banner banner banner banner

Електротранспорт стає модним: Україна має повернути трамваї на свої дороги

Електротранспорт стає модним: Україна має повернути трамваї на свої дороги
З відкритих джерел

Володимир Омелян

Ексміністр інфраструктури України

Оригінал на сторінці Володимира Омеляна у Facebook

В Європі, й не лише в ній, трамваї нині переживають свій ренесанс.
Багато міст, які в середині ХХ століття позбувалися трамваїв як застарілого типу транспорту, осягнули хибність власних рішень і тепер повертають трамваї на свої вулиці.



У Києві ситуація геть інша. Після "трамвайних погромів" Олександра Омельченка, який знищив майже половину трамвайної мережі Києва і ліквідував популярні серед пасажирів маршрути між лівим і правим берегом, міська влада ніяк не може повернутися до відродження й розвитку цього перспективного та екологічного транспорту.

У галузі нині занепад: більшість трамвайних шляхів перебувають в аварійному стані, а обіцяні нові вагони ніяк не потраплять на маршрути. Місто регулярно купує вживані трамваї в Чехії та Словаччині віком 35-45 років і замінює ними аналогічні київські вагони.

Єдиним винятком стала правобережна лінія швидкісного трамваю, в яку вклали кошти платників податків. Також для цієї лінії було придбано 50 цілком не пристосованих для швидкісного режиму роботи трамваїв польського виробництва, від закупівлі яких відмовилася Москва за раніше підписаним контрактом.

Тішить лише, що для цієї лінії було придбано, хоч і з великими складнощами, і 10 сучасних трамваїв "Електрон" львівського виробника. Водночас після ремонту станції не стали зручнішими для пасажирів, не з’явилися нові транспортно-пересадкові хаби, зокрема на міську електричку.

Не було збудовано вкрай важливого продовження лінії швидкісного трамваю до Вокзальної площі перед центральним терміналом залізничного вокзалу й до Палацу спорту.

Певен, що трамвай у Києві має розвиватися. Політика "трамваї заважають, ми розширимо вулиці й усіх пересадимо на автомобілі" зазнала краху. Місто потонуло в заторах, почало задихатися.

Новини за темою



Чи є кошти на створення комфортного, швидкого й екологічного муніципального транспорту?

Так, є! Ми знайшли на це гроші ще у 2015 році, коли ЄБРР та ЄІБ видали перший кредит у 400 млн євро для муніципального електротранспорту. Нині запускається вже другий транш.

Крім ремонту і розбудови до "європейського" стану наявних трамвайних ліній, необхідно бодай відновити бездумно знищені старі.
Насамперед слід відремонтувати трамвайні лінії на Глибочицькій, Дмитрівській, Кирилівській, Дегтярівській і на Валах.

Трамвай повинен повернутися на міст Патона і Набережне шосе, на Гагаріна, Саксаганського і Старонаводницьку, на Солом`янську і Грушевського. Нові лінії повинні відповідати європейським вимогам безшумності й безпеки. На маршрутах мають працювати сучасні трамваї, випущені світовими виробниками на українських заводах.

Пересадкові вузли з трамваю на інші види транспорту має бути зроблено з мінімальними відстанями для переходу пасажирів.

А тоді, певен, кияни зможуть знову проїхатися трамваєм Набережним шосе, милуючись розкішними краєвидами Дніпра і Труханового острову.

Володимир Омелян

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

 

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>