banner banner banner banner

"Ми повинні будувати відносини з Росією такою, яка вона є": Американські експерти закликають Вашингтон до дипломатії з Москвою

Цей відкритий колективний лист підписали 103 американські експерти із зовнішньої політики.

"Ми повинні будувати відносини з Росією такою, яка вона є": Американські експерти закликають Вашингтон до дипломатії з Москвою
З відкритих джерел

Цей відкритий колективний лист підписали 103 американські експерти із зовнішньої політики.

Оригінал на сайті Politico

Російсько-американські відносини зайшли в небезпечний глухий кут, і це створює загрозу національним інтересам США. Ризик військової конфронтації, здатної перерости в ядерний конфлікт, знову цілком реальний. Ми дрейфуємо в бік обтяжливої гонитви ядерних озброєнь, а в арсеналі нашої зовнішньої політики залишилися тільки реакції, санкції, публічні осуди і резолюції Конгресу. Глобальна пандемія Сovid-19 і загальносвітовий економічний спад, який почався внаслідок цього, не зміцнюють співпрацю, а навпаки, тільки посилюють тенденцію до загострення відносин.

Тим часом серйозні загрози миру і нашому добробуту, які вимагають співпраці між Росією і США, в тому числі з таких життєво важливих питань, як ядерна війна і зміни клімату, залишаються без уваги. Ставки дуже високі, тому що небезпека, яка загрожує світу, і втрати колосальні. Тому ми вважаємо, що необхідний ретельний, неупереджений аналіз, а потім і зміна нашого сьогоднішнього курсу.

Новини за темою

Ми беремося за це цілком свідомо. Росія ускладнює і навіть руйнує наші плани та дії, особливо вздовж своєї величезної периферії в Європі та Азії. Вона захопила частину території України та Грузії. Вона оскаржує нашу роль глобального лідера і кидає виклик тому світовому порядку, який ми допомогли побудувати. Вона втручається в нашу внутрішню політику, щоб посилити наявні розбіжності й очорнити репутацію нашої демократії. У кращому випадку наші відносини будуть поєднанням суперництва і співпраці. Завдання політики полягає в тому, щоб знайти найвигідніший і безпечний баланс між нашим суперництвом та співпрацею. З цією метою ми пропонуємо шість загальних рекомендацій щодо формування американського курсу.

— Насамперед нам треба знайти спосіб для того, щоб результативно протистояти російському втручанню в американські вибори і, що найважливіше, блокувати будь-які зусилля з підриву процесу голосування. Необхідними заходами в цьому напрямку є зміцнення нашої виборчої інфраструктури, запровадження санкцій проти росіян, які користуються вкраденою інформацією, а також протидія спробам Росії зламати наші системи. Окрім того, ми повинні викривати російську дезінформацію. Разом з тим, нам треба налагоджувати контакти з Росією за допомогою переговорів, проводячи їх у спокійній обстановці і фокусуючи увагу на можливостях кожної зі сторін завдати серйозної шкоди найважливішим елементам інфраструктури.

— Немає ніякого сенсу в тому, що дві країни, здатні знищити одна одну і за 30 хвилин покінчити з цивілізацією, не мають повновагих дипломатичних відносин. Після української кризи ключові контакти на урядовому рівні було заморожено, консульства закрито, а посольський персонал істотно скорочено. Ми занадто часто і помилково вважаємо дипломатичні контакти нагородою за хорошу поведінку, тим часом як насправді вони служать просуванню наших інтересів і передаванню жорстких сигналів та послань. Дипломатичні відносини потрібні нам як важливий засіб гарантування безпеки, щоб звести до мінімуму неправильні уявлення і прорахунки, які можуть призвести до непотрібної війни. Відновлення нормальних дипломатичних контактів має стати найвищим пріоритетом для Білого дому, і ці дії зобов'язаний підтримати Конгрес.

— Наша стратегічна концепція і стратегічний потенціал повинні бути такими ж, як і в роки холодної війни, коли вони прислужилися нам. Це була добре збалансована відданість стримуванню і розрядці. Таким чином, підтримуючи оборону на належному рівні, ми повинні залучити Росію до серйозного і послідовного діалогу, який допоможе з'ясувати глибинні причини недовіри і ворожості, і водночас — зосередитися на важливих і невідкладних проблемах безпеки, з якими стикаються наші країни.

