми немає, її необхідно створити. Чим, власне, і зайнялися в соцмережах. Третій день у Facebook автомобілісти переказують одне одному норми проекту закону як доконаний факт!

Скріншот Facebook скриншот

Скріншот Facebook скриншот

І нехай уже різноманітні автолюбителі - їм можна що завгодно, лише б у рамках закону. А що найцікавіше (найбільш сумне, смішне, безглузде - потрібне підкреслити) - це роблять народні депутати, ніби не пам'ятаючи (вони ж пам'ятають, правда?), які проекти законів голосували.

Скріншот з Facebook Володимира Ар'єва Facebook Владимира Арьева

УВАГА! У прес-службі МВС 112.ua ще раз підкреслили, що набула чинності норма про обмеження максимальної швидкості до 50 км/год в містах та про строк дії вперше отриманих водійських посвідчень, а все інше є у законопроекті, який потребує схвалення депутатів. Що є у цьому законопроекті?

А все те, що депутати вже поспішили оголосити таким, що прийняли, і навіть нібито взяти до виконання, а саме штраф у 3400 грн за перевищення швидкості 50 км/год (зараз штраф за перевищення швидкості 510 грн), + 10 км/год умовно-безкоштовного перевищення швидкості (насправді +20 км/год), можливість їздити 60 км/год у нічний час з 23:00 до 6:00 (зараз такої норми немає).

І нагадаємо, навіщо це все:

Як розповіли 112.ua в патрульній поліції України, зниження максимально дозволеної швидкості руху авто в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год "буде сприяти значному підвищенню рівня безпеки дорожнього руху та збереження життя людей".

А от як патрульні будуть контролювати і фіксувати швидкість авто, поки не зрозуміло. Станом на сьогодні поліція в автоматичному режимі може фіксувати такі порушення ПДР:

- перевищення встановлених обмежень швидкості руху ТЗ;

- проїзд на заборонний сигнал світлофора;

- порушення правил зупинки і стоянки;

- порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів;

- порушення встановленої для транспортних засобів заборони виїзду на смугу зустрічного руху;

- порушення правил руху через залізничний переїзд;

- порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатись тротуарами та пішохідними доріжками.

"У той же час станом на 27.12.2017 Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (за допомогою технічних засобів, які дають можливість здійснити фотографування або відеозапис і функціонують згідно з законодавством про захист інформації), відповідальність несуть юридичні і фізичні особи, за якими зареєстровано транспортний засіб", - кажуть у патрульній поліції.

Але поліція не почне фото- й відеофіксацію перевищення швидкісного режиму в 50 км/год для автомобілів з 1 січня 2018 року. Тому що немає всіх необхідних технічних пристроїв для фото- та відеофіксації.

"Поліція готується до того, щоб почати вимірювати це порушення. Зараз вона цього не робить через відсутність певних технічних пристроїв, але активно готується, щоб почати це робити. Відео- та фотофіксація правопорушень не запрацює з 1 січня. З 1 січня значно активізується робота над цим", - розповів речник МВС Артем Шевченко.

За прогнозами МВС, фото- й відеофіксація почне роботу в першому кварталі 2018 р., а за песимістичними прогнозами - з середини або з першої, можливо другої, половини.

З Новим роком!

І депутатів теж зі святом

Підготувала Тетяна Святенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>