banner banner banner

Економіка в зоні підвищеної турбулентності

Безпека польотів - це один з напрямків, який буде підтримуватися державою навіть на останньому подиху

Економіка в зоні підвищеної турбулентності
Фото з відкритих джерел

Павло Карназицький

Незалежний аналітик

Безпека польотів - це один з напрямків, який буде підтримуватися державою навіть на останньому подиху

В одному зі своїх останніх інтерв'ю екс-голова фонду держмайна Валентина Семенюк-Самсоненко, яка загинула за дивних обставин, озвучила цікавий факт про походження мільярдних капіталів. З її слів, українські олігархи ніколи не мали якийсь прибутковий бізнес і всі свої капітали робили на управлінні державною власністю. Потім "самовбився", знову ж таки за версією слідства, ще один голова ФДМ, і природа походження великого капіталу залишилася недослідженою.

Серед існуючих на сьогодні боргових зобов'язань України суверенний борг уряду - це лише мала частина боргового айсберга. Зовнішні борги формувалися з гарантованих державою боргів цих самих "менеджерів", що були найняті для управління державними активами. Потім якимось чином кредити стали державними зобов'язаннями, а гроші осіли на офшорних рахунках тих, хто здійснював менеджмент державних підприємств. Через сумнівні підряди кошти, що спрямовувалися на розвиток державних підприємств, переходили в руки приватних власників, а забезпечували цей безперервний потік казнокрадства ставленики фінансово-промислових груп. З початку військових дій в Україні та розвалу економіки ласих об'єктів стає все менше, от і не дивно, що боротьба за них стає більш запеклою. Розглянемо ситуацію на прикладі однієї державної компанії.

Новини за темою

  • 04.06.2014

Новини за темою

В економіці будь-якої країни є монополії, на яких, крім усього іншого, зав'язані інтереси національної безпеки. Держкомпанія "Украерорух" - з цього числа, тому що одночасно є диспетчерською і навігаційною службою, контролює весь повітряний простір держави.

Безпека польотів - це один з напрямів, який буде підтримуватися державою навіть на останньому подиху. Але поки "кисневі маски" знаходяться в сумнівних руках, і хто знає, коли нам усім перекриють клапан.

У червні 2014 року, коли колишнього главу "Украероруху" звинуватили в державній зраді, Міністерство інфраструктури призначило нового керівника - Дмитра Бабійчука. За фатальною випадковістю, співпало, чи все ж мала місце службова недбалість диспетчерів, через місяць після того, як новий керівник поставив перед підприємством головну задачу - забезпечення безпеки польотів над Україною, - був збитий малайзійський "Боїнг" з пасажирами. У підсумковій доповіді міжнародної комісії щодо аварії МН17 претензії до України зводяться до вини українських авіадиспетчерів. Неприпустимим, з точки зору міжнародних слідчих, було направляти пасажирський літак в зону бойових дій. Особливо якщо врахувати інформацію про потенційну загрозу пасажирам, пов'язаною з переміщенням невпізнаного "Бука" в зоні конфлікту. Керівництво "Украероруху" не закрило повітряний простір, і це завдало шкоди авторитету держави.

Новини за темою

Не дивно, що внаслідок такої халатності авіакомпанії воліли обходитися без українських диспетчерів. Але падіння доходів державного підприємства тільки його топ-менеджмент пов'язує виключно з наслідками авіакатастрофи. За оцінками ж парламентської слідчої комісії, понад 60 мільйонів гривень було просто вкрадено з компанії. Крім цього, є безліч сигналів про сумнівно проведені тендери. Дивує лише те, що прокуратура досі не звернула уваги на всі ці звинувачення. Хоча мова в них йде про заподіяння збитків державі на користь приватного бізнесу. А про корупцію на підприємстві "Украерорух" вже б'ють тривогу профспілки та трудовий колектив.

Новини за темою

В колективі обурені розміщенням коштів державного підприємства в розмірі 280 мільйонів на рахунках недержавного "Платинум банку" - всупереч розпорядженням Кабміну. Замість того щоб йти на розвиток, оновлення технопарку і нові системи безпеки польотів, гроші держави приносять відсотки в приватну кишеню. Раніше аеропорт "Бориспіль" втратив 100 мільйонів гривень внаслідок банкрутства "Родовід Банку" за аналогічною схемою. Так навіщо наступати на ті ж граблі? Питання риторичне, оскільки призначений влітку минулого року директор державного підприємства "Украерорух" самоусунувся від роботи. Він віддає перевагу безкоштовним перельотам навколо земної "кульки" за держрахунок і відпочинку на кращих світових курортах, в той час як останні півроку підприємством керує виконуючий обов'язки пан Косьяненко. До речі, це його розпорядженням гроші підприємства пішли в приватний банк.

Звернення трудового колективу залишаються без уваги МВС і ГПУ, мабуть, з причини високого заступництва, яким володіють то банкіри, то новий керівник. З біографії в. о. директора відомо лише, що в минулому він був співробітником СБУ, і до свого призначення на пост першого заступника Бабійчук нетривалий час працював заступником гендиректора аеропорту "Бориспіль" з авіабезпеки. Якогось досвіду самостійного управління не має, але, схоже, цього і не потрібно тим, хто лобіював його призначення.

На посаду його заступника вже готується відомий фахівець Валентин Паламарчук. Так, саме той самий екс-директор Донецького аеропорту займе високу посаду в "Украерорусі". З ім'ям Паламарчука пов'язують масштабні корупційні розкрадання, але все розслідування вже намертво похованопід уламками терміналу донецького аеропорту. Сьогодні вже серед битого скла і понівеченого залізобетону жоден експерт не зможе встановити, які об'єкти з оплачених у рамках підготовки до Євро-2012 були зведені і з яких матеріалів. Вельми цікаво, що колишній генеральний директор, який розподіляв підряди на будівництво аеропорту, знову з'явився в ефірі після трьох років мовчання, і лише після того, як ДАП був зруйнований. Збіг?

зруйнований ДАП Фото з відкритих джерел

Новини за темою

Мова вже не йде тільки про корупцію і розкрадання бюджету. Призначення керівників з сумнівною репутацією у відомство, що відповідає за безпеку польотів, можуть мати небезпечні наслідки. Помилки авіадиспетчерів призводять до масштабних трагедій і людських жертв. І так вже Україну занесли до списку світових осередків тероризму - через збитий на Донбасі малазійський авіалайнер. А це прямий удар по іміджу й "гаманцю" України.

Держава більше не може і не повинна утримувати і забезпечувати доходом фінансово-промислові групи, віддаючи їм на керування свою власність. Бюджет-2016 за всіма прогнозами загрожує отримати антисоціальну спрямованість, і на тлі вимушеного скорочення видатків бюджету на соціальну сферу непомірний апетит казнокрадства може призвести до соціального вибуху на будь-якому підприємстві, який моментально пошириться на всю країну.

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>