Металобрухт і географія. Бачите зв'язок? А він є

Металобрухт і географія. Бачите зв'язок? А він є
Фото з відкритих джерел

Ігор Смолов

журналіст, економіст

Напередодні в ЗМІ з’явилася інформація про деякі українські комерційні компанії, які, незважаючи на санкції РНБО України, продовжують відправляти металобрухт на територію Придністров’я. Крім того, автори оригінальних статей стверджують, що подібні експортні операції створюють дефіцит сировини, а також несуть серйозну загрозу національній безпеці України. Причому акцент робиться на підприємствах, які є одними з найбільших в Україні заготівельників металобрухту.

На жаль, сьогодні в державі існує наявне протистояння між металургами та ломозаготівниками, у зв’язку з чим металурги, як безумовні монополісти цього ринку намагаються різними методами дискредитувати своїх партнерів – ломозаготівників з метою переорієнтувати їх діяльність з зовнішніх, більш ефективних з економічної точки зору ринків, на власні потреби за необгрунтовано заниженими і економічно невигідним для ломозаготівників цінами. Як довго металурги будуть вводити в оману українське суспільство та владу? Що в кінці-кінців не поділили металурги і заготівельники брухту? Чи насправді ця ситуація є такою однозначною, як то висвітлюють деякі громадські діячі?

Ми провели додаткове журналістське розслідування, а також заслухали керівника прес-служби компанії "Укр Мет", який довів, що насправді станція Матеуці знаходиться не на території невизнаної світовим суспільством Придністровської республіки, а саме на території Республіки Молдова. Як і безпосередньо покупець металобрухту, на адресу якого відбувалась вказана поставка, є юридичною особою, яка зареєстрована на території Республіки Молдова та є крупним трейдером металобрухту. Все це безперечно свідчить про те, що згадані у вказаних публікаціях компанії "Укр Мет", "Укр Транс" та "Укрзалізниця" жодним чином не порушили санкційні обмеження щодо поставок металобрухту на територію самопроголошеної республіки, встановлені діючим законодавством, а навпаки, експорт металобрухту відбувався на територію Молдови – дружньої до України держави.

Виходить, розмови про обхід санкцій українських постачальників – це лише торгові бар’єри в загостренні конкуренції на ринку? Що це? Це помилка через незнання географії, або навмисна дезінформація?

А може це випадкові збіги? Дивно було б допустити помилку через незнання від "Сотника 39 сотні Самооборони Майдану, Консультанта Комітету з питань національної безпеки і оборони ВР". Тоді що це, дезінформація? Цікаво, кому вона могла б бути вигідною? Чому замовчується той факт, що компанія-експортер оплатила державне мито вартістю в 42 євро за кожну тонну металобрухту на користь бюджету України? Чи дійсно молдавській компанії-покупцеві вигідно закуповувати цю сировину за ціною з урахуванням сплаченого державного мита? З якої причини не в правовий статус виставлена державна компанія "Укрзалізниця", яка здійснила перевезення товарів саме в Молдову і фізично не змогла б здійснити це перевезення в Придністров’я?

Ні для кого не секрет, що Україна і Молдова - дружні держави, з товарообігом за перше півріччя 2018 року 499,1 млн дол. США. Наприклад, Україна є найбільшим експортером продовольчої групи товарів в Молдову (курятина, молочна продукція, деревина і т.п.) та в інші країни ЄС. Чим же завинив металобрухт? Чим він гірший курячих стегенець, молочної продукції або сигарет? Чому роками йде в Молдову безмовний експорт цієї продукції, а експорт 1447 т і намір експортувати 6210 т металобрухту в вересні цього року викликають раптом таку агресивну і неадекватну реакцію в масс-медіа? Навіщо і кому вигідно вбити клин між українськими постачальниками брухту і молдавським металургійним бізнесом?

Неозброєним оком видно, що політична ангажованість серйозно впливає на інтереси щодо українського металобрухту. Можливо, хтось за це платить, оскільки на кону стоять особисті надприбутки, а не розвиток економіки країни, ось які деталі варто ставити до уваги.

Розслідувати – хто і чому ставить відносини металургійного лобі України вище інтересів дружніх українського і молдавського бізнесу, кому вигідно вбити клин між урядом України і парламентом Молдови?

Ігор Смолов

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів