"Чаклунка: Повелителька темряви": Хотіли як краще, а витягує знову Джолі

Скільки б глядачам впадало у вічі слово "темрява" в заголовку, а у рекламних роликах не демонструвалася похмура Джолі – "Малефісента 2" все так же залишається милою казкою про перемогу добра. І від цього може забутися вже за кілька днів після перегляду.

"Чаклунка: Повелителька темряви": Хотіли як краще, а витягує знову Джолі
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney

Анастасія Бєлова

журналіст

Скільки б глядачам впадало у вічі слово "темрява" в заголовку, а у рекламних роликах не демонструвалася похмура Джолі – "Малефісента 2" все так же залишається милою казкою про перемогу добра. І від цього може забутися вже за кілька днів після перегляду.

Перша частина франшизи про одну з найзнаменитіших лиходійок всесвіту Disney – чаклунку Малефісенту – повинна була виконати дві головні функції. Перша – повторно показати вже знайому нам історію мультика "Спляча красуня", щоб набити підростаючу фанбазу і викликати ностальгію у фанбази вже дорослої. Друга – надати знайомій історії нових барв, інтерпретації та більш розширеного погляду на саму антагоністку, яка насправді такою не є. І все це зводиться до без сумнівів не тільки добрих намірів Disney, але і до грошей. Оригінальна "Малефісента" окупилася – з бюджетом у 180 мільйонів доларів фільм зібрав касу в 758 "лимонів". Говорити за глядачів не ризикнемо, але критики розділилися на добро і зло, табір Капітана Америки і Залізної людини, любителів мультфільму "Король Лев" і фанатів реалістичності однойменного фільму. Більше того, друга частина "Чаклунки: Повелительки темряви" на Заході вже відзначилася і сигнали звідти надходять такі ж двозначні. Фільм від цього, швидше за все, нічого не втратить. Він, зберігаючи в собі всі ті ж посили та кліповість оригіналу, відмінно грає роль простої розважайлівки для сімейного дозвілля.

У магічному світі пані в чорному Малефісенти панує мир, спокій і веселки з поні. Але не завдяки їй, а завдяки її хрещениці Аврорі (Ель Фаннінг). Хто забув, саме її відьма призначила своїм усним указом королевою світу фей, ходячих грибів та інших чарівних істот. Аврора щаслива бігає босоніж по траві, радіє життю і зображає суперсерйозну волдарку земель, де і з податками треба розібратися, і пенсії підняти. Про всі ці важливі справи дівчина встигає забути, щойно принц сусідньої людської держави Філіп (Гарріс Дікінсон) просить її руки, серця і все царство на додачу.

Шлюб цей повинен стати чимось більшим, ніж просто щаслива казочка двох. Саме він покладе початок об'єднанню світу людей і світу чарівних істот. Але Малефісента приймає новину без особливої радості. Адже навіть після гепі-енду в першій частині люди про відьму залишилися не кращої думки, згадуючи історію з "голковколюванням" принцеси. А рогата відьма все так само не довіряє людям, що закладає тріщину в її відносинах з Авророю. А тут ще й королева країни людей Інгріт (Мішель Пфайффер) будує свої підступи проти фей. Коротше, до добра вся ця ситуація не призводить.

Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney

Хоча доброти у продовженні казки про страшну відьму залишається все так же багато. Оригінал показав глядачам, що навіть страшна рогата фея то у чорному латексі, то у шовку, здатна проявляти доброту, материнську турботу і розуміння. До пори до часу, звісно – дуже люди виявляються підлими і несолодким життя. Довіра, сімейні цінності, любов до ближнього і здатність прощати – такі посили першого фільму кочують у другій. Так що, в цьому плані очікувати якихось суперновацій чи відкриттів не варто. Хоча хронометраж стрічки був збільшений для введення нових сюжетних ліній, від чого постраждала динаміка оповіді.

Мила і добра Аврора у своїх рожевих шатах все так само трохи дратує. У дівчини є приголомшлива суперздатність за подобу материнського тепла продати людину, яка його вже і так дарувала від усієї своєї похмурої душі. Вона надзвичайно наївна, повірить у будь-яку локшину, яку їй подадуть на тарілочці з облямівкою. Але, з іншого боку, Аврора – типова диснеївська принцеса, а не всесильна Мері-Сью. І всі претензії в стилі "не вірю" цілком можна пропускати повз, не сприймати всерйоз. Дуже хочеться, щоб і Ель Фаннінг теж не сприймала всерйоз свою роль. У дівчини є акторський талант і пара фільмів, за які хочеться погладити по її білявій маківці, але образ Аврори – якось не хочеться, щоб він приклеївся раз і назавжди.

Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney

Антагоністка в особі Мішель Пфайффер є прямим відображенням великого недоліка усього фільму – передбачуваності. Ось як протягом перегляду можна грати в гру "вгадаємо наперед", так можна і здогадатися про мотивацію персонажа ще до висловлення цієї мотивації вголос. Скажете, мовляв, так добре ж, напевно подача правильна? Ні, подача тут проста, але персонаж типово лиходійський і ображений на всіх істот не людських рас. Чарівній Пфайффер категорично не можна грати в подібних фільмах з картонним лиходієм. У актриси є харизма і зовнішність, яка так і передбачає образ стерва. Але королева Інгріт, як наглухо закрита банканайсолодшого варення, яке відкривати не хочеться. Її таланту і можливостям просто ніде розгулятися.

Те ж саме можна сказати і про Анджеліну Джолі. Вже давно ми не бачили її на великих екранах в якомусь мейнстрімному кіно (власне останній такий вихід був у першій частині). І роль Малефісенти за нею закріпилася не тільки завдяки гострим вилицям і величезним очам, але і завдяки тому, як Джолі добре себе подала. Її акторська майстерність в обох частинах "Чаклунки" сумнівів не викликає. Але цього разу відчувається, що Анджеліні не вистачило простору і повітря, щоб розвернутися. Тим не менше, вона прекрасна, коли у своєму вбранні і з іклами намагається жартувати у фільмі. Прекрасна, коли розривається між двох вогнів і не може відразу вирішити бути великодушною і прагнути до світла чи все так само не довіряти людям і влаштувати їм великого прочухана. Дивно, що Джолі погодилася працювати в сіквелі, враховуючи, як вона не любить подібний досвід. Але актриса все так само головна прикраса фільму і його головне достоїнство.

Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney
Кадр з фільму
Кадр з фільму "Чаклунка: Повелителька темряви" Disney

Говорячи про розважайлівку, "Чаклунка: Повелителька темряви" повністю себе виправдовує як атракціон небаченої щедрості на графоній. Інколи вся намальована картинка може здаватися недоладною і змазаною, але щойно камера фокусується на деталях – готуйтеся слухати милий дитячий трепет в кінозалі. Розмаїття флори і фауни стало набагато ширшим. І деякі деталі, на кшталт квіточок, що світяться уночі, набувають навіть певного змісту (без спойлерів). Феї-крапельки, бігаючі гриби, гібрид дикобраза і лисиці – це не наркоманія. Це красивий світ "Малефісенти". А щоб зовсім вже й глядача побалувати, і додати нововведення у фільм, нам представляють цілу расу рогатих і крилатих фей, родичів Малефісенти. І не всі вони на одне лице, а з певними рисами, які відкладаються в голові. Феї-альбіноси родом з холодних країв. Феї з яскравим пір'ям – з джунглів. Крилаті і схожі на дотракійок з "Гри престолів" – із пустель. Їхня сюжетна лінія прописана добре, а зовнішній вигляд викликає захоплення.

"Чаклунка: Повелителька темряви" як фільм-забавка від студії Disney працює. Це все так само казочка із жирною часткою наївності та чаклунства, яка сподобається дітям і, можливо, добрій половині дорослих. Залишаючись ксерокопією моральних посилів першої частини, друга наполегливо і навіть вдало місцями обходить попередника у довжині сюжету, додаткових історіях, нових графічних фішках. І як би грізно не виглядала пані Малефісента-Джолі, а в адаптованій назві не красувалося "Повелителька темряви" – фільм все одно залишається втіленням доброти і світла. Правда, найбільшою і головною перевагою все так же залишається тільки Анджеліна Джолі. Не факт, що вона врятує третю частину, якщо студія все ж на неї зважиться.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>