banner banner banner banner

Навіщо люди панічно скуповують туалетний папір?

Навіщо люди панічно скуповують туалетний папір?
З відкритих джерел

Kurier

Німецька газета

Оригінал на сайті Kurier 

Спочатку з продажу зникли медичні маски, потім дезинфікувальні засоби для рук. Разом із макаронними виробами, всілякими консервами, овочами і фруктами, гелем для душу і зубною пастою туалетний папір входить до найбільш затребуваних товарів. На фото і відео з різних країн світу, які публікуються, зокрема, у соціальних мережах, видно порожні полиці в супермаркетах — і людей, які стоять у чергах до каси з величезними упаковками туалетного паперу.

Новини за темою

Але як пояснити цю пристрасть до туалетного паперу з точки зору психології? Клінічний психолог Стівен Тейлор, автор книги "Психологія пандемій", в інтерв'ю телеканалу CNN критично висловився з приводу подібної закупівлі про запас: "З одного боку, відповідь зрозуміла, з іншого, це вже перебір — ми ж можемо готуватися, не впадаючи в паніку".

Невідомий і страхітливий

Новий коронавірус, за словами експерта, вселяє людям жах насамперед тому, що дотепер не вивчено. А оскільки люди отримують і поширюють досить суперечливу інформацію про пов'язані з новим вірусом ризики, вони схильні впадати в крайнощі.

"Якщо людям кажуть, що наближається якась небезпека, але пропонують лише частіше мити руки, цей захід вони вважають недостатнім за таких масштабів загрози, - пояснив Тейлор. - Адже їм здається, що коли йдеться про особливі загрози, необхідні й особливі запобіжні заходи".

Окрім страху перед наслідками спалаху вірусу, за панічною купівлею криються побоювання, що карантин триватиме довго, сказав в інтерв'ю CNN психолог університету Карнегі-Меллона із Піттсбурга Барух Фішгофф.

Ефект наслідування

Є ще один важливий момент: коли хтось береться скуповувати якийсь товар, це викликає ланцюгову реакцію. У наш цифровий вік у соціальних мережах безліч  фотографій порожніх полиць у супермаркетах, і люди, які бачать цю картину, теж біжать до магазину. "Люди - соціальні істоти і в повсякденному житті шукають підтвердження того, що щось є безпечним, а що небезпечним. І коли вони бачать, як інші панічно скуповують туалетний папір, вони заражаються цим страхом", - пояснив експерт.

Новини за темою

На всяк випадок

Масове скуповування туалетного паперу має і суто практичні аспекти: мільйони людей у різних країнах змушені в ці дні залишатися вдома, виходячи на вулицю лише в разі крайньої потреби. Тим, у кого запаси туалетного паперу досить великі, не треба виходити, щоб купити його. "Новий коронавірус спричинив зародження отакої „психології виживання", згідно з якою ми маємо максимально довго протриматися, не виходячи на вулицю, а для цього треба запастися найнеобхіднішим. А одна з найнеобхідніших речей — туалетний папір", — упевнений професор університету Темпл, колишній президент Американської асоціації психологів Френк Фарлі. За його словами, люди запитують: "Якщо у нас закінчиться туалетний папір, чим ми його замінимо?"

Зберегти контроль

І нарешті, закупівля туалетного паперу про запас дарує людям відчуття контролю - у часи, коли вирує пандемія і панує дефіцит. "Залежно від того, як люди оцінюють шанси на те, що їм знадобиться туалетний папір, може виявитися, що витрати окупляться, — сказав Тейлор. - Коли є відчуття, що вони зробили все, що тільки могли, люди відчувають задоволення".

Переклад ІноЗМІ.

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected].

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>