Якщо хтось думає, що Рада ухвалить закон і наступного ранку зникнуть олігархи, це просто смішно. А перед виборами людей "годують" цим

Якщо хтось думає, що Рада ухвалить закон і наступного ранку зникнуть олігархи, це просто смішно. А перед виборами людей "годують" цим
112.ua

Кужеєв: Добрий день. У нас сьогодні в гостях лідер партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко.

На парламентських виборах люди будуть обирати не тільки партії, але і по суті, за прем'єр-міністра. Але, здається, людям цікаві не так імена, як зміни – тарифи, пенсії і так далі. Скільки людям ще чекати?

Тимошенко: Люди хочуть зараз не слів про реформи, зміни, і т.д., а вони, скоріше за все, хочуть результату, сьогодні вже, який вони відчують на своєму власному житті. На своїх холодильниках, гаманцях, на тому, як вони можуть лікувати своїх батьків, вчити своїх дітей, як вони жити можуть, взагалі. Чи можуть вони жити так, як вони планують. Ось що сьогодні може стати результатом і тим, що люди чекають. Тому дуже важливо, щоб не був втрачений час. От ви щойно сказали: 30 днів пройшло з моменту обрання нового президента. Це дуже маленький термін. Але вже те, що суспільство рахує ці дні, як хвилини, які падають, і те, що суспільство порахувало, що от вже 30 днів пройшло, говорить про те, що люди чекають кожної хвилини. І країна чекає кожної хвилини. Тому що насправді сьогодні настільки збільшилася ціна кожного дня, і кожний втрачений день, кожною країною, він, по суті, кожну країну відсуває на маргінес, на узбіччя світового розвитку. І от Україна вже багато років на узбіччі цього світового розвитку. І тому так важливо, щоб була синергія нового президента і досвідченого професійного прем’єр-міністра для того, щоб не втратити жодного дня. Це як в "Формулі-1" - на піт-стопі. Якщо ти там втратив секунду, ти вже можеш програти змагання. Так і Україні - на піт-стопі не можна втратити зайвого дня. Треба діяти.

- Ви говорили, що треба створити "коаліцію дії" з проєвропейських сил і закликали, щоб "мастодонти не пройшли", по округах. Отже, посада прем’єр-міністра теж буде компромісною фігурою?   

- Все залежить від  того, кого люди оберуть в парламент. Саме та політична сила, яка буде дуже потужно підтримана суспільством, зможе пропонувати свого прем’єр-міністра. По суті, де-факто, це всенародні вибори прем’єр-міністра. Зараз всі політики квітчасто, красиво говорять: чесна політика, всі прийдуть і будуть бездоганні. Таке враження, що в новий парламент залітає стая янголів, які розсядуться по кріслах і будуть творити чудеса. І тому я хотіла би, щоб ми вже налаштовані були на прагматичну, щоденну, технократичну роботу. І від "коаліції мрій", коли ми мріємо, будуємо собі такі картини гарні, говоримо такі пухнасті і квітчасті слова, а реальна робота парламенту і уряду - це повсякденна нормативна робота. Повсякденна потужна організаційна робота, де мусять сидіти профі. Але не прості, а профі з честю і совістю. Тому що якщо честі і совісті немає, то професіоналізм ні до чого. Ми мали вже таких президентів не один раз. Саме тому зараз важливо, щоби розбиралися не тільки в прізвищах і в назвах партій, бо в нас так цікаво відбувається, що як чергові вибори, так міняються назви партій. Це вже навіть слово придумали: ребрендінг. І говорять: "Ми от так тепер називаємося, така назва партії, і ми тепер нові обличчя". Я, до речі, пишаюся тим, що ми жодного разу не змінили назву нашої партії. Ми - "Батьківщина", були "Батьківщиною", є "Батьківщиною", і ми відповідаємо за кожну нашу дію. І тому "коаліція дій" замість "коаліції мрій" - це перше. І друге - це дуже професійна команда, яка прийде в уряд. Тому що там будуть куватися зміни реальні, щоденні, з результатом для людей.

- Соціологія показує, що серед тих, хто визначився і прийде на вибори, за вашу політичну силу -  10,2%. Ось таке зростання, тому що якщо взяти з попереднім результатом досліджень, там було трошки менше. Зараз підросло. З чим ви це пов’язуєте? Це, може, розчарування вже в поствиборчий президентський період?

- По-перше, розчарування у людей діями нового президента немає. Люди дають новому президенту час, певний. І наша команда хоче новому президенту дати і час, і допомогти в усьому, що потрібно для того, щоби він не розчарував людей, вчергове. Я маю на увазі так, як це робив кожен президент, якого обирали на хвилі народного натхнення, а потім все це провалювалося, і п’ять років розчарування і вони все далі і далі відкидали країну в якісь аутсайдери глобальної конкуренції, і безумовно, людей в бідність повністю завантажили. І тому я хотіла би, незважаючи на те, що ми були опонентами з паном Зеленським на цих виборах, я хотіла би, щоб в нього вийшло. Заради України, і заради людей, щоб у нього вийшло. І щоб на цей раз не було п’яти років розчарування. І саме тому наша команда публічно сказала, що ми плануємо бути в коаліції з новим президентом, в новому парламенті, але, якщо якось складуться обставини: от говорять, що президент прийде в парламент з самодостатньою командою, тобто в них буде 50% в парламенті, і їм не потрібна буде коаліція, то навіть в цьому варіанті, якщо ми не будемо в коаліції, ми не підемо в опозицію до діючого президента. Ми всіма силами, які у нас є, будемо йому допомагати заради України і заради того, щоби люди хоч раз змогли відчути результат. Новому президенту, незважаючи на те, що в нього немає досвіду в політиці, треба взяти одну важливу мету, яка мусить бути гармонійною для нового президента - йому треба не розділяти. Не розділяти людей на російськомовних і україномовних, на схід і захід, на тих, хто за нові і тих, хто за старі обличчя - за досвідчених людей. Не розділяти, а треба, навпаки, об’єднати всіх. І навіть якщо він набере вражаючу більшість в парламенті, таку, що дозволяє йому самому все робити, я йому раджу, навпаки, незважаючи на це всіх згуртувати. Щоби не було більше цих собачих боїв, протистоянь, інтриг, щоби не працювали всі проти всіх. І якщо він зможе згуртувати парламент - це означає, що він зможе і згуртувати країну. А згуртувати країну потрібно для того, щоб ми стали просто на багато порядків сильнішими. Оце моя йому порада, як від людини, яка пройшла в політиці дуже багато різних випробувань. І я знаю, що найгірше, що може бути у нового президента, це протистояння, роз’єднання, необґрунтована боротьба, яка має просто підґрунтя інтриги.

-  Варто ж не загубити і те, що парламент мав би залишатися і місцем для дискусій. Тому що тотальний "одобрямс" на підтримку рішень президента - то так ми ризикуємо далеко зайти. 

- По-перше, в парламенті я говорю про об’єднання українських, патріотичних, проєвропейських парламентських сил. Повірте мені, жодного парламенту в історії України не було, і дуже рідкі приклади в світі, коли взагалі немає опозиції. Опозиція завжди буде. І от ще один крок, який важливо зробити президенту, і його більшості в парламенті - це дати максимальні права опозиції.

- Комітети?

- Я думаю, треба розпочати з більш вагомих речей. Треба розпочати з Рахункової палати. Це такий суперконтрольний орган. Я би сказала, що це ще одна силова структура, яка може контролювати все: доходи, видатки бюджету, видатки всіх міністерств, доходи і видатки всіх державних корпорацій, державну власність. Рахункова палата - це такий всеохоплюючий контролюючий орган. І я вже багато років говорю з багатьма президентами про те, що Рахункова палата не може бути органом більшості в парламенті. Тому що, як вона буде своїх контролювати? Це все одно, як Порошенко призначив кума генеральним прокурором і хтось думав, що реально прокурор буде працювати проти корупції президента, проти власного кума. Так от Рахункова плата не буде щиро, відверто, об’єктивно перевіряти, якщо її кожен раз буде формувати провладна більшість в парламенті. І тому я раджу новому президенту зробити так, щоб Рахункова палата стала органом парламентської опозиції. Щоби парламентська опозиція обирала членів Рахункової палати і щоб Рахункова палата мала не лише все контролювати, а опозиція завжди хотіла побачити, що у влади в шлунку, що вона "проковтнула" нечесно. Дуже важливо, щоб Рахункова палата мала можливість потім в суд звертатися, і навіть до того аж, щоб слідчі дії вести. І от тоді це буде перша вагома складова інструментів в опозиції по контролю за владою. І друге, що я безсумнівно віддавала би парламентській опозиції - право формувати тимчасові слідчі комісії. З призначенням спеціального прокурора навіть, який може розслідувати справи і передавати це напряму в суд. Якщо би в цьому парламенті за п’ять років прийняли нашої фракції, за моїм авторством, закон про тимчасові слідчі комісії, і щоб ці комісії мали можливість формуватися опозицією, повірте мені, ми би не дали Петру Олексійовичу грабувати "Укроборонпром" і торгувати зброєю нашою українською в світі, з відкатами до 40%. Ми би не дали йому постачати непридатну для армії техніку з його власних заводів, на нашу армію, по ціні вищій, ніж аналогічні взірці НАТО. Ми би точно не дали їм паразитувати на українському бюджеті і на українському Національному банку, якщо би було право у парламентській опозиції формувати ТСК, розслідувати ці справи, і передавати їх до суду. Так от, я буду говорити про це з новим президентом, щоби він такі права опозиції дав, якщо він розраховує чесно працювати. Скільки ми говорили під час президентських виборів про нову Конституцію? Громадянське суспільство разом з нашою командою вже створило цей документ, який би міг формувати сильну, бездоганну систему управління країною. Збалансовану, підконтрольну, ефективну, і як наслідок, така система управління країною могла би будувати сильну країну. Так от, Рахункова палата від опозиції, ТСК від парламентської опозиції, і багато чого іншого. Всі ці рішення спрямовані на те, щоб в Україні не було олігархії, кланів, монополії, і як наслідок, корупції, яка на цьому тримається. Коли хтось говорить, що ми будемо боротися з корупцією, ми покажемо, як управляти країною, мені, як досвідченому політику, просто смішно все це слухати. Тому що всі ці декларації країна чує останні два десятиліття. Але правильні зміни в управлінні країною, коли в кожному органі влади, нашої сьогоднішньої системи будуть зашиті ті контролюючі органи, які ті ж самі органи влади і контролюють. Тобто сьогодні вся система влади побудована так, що самі крадуть і самі себе контролюють.

- Свій до свого, по своє.

- Так, це називається інтерпретація цього гасла в корупційному контексті. Поки ми не зробимо контролюючі органи незалежними від тих, кого вони контролюють, неупередженими, професійними, правильно створеними, у нас завжди буде наслідком корупція, олігархія, клани, і все інше, що нам не подобається. І тому, коли ми йшли на президентські вибори, ми говорили не про те, що нам треба макіяж нанести на систему управління, не про те, що нам треба трошки підкорегувати фейс, а ми говорили про те, що треба системно побудувати всю модель управління країною. От що треба робити. І перше, що наша команда буде радити новому президенту, а якщо ми будемо в коаліції, якщо ми будемо формувати уряд, то це перше, що треба робити - це повністю перебудувати систему управління. Це означає ліквідувати стару систему і на її місці побудувати красиву архітектурну споруду, яка буде, як наслідок, давати нам успішну країну.

- Ви заявили, що маєте реєстр постанов уряду Гройсмана і рішень ВР, які носили лобістський характер і від яких країна і уряд ставали біднішими, і економічно країна ставала слабкішою. Це який обсяг? Це вагонами можна міряти?

