"Крід II": Притихлий Лундгрен завдає удару у відповідь

Продовження культової франшизи струшує пил з історії 30-річної давності, переносячи її в контекст сучасності, але в черговий раз наділяя низкою прописних істин. Сприймати останні, з одного боку, можна як властиву жанру простоту думки, з іншого – як його ж самоіронію, вкладену в основний мотиваційний посил

"Крід II": Притихлий Лундгрен завдає удару у відповідь
Афіша фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" З відкритих джерел

Тетяна Ахапкіна

Журналіст

Продовження культової франшизи струшує пил з історії 30-річної давності, переносячи її в контекст сучасності, але в черговий раз наділяя низкою прописних істин. Сприймати останні, з одного боку, можна як властиву жанру простоту думки, з іншого – як його ж самоіронію, вкладену в основний мотиваційний посил

Чотири роки тому історія Роккі Бальбоа, вигаданого боксера-важковаговика, який став гордим володарем звання чемпіона світу, знайшла нове життя. Після шести фільмів про тяготи і перемоги спортсмена, що виходили з 1976-го по ювілейний 2006-й рік, культовий персонаж нарешті пішов на заслужену пенсію, поступившись почесним місцем новому герою.

Примітно, що такий крок був ініційований не Сільвестром Сталлоне, автором, виконавцем, сценаристом і навіть режисером декількох частин "Роккі", а майбутнім постановником нашумілої марвелівської "Чорної пантери" Райаном Куглером. Саме він довгі роки виношував цю ідею і врешті-решт зумів умовити іменитого колегу на продовження і одночасний спін-офф знаменитої серії, що вже встигла тому набриднути.

Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania

Перезапуск зосередив увагу на Адонісі Кріді (Майкл Б. Джордан) – позашлюбному сині Аполло Кріда (Карл Везерс), суперника і друга Роккі, який загинув прямо на рингу багато років тому. Хлопцеві так і не пощастило познайомитися з батьком, проте вдалося отримати в наставники Бальбоа і під його чуйним керівництвом домогтися практично неможливого – вирватися з аматорської ліги та поборотися з чинним чемпіоном світу.

З першого разу титул йому, звичайно ж, не дістався, але тепер, через три екранних і реальних роки, Донні встиг здобути серію важливих перемог. В тому числі і за чемпіонське звання в суперважкій вазі, завдяки чому амбітний новачок не тільки зумів заявити про себе, як про гідного носія прізвища Крід, але й досягти успіху в створенні своєї власної спадщини. 

Втім, як міг би сказати Роккі, з великою силою приходить велика відповідальність, а з титулом – необхідність його захищати. Тим більше що зазіхнути на нього вирішив не випадковий боєць, а Віктор Драго (Флоріан Мунтеану) – син Івана Драго (Дольф Лундгрен), радянського велетня, в результаті бою з яким легендарний Аполло і загинув.

Іван, само собою, являє собою поліпшену версію батька, в якій більше не тільки зрісту, але і злості. А все тому, що події 30-річної давнини фатальним чином змінили життя всіх фігурантів. Зокрема, смерть друга спонукала Бальбоа помститися за нього на рингу, закономірно привівши до перемоги, яка, в свою чергу, коштувала Драго слави, кар'єри і сім'ї.

Після ганебного вигнання з Москви колишній герой СРСР був змушений переселитися на задвірки Києва, позбавлені будь-якого комфорту і презентабельності, заробляти на життя тяжкою працею і паралельно виховувати сина, зрощуючи ненависть в собі і в ньому.

Доповнюючи протистояння двох спортсменів настільки сумним бекграундом, автори стрічки успішно ним користуються, підсилюючи основну сюжетну лінію значною кількістю паралелей і драми.

Крім того, дотримуючись розпочатої "Роккі" тенденції, "Крід" не намагається вміститися в один лише спортивний жанр, пропонуючи глядачеві насолодитися не тільки видовищними боями, але й перейнятися їхньою філософією, яка з кожною частиною франшизи все більше римується з життям. У цьому сенсі новий фільм досягає своєрідного піку – Бальбоа як ніколи щедро обдарює свого підопічного мудрощами, створюючи поперемінно то серйозний, то комічний ефект, в чому можна розгледіти іронічний задум режисера Стівена Кейпла мол., перейнявшого естафету у Райана Куглера. З першої ж сцени він дає зрозуміти, що на цей раз буде набагато смішніше, ніж раніше.

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania

Ще одна виразна відміна стрічки від усіх попередників – зміщення акцентів із суто мотиваційної частини процесу на більш життєву. Крім традиційних сцен підготовок бійців (до речі, знову поміщених у досить нестандартний антураж), нам пропонують поглянути на те, що класика жанру часто залишає за кадром.

Другий "Крід" наочно демонструє, що ціна перемоги виходить за межі гарно змонтованих тренувань-п'ятихвилинок і вилікуваної надихаючими промовами невпевненості в собі. Кейпл підхоплює підняту Куглером проблематику і ще більше уваги приділяє прихованій від публіки, але досить очевидній стороні життя спортсменів – він також розповідає про нерви, депресії, травми і болісні відновлення.

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Фото зі зйомок фільму
    Фото зі зйомок фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania

Частково підкреслює тенденцію натуралістичності і лірична складова картини. Ще з часів першого "Роккі" ми звикли бачити ідилічну любов, притягальну, але практично повністю відірвану від реальності. "Крід" багато в чому дублює цю особливість, але не забуває її розбавляти. Наприклад, дозволяє головному героєві на час піти в себе і дистанціюватися від усього, включаючи кохану жінку, а також не позбавляє його можливості зануритися у побутові моменти, пов'язані, наприклад, з доглядом за немовлям.

Проте ключовою ідеологією фільму залишається мотиваційний аспект, котрий дуже точно передає посил про стійкість, віру і досягнення. Саме в цьому, в першу чергу, криється успіх знаменитої боксерської франшизи та її жанрових побратимів, які, на щастя, не тільки себе не вичерпують, але й виявляють здатність до розвитку.

Кадр з фільму "Крід II: Спадок Роккі Бальбоа" MGM/Kinomania

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>