banner banner banner

Місце сучасного Китаю на світовій бізнес-арені

Китайські бренди впевнено набирають популярність в усьому світі

Місце сучасного Китаю на світовій бізнес-арені
Фото з відкритих джерел

В'ячеслав Лисенко

президент компанії "Укр-Китай Коммунікейшин"

Китайські бренди впевнено набирають популярність в усьому світі

Провідна роль Китаю на світовому ринку є незаперечною. За роки реформ Піднебесна перетворилася з відсталої аграрної країни на провідну індустріальну державу, від промисловості якої залежить стабільність багатьох країн. Черговим доказом стало й те, що починаючи з 2010 р., Китай став другою економікою у світі після США, обігнавши Японію, яка посідала це місце протягом 42 років.

Сьогодні Китай – це найбільший споживач, виробник та експортер у світі. Китай стимулює відкриття нових торговельних і промислових підприємств, здійснення економічного співробітництва з багатьма країнами, в тому числі й з Україною, що останнім часом стало все більш помітним і відчутнішими.

Китайський уряд також заохочує створення в Китаї підприємств іноземного капіталу і здійснює охорону законних прав та інтересів таких підприємств, про що свідчить Закон КНР про підприємства іноземного капіталу, а також встановлена форма статутів такого роду компаній. Величезна кількість жителів робить Китай найчисленнішим споживчим ринком у світі. Тому товари з Китаю не тільки вивозять у величезній кількості, але й ввозять теж великими обсягами. Найбільші західні виробники прагнуть завоювати цей ринок з найрізноманітнішою продукцією – від продуктів харчування до товарів класу "Люкс". На сьогодні в Китаї не тільки реалізують свою продукцію, але й відкривають виробництва провідні західні компанії. Nokia, Coca-Cola, ABB, Evian, GE, Giorgio Armani, Siemens – ось лише незначна частина з величезного списку західних гігантів, які активно працюють на території Китаю.

Новини за темою

Представники більшості компаній відзначають величезний потенціал китайського роздрібного ринку, що не послабило інтересу до Китаю. Одним з найбільш перспективних на сьогодні в Китаї є ринок предметів розкоші і люксових товарів. За прогнозами Boston Consulting Group, до 2018 р. середні доходи на душу населення Китаю будуть щонайменще вдвічі вище, ніж зараз, завдяки чому на Китай припадатиме третина світового ринку предметів розкоші. Ще в 2009 р. в Шанхаї та Пекіні кількість магазинів, що реалізують дорогі товари класу "Люкс", дорівнювало їх кількості в Нью-Йорку і Чикаго. І якщо на Заході цей ринок вже сформувався, то в Китаї споживачі тільки знайомляться зі світовими брендами, що створює великі можливості для виробників предметів розкоші.

Китайські бренди впевнено набирають популярність в усьому світі. China Mobile, Industrial Construction Bank of China, Bank of China, China Construction Bank, PetroChina, поисковаясистема Baidu і China Merchants Bank – компанії, про які знають в усьому світі. Серед китайських компаній, що прагнуть створити бренд світового рівня, можна назвати виробника і оператора телекомунікаційного обладнання ZTE Corporation. У компанії працює понад 62 тис. співробітників, з яких 10 тис. працюють у закордонних офісах. Товари та послуги компанії пропонуються майже в 140 країнах світу.

Однією з основних труднощів, з якою стикаються китайські компанії при спробі вийти на світовий рівень, — недовіра до контролю якості з боку споживачів. Зазначимо декілька китайських компаній, які сьогодні знають навіть у найвіддаленіших куточках планети:

