"Молодість. Пролог": У Києві обрали кращу короткометражку і показали продовження "На голці"

Вступна частина до фестивалю "Молодість-47", який відбудеться в травні, ознаменувалася дводенним інтенсивом з короткого метру та кількома повнометражними прем'єрами

"Молодість. Пролог": У Києві обрали кращу короткометражку і показали продовження "На голці"
Афіша фестивалю "Молодість" www.molodist.kiev.ua

Блог про Кіно

Редакційний блог

Вступна частина до фестивалю "Молодість-47", який відбудеться в травні, ознаменувалася дводенним інтенсивом з короткого метру та кількома повнометражними прем'єрами

21-22 жовтня в Києві минули під егідою кіно. Дводенний марафон "Молодість. Пролог" показав 19 кращих українських короткометражок, а також кілька повнометражних вітчизняних і зарубіжних робіт. Серед них – словацько-український фільм "Межа", який буде представляти Словаччину на "Оскарі" цьогоріч, і "Т2 Трейнспоттінг", який так і не вийшов до нашого прокату, – продовження культового фільму 90-х "На голці".

Окрім насиченої програми фестиваль ряснів оновленнями. По-перше, змінилася дата проведення. Замість традиційного жовтня організатори цього разу обрали теплий травень, залишивши на осінній місяць тільки дводенну вступну частину. Більш того, цього року честі відкривати фестиваль удостоївся фільм українського виробництва "Мир вашому дому!", що трапляється нечасто. Не обійшлося також без оновлення символіки – на офіційній церемонії відкриття в Національній опері України замість традиційної червоної килимової доріжки гостей зустрічала зелена.

  • Офіційна церемонія відкриття фестивалю
    Офіційна церемонія відкриття фестивалю "Молодість. Пролог" у Національній опері України www.molodist.kiev.ua
  • Офіційна церемонія відкриття фестивалю
    Офіційна церемонія відкриття фестивалю "Молодість. Пролог" у Національній опері України www.molodist.kiev.ua
  • Офіційна церемонія відкриття фестивалю
    Офіційна церемонія відкриття фестивалю "Молодість. Пролог" у Національній опері України www.molodist.kiev.ua
  • Офіційна церемонія відкриття фестивалю
    Офіційна церемонія відкриття фестивалю "Молодість. Пролог" у Національній опері України www.molodist.kiev.ua

"За 47 років існування Київського міжнародного кінофестивалю "Молодість" у нашій крані відбулися величезні зміни, від здобуття незалежності до Революції Гідності. Безумовно, фестиваль не залишався осторонь головних подій у країні, і сьогодні він теж потребує оновлення", – зазначив генеральний директор КМКФ "Молодість" Андрій Халпахчі.

За його словами, ключовим фактором, що відображає процес зміни, є відродження української кіноіндустрії: "Були роки, коли в нашій країні знімався лише один повнометражний фільм на рік – і фестивалю було дуже важко імітувати наявність українського кіно. Сьогодні завдяки плідній роботі Державного агентства з питань кіно та незалежних кіновиробників уже є з чого обирати у вітчизняному кінематографі".

"Молодість" – це один із тих фестивалів, завдяки якому ми з кожним роком спостерігаємо, як кількісно та якісно стан українського кіно змінюється на краще. Адже основна увага осінньої кіноподії зосереджена саме на національному конкурсі", – у свою чергу зазначив голова Державного агентства з питань кіно Пилип Іллєнко.

Підтвердженням їхніх слів служить і наявність достатньої для конкурсу кількості вітчизняних короткометражних робіт, і вже згадане відкриття фестивалю українським фільмом. Картина "Мир вашому дому!" була знята режисером Володимиром Лертом за підтримки Держагентства з питань кіно. Вибір для фестивалю був очевидним, хоч не обійшлося і без скандалу (виконавця головної ролі Євгена Князєва звинувачували в підтримці анексії Криму, що, за словами режисера фільму, за фактом виявилося "справжньою профанацією").

Афіша фільму "Мир вашому дому!" З відкритих джерел

"Коли нам показували цей фільм… Я відразу підійшов до Юрія Карновського (продюсера фільму, – ред.) і сказав, що я хочу цей фільм показувати на відкритті "Молодості". Для нас взагалі багато років було дуже важко, бо була дуже обмежена кількість українських фільмів, і навіть не будемо казати про якість", – підкреслив Андрій Халпахчі і додав, що відкривати кінофестиваль українським фільмом за всі роки його існування вдавалося дуже рідко: "І коли я побачив цей фільм, я вирішив, що це саме те, що треба показувати на "Молодості".

