Джон Холленбек
З відкритих джерел
10-13 листопада в Києві відбувся фестиваль All Music is Jazz. Упродовж чотирьох днів у арт-центрі Closer і Barmen Dictat київські меломани могли насолоджуватися грою як українських зірок жанру, так і "титанів", які приїхали, в особі Стіва Колмана, Джона Холленбека, Хосе Джеймса тощо.

Джаз прекрасний тим, що може увібрати в себе практично будь-який музичний елемент. У його звукових рухах закладено безліч усього. Кожен з багатьох шарів цієї музики живе своїм життям, якимось магічним чином переплітаючись з іншими. Це розповідь, в якій багато першорядних персонажів, але їхні сюжети розкриваються паралельно. І щоб простежити історію кожного, доведеться перечитати оповідання не один раз.

Музичні диктанти на заняттях сольфеджіо навчили мій мозок виділяти одну мелодію із загального звучання і стежити за нею. Ніби в голові сидить маленький звукорежисер, який прибирає всі доріжки крім необхідної. Із джазом подібний фокус зробити важко. Тільки ти зосереджуєшся на партії ударних, як на фоні який-небудь  віраж робить гобой, і ти такий "А що це в нас там таке?" і робиш гобой "гучніше". Але ж біт такий цікавий... А ось і труби дають жару... Ну, як тут зосередитися?

Сцену в Сloser`а було оформлено в темні кольори, що мало відмінний вигляд у рамках джазового концерту і налаштовувало на потрібний тон. У залі було багато глядачів з музичними інструментами. Голосно ніхто не говорив. Усі просто чекали, коли почнеться музика. Незабаром на сцену піднялися музиканти, а потім у сорочці, жилетці та кепці з'явився чотириразовий номінант на "Греммі", американський композитор і барабанщик Джон Холленбек. Цікавий факт: у головних уборах на сцені були тільки він і саксофоніст, котрий сидів навпроти.

Холленбек уже в першому зверненні до глядачів розповів про бразильський природний афродизіак і кілька разів згадав слова dick і vagina. Зал посміявся, розслабився і з головою занурився в південноамериканські мотиви. В одному з творів Холленбек сам зайняв місце барабанщика, а своє місце диригента віддав Деннісу Аду. Крім керівництва оркестром, Денніс видав кілька приголомшливих соло на трубі.

Новини за темою: Різноманіття "Джаз-Коктебелю": плюси і мінуси

Через свою складність джаз можуть грати тільки вправні музиканти. Тому технічний рівень виконавців, які грали на сценах фестивалю AMIJazz, не викликав навіть натяку на докір. Кожен виступ того самого трубача Денніса Аду був, як короткометражний фільм, який для себе зняв Тарантіно, - красиво, захоплююче та іноді висмикує із зони комфорту несподіваним рухом мелодії або зміною тембру.

Цей професіоналізм дає можливість виконавцю бути максимально вільним у творчості. Можна використовувати розмову як частину музичного твору, як Холленбек. Або як Хосе Джеймс зачитати реп під час свого виступу. Він робив це з повним розумінням того, яким має бути реп. Тому що в США хіп-хоп уже давно став частиною музичної культури. Тому й лунало це круто. Як і більша частина його альбому Love In A Time Of Madness, яку було представлено в Києві. Між іншим, платівка - відмінний приклад того, яким розумним, інтелігентним і звучним може бути сучасне R&B. Тут вам і солоденькі біточки, і загравання із синтетикою 80-х, і лихий фанк.

Хосе Джеймс за своєю поведінкою на сцені та на зовнішній вигляд дуже нагадував Ленні Кравіца. Щоправда, в піснях Джеймса більше лірики і м'якості. І цим якостям так пасував тріп-хоповий, фанковий, джазовий або соуловий акомпанемент. Сам Джеймс очевидно що отримував задоволення від свого виступу. Через це концерт проходив в атмосфері розслабленості - і за звуком, і за настроєм.

sweet @josejamesmusic ⬛️

Публікація від Markian Pardesi (@markian_b)

А ще було стільки чудових музикантів. Квінтет басиста "Океану Ельзи" Дениса Дудка, якого не так часто можна застати за виконанням джазу. Саксофоніст Богдан Гуменюк, барабанщик Джейсон Браун, кілька цікавих електронних проектів і DJ-сети - все разом створювало той дивовижний дисонанс джазу, який обов'язково розрішиться. Звуки одних інструментів перетікали в інші, мелодії змінювали одна одну, замість одних музикантів на сцені з'являлися інші, симфонічні інструменти міняли аналогові. Стилі, жанри, країни - все змішалося в одному масштабному акорді.

Музика створена, щоб зробити наше життя трохи простішим. І трохи красивішим. Завдяки All Music is Jazz ‘17 у ці дощові вихідні в Києві люди посміхалися трохи частіше, ніж могли.