Google і Facebook вбивають ЗМІ

Понад дві третини американців отримують новини із соціальних мереж. Більшу частину ринку цифрової реклами, яка раніше була основним джерелом доходу для новинної індустрії, контролюють Google і Facebook. Щоб закріпити своє рекламне домінування, технологічні компанії посилили свій контроль над поширенням новин, пише The Wall Street Journal.

Google і Facebook вбивають ЗМІ
З відкритих джерел

The Wall Street Journal

Американська ділова газета

Понад дві третини американців отримують новини із соціальних мереж. Більшу частину ринку цифрової реклами, яка раніше була основним джерелом доходу для новинної індустрії, контролюють Google і Facebook. Щоб закріпити своє рекламне домінування, технологічні компанії посилили свій контроль над поширенням новин, пише The Wall Street Journal.

Оригінал на сайті The Wall Street Journal

Після того як унаслідок звільнень новинна індустрія втратила близько 2,1 тис. співробітників Vice, Gannett, McClatchy, BuzzFeed і Huffington Post, член Палати представників Александрія Окасіо-Кортес звинуватила в цьому "технологічні монополії", які не мають "стимулів для розповсюдження високоякісної достовірної інформації".

Президент Трамп своєю чергою звинувачує саму пресу: "Причиною серйозного занепаду стали фейкові новини і низькоякісна журналістика". Хоча ці діагнози хвороб журналістики здаються суперечливими, обидві вони мають одне й те саме коріння.

Новини за темою

Надання невеликій кількості платформ можливості контролювати фінансування і зосередити у своїх руках дистрибуцію призвело до повсюдного поширення стадного мислення, проти якого виступає Трамп.

"Миттєві статті" (Instant Articles) на Facebook дозволяють відкрити повний текст публікації, не залишаючи платформи, яка ділиться доходами від реклами з видавцем.

Google бореться з виданнями, які підвищують свої доходи за рахунок підписки, а не реклами, знижуючи такі сайти в результатах пошуку, що приносить їм менше "безкоштовних" кліків.

Google дещо пом'якшив свої обмеження після критики з боку видавців і погрози порушення європейського антимонопольного законодавства, але поряд з цим ввів сервіс "Підписка Google" (Subscribe with Google).

"Миттєві статті" і "Підписка Google" є по-своєму зручними, але вони також посилюють контроль дуополії над доходами і даними ЗМІ, що ще більше централізує поширення новин. Google і Facebook отримали можливість впливати на редакційну політику преси.

Новини за темою

Їхні директиви щодо контенту виступають як умови співпраці через рекламні сервіси. Щоб визначити, які сайти слід виключити з-поміж своїх партнерів, обидві компанії консультуються з лівими групами, такими як Media Matters.

Нині Google і Facebook, щоб спробувати компенсувати свій вплив на інформаційну індустрію, пропонують журналістам гранти. У березні минулого року Google News Initiative пообіцяла надати 300 млн дол. для допомоги видавцям, а минулого місяця аналогічну суму пообіцяв виділити Facebook.

Благодійність великих технологічних корпорацій робить інформаційну індустрію ще більш залежною.

Потік коштів також віддзеркалює демократичний ухил цих компаній. У 2016 році Google спонсорувала спільні з ProPublica, The New York Times, USA Today та Univision ініціативи під загальною назвою Electionland.

Серед іншого їх заявленою метою є "забезпечити для всіх американців можливість вільно скористатися своїм правом голосу, висвітлюючи проблеми, які можуть стати на шляхи його реалізації".

Новини за темою

На практиці десятки статей Electionland повсюдно критикували тодішнього кандидата Дональда Трампа або сприяли зміцненню позицій лібералів у таких питаннях, як ідентифікація виборця і шахрайство зі списками тих, хто голосує.

Артур Шлезінгер - молодший зауважив, що влада в Америці – це контроль над засобами комунікації. Трамп, який серед іншого звинувачував Google, Facebook і Twitter у політичній упередженості, має більше турбуватися про концентровану силу великих технологічних корпорацій, ніж про кожне зі ЗМІ.

Незважаючи на те що антимонопольне законодавство концентрується на економічних наслідках, Верховний суд у справі Red Lion Broadcasting проти Федеральної комісії з питань зв'язку (Federal Communications Commission) постановив, що його також доповнює "вільний ринок ідей" у рамках першої поправки і що воно не "заохочує монополізацію цього ринку".

Протиотрута від упередженості ЗМІ – це не зловтіха щодо кількох публікацій, а антимонопольна політика для забезпечення того, щоб новинні ЗМІ по всьому політичному спектру могли бути незалежними від Кремнієвої долини.

Марк Епстайн

Переклад ИноСМИ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>