Гроші, креатив, кар’єра: 5 книг про те, як досягти успіху

У всіх книжках цього огляду мовиться про те, як попри щоденну працю треба враховувати різноманітність думок, що допомагає керувати не лише справами, але й власним життям. Відповідати лише штампам, канонам чи бізнес-моделі свого підприємства означає стадне мислення. Щоб обійти конкурентів, недостатньо самих лише нових технологій - потрібні нові ідеї, які продукують лише самобутні, оригінальні особи

Гроші, креатив, кар’єра: 5 книг про те, як досягти успіху
Фото з відкритих джерел

Ігор Бондар-Терещенко

поет, драматург, арт-критик

У всіх книжках цього огляду мовиться про те, як попри щоденну працю треба враховувати різноманітність думок, що допомагає керувати не лише справами, але й власним життям. Відповідати лише штампам, канонам чи бізнес-моделі свого підприємства означає стадне мислення. Щоб обійти конкурентів, недостатньо самих лише нових технологій - потрібні нові ідеї, які продукують лише самобутні, оригінальні особи

Емі Кадді. Присутність. Як спрямувати свої сили на досягнення успіху. – Х.: Віват, 2018

Фото з відкритих джерел

Захоплююча книжка про те, як навчитися вірити у власні сили, ставши "присутньою" в соціумі навіть після трагічних змін, більше того – успішною всупереч всім невтішним прогнозам. Героїня – відома особа, в якої у кав’ярнях і на вулиці люди просять автограф, і яка зробила безліч ораторських відкриттів на зразок відомого прийому "Диво-жінка перед дзеркалом у ванній", здобувши усе це після страшної аварії. Пройшовши лікування, курси трудотерапії, когнітивної терапії, мовленнєвої терапії, фізіотерапії та консультації психолога, авторка навіть для близьких "стала геть іншою", а лікарі взагалі радили їй змінити фах, кинувши викладання в університеті. Але поволі подолання цих проблем стало єдиною рятівною практикою, яка згодом стала корисна багатьом людям. Уряд США навіть організував власну групу фахівців з поведінки на основі цього вчення – "групи підштовхування", "дрібних кроків", які породжують "великі зміни". Вже самі назви розділів цієї книжки кажуть самі за себе, тобто про ефективність і самобутність програми, яку пропонує авторка. "Як повірити в історію свого життя і стати його господарем", "Прикидайся, поки це стане правдою", "Перестань проповідувати і почни слухати" і нарешті найбільш оптимістичне "Серфінгуй, усміхайся, співай – і буде тобі щастя".

Александра Вулф. Долина богів. Історії з Кремнієвої долини. – К.: Yakaboo Publishing, 2018

Фото з відкритих джерел

Описуючи життя мешканців Кремнієвої долини – молодих науковців, підприємців та винахідників – авторка цієї книжки насамперед зауважує їх лаконічний стиль існування. І саме це, на її думку, стає ознакою майбутнього. Більшість з цих геніїв засновують компанії та корпорації разом зі своїми шкільними друзями, мешкають у холостяцьких квартирах і обожнюють підвали, куди переїхали після закінчення університету і де розпочали свою карколомну кар’єру. Показної розкоші серед тутешніх мешканців, які оперують мільйонами, просто не існує, навіть хіпі-комуна легендарного письменника Кена Кізі неподалік – для них лише психоделічне ретро. "Сьогоднішні айтішники їздять на роботу на своїх електричних родстерах Tesla по Ель-Каміно-Реал — магістралі, що з’єднує різні міста Кремнієвої долини: Атертон, Вудсайд, Маунтін-В’ю та Пало-Альто, - зауважує авторка. - Замість світських пані Кремнієва долина має техно-пані. Спосіб життя успішної мобільної жінки полягає у під’єднанні її хобі до рахунку PayPal, онлайн-продажу ювелірних виробів або гаптованих ліжечок для собак чи ременів пастельних кольорів, запуску вебсайту і призначенні себе CEO, а не в організації благодійних балів".

