Детальний аналіз виконання держбюджету за 2018 рік

Детальний аналіз виконання держбюджету за 2018 рік
З відкритих джерел

Оригінал на сторінці Данила Моніна у Facebook

Отже, вийшли дані щодо виконання бюджету-2018. Публікую основні тези:

1. Бюджет держави був виконаний в 2018 році без секвестру і з загальним дефіцитом 66 млрд гривень, або 1,8% ВВП. Це нижче планового дефіциту в 2,5%.

2. Доходи зведеного бюджету склали 1184 млрд. Це на 17 млрд вище плану Мінфіну. Видатки зведеного бюджету склали 1250 млрд.

Новини за темою

3. Доходи від ЄСВ склали 228 млрд гривень. Таким чином зведені доходи держави в 2018 році оцінюються в 1412 млрд гривень, або прогнозовано 39,5% ВВП. А витрати держави склали 1478 млрд, або прогнозовано 41,3% ВВП.

4. Це нижче ніж у 2017 році, коли доходи склали 40,1% ВВП. Але основне падіння за рахунок відсутності доходів за спецконфіскаціями у 2017 році (1% ВВП). У цілому податкові доходи навіть зросли за рахунок зростання ПДФО та ЄСВ на 26% - офіційні зарплати продовжують рости швидше за зростання економіки.

Також хороший результат дав податок на прибуток у зв'язку з мінімальною девальвацією (плюс 15 млрд від плану). Але при цьому недобір по ПДВ склав 10 млрд. Це очікувано. Бо девальвація дає великі доходи з ПДВ і менше доходів на прибуток, і навпаки, стабільність валюти дає більше прибутку економіці і менше доходів від ПДВ.

5. Найнесподіваніше у витратах - це витрати з обслуговування боргів - всього 116 млрд замість 131 млрд за планом. Для мене це дивно. Мій прогноз був 124 млрд, і за підсумками 11 місяців витрати становили вже 112 млрд.

Таким чином, можливо, Мінфін не провів частину витрат по цій статті або переніс витрати по обслуговуванню боргу 12-го місяця на січень. В цілому такий результат 2018 року дає всі підстави говорити, що витрати на обслуговування боргів на 2019 рік у розмірі 146 млрд гривень - завищені і, ймовірно, витрати на обслуговування боргу в 2019 році складуть 125-135 млрд гривень.

Новини за темою

Тобто держава має резерв мільярдів 10-20 по цій статті, який, імовірно, перейде в статтю субсидії ЖКГ, коли за планами уряду підвищення ціни на газ з 1 травня 2019 року складе близько 15%, що вимагатиме більшого обсягу субсидій.

6. Бюджет оборони несподівано був збільшений в грудні на 7 млрд і повністю використаний. У грудні взагалі використовували 25% річного оборонного бюджету. Більш того, ще під держгарантії в самому кінці року (27-28 грудня) військові заводи отримали на додачу ще 5 млрд кредитів. Під які цілі - невідомо. Також дуже сильно виріс і бюджет МВС.

В кінці року військові заводи отримали 5 млрд кредитів, під які цілі – невідомо Facebook Данила Моніна

Але в цілому перед виборами бюджет на безпеку зріс з 5% ВВП до 6% ВВП. Можливо, це ресурс на вибори для "Народного фронту" та "Блоку Петра Порошенка" на 2019 рік.

7. Вибори на носі також відчувалися по двох статтях. По-перше, витрати на пенсії зросли з 295 до 358 млрд або на 21,3%, що вище номінального зростання економіки (первинний бюджет ПФ був 345 млрд гривень). Ну і звичайно, святе у феодальній системі - зростання видатків на економічну діяльність перед виборами. Зростання витрат на 37% з 102 млрд 2017-го до 140 млрд у 2018 році.

При цьому на дороги витратили 60 млрд гривень. В цілому за 2 роки зростання видатків на економічну діяльність склало 212%. А в грудні 2018 року бюджет розписали 33 млрд гривень на економічну діяльність або 24% річного бюджету.

8. Субсидії ЖКГ, соціальна допомога і обслуговування боргу - це найбільш скорочувані у % ВВП статті бюджету. Так видатки на обслуговування боргу скоротилися з 3,7% до 3,2% ВВП, а видатки на субсидії та соціальну допомогу – з 5,7% до 5% ВВП.

9. У грудні була розписана рекордна сума витрат - 198 млрд або 15% річного бюджету. Дефіцит бюджету в грудні склав гігантські 88 млрд гривень.

Більш детально в номінальних цифрах і відсотках ВВП доходи-витрати держави представлені в таблицях.

Доходи-витрати держави з 2013 по 2018 роки в цифрах Facebook Данила Моніна

Доходи-витрати держави з 2013 по 2018 роки в процентах Facebook Данила Моніна

У цілому, якщо дивитися вперед, я не бачу проблем виконання бюджету 2019 року ні в дохідній частині, ні у видатковій, ні в частині фінансування.

І це добре. Це дозволяє після виборів почати проводити нову економічну політику з чистого аркуша, якщо закрити очі на угоду з МВФ, яка дуже сильно обмежує Україну в економічних реформах!

Данило Монін

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>