banner banner banner banner

Транспортна комісія Київради назвала "Жуляни" прикладом співпраці суспільства і приватного інвестора

Депутати Київради, що входять до складу постійної комісії з питань транспорту, відзначають, що розвиток стратегічно важливого для міста аеропорту відбувається саме за рахунок коштів, зусиль та експертизи приватного інвестора

Аеропорт "Київ" - це успішний приклад державно-приватного партнерства, де співпрацюють суспільство та український інвестор. Таку думку озвучили члени транспортної комісії Київради під час чергового засідання, пишуть "Українські новини".

"Жуляни - це основний приклад, де ми можемо показати, як це повинно працювати і як воно працює. Цей приклад треба брати за основу і всім показувати, більше таких прикладів в Україні немає", - зазначив депутат від фракції "Солідарність" Сергій Майзель.

Депутати Київради, що входять до складу постійної комісії з питань транспорту, відзначають, що розвиток стратегічно важливого для міста аеропорту відбувається саме за рахунок коштів, зусиль та експертизи приватного інвестора.

"Якщо порівняти з тим, що було років 6-7 назад - занедбаний аеропорт, і сьогодні - діючий міжнародний аеропорт, зручний, простий, і знаходиться на території міста. З точки зору його використання це досить зручно", - говорить Максим Борозенець, депутат від фракції "Об'єднання "Самопоміч".

Всього за 8 років оренди приватним інвесторам вдалося перетворити непрацюючий аеропорт, який час від часу брав тільки поштові літаки, на стратегічний об'єкт міжнародного сполучення і зробити його другим в країні після аеропорту "Бориспіль".

"Мені приємно, що коли приїжджають туристи в Київ, вони дійсно обслуговуються професійним, красивим, сучасним аеропортом. Аеропорт "Жуляни" займає друге місце в країні по завантаженості пасажирами. У минулому році, якщо я не помиляюся, аеропорт прийняв близько 1,1 млн пасажирів. Це дуже велика кількість", - додає Сергій Майзель.

У свій час Київрадою був проведений інвестиційний конкурс для залучення інвестицій і розвитку аеропорту перед "Євро-2012". Метою було знайти приватного інвестора, який би своїми коштами побудував термінали, перони, погасив борг комунального підприємства, що у той час сягав 22 млн гривень. У міста ні тоді, ні сьогодні бюджету на розвиток авіаційної інфраструктури не було.

"Я думаю, що це дуже успішний проект. Аеропорт "Жуляни" не розвивався до зазначеної оренди, зараз ми бачимо і збільшення рейсів і розвиток підприємства. Місто його не фінансує й не планує витрачати коштів", - приєднався до позиції депутатів директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов.

Депутати і чиновники Київради стурбовані ситуацією, яка останнім часом склалася навколо аеропорту "Київ". Справа в тому, що на керівництво підприємства чиниться тиск з боку силових структур. Раніше на цьому тижні депутат Київради заявив, що на інвестора аеропорту "Київ" тиснуть, щоб на місці "Жулян" побудувати висотний мікрорайон. Однак Київрада висловив готовність приєднатися до захисту аеропорту.

"Я думаю, що нам варто розглянути на одній з найближчих комісій це питання: ситуацію із аеропортом. Я особисто за збереження аеропорту "Жуляни" в тому місці, де він зараз знаходиться", - запропонував депутат від "Самопоміч" Сергій Харчук.

Цю ініціативу підтримав і депутат Максим Борозенець: "Пора поставити комісії, департаменту завдання для того, щоб детально вивчити це питання і нам його розглянути на комісії. Якщо складається певна громадська думка про проблеми цього аеропорту, значить, пора вже поставити питання про її обговорення".

Напередодні під час позачергового засідання бюджетної комісії готовність підтримати аеропорт висловив і голова фракції "Солідарність" у Київраді Андрій Странніков.

"Якщо буде кричуща необхідність, - чекаємо звернення від аеропорту і обов'язково його розглянемо. Аеропорт працює, аеропорт заробляє, не тільки для себе, але і для міста. Це комунальне підприємство не тільки заробляє, але і відраховує зі свого прибутку значні суми в бюджет міста. Тому місто тут повинно допомагати", - підкреслив він.

Нагадаємо, що передача аеропорту "Київ" в управління приватному інвестору в 2010 році розслідується НАБУ. 14 червня детективи бюро у супроводі озброєних підрозділів проводили в адмінбудівлях і терміналах аеропорту обшуки - майже добу 130 працівників, в тому числі, керівний склад аеропорту знаходився без зв'язку в кабінетах, що стало причиною аварії з літаком авіакомпанії "Браво" з 169 пасажирами на борту. Голова Ради директорів аеропорту "Київ" Денис Костржевський в інтерв'ю виданню РБК-Україна заявив, що аварії з літаком можна було б уникнути, якби не дії НАБУ.

Одна з головних претензій, в якій звинувачують силовики - низька орендна ставка, яку сплачує приватний інвестор за оренду старого адміністративного будинку та злітно-посадкової смуги. За інформацією антикорупціонерів, інший претендент на інвестиційний договір - російська компанія, що належить олігарху, якого називають "сірим кардиналом Путіна", - пропонувала орендну ставку вдвічі вище.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>