Майкл Кусумано, Девід Йоффі. Стратегії геніїв. П’ять найважливіших уроків від Білла Ґейтса, Енді Ґроува та Стіва Джобса. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2017

Фото з відкритих джерел

Всі історії в "Стратегії геніїв" - це не стандартні життєписи геніїв, а результат по-справжньому серйозного дослідження. Протягом 30 років досліджувалася діяльність трьох легендарних особистостей – Стіва Джобса, Енді Гроува і Білла Гейтса. Людей, які надали світу високих технологій його нинішнього вигляду, і чиї досягнення оцінили мільйони. В той же час їх активи загалом становлять понад трильйон доларів. З одного боку, це безумовні бізнес-портрети титанів комп'ютерного ринку. Але всі три історії їх життя вперше розглядаються паралельно, з акцентом на найбільш обділений увагою аспект роботи Джобса, Гейтса та Гроува, а саме - стратегії. Незважаючи на всі відмінності в характері та вихованні, у Гейтса, Джобса і Гроува можна знайти дуже важливі спільні риси. "Головне, мабуть, в тому, - повідомляють нам, - що всі троє були дуже честолюбні, всі троє думали і мріяли глобальними категоріями: будували плани не стільки для себе, скільки для своїх компаній, для галузі в цілому і навіть для цілого світу". Тобто всі троє героїв цієї оповіді були націлені на максимальний результат. Звісно, їх успіх був зумовлений винаходом персонального комп’ютера, появою інтернету, а також завдяки загальному поширенню цифрових мобільних пристроїв. Тобто вони, безсумнівно, опинилися в потрібному місці в потрібний час. Хоча, саме уміння втриматися на хвилі успіху під час кризи зробило з них "геніїв стратегії".

Джим Коллінз. Величні за власним вибором. – К.: Наш Формат, 2017

Фото з відкритих джерел

Автор цієї книги ні в якому разі не стверджує, ніби хаос, ненадійність, нестабільність – це благо: компанії, лідери, організації, товариства процвітають не завдяки хаосу. Але вони можуть процвітати також в умовах хаосу. Як вони це роблять? Щоб відповісти на це питання, потрібно було відібрати ті компанії, які починали діяльність у непростій ситуації і завдяки своїй роботі досягли успіху, причому зробили це в нестабільній обстановці, серед потужних, непідвладних їм стихій, що викликають швидкі зміни. Потім порівняли ці компанії з контрольною групою – з тими, хто за цих самих екстремальних обставин не зміг стати великими. Саме це зіставлення і виявило ті фактори, які допомагають деяким компаніям процвітати навіть під час хаосу. Переможці були позначені як "10", тому що вони не просто вижили і не просто досягли успіху: кожна з цих компаній перевищує середній результат у власній галузі як мінімум в 10 разів. Прочитавши цю книгу, ми дізнаємося про основні засади виживання – і створення великого бізнесу! - а також про те, які якості відрізняють лідерів, які спроможні впоратися з негативними ситуаціями, від тих, хто пасує перед ними.

Чан Кім, Рене Моборн. Стратегія блакитного океану. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2017

Фото з відкритих джерел

Автори цієї книжки про конкуренцію – керівники стратегічного Інституту блакитного океану INSEAD - пропонують нам дізнатися, як створити бізнес, вільний від ринкових акул. У книзі демонструється прибутковість і зростання підприємства, процес розробки продуктивних ідей для максимізації попиту в ринковому океані, де конкуренція відсутня. Автори пропонують покрокові інструкції, що допомагають вивести організацію зі стану "кривавої" конкуренції і розробити нову модель. Крім того, що ж таке - стратегія "блакитного океану", з детальної оповіді можна дізнатися, з чого саме вона складається, і які методи її впровадження на ринку. Загалом у книзі зібрані 15-річні дослідження і приклади 150 бізнес-стратегій (компаній Fitcurves, Yellow Tail і Cirque du Soleil) за 120 останніх років в 30 ринкових галузях.

Ігор Бондар-Терещенко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів