Big Data is a big deal
З відкритих джерел

Роман Антропов

СЕО WaardeX та Pulsior

Багато інформації про людей - так можна охарактеризувати big data сьогодні. Немає галузі, в якій би не можна було застосувати знання, прогнози та візії на свою користь. Перший відомий у світі проект із залученням великих даних, що проводила адміністрація президента Рузвельта, відбувся 1937 року в Америці. Це був аналіз 29 мільйонів записів. Звучить вражаюче, але хіба можна було тоді уявити, що до 2019 року світовий інтернет-трафік в рази перевищить 1 мільярд терабайт? Сучасна людина в режимі нон-стоп свайпає, клікає, шерить якусь інформацію, ділиться фотографіями та відео, скачує файли. Цікавий факт: якщо зібрати всю інформацію, яку накопичило людство з початку часів включно до 2000-го року, то виявиться, що її менше, ніж ми продукуємо зараз протягом лише однієї хвилини. До 2020-го, за прогнозами американських аналітиків, одна людина буде продюсувати 1,7 мегабайти нових даних. І, як не дивно звучить, лише 0,5% всіх світових даних сьогодні проаналізовано, а 5% від усіх дата хоч якось структуровані. Як бачите, даних вистачить на всіх.

Новини за темою

Звідки беруться дані? Є три основних первинних джерела:

  • Дані соціальних мереж (події, акції, твіти, коментарі, завантаження зображень і відео);
  • Машинні дані (інформація з датчиків, промислового обладнання, дорожніх камер, GPS-пристроїв, супутників, медичних пристроїв);
  • Транзакційні дані (автономні та онлайнові транзакції, рахунки-фактури, платежі, надходження платежів, записи про зберігання).

Великі дані для ритейл-індустрії дають багато: по-перше, розуміння, для кого працює бізнес, які звички мають покупці, на що розраховують від продавця, по-друге, можливість знайти нову аудиторію, привести до себе та почати активну комунікацію. Агреговані дані допомагають продавцям зрозуміти свої ж ресурси, щоб оптимізувати тактику мерчандайзингу, персоналізувати досвід роботи в магазинах з додатками лояльності, а також забезпечити своєчасні пропозиції споживачам; мова і про підвищення ефективності реклами, таргетинг на офлайн покупців (ремаркетинг) та розширення крос-продажів.

Для брендів та ритейлерів дата - це визначний показник змін, модель, що керує всією грою. 62% ритейлерів погоджуються, що використання даних у бізнесі надає їм значну конкурентну перевагу. У маркетинговій стратегії бізнесу великі дані дають можливість розробити 3D-модель споживача (з урахуванням вподобань, потреб та можливостей), до найменших дрібниць показують цільову аудиторію: її локацію, хобі, соціальний статус. Допомагають спеціалістам оптимізувати рекламні кампанії в режимі реального часу, покращити взаємодію з клієнтами та скористатися можливістю доставляти персоналізовані, цілеспрямовані рекламні повідомлення в потрібний час, місце та контекст, контролювати ефективність маркетингової кампанії в режимі реального часу та відстежувати рівні залучення споживачів.

Новини за темою

Не обійтися без даних і банківській сфері. Тут пріоритетними питаннями є зменшення рівня шахрайства та безпека клієнтів. І аналітика може бути дуже вигідно застосована якраз із захисною метою. Раніше для аналізу ризиків шахрайства банки вивчали кредитну історію людини, але тепер можуть користуватися набагато більшим обсягом інформації, інтегрувати повні профілі клієнтів з урахуванням їх офлайн- та онлайн-дій. Для британської економіки до 2020 року велика аналітика може принести 322 млрд фунтів стерлінгів, а до того ж вигідно підняти роздрібний банкінг. Усе якраз через можливість передбачити мотивацію клієнтів і вчасно провзаємодіяти.

Сучасна освіта використовує великі дані, аби контролювати освітні системи. Такі системи дозволяють викладачам створювати завдання і тести, використовуючи інформацію, що вже є в мережі, задіювати автоматизацію. Британські викладачі включають педагогічну практику соціальної мережі (SNAPP) у навчальний процес, вивчаючи блоги студентів і вимірюючи, наскільки вони зацікавлені в конкретному курсі. Такі загальнодоступні ресурси, як YouTube, Google Scholar ("Академія Google"), LinkedIn, Social Science Research Network, онлайн-енциклопедії та форуми, є практично невичерпним джерелом інформації для тих, хто навчається чи займається дослідною роботою. А з допомогою аналітики "великих даних" можна ідентифікувати прогалини, що є в сфері віртуального навчання, та заповнити їх відповідними курсами та модулями.

Роман Антропов

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>