— Важливо відродити російсько-американське лідерство в наведенні порядку в ядерному світі, який став ще небезпечнішим через технології, які дестабілізують ситуацію, зміну поглядів на застосування ядерної зброї, анульовані ядерні угоди і нові, сповнені напруги відносини в ядерній сфері. Це означає, що треба продовжити дію договору СНО-3 і швидко перейти до наступної фази контролю над озброєннями з метою зміцнення ядерної стабільності, яку буде ретельно вивірено і добре пристосовано до нової ситуації в світі, де сьогодні набагато більше ядерних держав.

— Важливо зробити безпечнішим і стабільнішим те військове протистояння, яке сьогодні існує в найбільш нестійких регіонах Європи від Балтійського до Чорного моря. Важливо рішуче зберігати чинні обмеження, як-от Договір про відкрите небо, який сьогодні опинився під загрозою, і Віденський документ від 2011 року, а також вживати нові заходи щодо зміцнення довіри.

— Успіх американо-китайської політики чимало залежатиме від того, чи дозволить стан російсько-американських відносин здійснювати тристороннє співробітництво з найважливіших питань. Своєю нинішньою політикою ми лише посилюємо готовність Росії підтримувати найменш конструктивні аспекти політики Китаю щодо США. Перевести стрілку в протилежному напрямку буде непросто, але наша мета повинна полягати саме в цьому.

— З найбільш животрепетних питань, де американські і російські інтереси вступають у серйозні протиріччя (скажімо, Україна і Сирія), США повинні дотримуватися твердої і принципової позиції, яку поділяють наші союзники і яка надзвичайно важлива для справедливого результату. Проте, треба приділяти більше уваги сумарному впливу на наші відносини, який з'явиться завдяки вивіреним, стриманим і поетапним крокам, а також тим можливостям, які поліпшувані відносини створюють для подальшого просування вперед.

— Санкції повинні залишитися невід'ємною частиною нашої політики щодо Росії, але вони повинні бути продуманими, точковими, а застосовувати їх потрібно разом з іншими елементами державної могутності, особливо з дипломатією. Стійке накопичення запроваджених Конгресом санкцій, скажімо, за дії Росії в Криму і на сході України, за отруєння в Солсбері, за порушення договору РСМД і за втручання у вибори, позбавляє Москву будь-яких стимулів для зміни курсу, оскільки вона вважає ці санкції постійними і неминучими. Нам треба відновити гнучкість санкційного режиму, зосередивши увагу на точкових санкціях, які можна буде швидко скасувати, якщо Росія сприятиме успіху переговорів із метою пошуку прийнятних рішень щодо врегулювання конфліктів, включаючи очевидні зусилля Росії з припинення втручання в наш виборчий процес. Для цього потрібна політична воля з боку Білого дому і Конгресу.

Новини за темою

Сьогоднішня реальність така, що Росія за Володимира Путіна діє в таких стратегічних рамках, які збудовано на глибоко вкорінених націоналістичних традиціях, що знаходять відгук в еліти та в мас. Наступник Путіна, причому навіть із більш міцними демократичними нахилами, очевидно буде діяти в таких же стратегічних рамках. Було б неправильно будувати американську політику на тому, що ми можемо і повинні змінити ці рамки. Точно так само, з нашого боку, було б нерозумно вважати, що у нас немає іншого вибору, окрім збереження нинішньої політики. Ми повинні будувати відносини з Росією, яка вона є, а не з такою, якою ми хочемо її бачити. Ми повинні повною мірою використати свої сильні сторони, дотримуючись при цьому засобів дипломатії. Так ми зуміємо подолати ті виклики, які кидає Росія, і поставити наші відносини на більш конструктивні рейки. Якщо ми не зробимо цього, платити доведеться занадто високу ціну.

Роуз Геттемюллер, заступник держсекретаря з контролю озброєнь і міжнародної безпеки (2014-2016 рр.)

Томас Грем, старший директор Ради національної безпеки з питань Росії (2004-2007 рр.)

Фіона Гілл, старший директор Ради національної безпеки з європейських та російських справ (2017-2019 рр.)

Джон Гантсман, посол США в Росії (2017-2019 рр.)

Роберт Легвольд, Колумбійський університет

Томас Пікерінг, посол США в Росії (1993-1996 рр.)

Джордж Шульц, держсекретар (1982-1989 рр.)

Вільям Перрі, міністр оборони (1994-1997 рр.)

Ернест Моніз, міністр енергетики (2013-2017 рр.), ініціатива з ядерної загрози

Сем Нанн, американський сенатор (1972-1997 рр.), ініціатива з ядерної загрози

і ще 93 підписи.

Переклад ІноЗМІ

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>