З відкритих джерел

Оригінал на сторінці Олега Назаренка в Facebook

У листопаді українці офіційно розмитнили 9,8 тис. старих імпортних авто (з них 6,5 тис. легкових). Чим викликаний цей бум? Я назву декілька причин.

1) Вплив у довгостроковій перспективі закону 3251 про пільгові ставки акцизу на вживаних авто не старше 2010 року. Все-таки, незважаючи на казки про "грабіжницькі" акцизи, українці бачать, що на не особливо об'ємні авто акцизи зовсім не грабіжницькі (наприклад, на авто 1500 куб. см акциз становить 93 євро) та імпортують такі автомобілі.

2) "Безвіз". Якщо раніше необхідність отримання візи служила певним стримуючим фактором (хоч і не особливо значним) для виїзду в ЄС і покупки собі авто, то після "безвізу" цей фактор зник.

3) Початок системної роботи ДФСУ і МВС щодо наведення ладу в сегменті авто з іноземною реєстрацією ("євроблях"), а також початок співпраці з колегами з Литви та Польщі.

Якщо раніше українці їздили на "бляхах" практично безкарно, то після початку системної роботи ДФСУ/ МВС і судів, все більше українців на "бляхах" стали вивозити авто за межі України, щоб потім зняти їх з обліку в ЄС, завезти назад і розмитнити. Такі машини теж потрапили в статистику імпортованих вживаних авто за листопад.

Новини за темою: Литва відкрила реєстр: В Україні мають намір серйозно зайнятися любителями "євроблях"

Багато моїх знайомих (один навіть на "Майбаху") під загрозою отримати штраф (а потім навіть якщо оскаржити його в суді і виграти, то позбутися авто) почали вивозити "бляхи" і потім ввозити їх з розмитненням (якщо авто євро 5). Інші ж планують це зробити в найближчі місяці;

4) Організація системного імпорту авто фірмами і продаж їх українцям з митних складів.

Згідно із законом 3251, українець зобов'язаний самостійно ввезти імпортне авто на митну територію України, але вже є ряд рішень судів, які дозволяють організовано імпортувати і потім продавати українцям такі авто з митних складів в Україні, використовуючи неоднозначне законодавчі тлумачення про "митну територію України" та про "митний склад";

5) Падіння вартості авто, що імпортуються в ЄС.

Європейці їздять на нових авто не менше 6-7 років і лише потім продають. Якщо в 2016 році за пільговими ставками можна було завозити авто не старше 6 років, то зараз можна завозити і 7-річні авто, які коштують дешевше.

6) Загальні причини зростання автоімпорту: реалізація колосального відкладеного попиту, падіння ставок депозитів, зростання "тіньової економіки" і "тіньових доходів" і т.д і т.п.

Олег Назаренко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.