Гей ви, чому смієтеся з українського Гіперлупа?

Сотні блогерів згадали міністру якусь свою "інфраструктурну" історію: комусь його під'їзд не подобається, хтось у яму потрапив, на когось щось відвалилося. Основний меседж цих зауважень був в руслі того, що спочатку варто почистити сортири, а потім запускати "трубу"

Гей ви, чому смієтеся з українського Гіперлупа?
Фото з відкритих джерел

Олексій Кущ

економіст

Сотні блогерів згадали міністру якусь свою "інфраструктурну" історію: комусь його під'їзд не подобається, хтось у яму потрапив, на когось щось відвалилося. Основний меседж цих зауважень був в руслі того, що спочатку варто почистити сортири, а потім запускати "трубу"

Міністр інфраструктури України в черговий раз вирішив поставити громадськість в незручний стан, коли спазмує мімічні м'язи обличчя. Так завжди буває, коли гомеричний регіт охоплює народні маси. Сміх звичайно корисний, подовжує життя і все таке, але у всього має бути міра.

А сміх у таких дозах може бути небезпечним для здоров'я. Як тут не згадати геніальний твір Франсуа Рабле "Гаргантюа і Пантагрюель" і відому цитату з нього: "Коли богослов закінчив свою промову, Понократ і Евдемон залилися таким нестримним реготом, що ледве не віддали Богові душу, – точно як Красс при вигляді осла, який ковтав реп'яхи, або Філемон, який помер від сміху при вигляді осла, який їв  фіги, приготовані до обіду. Дивлячись на них, зареготав і магістр Іанотус, – причому невідомо, хто сміявся голосніше, – так що в кінці кінців в усіх на очах виступили сльози, бо від сильного струсу мозкова речовина "віджала" слізну рідину, і вона притекла до очних нервів. Таким чином, вони зобразили собою Демокріта і Геракліта".

Новини за темою

Так, в цей раз міра сміху була порушена великим семимильним кроком в абсурд. Володимир Омелян заявив, що в Україні може бути реалізований проект по впровадженню транспортних технологій 21 століття. Мова йде про створення надшвидкісної транспортної системи Hyperloop. Сама ідея цього дива сучасної інженерії народилася у світлій голові Ілона Маска, який запропонував здійснювати транспортування вантажів і пасажирів у спеціально створеній герметичній транспортній трубі, при цьому швидкість переміщення "об'єктів" будемо складати приблизно 1200 км. Таким чином, "засунувши" діда в трубу Hyperloop в Києві, бабуся у Львові отримає те, що від нього залишиться, менш ніж за годину, враховуючи забезпечення квитками і розміщення в пасажирському кріслі.

Звичайно в умовах жорстокої реальності українських доріг найкраще переміщатися в трубі, при чому відразу куди-небудь в західному напрямку, не зупиняючись навіть на чашку кави у Львові. Враховуючи перспективність "трубної технології", можна спробувати перевести "Укрпошту" і систему державного управління на пневмопочту, як це відбувалося в Океанії - антиутопії з роману Оруелла "1984". Так ми б змогли заощадити на почтальонах і заткнути за пояс самого Ілона.

Новини за темою

Сама ідея Маска виглядає досить перспективно. Щось подібне доводилося читати в юному віці в журналі "Техніка молоді", який видавався в радянський час. Пам'ятаю, якийсь школяр з радянської глибинки запропонував спорудити космічний ліфт між землею і станцією в космосі для доставки великих партій вантажів, що допомогло б заощадити значну частину витрат на створення транспортних ракет. З тих пір пройшло вже порядком років і навряд чи Маск читав цей журнал. Ще більш неймовірно, що його читав нинішній міністр інфраструктури. Тим не менш, свої Ілони Маски є і у нас, просто вони часто змушені виїжджати на Захід для реалізації своїх ідей. Зате в Україні себе чудово почувають міністри-патріоти, які, наприклад, заявляють, що керченський міст – це добре, знадобиться нам, коли ми будемо брати під контроль Кубань.

Після такого завзятого старту на міністра обрушилася закономірна лавина і далеко не білого кольору. Йому пригадали й ідею створення першої концесійної залізниці з Києва в Одесу на "євроколії". А як не пригадати, якщо в Одесу більш вигідно розвивати існуючий автобан і діючу гілку, ніж будувати нову, хай і за магічні китайські гроші (у нас же всі фантастичні проекти повинні чомусь фінансувати китайці, на їх місці я б вже образився). Не допомогло навіть чарівне слово "євроколія", мабуть переоцінили приставку "євро": зі словом ремонт це працює, з терміном колія – не дуже.

Згадали і досі не реалізовану угоду з ЄС про створення спільного транспортного повітряного простору – "відкрите небо", реалізацію якого Омелян чомусь прив'язав до дати виходу Великої Британії зі складу ЄС.

Новини за темою

Не обійшлося і без "шпильки", пов'язаної з величним епосом заходження в Україну лоукостера Ryanair. Як показує практика, чим більше наші міністри говорять про залучення великих іноземних компаній для зниження цін на авіаперельоти, тим більше літаків однієї відомої авіакомпанії є в "Борисполі". Більш просунуті згадали і про "прожекти" по створенню національного лоукостера чи з двома, з трьома літаками...

Ну, а ті, у кого і зовсім міцна пам'ять "на Омеляна", згадали і зустріч "баржі" з американським вугіллям в южненському порту під звуки національного гімну. На зустрічі був присутній і посол США, що стало "апофегеєм" сучасної реінкарнації доктрини Трумена – це коли американці за фінансову допомогу за Планом Маршалла змушували французів після Другої світової війни замість польського купувати американське вугілля, яке було в два рази дорожчим.

Реакції Омеляна на весь цей сміходром поки не послідувало, але йому можна порадити виступити з презентацією проекту на одному з провідних каналів країни в стилі Рамкопфа з фільму "Той самий Мюнхгаузен" за сценарієм Горіна. Його виступ по аналогії із зазначеним твором міг би звучати приблизно так: "Таким чином, панове, мій науковий трактат руйнує останні заперечення моїх опонентів і свідчить про те, яким деколи звивистим шляхом крокує істина у другому десятилітті 21 століття, іншими словами, в наш час. Перед нами вже стала класичною схема надшвидкісної транспортної системи Hyperloop, геніально описана Ілоном Маском! Нинішні схоласти і демагоги і сьогодні ще подекуди твердять: не‑мож‑жна! Як міністр, я неодноразово бачив цей зліт своїми власними очима... Як вчений і теоретик стверджую: головне – правильний вектор докладання важеля! Береться голова, береться рука, після чого рука підтягує тулуб вгору. От і все. Бачите, як просто. Є питання?"

Насправді, все не так весело як може здатися на перший погляд. Було б не погано, якщо б міністр діяв за невинним принципом: "Нічого не зроблю, хоч повеселю!" Але ні. Проект планують реалізувати в кілька етапів. Розглянути і розробити техніко-економічне обґрунтування. Побудувати в Дніпрі тестовий майданчик. Створити центр транспортних інновацій. І на все необхідно виділити бюджетне фінансування, адже ніхто не буде давати приватні гроші на таку феєрію. Як ніхто не буде серйозно розглядати ідею заміни американських "Джавелінів" на вогнемети Ілона Маска по боротьбі з зомбі-апокаліпсисом. А значить, ми ризикуємо отримати черговий "національний проект". Автор колишнього, як відомо, після минулих виборів виявивсяв інноваційній Панамі.

Новини за темою

Єдине, що засмучує – це реакція суспільства. Сотні блогерів згадали міністру якусь свою "інфраструктурну" історію: комусь його під'їзд не подобається, хтось у яму потрапив, на когось щось відвалилося. Основний меседж цих зауважень був в руслі того, що спочатку варто почистити сортири, а потім запускати "трубу". І ніхто не сказав, що це взагалі не є прерогативою міністра – запускати інноваційні проекти. Його завдання створити умови для комфортного ведення бізнесу, а інноваціями нехай займається приватний капітал. Це давно вже зрозуміли в США, де Ілон Маск і його дітища виникли не тому, що Обама або Трамп сказали, що нам потрібен електромобіль або нова приватна ракета. Маск з'явився лише тому, що в США розкута приватна ініціатива і міністри думають про те, як поліпшити умови для приватного бізнесу, який і є рушієм інновацій. До речі, розробка інноваційних продуктів може відбуватися і у звичайній "хрущовці", де все сиплеться – головне, що б в країні була якісне підприємницьке середовище і запит на інновації.

Ну а Омеляну варто було б подарувати іншу трубу - Communication Tube з фільму "Асса". Щоб нарешті з'явилася можливість для спілкування з реальним бізнесом, а не світом "духів і голосів". Пам'ятаєте, як у згаданому фільмі "Ти знаєш, що це? Це Communication Tube. Ти вухом в один кінець, я ротом в інший". Може хоч ця "технологія" допоможе, а інакше "труба" прийде, але не Hyperloop, а всій нашій інфраструктурі.

Олексій Кущ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>