Ані під'їзду, ані геополітики, ані собачої будки

Ані під'їзду, ані геополітики, ані собачої будки
Фото з відкритих джерел

Кирило Рижанов

Журналіст

Такі різні новини минулого тижня, як протести "євробляхерів" і паризькі зустрічі світових лідерів, виявляються для України "про одне й те саме".

Діагноз – втрата суб'єктності. Причина – втрата системності мислення.

Зустрічі в Парижі – як щось далеке, на що мало можуть вплинути навіть українські еліти, але обговорення яких допомагає відчути власну значущість і компетентність у глобальних питаннях.

"Євробляхи" - як щось близьке, на що не можуть вплинути вже українські громадяни.

Новини за темою

І в тому, і в іншому випадку широкий суспільний дискурс зведено до подробиць. Як довго вдалося президенту України поспілкуватися з тими чи іншими світовими лідерами? Чи можна за їхніми поглядами (і тим паче за потилицями) визначити ставлення до президента України/Росії? Чи правда, що власники "євроблях" схильні до частого порушення ПДР або все-таки це ті, хто проти "євроблях", - малоініціативні та такі, що "виступають заодно з корупціонерами у владі"?

Звісно, проблема не в тому, що умовний "ефір" зайнятий саме цим. Проблема в тому, що крізь "білий шум" ніхто не може просунути дійсно стратегічне бачення.

Міркування про щось високе часто перериваються забійним, здавалося б, аргументом: у під'їзді наведи порядок, перш ніж про глобальне міркувати. Проте системне мислення передбачає наявність обґрунтованих уявлень і про під'їзд, і про міжнародне становище. Нехай не на рівні спеціаліста, нехай з об'єктивним визнанням власної недосконалості, однак з готовністю всебічно розглядати проблеми, що стосуються цього. Розпізнавати, що саме стосується, і виходячи з цього – шукати якнайширше коло союзників.

Що ми бачимо з тими ж "євробляхами"? Питання митної політики, використання бюджетних механізмів згадують – саме згадують! – мимохіть. Відбувається не об'єднання автомобілістів в ім'я зрозумілих цілей прозорих тарифів і безпеки руху, а взаємні обміни "променями ненависті" - на довершення втіхи тих, проти кого протести "євробляхерів" теоретично спрямовано. Зауважте, ми навіть не торкаємося питання, хто саме із владних кабінетів є ймовірним куратором їхніх акції. Тут і без того яскрава картинка, як підбурювати людей чубитися між собою, щоб на питання "наверх" у них залишалося менше сил.

Проблема в тому, що таке ж ставлення українські еліти провокують до себе на міжнародному рівні. Адже коли порядок денний зведено до "сфотографуватися і заручитися обіцянками підтримати на виборах", то й виконати його нескладно. І втратити при цьому значно більше і для країни, і навіть для себе.

…А як засвідчив початок вже цього тижня, те ж стосується й опалення. Ось те, що вже точно стосується кожного. Однак і тут обговорення (і навіть практичні дії) зведено до подробиць.

Кирило Рижанов

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів