Кличко: Розвиток громадами власної податкової бази стимулюватиме економічний ріст регіонів

За словами Кличка, результати виконання місцевих бюджетів за 2017 рік свідчать про те, що є позитивні тенденції зростання надходжень до місцевих бюджетів

Для вдалого впровадження реформи децентралізації необхідні бюджетна і податкова реформи. Про це заявив мер Києва, голова Асоціації міст України Віталій Кличко у Вінниці під час розширеної урядової наради, присвяченої питанням децентралізації та стратегічного розвитку регіонів, повідомляє прес-служба.

За його словами, результати виконання місцевих бюджетів за 2017 рік свідчать про те, що є позитивні тенденції зростання надходжень до місцевих бюджетів. Але, якщо порівнювати торічні з 2016 роком, то темпи надходжень знизилися з майже 50% до 30%.

"Це може свідчити про те, що потенціал зростання за рахунок додаткових джерел поступово знижується. А також про необхідність переходу до розвитку громадами власної податкової бази, що стимулюватиме економічний розвиток на місцях, - зазначив Віталій Кличко. - Проблеми, які є у сфері місцевого економічного розвитку, треба терміново вирішити".

Так, він розкритикував зареєстрований у парламенті законопроект, спрямований на скасування пайової участі. І зазначив, що це позбавить місцеві бюджети інвестиційного ресурсу в розмірі 1,7 млрд грн. Як наслідок, обмежить можливості будівництва нових садків, шкіл та амбулаторій за рахунок місцевих бюджетів.

Віталій Кличко звернув увагу на проблеми у втіленні реформи децентралізації.

"Реальна децентралізація — це сталий розвиток громад. Коли держава, передаючи місцевому самоврядуванню окремі повноваження органів виконавчої влади, забезпечує фінансування цих повноважень у повному обсязі. Але останнім часом ми бачимо інше", - додав голова АМУ.

Зокрема, він звернув увагу на проблеми в розмежуванні сфер відповідальності держави та місцевого самоврядування щодо утримання закладів освіти та охорони здоров’я. Торік на фінансування з місцевих бюджетів передали утримання шкіл, окрім видатків на оплату праці педагогів, які здійснюються за рахунок освітньої субвенції. Також на плечі місцевих громад переклали оплату комунальних послуг та енергоносіїв, спожитих закладами охорони здоров’я. Притому що інші видатки на утримання цих закладів здійснюються за рахунок медичної субвенції. "Але коштів і медичної, і освітньої субвенцій, незважаючи на їхнє збільшення, не вистачає. До того ж велика частина грошей не доходить на місця, залишається в області", - зазначив Кличко.

Він звернув увагу на дефіцит освітньої субвенції, який є у всіх містах-обласних центрах. Наприклад, у Житомирі він становить 85 млн грн, у Луцьку - 51 млн грн, у Дніпрі - 63 млн грн. За словами Кличка, усі ці дані АМУ передасть до уряду разом із пропозиціями щодо вирішення цього питання. 

Також, зазначив Кличко, серйозна проблема є сьогодні з функціонуванням закладів профтехосвіти, які з 2016 року теж фінансуються з місцевих бюджетів. Втім, управляти майном та впливати на якість освітнього процесу міста не можуть, адже ці повноваження чомусь передано області. "Ми наполягаємо на переданні закладів профтехосвіти до комунальної власності міст. Або ж передайте і фінансування цих закладів до області. Не можна затримувати вирішення цього питання", - сказав Віталій Кличко.

Взагалі, як зазначив мер Києва, велику частину своїх ресурсів органи місцевого самоврядування були змушені спрямувати на фінансування повноважень, переданих їм державою без фінансового забезпечення.

Він нагадав, що у 2017 році місцевим громадам довелося дотувати підприємства, що надають послуги у житлово-комунальній сфері. "На кінець року на ці потреби в держбюджеті не вистачало близько 8 мільярдів гривень. Йшлося навіть про передання з 1 січня 2018 року фінансування пільг населенню на оплату комунальних послуг на рівень місцевих бюджетів. Додаткове навантаження на місцеві бюджети склало б понад 7 мільярдів гривень! - зазначив Кличко. - І добре, що завдяки втручанню прем’єра, президента здоровий глузд переміг і це питання вдалося врегулювати".

Кличко також закликав уряд проводити консультації з органами місцевої влади перед тим, як ухвалювати рішення щодо децентралізації. Як приклад, він назвав ситуацію з монетизацією пільгового проїзду. Коли оплату пільг, наданих законами України, переклали на місцеві бюджети. А держава в цьому випадку не фінансує ухвалені нею рішення - ні через державні програми, ні через субвенції.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...