Декілька міфів про зимові шини

Декілька міфів про зимові шини
З відкритих джерел

Олексій Білошицький

Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції

Оригінал на сторінці Олексія Білошицького у Facebook

Ось і пішов перший сніг, який для багатьох, як і щороку до цього, – вперше. Не в сенсі, що його ніхто не бачив, а в сенсі того, що готовність багатьох до цього явища наближається до рівня “ніколи би не подумав, що піде сніг”.

Але зараз не про загальне. Зараз про зимові шини і деякі міфи, що з ними пов’язані.

Міф 1. Коли мій дід/батько їздили на “москвичах” та ”Жигулі” ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було норм.

Правда 1. Не було норм. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це все одно, що ходити в дерев’яних “башмаках”, бо колись у них ходили і було норм. Насправді ані дід, ані батько не відмовилися би від більшого комфорту і безпеки, якби мали можливість. Але її не мали.

З іншого боку, інтенсивність руху і кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж нині. Було більше простору і менше можливих ситуацій на дорозі. Проте наші пращури також мали багато проблем зі снігом та ожеледицею - якими би вправними водіями і механіками вони не були.

А ще вони ”нарощували” резину, коли вона зношувалася, а потім це ”нарощування” відлітало цілим пластом просто на трасі.

Міф 2. Зимові шини такі самі, як літні, і все це – маркетинг.

Правда 2. Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої і зимової резини відрізняється. Якщо не вдаватися до нудних формул і довгого опису процесу виготовлення, то підсумувати можна так: літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме за вищих температурах.

За температури нижче +4... +7 літня шина вже починає ”дубіти”, втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою. Просто замерзає і перетворюється на ковзанку.

Зимові шини мають інший хімічний склад і за низьких температур властивостей не втрачають, а отже мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.

Міф 3. Я такий хвацький водій, що зимових шин мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.

Правда 3. Яким би хвацьким водієм хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше за низьких температур. Звідси і довший гальмівний шлях, щонайменше. І менш хвацький водій, але який "перевзувся" на зимові шини, зупиниться швидше в неочікуваній ситуації. А "хвацький молодець", найпевніше, в’їде в нього, позаяк матиме довший гальмівний шлях.

Новини за темою

Міф 4. На позашляховику з 4 х 4 і на літній гумі можна їздити.

Правда 4. Насправді важкі позашляховики, як й інші автомобілі, потребують зимового ”взуття”. Через великий розмір і більшу вагу позашляховика керування ним на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.

Міф 5. Можна зекономити і поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.

Правда 5. Насправді необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те що дадуть трохи більше зчеплення на снігу й ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту - машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла би зберігати стабільність.

На фото свіженький приклад того, хто повірив у міфи. Не вірте у міфи.

Олексій Білошицький Facebook

Керуйте відповідально і нехай всі подорожі будуть безпечними.

Олексій Білошицький 

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>