Нам є що сказати: Як українські міста можуть конкурувати на міжнародному рівні

Незважаючи на складну ситуацію в Україні, наші міста поступово розвиваються і переймають міжнародний досвід, впроваджуючи технології і забезпечуючи обслуговування нового, більш цифрового способу життя

Нам є що сказати: Як українські міста можуть конкурувати на міжнародному рівні
Житомир став одним із перших міст Європи, де можна розплатитися банківською карткою за проїзд в наземному транспорті "Журнал Житомира"

Незважаючи на складну ситуацію в Україні, наші міста поступово розвиваються і переймають міжнародний досвід, впроваджуючи технології і забезпечуючи обслуговування нового, більш цифрового способу життя

Сьогодні 54% населення світу проживає в містах, а в процесі урбанізації щотижня до міських центрів переїжджають ще 3 мільйони людей. За оцінками ООН, до 2050 року 66% населення світу житиме в містах.

Конкуренція за людський ресурс серед міст стала сьогодні ключовим чинником розвитку. Саме тому чи не кожне місто Європи прагне стати найкомфортнішим і найінноваційнішим.

Прогресивні міста не просто успішно впроваджують технології, але і забезпечують обслуговування нового, більш цифрового способу життя. Airbnb і Über вже стали частиною життя, завдяки якій ми ще більш мобільні та ефективні. Місто, яке не просто розвиває подібні сервіси, але й власне є тим самим сервісом для міського жителя, буде лідирувати.

У 2017 році Париж виграв почесне звання самої інноваційної столиці ЄС, в 2016 це звання дісталося Амстердаму. Перше місто продемонструвало кейс найбільшого в світі startup-кампусу, який розташовано в колишньому залізничному депо розміром з Ейфелеву вежу. У ньому розміщено понад 1000 стартапів, а також компаній-засновників, таких як Microsoft і Facebook. Друге – перетворення промислової ділянки на самодостатнє село плавучих будинків, яке повністю функціонує на біогазі та сонячних батареях.

Новини за темою

Але чому ж українські міста не заявляють про себе на світовій арені, коли їм є що сказати? У 2017 році Житомир став одним із перших міст Європи, де можна розплатитися банківською карткою за проїзд у наземному транспорті. А Київ став найзеленішим містом Європи з населенням понад 2 млн людей.

Один з найбільш сильних інструментів для розвитку міста – його колаборація з місцевим бізнесом. В Україні ми можемо спостерігати розвиток такої співпраці. Наприклад, телеком-компанія "Датагруп" впроваджує сервіси "Електронний пацієнт" і "Безпечне місто" в місті Гадяч, в одному з перших в Україні. А "Нова пошта" відкриває відділення навіть у невеликих містах і селах, створюючи робочі місця та сприяючи інтернет-комерції.

Але поки це, швидше, виняток, ніж правило. Український бізнес переважно не прагне стати соціально відповідальним, вважаючи, що їм доведеться більше віддавати, ніж отримувати. Однак соціально відповідальна поведінка компаній деколи є критичним фактором при виборі товару або послуги. Прямий зв'язок між соціальною цінністю компанії, її репутацією і лояльністю споживачів дійсно є. І ті компанії, які це усвідомлюють, вже досягають більшого успіху. Адже вони думають про свого споживача і про його практичні потреби.

Прикладом може стати компанія "великої четвірки" Deloitte, яка розробила Індекс розвитку міст України і вже презентувала динаміку розвитку Миколаєва на Міжнародному саміті мерів, організованому WesternNISEnterpriseFund. Індекс демонструє стан і перспективи розвитку міста, зокрема і для того, щоб представники бізнесу розуміли локальні можливості. Таким чином, динаміка розвитку Миколаєва 2015-2016 рр. становить 3,99% на основі моніторингу 119 індикаторів, сформованих на базі кількісних (59%) і якісних (41%) даних, розділених на три групи з рівною вагою: якість життя та умови праці, інвестиційна привабливість та інституційна спроможність.

Новини за темою

Підприємцям важливо розуміти, що мерії готові і повністю відкриті до співпраці. До того ж муніципалітети дійсно цього потребують, оскільки дещо обмежені у фінансових ресурсах. А бізнес таким чином може знайти нову гілку свого розвитку. Але найголовніше – працювати на загальну мету, розвиток України. Адже, зрештою, це вигідно всім: починаючи від мешканців міста, закінчуючи підприємцями.

Незважаючи на складну ситуацію в Україні, наші міста розвиваються і переймають міжнародний досвід. Але поки вони конкурують лише між собою. Сподіваюся, що цей рік принесе українським містам не тільки новаторські рішення локальних проблем, але і нові можливості співпраці, а також упевненість у своїх можливостях. І вже цього року ми зможемо заявити про успіхи міст України на міжнародній арені.

Ірина Озимок

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини партнерів

Загрузка...