banner banner banner

Кисельов і нова порція "фейків": Французи зловили скандального ведучого на брехні

Французький телеканал зловив "Росію 24" на брехні

Кисельов і нова порція "фейків": Французи зловили скандального ведучого на брехні
112.ua

112.ua

Редакційний блог

Французький телеканал зловив "Росію 24" на брехні

Російський телеведучий Дмитро Кисельов знову опинився в епіцентрі скандалу. Прецедент він створив ще позаминулого тижня, 15 травня, коли в програмі "Вести недели з Дмитрием Киселевым" на телеканалі "Росія 24" вийшов семихвилинний сюжет про євроскептиків на прикладі Франції. Французькі журналісти не полінувалися і вирішили з'ясувати, що ж розповідав головний пропагандист Кремля у своїй програмі. Як виявилося, показаний сюжет складається зі спотворених і навіть вигаданих коментарів французів, які, очевидно, після вже були не раді, що поспілкувалися з журналістом "Росія 24".

Кисельов у підводці до сюжету заявив, що мова буде йти про євроскептиків, а історія буде розказана на прикладі Франції. Сюжет починається з улюбленої для Кремля картинки мітингу проти трудової реформи у Франції, де застосовуються димові шашки, різна піротехніка, кийки та інше.

Принт-скрин публикации

Далі мова йде про рівень безробіття у Франції, обіцянки Франсуа Олланда та зростання кількості мігрантів. Кожна з міні-тем в сюжеті супроводжується коментарями французів, які були переведені на російську мову.

Упродовж сюжету проглядається думка про "поганий Євросоюз" і "необхідність" взаємодії Росії та ЄС. Експертів у сюжеті також ретельно підбирали, їхня головна думка була щодо виходу Франції з Євросоюзу і кризи в Європі. Це була версія подій від Дмитра Кисельова. Примітно, що випуск програми від 15 травня на сайті телеканалу і Youtube-каналі видалили, є тільки вирізані сюжети.

Що ж французи побачили в цій програмі? 20 травня французький телеканал Canal+ буквально висміяв російський сюжет про "євроскептиків".

Спочатку ведучий передачі Le Petit Journal взяв у руки фотографію президента РФ Володимира Путіна і назвав його Олегом Добродєєвим (генеральний директор Всеросійської державної телевізійної і радіомовної компанії, - ред.). Посміхаючись, він сказав, що помилився і у нього немає іншого портрета.

"Будемо вважати, що це і є Добродєєв, директор каналу", - сказав ведучий, продовжуючи тримати портрет Путіна в руках.

Принт-скрин публикации

В першу чергу ведучого здивувало, що сюжет про євроскептиків починається з французького закону про працю і пов'язаної з ними маніфестацією. Ведучий не приховує іронії, коли пояснює логіку даного сюжету.

"Ви розумієте, куди веде російський телеканал? Ні? Ми теж не розуміємо. Може, це рецепт запіканки пармантьє, де все накладається шарами?" - жартує він.

Ведучий говорить, що методи, які використовують журналісти, насторожують. Французькі журналісти звернулися до тих, хто давав коментарі "Росії 24", і, м'яко кажучи, були здивовані. Французькому політику Брюно Ле Мера показали його коментарі російському журналістові, на що він сказав, що це "відрізняється від сказаного". Ведучий зазначає, що іншим французам, які спілкувалися з "Росією 24", пощастило менше: їхні слова або спотворили, або просто вигадали. Одна з дівчат сказала, що її слова не те що неправильно переклали, а вони просто вигадані.

Телеканал Canal+ намагався зв'язатися з "Росією 24", однак російські колеги не відгукнулися.

"Яке ж позорище - Дмитро Кисельов і ті, хто на нього працюють. Ці так звані журналісти ганьблять нас всіх. Цікаво, коли влада і телевізійні начальники зрозуміють, що шкоди від такої "роботи" для країни в сто разів більше, ніж користі. Користі, власне, взагалі немає. Для тих, хто не розуміє французькою: в цьому сюжеті просто вигадані слова всіх, у кого бралося інтерв'ю", - прокоментував у Facebook сюжет російський журналіст Максим Юсін.

На диво, 23 травня телеканал "Росія" відповів французьким журналістам на звинувачення. Точніше це був десятихвилинний сюжет про тій же Франції і знову про її проблеми, пояснень було досить мало. З самого початку ведучий новин каже, що французи "видали об'ємний матеріал" присвячений детальному аналізу репортажу про протести і поширенню в Європі ідей евроскпетицизма. У сюжеті показали більш розширену версію інтерв'ю французів і сказати, що розбір переведених "шматків", які були показані в програмі "Вести недели" довів, що телеканал нічого не перекрутив ніяк не можна.

Крім того, не було жодної реакції на критику Canal+ про те, що сама логіка побудови сюжету про евроскептиках досить дивна.

Російський телеканал показав "розібрані" інтерв'ю політика Брюно Ле Мера, випускниці французького університету і бабусі. Однак відповіді француженці, яка сказала, що її слова взагалі вигадали, не було. Єдиною прозвучало визнання від автора сюжету про "захопленому мігрантами ліцеї". Журналіст сказав, що неточність у тому, що ліцей був закритий ще в 2011 році, проте в першому сюжеті йдеться, що мігранти прийшли в ліцей, де навчалися діти 15-16 років. Також були слова про тисячі мігрантів у самому ліцей, хоча пізніше сам же автор скандального сюжету показує статтю, де мова йде про 150 мігрантів.

При розборі інтерв'ю пенсіонерки, яка в російській версії сюжету говорила, так, що склалося враження, що її звільнили з мерії і найняли замість неї мігрантів, телеканал почав говорити, що ніхто нічого не перекручував.

Ось як звучать її слова у випуску "Вести недели": "Я, наприклад, пропрацювала в цій мерії в місті Noizay-ле-Сек 25 років. Мене відправили на пенсію і в цей же час найняли трьох мігрантів...". Журналіст пояснюючи це, сказав, що в цій фразі не було нічого спотвореного, хоча якщо скласти дивитися його перший сюжет цілком, то складається інше враження.

"Від помилок не застрахований ніхто", - закінчує журналіст свій виправдувальний сюжет і відразу ж розповідає історію про те, що французькі ЗМІ теж "грішать".

А ось власне і відповідь телеканалу "Росія" на звинувачення французів у брехні. Відповідь французам, м'яко кажучи, дуже слабка і суперечлива.

Іронії додає і те, що в цьому ж випуску Кисельов визнав, що в одній з програм показав підроблене посвідчення дивізії СС "Галичина".

Принт-скрин публикации

"Перш за все я хочу висловити подяку всім нашим уважним глядачам, які помітили в пред'явленому документі неточності. Він, мабуть, з тих, що потрапляють в колекції любителів старовини з європейських блошиних ринків, але спочатку підробляються місцевими майстрами жанру", - сказав він.

Але сказати, що ведучий вибачився за підробку, точно не можна, він просто був "вдячний".

У квітні в програмі було показано "колекційне" посвідчення нібито українця Романа Колія - "сотника СС "Галичина".

Принт-скрин публикации

Принт-скрин публикации

Жити міфу російського телеканалу довелося недовго, незабаром в мережі почали писати, що на фото зображений Вальтер Шмідт – відомий оберштурмбанфюрер СС, який помер у 2000 році в німецькому місті Бремен.

Крім того, цитата, яку приписують Гітлеру (була розмішена внизу документа), викликає сумніви. Звучить вона так: "Ми тоді переможемо Росію, коли українці і білоруси повірять, що вони не росіяни", однак журналісти відзначають, що в німецькому варіанті вона надрукована з грубими граматичними помилками.

Принт-скрин публикации

Це далеко не останній "ляп" Кисельова. Нещодавно він представив "кримінальне листування" російського опозиціонера Олексія Навального з підданим Великобританії Біллом Браудером — засновником фонду Hermitage Capital, який працював раніше в Росії. Кисельов в анонсі фільму "Ефект Браудера" сказав, що Браудер давав завдання Навальному як агенту. Пізніше Навальний подав позов про захист честі і гідності до ВГТРК, заступника гендиректора компанії Дмитра Кисельова та автора фільму Євгена Попова. Опозиціонер вимагав спростувати інформацію з фільму. СКР РФ і ФСБ РФ відмовили Навальному у проханні провести розслідування викладених у фільмі даних.

Журналісти в документах, задіяних у фільмі, помітили багато помилок, а також плутанину з датами.

navalny.com

navalny.com

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>