Трагікомедія "Мир вашому дому!" знято за п'єсою Григорія Горіна, заснованої в свою чергу на творі Шолом-Алейхема "Тев'є-молочник". Події картини розгортаються на початку XX століття в невеликому селі, що існує на стику двох культур – української та єврейської. Головний герой, Тев'є, змушений важкою працею забезпечувати себе і сім'ю з п'ятьма дочками. Бажаючи кращого майбутнього для своїх чад, він робить все для того, щоб якомога вигідніше видати їх заміж.

Ще одним відкриттям фестивалю "Молодість. Пролог" став словацько-український фільм "Межа". Ця робота була високо оцінена в сусідній країні – у перший же день прокату її подивилося понад 16 тисяч глядачів, що майже удвічі перевищує середній показник. Крім того, картина отримала найвищу нагороду за режисуру на кінофестивалі в Карлових Варах. Така перемога може полегшити для "Межі" оскарівську гонку. Щонайменше збільшить шанси на потрапляння до шорт-листа.

"У нас виник ідеальний штаб, який складався зі словаків, українців та чехів. Дуже цікаво було спостерігати за українською частиною штабу. Було дуже корисно дивитися, як вони працюють, як вони горять тим, що роблять. І для мене була велика честь працювати з ними", – заявив режисер фільму Петер Беб'як.

Заснований на реальних подіях кримінальний трилер "Межа" зображає події, що передували вступу Словаччини до зони Шенгену. У маленькому прикордонному містечку "розгулює" невелика мафія, що займається контрабандою сигарет та незаконним переправленням людей. Глава цього злочинного угруповання Адам – зразковий сім'янин, люблячий чоловік, батько і син. Його справи стабільно розвиваються, поки більш великий мафіозний бос не пропонує йому почати перевозити наркотики.

Крім українських фільмів "Молодість" порадувала глядачів відразу декількома тематичними добірками. Наприклад, присвяченою темам свободи і толерантності програмою "Свобода. Кіно соціальних змін". У її рамках українці змогли побачити володаря "Золотої пальмової гілки" 1981 року – відреставровану копію фільму Анджея Вайди "Людина із заліза". До збірки також увійшли документальні стрічки "Чотири сезони революції", "В очікуванні вторгнення" і "Процес: Російська держава проти Олега Сенцова" – картина, присвячена українському режисерові, якого незаконно заарештували і засудили в Росії до 20 років позбавлення волі.

У рамках програми "Фестиваль фестивалів" можна було подивитися декілька зарубіжних фільмів, що були високо оцінені критиками і так чи інакше відзначені на кінофестивалях. Серед них французька драма про СНІД "120 ударів на хвилину", швейцарська картина про боротьбу жінок за право голосу "Божественний порядок", фільм про проблеми расизму "Саамська кров" та інші. Окремо у всій цій кіноісторії виступив гучний і зібравший повний зал деннібойлівський "Т2: Трейнспоттінг".

Кадр з фільму "Т2 Трейнспоттінг" З відкритих джерел

Крім кінопоказів фестиваль відзначився низкою інших заходів. Наприклад, індустріальною секцією з обговоренням перспективності Києва як майданчика для кінозйомок і традиційним пітчингом Boat Meeting, у рамках якого було розглянуто проекти фільмів молодих кінематографістів з різних країн. Особливої уваги журі удостоїлися картини "Опівнічний поїзд" Ганни Якимовської та "Останній ковбой" Кріса Мартіна, а переможцем став "Сквот32" Олександра Лідаговського. Він отримав 10 тис. доларів на пост-продакшн.

Ну і, звичайно, головною подією фестивалю стало нагородження найкращого короткометражного фільму в рамках Національного конкурсу. Вибір журі припав на трагікомедію про самотність Павла Острикова "Випуск 97". Режисерові дісталася статуетка "Скіфський олень" і грошовий приз у розмірі 50 тис. гривень. Для Острикова це вже не перша перемога – раніше цього року його картина була визнана кращою українською короткометражкою на Одеському МКФ. Стрічка розповідає історію провінційного телемайстра Романа, який зіткнувся на ринку з однокласницею, що давно залишила рідний край. Випадкова зустріч стає доленосною і повністю перевертає світ головних героїв.

Кадр з фільму "Випуск 97" З відкритих джерел

Увагу журі також привернули ще дві короткометражні стрічки. Спеціальні дипломи отримали "Ма" Марії Стоянової (реальний відеощоденник жінки, мами, що залишилася в Маріуполі та записує послання для своєї дочки) й "Останній запис" Сипрієна Клеман-Дельмаса та Ігоря Косенка (ще одна болюча тема – погляд сім'ї та друзів на рішення молодого хлопця піти добровольцем в АТО). Загалом і критики, і глядачі зійшлися на думці, що сьогоднішньому українському кінематографу, безумовно, багато в чому можна дорікнути. Але той факт, що він є, не може не радувати.

Тетяна Ахапкіна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>