"Королеви криміналу": Чи здатні жінки нагнути Нью-Йорк

Виявляється, здатні. Але рівно настільки, щоб глядач задрімав під постріли, мордобої і розчленування в самої що ні на є лайтовой версії.

"Королеви криміналу": Чи здатні жінки нагнути Нью-Йорк
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.

Анастасія Бєлова

журналіст

Виявляється, здатні. Але рівно настільки, щоб глядач задрімав під постріли, мордобої і розчленування в самої що ні на є лайтовой версії.

Тенденція просування фемінізму в кіно продовжує розвиватися у західному кінематографі. Я особисто не маю нічого проти картин, де жінка стоїть у центрі сюжету. Але якщо зроблено з рук геть погано, не кидайтеся помідорами, стрічка заслуговує на свою критику. Нині фільми про сильних дам можна умовно поділити на дві категорії. Перша – жінка залишається жінкою і підкорює всіх навколо своїми прихованими талантами, стаючи успішною. Друга – жінка перетворюється на маленького монстра зі зброєю в руках і показує всім, що вона сильна, через майстерність покреативніше випатрати недругів. А є третій тип жінок, як у фільмі "Королеви криміналу", де дами залишаються дамами, але вмикають режим "миттєве вбивство", якщо, не дай боже, королеву образили. Особливо якщо цих королев цілих три штуки на один Нью-Йорк.

Дія фільму розгортається у знаменитому районі Пекельна кухня американського Нью-Йорка. Надворі 1978 рік, банди орудують, суцільне безробіття, рекет процвітає, а там вже й убивства ідуть у бонусному пакеті. Поки над Брукліном панує італійська мафія, у Пекельній кухні завідують ірландці з трьома хвацькими лідерами на чолі. Але хвацькість їхня швидко закінчується. Так як при пограбуванні алкогольної лавки (хочеш зробити добре – роби сам) трійцю беруть на місці злочину агенти ФБР. А там вже й три роки в'язниці присуджують, щоб її – лепреконську удачу.

Але бандитський механізм від цього не ламається. Найближче оточення трійці продовжує тримати Пекельну кухню в жорстких умовах. І навіть не підозрює, в яку м'ясорубку вони можуть потрапити, адже за їхніми спинами опиняються три дуже ображені і на перший погляд безпорадні жінки: Кеті (Мелісса Маккарті), Клер (Елізабет Мосс) і Рубі (Тіффані Геддіш) – дружини невдачливих злочинців. Сидіти і мовчати в ганчірочку без грошей, з дітьми на руках або із власними образами на хамську поведінку чоловіків їм не по душі. Так що, дівчата дістають із засіків всю свою харизму і починають ставити на вуха всю Пекельну кухню.

Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.

А ось що хотіла поставити на вуха режисерка-дебютантка Андреа Берлофф – дуже велике питання. "Королеви криміналу" – не вигадана з нуля історія, а екранізація маловідомої на нашому просторі міні-серії коміксів від видання DC Vertigo. Причому комікси так і називаються The Kitchen, не маючи на увазі при цьому домогосподарське життя американських жінок 70-х років, а чітко відсилаючи до району Пекельної кухні. Але в Україні адаптували назву, додавши їй трохи пафосу. Але повернемося до режисера Андреа Берлофф. У дівчини немає величезного досвіду за плечима, хоча і є одна номінація на "Оскар" за сценарій до фільму "Голос вулиць". А ще Берлофф вже дуже любить розповідати про брутальних чоловіків у злочинному середовищі – "Кровний батько", "Безсонна ніч". Але у "Королевах криміналу" режисерка не змогла вкинути в історію порцію брутальності настільки, щоб глядачі ахнули і захотіли переглядати фільм ще раз. Більше того, перша режисерська робота Берлофф стала першим млинцем, який перетворився на ком у горлі глядача.

Сама історія трансформації слабких жінок у сильних світу сього абсолютно не нова, так що говорити про цю ідею абсолютно нецікаво. Тут більше стоїть питання її реалізації, а вона вийшла досить рівною. Тут немає душевних або напружених моментів, які змусять глядача ахнути. Твісти перетворилися просто на чергування передбачуваних сюжетних поворотів. Атмосфера бандитського Нью-Йорка не лякає, скільки б убивств не показали в кадрі. Немає калюж крові, розкиданих кінцівок по вулицях і мордобоїв. І взагалі до кінця фільму не залишає відчуття якоїсь наївності і м'якості. Навіть у ті моменти, коли за кадром валяється труп, а в кадрі три миловидні дівчини отримують урок з його розчленування. Жіночий фактор або дитячий рейтинг – хто його знає. Але схилятися доводиться до першого, враховуючи, що Берлофф дуже хотіла показати в центрі саме тендітних жінок та їх здатність до нагинання всіх.

Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Королеви криміналу" Kinomania/Warner Bros.

З героїнями ситуація виявилася прісною. Навіть якщо нам наполегливо намагаються показати трансформацію Кеті, Клер і Рубі зі слабеньких пташок у сильних Королев Пекельної кухні, то не заходить. Персонажі повинні розвиватися у заданих умовах. Але єдина, у кого виявилася залізобетонна мотивація до цілковитої трансформації – це Клер у виконанні Елізабет Мосс. Ми чітко прослідковуємо лінію, де героїню б'є і принижує чоловік. Після його арешту дівчина залишається абсолютно безпорадною і піддається сексуальному насильству, але зустрічає у своєму житті людину, яка буквально змушує її переродиться в жорстоку вбивцю, у якої руки сверблять довести, що а-та-та дівчаток ображати не можна. Ось тільки акторському таланту Мосс розгулятися ніде, враховуючи як мало часу їй приділили у фільмі.

Мелісса Маккарті взагалі засмутила. Одна з найяскравіших зірок Голлівуду виглядає безлико і ганчірково з моральною відповідальністю перед районом і діточками на руках. Якщо б їй додали хоча б моментів для гумору, то може хоч за її комедійність можна було порадіти. А так – ну, таке. У невдалості персонажа Маккарті переплюнула тільки Тіффані Геддіш, яка стерво і лицемірна коза чисто за замовчуванням. А більше нікого з фільму ви не запам'ятаєте. І це при тому, що у кожній хвилині стрічки вміщується 100500 імен другорядних персонажів, яких ви абсолютно не впізнаєте. Ну, може, ще Донала Глісона у резервній пам'яті потримайте, тому що він просто як обдовбаний наркоман виглядає.

"Королеви криміналу" не те, щоби повз проходять, вони пролітають зі швидкістю надзвукової боєголовки. Прісно, багато, слабо, незважаючи навіть на елементи якого-ніякого, але насильства або екшену. І взагалі, наскільки вигідно випускати за один рік два фільми добіса схожих один на одний? "Вдови" Стіва Макквіна не стали найбільшим відкриттям століття, але і не давали нудьгувати, якщо чесно, при всій дичині, що там коїлась. Та й чарівне перетворення жінок-домогосподарок на брутальних хрещених матерів мафії виглядає якось більш цікаво. Андреа Берлофф явно запізнилася зі своїми "Королевами". Але кінолюбителям є тепер що з чим порівняти. Головне не заснути під час перегляду.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>