  • Tsingtao – марка одного з кращих за смаковими якостями пива, яке виробляється за німецькою технологією з 1903 р. і експортується в більш ніж 60 країн, що становить 50% загального обсягу експорту пива з Китаю.
  • Марка Lenovo відома на світовому ринку як найбільший виробник ноутбуків. Ось всередині країни компанія є досить успішним виробником мобільних телефонів.
  • Серед китайських брендів побутової техніки можна виділити Haier, Hisense, Gree, Midea, ВВК, TCL, Galanz. Haier – один з найбільших виробників побутової техніки в світі, лідер з виробництва холодильників і найбільш популярний китайський бренд після Lenovo на світовому ринку. Компанія створена в 1984 р. і випускає мікрохвильові печі, телевізори, кондиціонери, пральні машини, а також мобільні телефони та сонячні генератори, комп'ютери і ноутбуки. Haier відома високою якістю і сучасним дизайном, завдяки чому компанія успішно конкурує зі світовими брендами.
  • З китайських автомобільних брендів на увагу заслуговують Dongfeng, BYD, Geely.
  • З брендів одягу і спортивних товарів - Lining, Anta, Metersbonwe, 361 degrees, Peak sport.
  • До числа кращих телекомунікаційних брендів увійшли Huawei, ZTE, TCL. Huawei – транснаціональна корпорація, що складається з 100 філій в усьому світі. Продукцію Huawei Technologies становлять абонентські пристрої, телефони початкового рівня, смартфони та інтернет-планшети.
  • Також китайськими брендами є деякі відомі IT-компанії, в тому числі HTC, Acer, MSl, ASUS і Gigabyte. Більшості українських покупців ці компанії добре знайомі смартфонами, інтернет-планшетами, ноутбуками, а також різними комп'ютерними комплектуючими. Alibaba.com є другою за успішністю інтернет-компанією після Google, яка отримала колосальні інвестиції при виході на IPO.

Новини за темою

Величезне населення країни ставить Китай на перше місце за кількістю інтернет-користувачів і абонентів мобільного зв'язку. Так, за даними китайського Центру інтернет-інформації (CNNIC), на кінець 2014 р. в Китаї було зареєстровано 668 млн інтернет-користувачів, а мобільним зв'язком користуються 594 млн жителів Китаю. Це призвело до того, що покупка через інтернет – один з найпоширеніших способів придбання товарів і послуг. Найвідоміший інтернет-магазин в Китаї – "Таобао". Зараз сайт "Таобао" посідає частку у 80% на китайському ринку покупок в інтернеті.

За підсумками 2014 р. обсяг електронної торгівлі в КНР склав $2,68 трлн, що на 59,4% перевищило результат попереднього року. Понад 70% товарів, придбаних онлайн, доставляється кур'єрами. Таким чином, більше половини замовлень кур'єрських служб припадає на доставку онлайнових покупок. У даний час ринок електронної торгівлі в Китаї продовжує активно зростати. Очікується, що протягом найближчих п'яти років обсяг ринку доставки електронних покупок буде збільшуватися на 40% щороку.

Китайські ритейлери стають серйозними конкурентами для таких інтернет-гігантів, як Amazon і eBay. Найбільший китайський інтернет-холдинг Alibaba вже цілком може скласти серйозну конкуренцію світовим лідерам ринку електронної комерції.

На початку XX століття Китай вражав багатьох іноземців своєю бідністю і низьким рівнем розвитку. Майже всі сприймали Піднебесну як безнадійно відсталу країну без майбутнього.

Новини за темою

На сьогодні Китай став найбільшим у світі виробником товарів, змістивши з лідируючої позиції США, які займали її протягом 110 років з початку XIX століття. Різноманітні товари з Китаю поставляються в більш ніж 70 країн і регіонів світу. Звання "фабрики світу" закріпилося за КНР вже давно. Піднебесна займає позицію світового лідера у виробництві величезної кількості товарів. Електричні машини та обладнання, одяг та взуття, іграшки та меблі є найбільш затребуваними виробами для споживачів у всьому світі. А лідером з виробництва всіх цих товарних позицій є Китай.

Хоча ще Наполеон говорив про Китай, як про "велетні, що спить". Зараз світ з подивом та деяким острахом спостерігає за тим, яке зростання демонструє ця країна.

В'ячеслав Лисенко, економічний експерт

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>