"Чорна Пантера": Утопічна Африка і нові комікс-герої

Картина пропонує насичений політикою та інтригами сюжет, а також чудовий візуальний ряд з африканським колоритом

"Чорна Пантера": Утопічна Африка і нові комікс-герої
Афіша фільму "Чорна пантера" bhfilms.com.ua

Блог про Кіно

Редакційний блог

Картина пропонує насичений політикою та інтригами сюжет, а також чудовий візуальний ряд з африканським колоритом

Напередодні виходу свого масштабного дітища "Месники: Війна нескінченності" компанія Marvel поповнила колекцію супергеройських сольників новою роботою. "Чорна Пантера" стала 18 фільмом у коміксному кіновсесвіті і ще трохи наблизила його кінець – наприкінці 2017 року глава кіностудії Кевін Файгі заявив, що Marvel готовий попрощатися з улюбленими героями і відправити їх на спочинок. Всього знаменита серія буде налічувати 22 фільми і завершиться виходом третьої частини "Вартових Галактики" в 2020 році.

Зараз же студія вивела на арену першості Чорну Пантеру (а в побуті просто Т'Чаллу) – наслідного принца вигаданої африканської країни Ваканди і за сумісництвом першого темношкірого супергероя. Його дебютна поява у марвелівському кіновсесвіті відбулася двома роками раніше у фільмі "Перший месник: Протистояння", та сольний проект сюжетно за ним слідує.

Після смерті батька, короля Т’Чака, який загинув під час теракту на засіданні ООН, Т'Чалла повертається додому. Слідом за супергеройською мантією Чорної Пантери молодому принцові належить успадкувати трон Ваканди, після чого перед ним стане непросте завдання – визначити оптимальний курс розвитку країни. Варіантів всього два: продовжувати слідувати самітницькій політиці батька або відкритися для всього світу.

Основна складність полягає в тому, що Ваканда тільки на перший погляд є нічим не примітною аграрною країною. Її бідність – ніщо інше, як маскувальний маневр, покликаний приховати від сусідніх держав та іншої цивілізації величезні багатства і неймовірні технології, які в рази випереджають свій час. В цілях безпеки вакандці довгі роки ховали свої видатні можливості і їх джерело – чудодійний метал вібраніум. І тепер, після вступу на престол, новоявленому королю Т'Чаллу необхідно зрозуміти, що буде краще для його країни, і, більш того, спробувати утримати тільки-но отриманий трон від несподіваних посягань.

Знімати колоритну картину Marvel запросив молодого режисера Райана Куглера. На його рахунку всього два ігрових повних метра, зате один з них (біографічна драма "Станція "Фрутвейл") – призер Каннського кінофестивалю. Другий фільм постановника, спортивна драма "Крід: Спадщина Роккі", також отримала престижну нагороду – "Золотий глобус" за кращу чоловічу роль другого плану дістався Сільвестру Сталлоне, який зіграв у картині легендарного Роккі.

Залучення до франшизи раніше не задіяних постановників вже встигло добре себе зарекомендувати, і студія впевнено продовжує експлуатувати цей прийом. Участь Куглера безумовно не стала негативним винятком. З одного боку, його дітищу вдається дотриматися всіх традицій багатобюджетного блокбастеру, з іншого – вирватися за межі марвелівського бренду, увібравши в себе додаткові підтексти і яскраво виражений африканський побут.

Доповнили робочу команду фільму актори вже відомі за попереднім "Першим месником" та іншими фільмами франшизи: Чедвік Боузман (Чорна Пантера), Мартін Фріман (Еверетт Росс) і Енді Серкіс (Улісс Кло). Розбавити стару гвардію взялися оскароносна Лупіта Ніонго і володарка "Золотого глобуса" Анджела Бассетт, які зіграли кохану і мати Т'Чалли, а роль головного антагоніста дісталася Майклу Б. Джордану.

Сюжет "Чорної Пантери" хоч і перетинається з іншими картинами франшизи, все ж виводить фільм в окремий ранг. Знайомі персонажі отримують відокремлені історії, які непогано вписуються в нові лінії оповіді, а дебютанти марвелівського кіновсесвіту цікаві настільки, що часом перетягують увагу з ветеранів на себе.

На руку самостійності нового сольника відіграє також подієва насиченість і проходящі лейтмотивом соціальні і політичні питання, які не так часто зачіпаються франшизою через небажання відходити від видовищно-розважального жанру. Втім, не можна сказати, що серйозна тема далася фільму дуже переконливо, але цікава, як мінімум, сама спроба її включити.

Крім того, незвично виглядає активно розвинена палацово-переворота лінія, багата інтригами та зрадою, властивими скоріше сусіднім телешоу, ніж комікс-кіно. Однак вона привносить в картину елемент несподіванки і замінює зазвичай супроводжуючий жанр пафос, якого Marvel, схоже, все більше намагається уникати.

Що стосується візуального ряду, тут фільм перевершує всі очікування. Чудові натурні плани, яскраво підкреслені африканським колоритом, постійно конкурують за глядацьку увагу з не менш цікавими футуристичними технологіями. У результаті черговий марвелівський сольник стає вдалим багаторівневим сплетінням традиційного і нового, що відчувається і проступає буквально у всьому – як в самому змісті "Чорної Пантери", так і в її заграванні з іншими жанрами.

Тетяна Ахапкіна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів