"Дівчина у павутинні": Тату дракона проти здорового глузду

Продовження історії про хакершу з татуюванням дракона приділяє багато уваги візуальній складовій, геть забуваючи про всі інші

"Дівчина у павутинні": Тату дракона проти здорового глузду
Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua

Тетяна Ахапкіна

Журналіст

Продовження історії про хакершу з татуюванням дракона приділяє багато уваги візуальній складовій, геть забуваючи про всі інші

Поява сиквела "Дівчини з татуюванням дракона" – не рядова подія у світі кіно. Інтерес до твору виник ще в 2005 році, коли був опублікований детективний роман шведського письменника Стіга Ларссона (оригінальну назву "Чоловіки, які ненавидять жінок" було змінено на "Дівчину…" дещо пізніше).

За ним послідували ще два продовження, які ввійшли разом з першою книгою в трилогію "Міленіум". Всі вони стали світовими бестселерами і досить швидко обзавелися екранізаціями – у 2009 році Швеція випустила відразу три фільми про пригоди Лісбет Саландер – асоціальну дівчину-хакера з величезним татуюванням дракона на спині, – в яких її образ втілила тоді ще не дуже відома Нумі Рапас. Картини, створені за скромні за нинішніми мірками гроші, виявилися комерційно успішні, а тому в 2010 році їх герої знайшли нове життя вже в серіалі (теж з участю Рапас).

Але найбільшу популярність міс Саландер принесла американська екранізація "Дівчини з татуюванням дракона", що вийшла в 2011 році з-під талановитої руки не потребуючого окремого представлення Девіда Фінчера.

Клер Фой у фільмі "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua

У голлівудській версії центральна роль дісталася молодій і перспективній Руні Марі, а її напарника, журналіста Мікаеля Блумквіста зіграв діючий Джеймс Бонд Деніел Крейг. Фільм зібрав не найбільшу касу, зате отримав досить високі оцінки критиків і "Оскар" за "Найкращий монтаж". Номінації на престижну статуетку удостоїлася і Мара, яка створила дикуватий, багато в чому суперечливий, але при цьому дуже привабливий образ.

Тоді ж ходило багато чуток про зйомки двох наступних частин (з тим же кастом і режисером), але далі роботи над сценарієм справа не зайшла.

Руні Мара у фільмі "Дівчина з татуюванням дракона" IMDB

І ось тепер, через сім років, до великих екранів нарешті дісталися нові пригоди Лісбет Саландер – детективний екшен "Дівчина у павутинні".

Втім, назвати його повноцінним продовженням фінчеровської картини буде не зовсім коректно. По-перше, в основу стрічки лягла не трилогія "Міленіум" (вийшовша, до речі, вже після смерті автора), а роман Давида Лагеркранца, який продовжив літературний цикл Ларссона. Тобто фактично нинішній фільм є постановкою четвертої книги, що в сукупності з новими акторами і режисером робить його не прямим сіквелом, а швидше легким ребутом.  

У центрі сюжету стрічки знову опиняється знайома глядачеві хакерша, втілена на цей раз зіркою серіалу "Корона" Клер Фой. У робочий час вона зламує структури вищого рівня, наприклад, Агентство національної безпеки США, а у вільний – продовжує виступати в ролі народної карательки, лінчуючи чоловіків, які вчиняють насильство над жінками.

Обидві діяльності загрожують ось-ось обрушитися на героїню великими проблемами, що, власне, і відбувається. За файлом, котрий Саландер викрала у АНБ і який дає своєму власникові контроль над ядерною зброєю світу, починає полювання небезпечне угруповання. Однак у процесі злочинці не тільки вбивають розробника програми, а ще й підставляють дівчину, репутація якої і без того зіпсована її не зовсім законним "хобі". Загнана в кут, Лісбет звертається за допомогою до свого давнього напарника Мікаеля Блумквіста (Сверрір Гуднасон).

Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua

Як і попередниця, нова "Дівчина…" намагається переглянути актуальність гендерних ролей, пропонуючи протагоністці розправитися з соціально схваленою жіночою всетерпимістю на користь більш активної позиції. У Фінчера ця тема знайшла досить повчальне втілення, що дозволило жертві сексуального насильства в повній мірі помститися за себе. Ця сцена з "Дівчини з татуюванням дракона", кульмінаційна з точки зору промальовування характеру, приголомшувала своєю відвертістю, але в той же час максимально детально розкривала особистість і ступінь травми персонажа.

Подібне, здається, спробував здійснити і режисер нинішньої картини Федеріко Альварес, автор до цього тільки однієї помітної роботи – ужастика "Не дихай". Показавши в зав'язці сцену зі складного дитинства Лісбет, а потім відразу заявивши її як супергероїню-месницю, він спробував таким чином надати їй мотивацію і глибину. Але наступні події, що дозволили Клер Фой проявити лише одну можливу фарбу Саландер, звели цю пробу нанівець, так само як і позбавили стрічку найціннішого – внутрішнього життя головної героїні і приводів їй співпереживати.

Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua

На жаль, подібне твердження виявляється справедливим і відносно другорядних персонажів (до речі, Блумквісту тут вагалі відводиться досить умовна роль). Їх особистості належною мірою не розкриваються, хоча натомість декларуються деякі факти з біографій, вигідні для просування сюжету або оформлення його пікових точок.

Не менше запитань виникає до змісту картини. Хоча, скоріше, дивує їх повна відсутність. Всі ключові інтриги показуються ще в трейлері (вибачте за спойлер), а подієві повороти, що залишаються, надто очевидні, щоб дивувати.  

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Дівчина у павутинні" bhfilms.com.ua

Подібна економія екранного часу, судячи з усього, викликана бажанням авторів наситити фільм максимальною кількістю бойових сцен, яких у ньому й справді достатньо. Протягом двогодинного хронометражу глядачеві пропонують насолодитися безліччю хвацьких погонь, хореографічно збудованих бійок і інших захоплюючих трюків.

Візуальна частина "Дівчини у павутинні" в цілому тяжіє над іншими її складовими. Часом навіть на шкоду логіці, але при цьому все одно вражаючи композицією, динамікою внутрішньокадрового життя і аскетизмом колірних рішень.  

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів