112.ua

Антитерористична операція, яка була введена в дію указом в.о. президента паном Турчиновим у квітні 2014 року, виконала низку головних завдань: локалізувати ті бандформування, які спонсорувалися з РФ, дати можливість провести демократичні відкриті і визнані усім світом вибори президента, вибори до парламенту і місцеві вибори. Також наступним кроком АТО дозволило частково повернути захоплені території. На цьому весь перелік інструментів, закладений у закон про боротьбу з тероризмом, є майже вичерпаним.

І на ту гібридну війну, яку провадить РФ, країна-агресор, проти України ми повинні дати сучасну адаптовану відповідь, тому що користуватися тими канонами, які існували після закінчення Другої світової війни, є дещо недоцільним. Той фактор проведення військової агресії, інформаційної агресії, економічної агресії, енергетичного шантажу, які є складовими гібридної війни, яку провадить РФ, також потребує сучасної відповіді. І сучасною відповіддю буде створення такого законопроекту, який би дозволив формувати оперативний штаб, вирішувати, яка людина буде очолювати, буде призначена указом президента. Цей оперативний штаб буде підпорядковуватися президенту України як верховному головнокомандуючому, а також Генштабу. В результаті створення такого оперативного штабу усі силові підрозділи ЗСУ, Нацгвардії, інших формувань, а також військово-цивільні адміністрації будуть тепер діяти під єдиним стратегічно виваженим керівництвом, дозволять правильно втілювати державну політику України щодо деокупації частини донецьких і луганських територій, які перебувають під російськими військами.

Новини за темою: Від влади вимагають називати АТО війною? Ось вам законопроект

Ми не забуваємо, що у нас частина законодавства за цих три роки була достатньо чітко прив’язана саме до режиму проведення АТО, і саме я сьогодні порушував питання, що, скасовуючи після введення цього законопроекту в дію режим ведення АТО, ми повинні так само вдосконалити і адаптувати існуюче законодавство заради того, щоб усі наші українські громадяни, які потерпають від російської окупації на тимчасово окупованих територіях, могли користуватися всіма наданими їм на сьогодні правами і можливостями.

Більше ніж упевнений, що ми встигнемо до повернення президента зі, сподіваюся, успішного його візиту до США підготувати цей законопроект до того, щоб він його як невідкладний міг подати у парламент, а парламент вже зміг його ухвалити якомога скоріше. Нам абсолютно нема чого зволікати. Ми маємо чіткі позиції на зовнішньополітичному фронті й на нашому фронті з РФ. Ми маємо достатній досвід, який дає нам підставу вважати, що ми маємо якісну базу для того, щоб безупинно робити всі необхідні для нас заходи щодо повернення частини окупованих територій, як Донецької, так і Луганської областей.

Нагадаю, що анексія Криму і його повернення регламентуються зовсім іншим законодавством. Наразі йдеться саме про деокупацію частини Донецької та Луганської областей.

Андрій Тетерук

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.