Кадр з фільму "Анабель: Створення"
112.ua

Містеру і місіс Маллінз важко змиритися з тим, що їхньої улюбленої дочки Бі більше немає, вона трагічно загинула у них на очах. Талановитий лялькар і його дружина довго молилися про можливість побачити її, і були почуті. Одного разу дочка попросила вселитися в ляльку Анабель, щоб завжди бути поруч з батьками, і їй дозволили. Маллінзи усвідомили помилку занадто пізно і замкнули ляльку. Через дванадцять років пара запрошує до свого будинку дівчаток і черницю з притулку. Одна з гостей порушує заборону лялькаря і входить до замкненої кімнати. Анабель відкриває полювання на душі.

Режисером виступив Девід Сандберг, у його колекції повноцінних фільмів ця картина стала другою. Раніше він знімав короткометражки, одна з яких швидко завоювала популярність. Саме завдяки "Не вмикай світло" його помітив майстер жахів Джеймс Ван. Разом вони створили однойменний повнометражний фільм, де Ван взяв на себе роль продюсера. Фільм окупився в перший же день прокату та отримав зелене світло на продовження. І в нинішньому хоррорі Ван став одним з продюсерів.

Співпраця режисера та продюсера вийшла цікавою – великі плани фізичного болю від Вана і демон Сандберга, що уподобав темряву. Це робить картину несхожою на своїх попередників у циклі "Заклять". Під час перегляду є, де здригнутися і затамувати подих, а кінцівка стає акуратним пазлом в історії про ляльку Анабель. Дуже страшним фільм назвати не можна, але й заснути не доведеться.

Кадр з фільму "Анабель: Створення"
112.ua

Що стосується пояснення, звідки взялося зло в ляльці, питання так і залишилося відкритим. Про те, що дівчинка попросила дозволу вселитися в ляльку, відомо ще з першого "Закляття". Тим же кадром, але з невеликими коригуваннями починається "Прокляття Анабель". Засмучує, що і тут вирішили розкрутити ту ж ідею, а питання, як з'явився демон, що його привернуло і чому він захотів вселитися в ляльку, залишилися відкритими.

Сандберг розповів, як намагався підкреслити різницю між стадіями в історії ляльки – "чистої" та одержимої. "Неодержима Анабель виглядає як неживий предмет. Коли ж у неї вселяється демон, в її очах з'являється життя. Студія спецефектів ADI відмінно вміє створювати цю ілюзію. Коли ми бували у них у майстерні, я бачив там ляльки горил та усіляких монстрів, які здавалися живими через осмислені очі. Я сказав хлопцям з ADI, що хочу, щоб у одержимої Анабель були такі ж очі. Коли лялька на вас дивиться, повинно здаватися, що вона вас бачить", - пояснив режисер.

Кадр з фільму "Анабель: Створення"
112.ua

Розгледіти чіткий зв'язок між роботами непросто, тому що стрічки Вана пов'язані реквізитом, а не акторами або персонажами. Це типово для хоррорів: інтрига, хто з героїв дотягне до фіналу і чим закінчаться їхні випробування, тримається до кінця. У випадку із "Закляттями" їхні щасливі кінцівки більш-менш визначені, тому що фільми засновані на реально існуючій міській легенді. Кажуть, ганчір'яну ляльку студентці Донні подарувала її мати, купивши ту в секонд-хенді. Незабаром почали відбуватися дивні речі: відкривалися і закривалися вікна та двері, лялька самостійно пересувалася, з'являлися записки з проханням про допомогу. Спочатку подібні явища розглядалися як чийсь студентський жарт, але коли лялька напала на хлопця Донни, запросили відомих дослідників паранормальних явищ Еда і Лоррейн Ворренів. Після проведення обряду екзорцизму Воррени забрали ляльку до свого "Музею окультизму Ворренів".

Кадр з фільму "Анабель: Створення"
112.ua

Всякі відгалуження дають можливість створювати новий ансамбль діючих осіб і тим самим дивувати. Крім того, чим слабкіший зв'язок між фільмами, тим ширше поле для фантазії – це дозволяє залучати до співпраці нових режисерів з власним баченням. Девід Сандберг зізнався, що якби йому довелося знімати за визначеним шаблоном, він би не взявся за цей проект.

Музика багато-чого вирішує в створенні атмосфери жахів, тому постановник вирішив задіяти великий оркестр. Він назвав свій перший досвід приголомшливим і підкреслив, що музикантам довелося експериментувати зі звуками. "Духові інструменти відмінно підкреслюють страшні сцени. А зі струнним оркестром у нас була ціла сесія, під час якої музиканти експериментували з дивними звуками, що можуть видавати скрипки і віолончелі. Багато що з цього ми потім використовували в саундтреку. Зазвичай музиканти такого не роблять, тому що бояться зіпсувати дорогі інструменти. Але ми змогли їх умовити. І ми сподіваємося, що публіка оцінить наші зусилля", - сказав Сандберг.

Кадр з фільму "Анабель: Створення"
112.ua

Оскільки подібному жанру не доводиться розраховувати на багатомільйонні збори, бюджети важливо тримати в чітких рамках. Якщо виручці вдається перевищити бюджет у багато разів – це великий успіх. І Ван відмінно справляється з цим завданням – касові збори "Закляття 2" перевищили витрати у вісім разів.

Вже відомо, що продовженню бути – Ван обіцяє в наступному році випустити спін-оф від режисера Коріна Гарді під назвою "Черниця", що розповість про демона Валака із "Закляття 2". Також до цього фільму нещодавно було анонсовано ще один спін-оф за сценарієм Вана – "Горбань", у ньому мова піде про персонажа з вірша.

Кадр з фільму "Анабель: Створення"
112.ua

Містичний хоррор є четвертим проектом у циклі "Заклять" і передісторією спін-офа "Прокляття Анабель" Джона Леонетті. Першим було "Закляття", після якого в наступному році вийшла історія про одержиму ляльку – "Прокляття Анабель". Події дилогії про Анабель передують двом частинам "Заклять", де Ед і Лоррейн Воррени допомагають сім'ям позбутися від злого духа. Увага до деталей і добре підібрані актори порадують любителів жахів – все створює органічну картинку, за якою цікаво спостерігати. Любителям полоскотати нерви варто на це поглянути.

Марина Мізерна