banner banner banner banner

Авіаперельоти після пандемії: Якими будуть нові правила

Авіаперельоти після пандемії: Якими будуть нові правила
pixabay.com

Оригінал на сайті Forbes

Щойно аеропорти і кордони знову відкриються і люди зможуть вільно літати - а початок покладено, і аеропорти всіх розмірів по всьому світу готові зайнятися новою стратегією безпеки -  наскільки ви готові змінити свої звички?

Так само разюче, як після 11 вересня? Менше? Більше?

Беручи до уваги ті зміни, які вже відбулися, і ті, які рекомендовані для безпечного відкриття комерційних маршрутів, експерти називають пандемію коронавірусу "новим тероризмом" - адже вона спричинила найбільшу кризу в історії пасажирської авіації.

Почнемо з процесу реєстрації - за деякими підрахунками, він може тривати до чотирьох годин у зв'язку із соціальним дистанціюванням, дезінфекцією пасажирів і багажу, розширеним простором для різних маніпуляцій і збільшеним часом очікування.

Дев'ять з десяти експертів передбачають, що оборот рейсів сповільниться через ретельне прибирання салонів та вживання санітарних заходів в аеропортах.

Новини за темою

Серед розглянутих заходів: жодної ручної поклажі, салонів і автоматичних оновлень; обов'язково лицьові маски та хірургічні рукавички; самостійна реєстрація та здача багажу; так звані "паспорти імунітету", аналізи крові на місці й тунель для дезінфекції.

В майбутньому вирішальну роль відіграють цифрові технології та автоматизація. Необхідність звести до мінімуму "точки дотику" в аеропортах передбачає обов'язкове впровадження посадки за біометричними даними - паспортом пасажира стане його обличчя.

Низка авіакомпаній, зокрема British Airways, Qantas і EasyJet, вже використовують цю технологію.

На думку Всесвітньої ради подорожей та туризму (WTTC), "новою нормальністю" у великих аеропортах на зразок лондонського Хітроу, нью-йоркського імені Кеннеді (JFK) і сінгапурського Чангі стане майже повний перехід на онлайн-реєстрацію і безконтактні платежі.

Очікуються радикальні зміни, і деякі аеропорти, очевидно, почнуть з того, що взагалі перестануть пускати тих, хто зустрічає і проводжає, - виняток зроблять лише для неповнолітніх без супроводу та для тих, хто потребує допомоги.

Для цього потрібні великі, повністю біометричні системи реєстрації та ефективна система самообслуговування багажу, а також спеціальні зони-"бульбашки" та тунелі для дезінфекції. (Після реєстрації багаж теж будуть пропускати через дезінфекційний тунель.)

Доведеться нанести розмітку для соціального дистанціювання в коридорах і залах очікування, виділити більше місця для черг і очікування, встановити плексиглас та інші захисні бар'єри на стійках обслуговування клієнтів, обладнати станції санітарної обробки рук і теплового сканування - щоб виявляти в натовпі пасажирів з температурою. У деяких великих аеропортах ця система вже застосовується.

"Пускати будуть тільки визнаних придатними до польоту", - пророкує стратегічна компанія SimpliFlying. У своєму звіті вона наводить близько 70 кроків, які в майбутньому зроблять пасажирські авіалінії, щоб повернути довіру пасажирів. Серед них - спеціальні багажні бирки після обприскування, електростатичної та ультрафіолетової обробки.

"Комусь це здасться рішенням футуристичним, але ультрафіолетова обробка в аеропортах світу, ймовірно, стане звичайною справою", - пише газета The Telegraph. Лондонський Хітроу каже, що запустить експериментальну дезінфекцію піддонів для багажу.

Прохання пройти на посадку

Очікується, що процес посадки також стане "безконтактним". Розглядаються різні варіанти, зокрема розпізнавання облич - в деяких аеропортах США цей метод вже використовуються на міжнародних рейсах.

Всередині салону будуть зафіксовані крісла, електростатичне обприскування, бортпровідники в захисному спорядженні і, звичайно ж, обов'язкові маски. Великі європейські перевізники,  наприклад, Air France і KLM — вже впровадили ці кроки, і очікується, що їхній приклад підхоплять інші.

Що стосується харчування, то авіакомпанії вже зараз дедалі рідше пропонують їжу на коротких рейсах і навіть роздумують перейти на "легкі закуски" на далеких. "Гонконзькі авіалінії" годувати пасажирів взагалі перестали.

Після прибуття

За прогнозами SimpliFlying, після прибуття міжнародні пасажири повинні будуть пред'явити будь-який документ/"паспорт імунітету". Цей самий варіант рекомендує прикордонним службам і Міжнародна асоціація повітряного транспорту. Щойно з'явиться вакцина, пасажирам доведеться показувати довідку про вакцинацію.

"Крім того, пасажирам доведеться ще раз міряти температуру в пункті прибуття, а може, навіть здавати аналіз крові на Covid-19", - передрікає видавничий дім Conde Nast. "Деякі аеропорти   наприклад, Гонконг і Відень - перед тим як пустити їх до країни, беруть у пасажирів аналіз крові на коронавірус. Але такі тести -  захід недовговічний".

Термометрію рекомендує і Міжнародна асоціація повітряного транспорту, а компанія Airlines UK, яка представляє авіакомпанії British Airways, EasyJet і Virgin Atlantic, вважає, що "попередню перевірку" треба проводити на найбільш ранньому етапі подорожі, повідомляє "Телеграф".

Хоча стандартна процедура таких перевірок і заходів не передбачає, аеропорти та авіакомпанії все ж наполягають на однаковості. Хто буде міряти мандрівникам температуру і відстежувати інші симптоми Covid-19, поки неясно.

SimpliFlying пророкує, що перевірками в аеропортах займеться якесь нове федеральне агентство з охорони здоров'я.

Як і після терактів 11 вересня, попереду шлях проб і помилок -  з'являться перші піонери, за якими підуть інші аеропорти й авіакомпанії.

"З'являться нові процедури реєстрації з використанням цифрових технологій; станції для дезінфекції рук на рівномірній відстані, зокрема в місцях зберігання багажу; безконтактні платежі замість готівки; сходи стануть кращими за підйомники, де складніше дотримуватися двометрової дистанції; а тренажери заради більшого дистанціювання демонтують", - пише Всесвітня рада з туризму і подорожей.

Організація передрікає, що найближчими місяцями польоти поступово відновляться і з'явиться якийсь новий порядок, який буде діяти до появи вакцини — коли можна буде зробити щеплення мільярдам людей.

Першими повернуться внутрішні польоти разом з "домашніми" канікулами, потім відновляться рейси між сусідніми країнами і всередині регіону, а потім і міжконтинентальне сполучення. Міжнародна асоціація повітряного транспорту передбачає, що першими почнуть літати молоді пасажири віком від 18 до 35 років - ця вікова група вважається найменш вразливою для Covid-19.

За словами президента і генерального директора асоціації Глорії Гевари, відновлення авіаперевезень потребує скоординованих кроків — зокрема нових стандартів і протоколів. Це прискорить відновлення світової індустрії подорожей і туризму — адже споживачі вже починають планувати нові поїздки, зазначила вона.

Новини за темою

Нові правила і протоколи визначаються відповідно до рекомендацій представників туристичної галузі — серед яких Міжнародна асоціація повітряного транспорту, Міжнародна рада аеропортів, Міжнародна асоціація круїзних ліній, Туристична асоціація США, Тихоокеанська асоціація подорожей, Міжнародна організація цивільної авіації, Організація економічної співпраці і розвитку, Європейська туристична комісія і Всесвітня туристська організація.

Але за найкращих намірів, з усіма протоколами і стандартами, біометричними системами і "паспортами імунітету" майбутнє авіаперевезень залишається похмурим, вважає Нірадж Чокші з "Нью-Йорк таймс": "Велика частина світу закрита для бізнесу, і всенародної вакцини поки не передбачається. Минуть місяці, якщо не роки, перш ніж авіакомпанії вийдуть на докризовий обсяг рейсів. Навіть коли польоти поновляться, галузь ризикує змінитися, як після терактів 11 вересня".

За цей час низка авіакомпаній, особливо менші, розоряться або зіллються з більшими. "Через страх підхопити вірус у переповненому літаку може змінитися конфігурація посадкових місць. Перевізники спочатку спробують спокусити обережних мандрівників знижками, але якщо рейси будуть літати напівпорожніми, доведеться підвищити ціни на квитки".

Генеральний директор Boeing Дейв Келхун каже, що в зоні ризику перебувають не тільки малі авіакомпанії. Він пророкує, що через пандемію збанкрутує щонайменше один великий американський перевізник.

В інтерв'ю Саванні Гатрі з NBC News він заявив: "До вересня стане зрозуміліше. На 100% рівень трафіку явно не відновиться. Не відновиться і на чверть. Можливо, до кінця року ми вийдемо на половину. Безсумнівно, авіакомпаніям доведеться пристосовуватися".

Сесілія Родрігес

Переклад ІноЗМІ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>