banner banner banner

Маніпулюючи почуттями: Як маркетологи розкрутили День закоханих

Маніпулюючи почуттями: Як маркетологи розкрутили День закоханих
Unsplash

Катерина Чернявська

Журналістка, кореспондентка

Напередодні 14 лютого, відомого як День святого Валентина або День закоханих, з кожної праски рясніють рожеві сердечки, плюшеві ведмедики і інші атрибути цього свята. В цей день продавці підраховують рекордну виручку, а весь той мотлох відправляється припадати пилом на полиці.

Ми вирішили розібратися, як маркетологи маніпулюють споживачами, змушуючи їх купувати все більше і більше святкової мішури.

День Валентина і ще, мабуть, Хеллоуїн — свята, які прийшли до нас із західних традицій, але мають величезну популярність в українському суспільстві. Останні п'ять років свято 14 лютого внесене у календарі всіх компаній ринку товарів повсякденного попиту та розважальних послуг. День закоханих популярний саме тому, що він тисне на одні з найбільш світлих емоцій. 

Як розповіла нашій журналістці директор сектора комунікації та піару Асоціації середнього і малого бізнесу Олена Гончарова, саме граючи на людських емоціях і почуттях, можна заробити більше грошей, ніж на якихось конкретних пропозиціях.

"Тому багато заходів найчастіше ми плануємо під конкретні свята. Тому що крім того, що люди вже налаштовані на позитив, а ми, як правило, приймаємо рішення на позитиві, крім того, ми викликаємо ряд асоціацій уже на які людина автоматично спрацьовує", — розповіла Олена.

Новини за темою

Так, День закоханих вже має певний асоціативний ряд, на який людина може відреагувати, щоб придбати той або інший товар або послугу. 14 лютого цей асоціативний ряд досить банальний — квіти, сердечка, плюшеві ведмедики і рожевий колір. За словами маркетолога, такі речі завжди будуть в тренді і будуть продаватися більше, ніж щось екстраординарне. 

І незважаючи на те, що свято існує досить давно, без маркетологічної складової воно не було б настільки популярним. 

Практично з самого початку лютого магазини починають прикрашати вітрини до свята, анонсувати знижки та спеціальні пропозиції, продавати тематичні товари. Це робиться для того, щоб налаштувати потенційних покупців на святковий лад. Завдяки ось таким червоно-рожевим сигналам люди вважають себе вже ледве чи не зобов'язаними включитися в цей процес. 

"Для когось 14 лютого — не така вже й подія, але завдяки тому, що перед його очима виникають образи, він піддається загальній ейфорії і приймає рішення взяти участь. І багатьма з них подарунки та послуги будуть куплені, якщо не для улюблених людей, то для оточення — це однозначно.Тому що психологія людини влаштована так, що вона реагує на суспільну свідомість, а маркетинг і піар сподвигають людину приймати рішення брати участь у цій святковій гонці за рахунок викликання певних почуттів", — вважає Олена Гончарова. 

Тут варто зазначити, що День закоханих стараннями маркетологів став святом не тільки закоханих. Багато хто в цей день дарують подарунки не тільки партнерам, але і просто родичам, друзям і близьким.

Крім того, на сьогодні все більше компаній ціляться і на одиноких людей. Розуміючи, що святковою мішурою їх важко спокусити, багато компаній в рекламі використовують риторику того, що одному бути круто, і що вільній особистості всі ці валентинки не потрібні. Наприклад, один з відомих сервісів таксі випустив до 14 лютого рекламу з гаслом "Свобода бути alone".

Резюмуючи, можна сказати, що це свято — просто хороший виверт маркетологів, швидше, вдалий збіг обставин. Особливо в 21 столітті, коли більша частина суспільства більше зайнята роботою, саморозвитком, розділена один від одного гаджетами, День закоханих відкриває людям завісу закритого простору, а маркетологи змогли вдало це використовувати і трохи розкрутити значимість свята.

Катерина Чернявська

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

 

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>