H&M, IKEA, Starbucks: Чому українці мліють через прихід світових брендів у країну

H&M, IKEA, Starbucks: Чому українці мліють через прихід світових брендів у країну
Фото з відкритих джерел

Як відомо, відкриття першого в Україні магазину H&M 18 серпня супроводжував справжній ажіотаж у вигляді величезних черг і навіть людей, які ночували поруч з магазином. Над цим багато сміялися, порівнюючи чергу в заповітний магазин з чергою в перший McDonalds.

Утім, незабаром брендовий ажіотаж продовжився, але вже в іншій площині - 12 вересня президент Порошенко підтвердив прихід IKEA в Україну. Цю подію також не прокоментував тільки лінивий: одні іронізували, мовляв, негоже президенту так радіти приходу "меблевого магазину" в Україну (який, тим більше, відкривається в незвичному форматі city store); інші ж приписували цій події справді епохальне значення.

Новини за темою

Так, на думку останніх, тепер українці отримають можливість обставляти свої квартири стильними меблями, а не жлобством з "Епіцентру", що буде позитивно впливати на атмосферу в оселях і естетичний смак, а там, дивись, і на більш серйозні речі, адже ніхто ще не відміняв того, що буття визначає свідомість.

На цьому життєрадісному тлі заяви голови офісу Національної інвестиційної ради Юлії Ковалів про те, що Starbucks в Україні, незважаючи на слова мера, не буде, прозвучали похмуро і гнітюче. Багато українців не перший рік чекають приходу "американської русалки" на київські вулиці.

Новини за темою

Чому прихід або навіть тільки інформація про прихід нових брендів викликає серед українців такий ажіотаж? Звичайно, про магію бренду написано багато. Та й інтуїтивно зрозуміло, що бренд – це не просто торгова марка. Мільйонні маркетингові компанії роблять усе, щоб бренд ставав переживанням, ідеєю, стилем життя. Взяти той же Starbucks – що, в Україні недостатньо кав'ярень? Знаємо ж, що на будь-який смак – від відверто поганих до по-справжньому хороших. Але Starbucks – це набагато більше, ніж просто кав'ярня, це заклад, чию каву п'є, наприклад, Міранда Прістлі ("Диявол носить Прада"). За словами екс-генерального директора компанії Говарда Шульца, люди відвідують кафе не тільки через каву: "Це романтика нових вражень, відчуття душевного тепла і спільності, які отримують люди, приходячи в Starbucks".

Новини за темою

Візьмемо на себе сміливість стверджувати, що крім традиційного брендового флеру, для українців у цьому брендовому ажіотажі існує ще один рівень. Захід функціонує у нас на рівні фантазма, недосяжної мети, вічного ідеалу. Навіть люди, які відвідували Європу в рамках п'ятиденного євротуру, беруться розмірковувати, що жити в Європі однозначно краще - "не те що у нас". Ми пам'ятаємо, що українці довели, що можуть відчайдушно боротися за європейський вибір. Проте, які б євроінтеграційні прагнення ми не закріплювали в Конституції, щоб зрозуміти, як йдуть і йтимуть справи, достатньо просто вийти на вулицю в якомусь спальному районі столиці та спробувати дістатися до центру.

Так, Європа дійсно стає ближчою для мільйонів українців, але, на жаль, безпосередньо – через еміграцію. На цьому сумному тлі прихід відомих брендів в країну виглядає тим невеликим кроком, який умовний Захід ніби робить нам назустріч. Ну, щоб ми могли сказати: "У нас як в Європі". "Джинси я купила в H&M Барселони, а футболку в H&M Києва", - це найкраща євроінтеграція для простих громадян.

Новини за темою

І нехай IKEA відкривається в дивному форматі, і нехай незрозуміло точно коли, і нехай, щоб потрапити в H&M довелося стояти в черзі, в пробці і спати на підлозі. Зате, як в будь-якій європейській столиці, тепер можна зайти туди і скупитися. А незабаром і поставити в своїй хрущовці або панельці легендарний стелаж Billy від IKEA. Ну точно як люди в Німеччині чи в Іспанії.

Катерина Богуславська

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

 

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів