"Роми до нас прибувають із Закарпаття і Румунії, але цього року їх було вдесятеро менше": Інтерв'ю з начальником київського зал. вокзалу

Олег Шарварко, начальник головного залізничного вокзалу столиці, в ексклюзивному інтерв'ю 112.ua розповів, як сьогодні йдуть справи з безпекою пасажирів та зустрічаючих, чи планується реконструкція вокзального комплексу, а також, як на роботу об'єкта впливають "мінування" та інші нестандартні ситуації

"Роми до нас прибувають із Закарпаття і Румунії, але цього року їх було вдесятеро менше": Інтерв'ю з начальником київського зал. вокзалу
Олег Шарварко, начальник київського зал. вокзалу 112.ua

Юрій Годован

Журналіст, 112.ua

Олег Шарварко, начальник головного залізничного вокзалу столиці, в ексклюзивному інтерв'ю 112.ua розповів, як сьогодні йдуть справи з безпекою пасажирів та зустрічаючих, чи планується реконструкція вокзального комплексу, а також, як на роботу об'єкта впливають "мінування" та інші нестандартні ситуації

Практично кожна людина, яка коли-небудь відвідувала столицю України шляхом залізничного транспорту, бувала на залізничному вокзалі станції "Київ-Пасажирський" - головних воротах Києва. Сьогодні це один з найбільших і стратегічно важливих об'єктів міста та країни, який щодня приймає тисячі людей - як тих, хто приїжджає до Києва та України, так і тих, хто покидає її для подорожей, відряджень, приватних і ділових поїздок. Безперервний шум, регулярні оголошення про прибуття/відправлення потягів, сигнали машиністів і гул міського транспорту - ось що може побачити кожен, хто відвідає "Київ-Пасажирський" незалежно від часу доби. Про те, як працює весь цей механізм, наскільки безпечно сьогодні киянам та гостям столиці на головному залізничному вокзалі міста, який сучасний технічний стан і які перспективи розвитку комплексу - в ексклюзивному інтерв'ю розповів його начальник Олег Шарварко.

Олегу Борисовичу, "Київ-Пасажирський" для будь-якого гостя, насамперед пасажира, є величезним механізмом, який у режимі безперервної роботи приймає і відправляє значну кількість потягів у різні куточки країни і континенту. З яких саме будівель складається головний вокзальний комплекс столиці?

Вокзал станції "Київ-Пасажирський" – це комплекс спеціальних будівель, споруд, приміщень, призначених для тимчасового перебування пасажирів, обслуговування і надання їм низки платних і безкоштовних додаткових послуг. Зараз вокзал – це єдиний сучасний комплекс, до складу якого входять Центральний та Південний вокзали, паркінг, Східний пасажирський тунель (з'єднує привокзальний майдан головного вокзалу з пасажирськими платформами), Західний пішохідний тунель (з'єднує привокзальний майдан від метро "Вокзальна" до вул. Георгія Кирпи з одночасним виходом до пасажирських платформ, перон і пасажирські платформи, технологічні переїзди, виставка рухомого складу на 14-й платформі. Наш вокзал за типом, характером та обсягом робіт відноситься до позакласного. (За показниками, що характеризують роботу вокзалу, сума балів складає 418,1, тобто в 8,4 разу перевищує показник звичайного позакласного вокзалу (позакласний – більше 50 балів).

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

- Який технічний стан цих будівель?

Ці споруди знаходяться у задовільному технічному стані. Для підтримки їх у справному стані проводиться поточний і капітальний ремонт. Здійснюється технічний контроль.

- Чи заплановано проведення будь-яких поточних ремонтних робіт?

На сьогоднішній день у Планах капітальних інвестицій і в Планах ремонту основних засобів передбачено серед іншого ремонт покрівлі Південного вокзалу, поточний ремонт технологічних переїздів, ремонт у приміщеннях платних і безкоштовних туалетів вокзалу, модернізація інженерних систем та інший поточний ремонт.

До того ж у планах у нас обладнання терміналу для сполучення "Бориспіль-Київ" і заміна ескалаторів.

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

- Щодо ескалаторів. Буде заміна?

Так, звичайно! Планується заміна двох ескалаторів на Центральному вокзалі, тобто створення проекту на установку з подальшою закупівлею ескалаторів. У квітні 2018 року тендерним комітетом філії "Пасажирська компанія" була оголошена процедура проведення відкритих торгів на закупівлю ескалаторів.

Початок аукціону відкритих торгів - 13 червня 2018 року.

Новини за темою

- У скільки це обійдеться?

У межах 13 млн гривень.

На рахунок поточних ремонтів ескалаторів, то на сьогоднішній день такі роботи вже проведено (заміна поручнів, валу приводу, редуктора двигуна).

- А які в цілому перспективи реконструкції вокзалу, платформ? Чи є такі плани, напрацювання, наскільки вони реальні?

Перспективи реконструкції є. Насамперед планується модернізація системи відеоспостереження з елементами інтелектуальної аналітики (розпізнавання облич з наступною їх ідентифікацією), модернізація системи диспетчеризації, автоматизованої системи контролю обліку електроенергії. Також у планах у нас оновлення і приведення зовнішнього вигляду всіх об'єктів оренди (торгових точок) на вокзалі до єдиного стилю у відповідності з єдиним проектом. Також плануємо обладнати ескалаторами пасажирські платформи, а спуски в підземні переходи - пандусами.

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

- У скільки обходиться утримання вокзалу щорічно, щомісяця? 

За 2017 рік витрати на утримання вокзального комплексу "Київ-Пасажирський" склали 161,4 млн гривень. У середньому на місяць – 13,5 млн гривень.

- Які при цьому основні витрати?

Основні витрати - це електроенергія, опалення, амортизація основних засобів, водопостачання, прибирання та вивезення сміття, охорона, технічне обслуговування ліфтів-ескалаторів, систем відеоспостереження та інше, відрахування, заробітна плата працівників, які зайняті обслуговуванням приміщень, прилеглих територій і площ вокзалу, утриманням його в належному стані та забезпечують організацію пасажирських перевезень, а це - електромонтери, слюсарі-сантехніки, слюсарі з ремонту та обслуговування систем вентиляції-кондиціонування, маляри, столяри, квиткові касири, адміністратори, чергові по вокзалах і залах, носильники, працівники, зайняті наданням послуг камер зберігання, паркінгу, кімнат відпочинку, інформаційно-довідкового бюро та іншого.

Новини за темою

- Скільки співробітників працює в структурі "Київ-Пасажирський"?

Станом на 1 травня поточного року на вокзалі працює 534 людини. Зокрема 92 квиткових касирів.

- А скільки пасажирів і потягів на добу переміщається через столичний вокзал?

У середньому за добу з вокзалу "Київ-Пасажирський відправляються в подорож близько 31 тисячі пасажирів і стільки ж приїжджають, плюс проводжають-зустрічають, плюс кияни та гості столиці використовують підземний перехід як спосіб потрапити з однієї частини міста до іншої. Тобто на добу вокзал зустрічає і проводжає близько 100 тисяч осіб.

Згідно з графіком руху потягів на 2017-2018 роки, через наш вокзал у середньому курсує 77 пар поїздів (без урахування додаткових і разових потягів).

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

- Як йдуть справи з безпекою на вокзалі? Чи чергує в будівлі і навколо неї поліція, можливо, є приватна охорона?

На нашому вокзалі щодня працюють співробітники приватної охоронної фірми, працівники воєнізованої охорони та співробітники Національної поліції.

Новини за темою

- Вирішується якось проблема масового скупчення на вокзалі циган, жебраків та осіб без певного місця проживання? Наскільки вони сьогодні становлять загрозу для безпеки пасажирів?

Громадяни, які займаються жебрацтвом, та безхатченки, які не мають проїзних документів на потяги, не допускаються до зали очікування, виводяться за межі вокзального комплексу. За можливості вони передаються в правоохоронні органи для їх документування.

Громадяни ромської національності традиційно масово бувають на вокзалі лише раз на рік, після Великодня в поминальні дні. До речі, цього року їх було вдесятеро менше, а ось істерії в пресі - вдесятеро більше. На територію вокзалу допускалися лише ті громадяни, які мали проїзні документи на потяги в найближчі 24 години, відповідно до правил пасажирських перевезень, іншим пропонувалося залишити вокзальний комплекс. Все фіксувалося актами, протоколами, фото- та відеозйомками.

