banner banner banner banner banner

Чи подешевшає все внаслідок зниження цін на нафту?

Чи подешевшає все внаслідок зниження цін на нафту?
З відкритих джерел

The Guardian

Сайт британської газети

Оригінал на сайті The Guardian

Нафта має огидну звичку давати про себе знати в періоди глобальної рецесії. На початку 1973 року світова економіка раділа, відзначаючи чверть століття стійкого зростання. До кінця року золота епоха різко закінчилася, коли картель нафтовидобувних держав під назвою ОПЕК накрутив ціни на нафту, відреагувавши в такий спосіб на підтримку, надану Заходом Ізраїлю у війні Судного дня.(У цій війні ОПЕК підтримав супротивників Ізраїлю - арабські країни, - прим. ред.).

Зростання нафтових цін стало характерною рисою всіх наступних глобальних спадів, виключаючи нинішній. Цього разу ціни на нафту швидко знизилися і минулого тижня опустилися до такого рівня, який був після вторгнення до Іраку у 2003 році.

Новини за темою

Цього разу нафтові ціни є симптомом, але не причиною проблеми. Перше правило економіки свідчить, що ціна на товар визначається співвідношенням попиту і пропозиції. А сьогодні дві найбільші нафтовидобувні країни - Саудівська Аравія і Росія - намагаються добути якнайбільше нафти, незважаючи на те що попит на неї різко впав.

Це дорого виходить для обох країн, особливо для Саудівської Аравії, якій через втрату нафтових доходів доведеться помітно урізати бюджетні асигнування. Москва та Ер-Ріяд думають, що заради захоплення більшої частки ринку варто певний час потерпіти. Вони обрали мішенню американський ринок сланцевого видобутку, який швидко зростає, але дуже сильно закредитований. Отже, щоб бути рентабельним, сланцевому сектору США потрібно, щоб ціни на нафту були набагато вище сьогоднішнього рівня.

За ціновою війною стоїть не тільки економіка, але й геополітика. Росія не тільки стривожена конкуренцією з боку американського нафтового експорту, але й незадоволена санкціями, запровадженими Вашингтоном проти її державної нафтової компанії "Роснефть" за торговельні відносини з Венесуелою.

Теоретично зниження нафтових цін є корисним для економічного зростання. Коли паливо дешевшає, витрати бізнесу знижуються, а зарплати у споживачів зростають. Але нині інші часи. Зниження нафтових цін на початку американського водійського сезону, за задумом, має призвести до того, що американці частіше сідатимуть за кермо. Однак пандемія Covid-19 порушила звичайний перебіг життя, і цьогоріч водійський сезон як такий навряд чи відбудеться.

Так само й у Британії споживачі можуть набагато дешевше купувати бензин, ніж ще місяць тому, але вони не підуть до пабів і кафе на заощаджені гроші, тому що все зачинено.

Наприкінці минулого тижня нафтові ціни трохи підросли, коли Дональд Трамп оголосив, що підтримає американських виробників, збільшивши стратегічний резерв. Але оскільки глобальній економіці загрожує спад виробництва, якого не було навіть у часи Великої депресії, тенденція до зниження цін на нафту зберігатиметься.

ОПЕК вже не така сильна, як раніше, а спроби ввести до її складу Росію як асоційованого члена закінчилися невдачею. Той факт, що Саудівська Аравія нині головує в групі 20 розвинених країн і країн, що розвиваються, лише підкреслює слабкість міжнародного співробітництва в момент, коли воно гостро необхідно.

З погляду Ер-Ріяда, відкрити вентиль нині цілком логічно. Саудівці вважають, що зможуть перемогти в цих перегонах по лінії спаду. У будь-якому випадку без співпраці з Росією обмеження видобутку не дадуть результату, а нафти у Саудівській Аравії багато і видобуток там дешевий.

Підхід Володимира Путіна чимось нагадує епоху холодної війни. Росія влаштувала демонстрацію своєї економічної сили США і непрямо попереджає саудівців, що їм слід збільшити закупівлю російської військової техніки.

