"Джеральд Форд". Що треба знати про найбільш технологічний корабель XXI століття

У майбутньому авіаносець можна буде озброїти лазерною зброєю і розмістити на ньому бойові безпілотники

"Джеральд Форд". Що треба знати про найбільш технологічний корабель XXI століття
Фото з відкритих джерел

У майбутньому авіаносець можна буде озброїти лазерною зброєю і розмістити на ньому бойові безпілотники

Оригінал на сайті The National Interest

У 2009 р. ВМС США стали до будівництва першого за 35 років авіаносця нового типу. Названий ім'ям колишнього президента США і морського льотчика Джеральда Форда, цей корабель повною мірою став атомним авіаносцем 21-го століття. Застосовані в новому кораблі технологічні нововведення призвели до неминучої затримки в будівництві першого авіаносця, але ці інновації допоможуть ВМС США упродовж всього осяжного майбутнього стати власником унікального флоту суперавіаносців, які є найбільшими і найсучаснішими в усьому світі.

"Форд" пішов по стопах виключно успішних американських авіаносців типу "Німіц". Його будівництво почалося в 2009 р. на верфях компанії Huntington Ingalls Industries у Ньюпорт-Ньюс, штат Віргінія, де створювалися авіаносці-попередники. Треба сказати, що "Форд" багато в чому схожий на "Німіц". Його довжина становить 337 м, тоді як у "Німіца" вона дорівнює 333 м. Водотоннажність в обох авіаносців однакова, складаючи з повним завантаженням 100 тис. тонн. Схема розміщення компонентів теж схожа. Надбудова на верхній палубі авіаносців перебуває на правому борту. Крім того, у них є чотири катапульти і кутова польотна палуба.

Новини за темою

У рух новий корабель приводиться двома ядерними реакторами АВ1 нової конструкції. Виготовлено їх компанією Bechtel, яка перевершила своїх давніх і сильних конкурентів General Electric і Westinghouse, отримавши замовлення на будівництво енергетичної установки. У сукупності два реактори виробляють 600 мегават електроенергії, тобто втричі більше, ніж у "Німіца" з його 200 мегаватами. Цієї електрики достатньо, щоб живити всі будинки в Хемптоні, штат Віргінія, Пасадені, штат Каліфорнія, або в Сіракьюс, штат Нью-Йорк.

"Форду" потрібна вся ця електроенергія, причому не тільки для розвитку максимальної швидкості ходу до 35 вузлів, але й для живлення нових електромагнітних катапульт EMALS на основі лінійного електродвигуна, де електричний струм створює потужні магнітні поля, що надають літаку потрібне прискорення для досягнення злітної швидкості. Про цю систему кажуть, що вона простіша, що вона продовжує літаковий ресурс, що її легше обслуговувати і що вона здатна забезпечити на 25% більше вильотів літаків, ніж стара парова катапульта.

Фото з відкритих джерел

На новому авіаносці також буде використано більш сучасну систему посадки літаків. У новому турбоелектричному аерофінішері фірми General Atomics натяг троса регулюватиметься індукційним електромотором, що забезпечить більш плавний пробіг. Як і електромагнітні катапульти, цей аерофінішер повинен стати більш надійним, ніж нинішній на "Німіці" гальмівний пристрій. Він також полегшить навантаження на планер літака.

Новини за темою

В авіаносця "Форд" найсучасніші в усьому флоті радіолокаційні установки. Там є дводіапазонна радіолокаційна система, що інтегрує в собі багатофункціональну РЛС AN/SPY-3 Aegis X-діапазону і радар об'ємного огляду VSR S-діапазону. Ця дводіапазонна радіолокаційна система забезпечує пошук, супровід і підсвічування великої кількості цілей для ракет, виявлення літаків і ракет противника та пуск ракет-перехоплювачів Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) для їх знищення.

Для самооборони на авіаносці є дві пускові установки Mk. 29 по вісім ракет ESSM на кожну, а також дві пускові установки для зенітних ракет RAM. Корабель також оснащено системою зброї ближнього бою Phalanx для об'єктової оборони від літаків, ракет і невеликих кораблів супротивника і чотирма кулеметами M2 калібру 50. Величезна електрична потужність дозволить "Форду" в перспективі розмістити на борту оборонну лазерну зброю. Така зброя, отримуючи енергію від корабельних реакторів, матиме практично необмежений боєкомплект, що істотно розширить оборонні можливості авіаносця.

Авіаційне крило літаків палубної авіації - це головна наступальна та оборонна зброя "Форда". На борту авіаносця буде розміщено дві ескадрильї єдиних ударних винищувачів F-35C по 10-12 машин, дві ескадрильї винищувачів-штурмовиків F/A-18E/F Super Hornet по 10-12 літаків, п'ять літаків електронної протидії EA-18G Growler, чотири літаки АВАКС E-2D Hawkeye і два транспортні літаки C-2 Greyhound. До складу авіакрила також увійдуть вісім вертольотів MH-60S Seahawk. Згодом корабель отримає на озброєння безпілотники для дозаправки в повітрі та ведення розвідки MQ-25 Stingray. З часом винищувачі шостого покоління повинні замінити Super Hornet, а якщо сенатор Джон Маккейн наполягатиме на своєму, на борту "Форда" з'являться нові ударні безпілотні літальні апарати великої дальності. А конвертоплан V-22 Osprey може замінити C-2 Greyhound як транспортника.

Фото з відкритих джерел

Новини за темою

Коли "Форд" увійде до бойового складу флоту, кількість авіаносців у ВМС знову збільшиться до 11. Авіаносна група ВМС унікальна в тому, що конгрес законодавчо встановив її мінімальну чисельність. У параграфі 5062 кодексу законів США сказано: "Бойові сили ВМС повинні включати до свого складу не менш ніж 11 робочих авіаносців". Поки у ВМС цю вимогу не виконують.

З'являться й інші авіаносці нового типу. "Джон Кеннеді" стане другим кораблем у цій серії, отримавши ім'я 35-го президента США. Наразі його будують у Ньюпорт-Ньюс, а до складу флоту він увійде в 2020 р. Закладки третього авіаносця "Ентерпрайз" очікують наступного року, а в дію він увійде до початку 2020-х. У рамках зусиль президента Дональда Трампа і начальника штабу ВМС у збільшенні кількості кораблів до 350-355 одиниць найближчим часом може бути закладено щонайменше ще один авіаносець типу "Форд".

Хоча цей корабель оснащено новітньою технікою, свої проблеми у нього теж є. Серйозні труднощі виникли під час розробки електромагнітних катапульт EMALS і нового аерофінішера, і в ВМС певний час навіть думали про те, щоб поставити на "Кеннеді" більш традиційну і надійну гальмівну систему. Незважаючи на труднощі в процесі конструювання, нові системи зльоту і посадки майже готові. За даними ВМС, "Форд" побудовано на 99%, а випробування завершено на 93%. До бойового складу ВМС авіаносець повинен увійти в квітні.

Новини за темою

Кайл Мізокамі

Переклад ИноСМИ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>