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

Ще щодо ситуації з ромами. Можу сказати, згідно з нашою інформацією, на київський вокзал представники цієї нацменшини прибувають переважно із Закарпаття і Румунії. Взаємовідносини між ними, м'яко кажучи, складаються не дуже. Румунські вважаються більш, так би мовити, "авторитетними" в їх середовищі, тому найчастіше вони "виживають" закарпатських. Нерідко "закарпатські" при вигляді "румунських" самі покидають територію вокзалу.

- Наскільки часто виникають конфліктні ситуації? Я маю на увазі пограбування, побиття та інші кримінальні злочини?

Якщо судити за офіційними цифрами, то в 2018 році на столичному вокзалі було зафіксовано 23 випадки пограбування, з них 18 було розкрито; 5 розбійних нападів, розкриті; 78 випадків крадіжки особистого майна пасажирів, з яких розкрито 32. Ще було два випадки нанесення тяжких тілесних ушкоджень, обидва вдалося розкрити.

- Як на роботу вокзалу впливають хибні мінування?

Повідомлення про мінування вокзалу надходять, як правило, через анонімний дзвінок зловмисниками. Робота вокзалу відразу переходить у позаштатний режим.

Відбувається негайна евакуація людей (пасажирів, працівників вокзалу). Залучаються наряди поліції, слідчо-оперативні групи, фахівці вибухотехнічної служби, кінологи і рятувальники, які перевіряють всі об'єкти та прилеглі до них території.

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

До того ж на приміському вокзалі відкриваються каси повернення платежів (де пасажири можуть здійснити повернення проїзного документа) і каса "Інтернет-замовлення" (де пасажири можуть надрукувати свої електронні проїзні документи, оформлені через інтернет). Найближче місце придбання проїзних документів знаходиться на бульварі Шевченка, 38 - у Центральних залізничних касах.

Новини за темою

Під час перевірки на наявність вибухівки вихід на платформи до потягів або з них здійснюється через Західний і Східний тунелі, про що постійно транслюється інформація по гучномовному зв'язку.

- Часто трапляються такі ситуації?

За 2017 рік сталося 8 випадків "мінування" вокзалу та 2 випадки "мінування" потяга.

- Наскільки це впливає на рух потягів, зміни в графіку?

Такі неправдиві повідомлення приносять дискомфорт, насамперед пасажирам, яким доводиться спішно залишати зали очікування, кімнати відпочинку, касові зали або змінювати маршрути прямування, здавати квитки в касу повернення, не кажучи вже про те, що всі ці хибні виклики приносять вокзалу збитки.    

Добре, хоч вся ця ситуація не позначається на русі потягів - ми намагаємося не виходити за рамки розкладу.

- Скільки на сьогодні розташовано на території вокзального комплексу кіосків, МАФів, рекламних конструкцій? Який вони приносять прибуток?

Важко назвати точну кількість кіосків та інших споруд малої архітектурної форми, розташованих на території вокзального комплексу, оскільки потрібно розуміти критерії такого розрахунку. Адже всі споруди мають різну площу і можуть бути поділені на кілька частин, створюючи видимість окремих кіосків.

Є споруди, які були побудовані безпосередньо нами, їх чисельність становить близько 58 кіосків і 14 МАФів. Рекламних конструкцій розміщена на території вокзалу 171 штука.

Залізничний вокзал "Київ-Пасажирський" 112.ua

Інші споруди зведені вже орендарями. І знову йдеться про те, що вони зводять одну будову відповідно до орендованої площі, в якій ставлять перегородки і таким чином здійснюють різнопланову діяльність за різними кіосками.

Новини за темою

Природно, що ми, як орендодавці, вважаємо, що МАФи та рекламні конструкції не приносять достатній прибуток.

Ми керуємося "Методикою розрахунку орендної плати", затвердженою Кабінетом міністрів України, яка не дозволяє встановити самостійно орендну плату відповідно до ринкової вартості.

- Про які суми щорічно йдеться?

У 2017 році від оренди отримано 7,4 млн гривень прибутку. Прибуток від реклами склав 2,3 млн.

 - Не так давно "Укрзалізниця" оголосила про намір до кінця року побудувати залізничну лінію до Борисполя - до терміналів міжнародного аеропорту. Які, у зв'язку з можливим запуском потягів до аеропорту, зміни/нововведення плануються на вокзалі? 

Справді, розроблено проект швидкісної залізничної лінії між Києвом та аеропортом "Бориспіль". Дуже важливо мати залізничне сполучення між столицею і головним аеропортом країни. Будівництво залізничного сполучення планують почати в червні, а закінчити — до кінця року. А зараз проводяться необхідні організаційні та технологічні заходи, пов'язані з підготовкою будівельних робіт. 

Реалізація цього проекту передбачає короткий час на шляху прямування (близько 35 хвилин), зручності для пасажирів, розвантаження київських доріг та інші очевидні плюси.

Звичайно ж, із запуском швидкісної залізничної лінії "Київ-Пасажирський - Видубичі - Дарниця - аеропорт "Бориспіль" прогнозується різке зростання пасажиропотоку.

- Готова до цього вокзальна інфраструктура?

Так, цілком.

- Наприкінці травня Київ на кілька днів перетвориться на футбольну столицю Європи, приймаючи у себе фінальні матчі Ліги чемпіонів. У зв'язку з підвищеним квартирним ажіотажем у місті різко підскочили ціни на оренду житла саме у 20-х числах місяця. Не так давно в УЗ запропонували іноземним фанатам зупинятися в Києві прямо на залізничному вокзалі - у номерах для проживання. Що сьогодні вокзал може запропонувати в плані оренди житла?

Новини за темою

Дійсно, у нас є можливість прийняти не тільки іноземних фанатів, але і всіх бажаючих - пасажирів, жителів і гостей міста. Всього у нас є 50 номерів, які розташовані на Центральному та Південному вокзалах.

Пропонуються: 2-місні; 3-місні; 4-місні; 5-ти та 6-місні номери з можливістю оплати як за номер у цілому, так і за окреме ліжко-місце.

Вартість проживання в кімнатах відпочинку залежить від категорії номера та умов проживання. До послуг гостей номери зі зручностями в самому номері - це ванна кімната, телевізор, холодильник, - так і зі зручностями для загального користування на поверсі. Ціни варіюються від 160 грн до 750 грн за добу. Для прикладу: 160 грн – вартість ліжко-місця в 6-місному номері, 750 грн - вартість 2-кімнатного номеру підвищеного комфорту.

  • Номери для проживання на київському залізничному вокзалі
    Номери для проживання на київському залізничному вокзалі 112.ua
  • Номери для проживання на київському залізничному вокзалі
    Номери для проживання на київському залізничному вокзалі 112.ua
  • Номери для проживання на київському залізничному вокзалі
    Номери для проживання на київському залізничному вокзалі 112.ua
  • Номери для проживання на київському залізничному вокзалі
    Номери для проживання на київському залізничному вокзалі 112.ua

- Чи є зараз у наявності місця на конкретні дати фіналів - 24 і 26 травня?

Оскільки бронювання номерів не передбачено технологічним процесом вокзалу, наявність вільних місць у дні проведення футбольних матчів буде залежати від загального заселення кімнат відпочинку. При наявності вільних місць у кімнатах відпочинку з радістю розмістять гостей столиці.

Ціни на ці дні підвищуватися не будуть. Вони залишаються фіксованими, згідно із затвердженою калькуляцією вокзалу.

- І наостанок розкажіть, які нестандартні або цікаві ситуації виникали у вашій роботі?

За 4 місяці роботи начальником вокзалу "Київ-Пасажирський" поки не було якихось яскравих або знаменних подій. Кожен день - це складна копітка робота, що вимагає максимальної віддачі. Дуже хочеться перетворити вокзал, додати йому свіжості і лиску після декількох років занедбаності. Мабуть, єдиним емоційним сплеском були зйомки фільму на території вокзалу за участю відомого актора Жана Рено.

Розмовляв Юрій Годован

 

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...