Але все це також тривожно нагадує 1930-ті роки, коли США ухвалили закон Смута - Гоулі про тарифи, і це викликало відповідні протекціоністські заходи. Політика розорення сусіда повернулася.

Супермаркети виправдовують своє кредо

В епоху до коронавірусу, тобто всього кілька тижнів тому, у корпорацій була така мода - проголошувати свою "мету". Близько 90% таких нудних заяв було справою рук відділів піару і реклами, і їм не особливо вірили. І ось у час кризи невеликою втіхою для нас стало те, що ми виявили, як компанії насправді виявляють рішучість, старання і заповзятість. Насамперед це стосується супермаркетів.

Новини за темою

Вони на ходу пристосовують свої логістичні мережі до нових умов, що справляє глибоке враження. Вони найняли маленьку армію тимчасових працівників заповнювати полиці і розвозити товари. Один директор магазину "Теско" сказав, що нових працівників можуть взяти на роботу, навчити і "запустити справу" протягом чотирьох годин. Між тим мережа супермаркетів "АСДА" зв'язується з туристичними агентствами і готельним бізнесом і бере звідти персонал на роботу. Інші діють через родичів і друзів своїх працівників.

Ці організації працюють бездоганно. У звичайний час керівник торгової компанії "Моррисонс" Девід Поттс  викликав би усмішки своєю заявою про те, що його супермаркети "служать країні". Але нині така заява звучить переконливо, особливо в поєднанні з таким заходом, як негайна оплата дрібним постачальникам, що має на меті полегшити тягар за допомогою додаткової готівки.

Звісно, не все відлагоджено ідеально. Вебсайти перенавантажені від додаткового онлайнового попиту. У години роботи магазинів далеко не всі покупці можуть придбати те, що їм потрібно. А обмеження для тих, хто намагається запастися наперед, треба було запроваджувати раніше.

Але в цьому раунді ми повинні аплодувати. Поставте собі питання: чи хотіли би ви, щоб у час максимального навантаження на систему розподілом продуктів харчування займалися міністри уряду? Сподіваймося, що коли мине криза, начальство не забуде віддячити своїм співробітникам щедрими преміями.

Експерт із пабу

"Я не дуже компетентний у цих справах?" — запитує Тім Мартін, який очолює мережу пабів JD Wetherspoon. Єдина можлива відповідь на це: так, старий, не дуже.

Тім Мартін Independent.

Мартін займає унікальне місце серед керівників фірм, що входять до індексу FTSE 350. У нього склалося враження, що він зобов'язаний викладати свої погляди на те, як уряд має впоратися з "цією загрозою здоров'ю". Ви, звісно, здивуєтеся, але він воліє застосовувати підхід, коли населенню дадуть повне право відвідувати пивні та бари, такі як у нього.

"Я, звісно, не експерт, але маю свою думку, і це все, що я можу сказати, - заявив він у п'ятницю, пропонуючи черговий аматорський аналіз. -  Більше людей заразилися вірусом в одній будівлі - в парламенті, ніж в усіх наших пабах разом узятих".

На жаль, Мартін не повідомив, звідки він взяв таку статистику. Але він хотів, щоб усі 867 пабів JD Wetherspoon у Британії продовжували працювати. Звісно, ніхто йому цього не дозволив, і того самого дня їх закрили.

Звісно, ми сподіваємося, що компанія Мартіна виживе і знову процвітатиме, коли епідеміологи вирішать, що "загроза здоров'ю" вже не така грізна. Бізнес у нього успішний, лояльних клієнтів безліч і пиво в його пабах подають пристойне за помірною ціною. JD Wetherspoon — відмінний заклад.

Сам Мартін оживляє корпоративну сцену в тих питаннях, в яких він має авторитет. Його недавнє зауваження щодо небезпеки шаблонного підходу без урахування конкретних особливостей у корпоративному управлінні багато хто підтримав, навіть керівництво одного важливого фонду.

Але в тому випадку Мартін говорив з висоти багатого професійного досвіду і навів купу доказів на підтвердження своєї думки.

Але є теми, про які йому краще помовчати. Надзвичайна ситуація в галузі національної охорони здоров'я — одна з них.

Переклад ІноЗМІ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected].

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>