Чи будуть вибори президента України 31 березня 2019 року, якщо Рада запровадить воєнний стан?

Чи будуть вибори президента України 31 березня 2019 року, якщо Рада запровадить воєнний стан?
Униан

Андрій Магера

Заступник голови ЦВК

Оригінал на сторінці Андрія Магери у Facebook

Звісно, в абзаці четвертому частини першої статті 19 закону України "Про правовий режим воєнного стану" передбачено, що під час дії воєнного стану в Україні не проводять вибори. Це знають, мабуть, усі.

Проте насмілюсь зауважити, що Конституція України (як акт найвищої юридичної сили) на відміну від вищезгаданого закону не є в цьому питанні настільки категоричною.

Тому можливість/неможливість проведення чергових виборів президента України 31 березня 2019 року буде зрозумілою лише після ознайомлення із затвердженим Верховною Радою України указом президента України про запровадження воєнного стану в Україні чи в окремих її місцевостях, зокрема з огляду на положення частини другої статті 64, пункту 31 частини першої статті 85, пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України.

По-перше, необхідно буде з’ясувати: воєнний стан запроваджують на всій території України чи тільки в окремих її місцевостях.

По-друге, чи міститиме указ у переліку тимчасових обмежень окремих конституційних прав і свобод людини та громадянина згадку про частину першу статті 38 та/чи частину другу статті 103 Конституції України – щодо права громадян обирати президента України і права громадян балотуватися на пост президента України.

По-третє, необхідно з’ясувати строк дії воєнного стану. Адже на відміну від надзвичайного стану воєнний стан не містить законодавчо визначених максимальних строків дії.

По-четверте, чи на час закінчення строку дії воєнного стану закінчиться встановлений частиною п’ятою статті 51 закону України строк для подання до Центральної виборчої комісії документів для реєстрації кандидатів на пост президента України - не пізніше як за 55 днів до дня голосування. Строк завершення подання документів до ЦВК для кандидатів має принципово важливе значення, набагато важливіше значення, ніж час утворення ОВК і ДВК - відповідно за 40 і за 18 днів до дня голосування (частина друга статті 23, абзац перший частини першої статті 24 закону України "Про вибори президента України").

По-п’яте, чи виникне в президента України можливість скасувати воєнний стан до закінчення строку дії воєнного стану (на основі частини другої статті 7 закону України "Про правовий режим воєнного стану").

Нарешті, треба буде чітко пояснити громадянам, що терміни "воєнний стан" і "стан війни" мають дещо інші змістовні правові навантаження. Можна порівняти пункти 19 і 20 частини першої статті 106 Конституції України.

На завершення необхідно акцентувати увагу на тому, що призначення будь-якого виду (чергових, позачергових, повторних) президента України є виключним повноваженням Верховної Ради України (враховуючи зміст пункту 7 частини першої статті 85 Конституції України). Це означає, що без відповідної постанови парламенту Центральна виборча комісія не зможе проводити вибори президента України.

Андрій Магера

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів