Керівник "Укравтодору" Славомир Новак, жовтень 2016
Українське фото

Тут немає ніякого сорому в тому, що є спроба платити більшу зарплату людині, яка займає ключову позицію.

По-перше, питання до поляка: як він приїхав на таку зарплату, тому що приїхати на 12 тис. грн з-за кордону – мотивація незрозуміла, якщо тут наші держслужбовці придумують гасла, що пішли працювати на країну і працюють 3 роки за копійки, незрозуміло, як вони харчуються, це одна справа. А інше, коли поляк, який працював на керівних позиціях іншої країни, приїжджає сюди на 12 тис. грн.

Спроба Омеляна підтягнути йому зарплату вище – це правильно. Єдине, це робиться кострубато. Треба розуміти, за що це. Якщо надбавка за інтенсивність, то потрібно розшифровувати, в чому вона полягала. Що значить "відповідальність", у нас до цього хіба всі безвідповідально працювали?

Новини за темою: Омелян прокоментував 900%-ву надбавку до з/п Новака: Ринкова зарплата - "запобіжник" від корупції

У 2015 році причиною мого відходу з Міністерства інфраструктури були мізерні зарплати, які не дозволяють нам брати якісних людей на роботу по державі. Ці зарплати і залишаються мізерними, ніхто нічого не зробив. Якщо нам вдалося підвищити зарплати для деяких керівників - і як результат, наприклад, приїхав Балчун, який вчора остаточно зганьбився, то щодо "Автодору" цього не було зроблено. Тому що центральний орган виконавчої влади, там, як і в міністерствах, з зарплатами нічого не було зроблено і не робиться. Тому немає змоги ні працювати самому, ні брати нормальних людей, тому ми і йдемо.

Якби Омелян виступив з посилом що "давайте зробимо нормальні зарплати людям", причому у міністра повинна бути зарплата 400 тис. грн. Це нормальні зарплати у людини, яка відповідає за цілу галузь, неважливо яку. А ці спроби разово зробити премію – це просто смішно.

Новини за темою: Чому Славоміра Новака призначили керівником "Укравтодору"

Будь-який керівник, який приходить на мізерну зарплату, намагається "стирити" у держави і від цього страждають усі. За ним починають бігати правоохоронці, той, хто тирить, намагається вирішити питання і відкупитися. Це "Ну, постривай" нескінченні серії. І це триває роками. Щоб це припинити – це має бути вольове рішення Гройсмана, Порошенка, всіх цих людей.

Рух, якиц був щодо децентралізації та наповнення бюджету, дає свій результат. Я вчора проїхав 5 годин по українським дорогам, дійсно ремонт у кількох місцях йде. Сказати, що Новак якісно працює, мені важко оцінити, точно не на 300% краще. Я його ні разу не бачив в очі.

Новини за темою: Кабмін звільнив Балчуна: Як розпочав свою діяльність в Україні польський реформатор і чого йому вдалося досягти

У 2015 році я був прихильником того, щоб закликати сюди людей з європейською моральністю і принципами, які вони не переступлять. Той експеримент, який проводився в Україні з запрошенням іноземних менеджерів останні 2 роки, я вважаю, він себе, до жаль, зжив. До нас йдуть неякісні працівники, вони ростуть як професіонали в тому середовищі, на Заході. Тут вони стикаються з колосальними опорами на різних рівнях і необхідністю боротися. Тому ці люди найчастіше "складаються", ніякого опору до того, що відбувається, не надають. Якщо є ті, хто могли чинити опір, вони сюди не потрапляють, апріорі їх не пускають. Тому найчастіше західні фахівці використовуються як ширма, це стосується всіх, кого я бачив у транспортній галузі. Тому цей експеримент потрібно закінчувати і шукати якісних людей, чесних, з якими неможливо домовитися і поламати. Найчастіше це молоді люди, які не знають корупційних схем. Їх потрібно затягувати в уряд і просувати.

Володимир Шульмейстер

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.