"Євробляхери" вимагають дешевого бензину. Але чи можна знизити ціну?

Оригінал на сторінці Сергія Куюна в Facebook

Смішно обговорювати вимоги тих, хто вже обдурив державу та її громадян, не сплативши податки за свої авто, але в такий час живемо…

Які варіанти знизити ціни на паливо?

50% в ціні бензину та 60% у дизпаливі – закупівельна ціна. 80% імпортуємо, ціни світові. Зразу заспокою тих, хто думає, що український бензин був би дешевшим: його виробляють з імпортної нафти, тому без варіантів. Якщо з української нафти, то її, по-перше, на 5 днів споживання, по-друге, її продають з прив'язкою до зовнішнього котирування. Нафта зросла за місяць з 75 до 85 дол. за барель. Два місяці тому вона коштувала 72 дол. Можемо вплинути на зовнішні ціни? Зрозуміло. Йдемо далі.

"Євробляхери" вимагають дешевого бензину. Але чи можна знизити ціну?
Фото з відкритих джерел

Сергій Куюн

Експерт з енергетичних питань

30% у ціні ДП і 35% у бензині – податки. З 35 грн близько 12 грн – податки. З них 6 грн ПДВ і 6 грн акциз. "Бляхери" пропонують знизити. Цього року 50% акцизу з палива йде в Дорожній фонд, наступного року буде йти 75%. ПДВ ніхто не чіпатиме, а куди знижуватиметься акциз? На 2? На 3 гривні? Це кардинально змінить ціну? Знову ж таки: ті, хто вже раз не заплатив податок на машину, тепер вимагають знизити податок на паливо. І при цьому вимагають доріг та інших благ. Розмови всяких блогерів про те, що, мовляв, всі крадуть, доріг немає, інакше як дезінформацією не назвеш. Так, ні за один, ні за два роки проблеми не вирішиш, але рух є, і я впевнений, що це всі бачать. Найближчим часом напишу про ринок бітуму (важлива складова для ремонту і будівництва доріг), а поки для затравки: цьогоріч очікуємо рекордний за останні 10 років обсяг поставок бітуму. Тому робота триває.

Новини за темою

Бачу нульову ймовірність зниження акцизу. Податок невисокий, у Європі в 5-6 разів вищий (зокрема на ДП). Хоча у нас можна чекати всього. Через подібні акції просто розхитують Кабмін, куратори "євросил" вже всім відомі. Чи вистоїть прем'єр? Якщо піде на зниження акцизів, сам собі підпише вирок. Якщо нафта стрибне до 100, як це вже активно прогнозують світові нафтотрейдери, то ті ж 35-40 грн за бензин побачимо вже до кінця року. Але при цьому держава отримає величезну пробоїну.

Раціональна пропозиція, яку потрібно впровадити Кабміну, – це встановити акциз у гривні, а не в євро, як зараз. Постійне сповзання курсу розкручує цінову спіраль.

Відсотки, що залишилися в ціні на АЗС, – витрати і прибуток трейдера. Прибуток перебуває в межах 10%, або 3-4 грн/л. Це, швидше, заробіток преміальних мереж (ОККО, WOG, Socar тощо), тоді як економ-сегмент ("Укрнафта", БРСМ, ANP) – вдвічі менше. Ніякий Кабмін або Антимонопольний комітет не змусить бізнес зменшити націнку, тим паче, що радикально на кінцевій ціні це знову-таки не позначиться. Або буде ринкова ціна, або палива не буде.

Новини за темою

Єдине, в чому бачу користь від цих акцій, – це в нагадуванні трейдерам про те, що до ціноутворення треба підходити з холодною головою. Час від часу фіксуємо прискорені темпи зростання, що перевищують на 0,5-1 грн/л об'єктивні. За тиждень-другий все входить у нормальне русло, але в періоди різких коливань панічні настрої дають про себе знати. Приблизно настільки сьогодні втік уперед бензин, хоча дизпаливо, найбільш масовий продукт, відстає. Зрозуміло, що у страху очі великі - нафта зростає, курс зростає, але треба тримати себе в руках, панове нафтотрейдери!

Сергій Куюн

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів