banner banner banner banner

Логістика по-китайськи

Для такої країни, як Китай, логістика означає багато, вона визнана однією з найбільш перспективних галузей

Логістика по-китайськи
Фото з відкритих джерел

В'ячеслав Лисенко

президент компанії "Укр-Китай Коммунікейшин"

Для такої країни, як Китай, логістика означає багато, вона визнана однією з найбільш перспективних галузей

Як багато ми знаємо про логістику? Часто ми обмежуємо це поняття уявленнями про транспорт і склади, але насправді це більш ємкий термін. Суть логістики полягає в оптимізації потокових процесів: зменшенні грошових і часових витрат.

Для такої країни, як Китай, логістика означає багато, вона визнана однією з найперспективніших галузей. Побудова логістичних мереж, впровадження сучасних технологій і сама система дистрибуції та управління запасами в Китаї розвивається стрімкими темпами. Українцям деколи дуже складно зрозуміти, як все відбувається в Китаї. Адже навіть знайомі нам речі і процеси відбуваються абсолютно по-іншому.

Згадаємо свята, наприклад, новорічні, коли з Києва (або інших великих міст України) люди починають їхати по домівках. Китайці зустрічають Новий рік з родиною, бо свято - це, мабуть, єдина можливість побачитися з рідними. І ось тепер уявіть - величезна маса людей починає пересуватися в один і той же час. Площа переміщення - близько 10 мільйонів квадратних кілометрів. Крім того, багатьом китайцям доводиться декілька разів пересідати з одного виду транспорту на інший. А тут ще за рахунок туристів кількість подорожуючих збільшилась на 10%. Є над чим задуматися компаніям-перевізникам. У роботу включається все, що може їхати, летіти, пливти і навіть повзти. Літак, пароплав, потяг, автобус, машина, врешті-решт і віз може знадобитися. Через тиждень все те ж саме, але у зворотному порядку.

За даними статистики, за новорічні свята китайські перевізники здійснюють майже 3 млрд поїздок на залізничному та автотранспорті, літаками внутрішніх рейсів перевозять пасажирів вдвічі більше, ніж у звичайний час. Кількість потягів, що курсують по країні, збільшується на 500.

Або згадаємо інший приклад. Чи зустрічали ви в своїх подорожах по Європі групи китайських туристів? Одна моя знайома під час візиту в Лондон розповідала, як зрадів її екскурсовод, коли побачив групу туристів з України в кількості 10 осіб: "З вами буде легко і приємно, не те, що працювати для маленьких груп з Китаю по 100 осіб".

Думаю, що китайська лікарня (як концепція) запросто може стати бізнес-кейсом для одного з сучасних підручників з менеджменту. Тут вражає все: розмах, розмір, розумність і пропускна спроможність. Це завод, гігантська фабрика, підприємство з лікування хворих, вищий пілотаж в організації, розподілі та обслуговуванні людино-потоку. У китайській лікарні неймовірна кількість пацієнтів. Потрапляючи в лікарню, перше, що ви повинні зробити, - це завести пластикову картку. Тут все - і ваші гроші, й історія вашої хвороби, і рецепти на отримання ліків. Оформлення картки займає одну хвилину тридцять секунд. З цією карткою ви відправляєтеся в потрібне вам відділення. У відділеннях - півтора десятка кабінетів, де приймають лікарі однієї спеціальності. Півтора десятка терапевтів, кардіологів або, наприклад, вухо-горло-носів. Тут організована електронна черга та встановлена сотня крісел, як в аеропортах. І навіть сварливі бабусі з села не можуть знайти привід, щоб посваритися з сусідами, тому що все вирішують цифри. На електронному табло кожен пацієнт бачить, у який кабінет він піде, коли і за ким. У кабінеті лікар вставляє вашу картку в комп'ютер і бачить вас наскрізь: починаючи від вашого імені, закінчуючи вашими проблемами, з якими ви зверталися востаннє. Ніяких зошитів, олівців і скріпок. Лікар вас вислуховує, задає свої питання, а потім відправляє на аналізи. Ви отримуєте список кабінетів і відправляєтеся в захоплюючу подорож коридорами лікувального закладу.

Гігантська черга рухається зі швидкістю повільного пішохода. Все це працює, як авіаційний кулемет. На здачу крові ви витратите сорок секунд, а результати аналізу завантажать у комп'ютер лікаря до кінця робочого дня.

Установа під назвою "MCH Institute", що в місті Юхан (Wuhan, провінція Хубей) запровадила нововведення для свого відділення неонаталогії (неонатологи займаються новонародженими). Тепер медперсонал не "бігає" за терміновим викликом у палати. Вони катаються величезними і довгими холами своїх корпусів на самокатах і електроскутерах. Лікарняні холи та коридори (разом з лікарняними корпусами) будуються сьогодні архітекторами довгими і величезними. Це вам не маленька затишна лікарня, що потопає в зелені, - прикмета містобудування 19 століття. Будувати лікарню як якусь бетонну "державу в державі" - так заведено сучасними містобудівниками. У багатьох установах, не тільки в госпіталях - людина губиться. Однак, китайські лікарі для невідкладної допомоги новонародженим пацієнтам з патологіями їздять лікарняними коридорами на скутерах і самокатах.

Такі повсякденні речі і впливають на виробництво та торгівлю. "Ми працюємо тільки з гуртовою торгівлею", - з цієї фрази для багатьох, ще навіть не почавшись, закінчується співпраця з Китаєм. Однак, що таке гуртова торгівля? Гурт з Китаю - це скільки? І чому працюють виключно з гуртовими замовленнями? Можливо, хтось обмежується простим формулюванням "від контейнера". Однак у багатьох випадках це не універсальне формулювання. При поставці будь-якого товару з Китаю існують постійні витрати. Незалежно від того, скільки ви замовите, їхній розмір не зміниться. Але, одна справа, коли вони "розчиняються" в партії в 1000 одиниць (тоді в розрахунку на одиницю продукції вони виявляються не такі великі), а зовсім інша - коли вони повисають мертвим тягарем на 1-2 одиниці. Так і у виробництві. Якщо замовляєте у китайського виробника 1 сумочку, то, швидше за все, він порадить звернутися до посередника. Якщо замовите 500 сумочок, то він, ймовірно, вам їх реалізує, а постійні витрати, пов'язані з вашим замовленням, він розкидає на всю партію.

Розповім про деякі випадки з власного досвіду. Клієнт замовив 12 масажних столів, перше питання фабрики: "Це ваш обсяг за тиждень?" 12 масажних столів нашого клієнта - це його річний обсяг в Україні. Інша наша клієнтка замовляла нижню білизну на 6500 доларів США. Її замовлення було по 10-30 штук кожної моделі. Безсумнівно, для наших масштабів - це гуртове замовлення. Проте мінімальне замовлення на заводі складає 1000 штук кожної моделі. Закупівлю вдалося здійснити лише завдяки наявності на складі залишків від попереднього замовлення.

Обсяг замовлення або кількість продукції, що купується, завжди впливає на її вартість. Під час візиту клієнтів на завод з виробництва болтів та шурупів виробники виставили ціну дорожче, ніж клієнт міг закупити у Європі. На питання, чому така різниця між закупівельною ціною для нашого клієнта і європейського, китайці відповіли, що європейці замовили кілька контейнерів, а на закупівлю кількох коробок ціну знизити не можна.

В'ячеслав Лисенко, економічний експерт

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>