- Думаю, що составами. П’ять років такої принизливої ганьби, коли після славних подій Революції гідності, коли люди, молодь піднялися на захист своєї свободи, своїх прав, свого місця в європейській спільноті, мені боляче, що кожен раз українці піднімають Україну на самий високий рівень поваги і визнання в світі і потім приводять на чергових виборах якихось чергових покидьків, які повністю все це множать на нуль. І це, на жаль, президенти. Після Революції гідності було прийнято безліч корумпованих, лобістських, які грубо суперечать національним інтересам України, суперечать інтересам людей, рішень. І от я пропоную новому президенту провести всеохоплюючий аудит всіх рішень уряду, які були за п’ять років прийняті, всіх законів, які цей парламент понаприймав, а зараз країна їх розхльобує, тоді, коли ми стали однією з найбідніших країн світу. Це все наслідки, тому що коли у нас через лобістські закони і постанови уряду, які називають красивими назвами: "для розвитку електроринку", "для підтримки армії", а зашивають туди речі, які полегшують корупційні оборудки - от це довело країну до такого стану. І тому ми вийшли з коаліції Порошенка, зразу ж практично, як вона була сформована, в 2014 році, тому що ми не могли ні за які "коврижки", ні за які посади бути співучасниками, спільниками високоінтелектуальних моделей розграбування нашої країни. І дуже добре, що суспільство зібралося з силами і відправило Порошенка геть з посади президента. Тепер треба розслідувати його діяльність, його оточення. І мене сьогодні напружує те, що пройшло більше місяця, а кандидатуру на посаду генерального прокурора новий президент не вніс. Я не хочу вірити ні в які плітки і чутки, які в кулуарах парламенту гуляють, але я не хотіла би вірити, що цього генерального прокурора залишають по домовленості. А в мене пояснень немає, чому не внесли зараз кандидатуру на посаду генерального прокурора. Чому новий президент цього не зробив? 

- Можливо, скористатися досвідом Молдови? Там дозволили іноземцю бути генеральним прокурором. Нам би такий варіант підійшов?

- Я думаю, що ми п’ять років прожили приблизно в такому варіанті - варіанті зовнішнього управління країною. Де у нас НБУ, частиною міністерств, в тому числі ззовні, і урядом управляли люди десь з космосу, з глобального простору. Можу сказати, що для України це п’ятирічне управління завершилося падінням нашої економіки, ВВП на 36%. Це в валютному вимірі, в номінальному обчисленні. Мінімальна зарплата, прожитковий мінімум і мінімальна пенсія впали в валютному обчисленні в 2,2 рази. В борги нас загнали такі, що розхльобувати і розхльобувати. Оце все зовнішнє управління. Я не хотіла би бачити в Україні іноземців на посадах. Може вони і працюють для країни, але, скоріше за все, для своїх країн. Нам потрібно подивитися навколо. В Україні дуже велика кількість професійних, відданих країні, підготовлених для роботи у владі людей, які не на грантах, не на зовнішньому фінансуванні, не на зовнішніх ін’єкціях порад, а реально розуміють, як країну піднімати. Якщо за п’ять років, втілюючи всі поради ззовні, ми докотилися до такого життя, як зараз, чи не викликає сумніву, чи правильні були ці поради? Чи правильно нам радили, чи можливо хтось Україну не хоче бачити сильною в світі.

- Не помиляється той, хто нічого не робить - хтось може так відповісти.

- Якщо помилка здійснюється 1-3 рази, це можна зрозуміти. Але коли в Україні п’ять останніх років кредити видають під 20 з чимось відсотків нашим підприємцям, при тому, що після падіння гривні втричі курс відносно стабільний. Немає інших країн в світі, які б під 20 з лишнім відсотків давали своїм підприємцям, своїй економіці гроші, розуміючи, що середня рентабельність в світі приблизно 10%. Нас вбивають. Я говорю це тому, що як двічі прем’єр-міністр я добре розумію, що з нами роблять. Національний банк знаходиться в системі зовнішнього управління. Через Національний банк здійснюються великі фінансові оборудки, будуються фінансові піраміди, які виводять з України гроші. І це мусить бути забезпечено високими ставками по кредитам, і високими ставками рефінансування Національного банку. І тоді у нас можна мільярди щорічно вимивати, тримаючи високу ставку по запозиченням. Національний банк нас вбиває ставкою по кредитах, відсутністю грошей в економіці: вони забрали, по суті, всі гроші з економіки на свої внутрішні оборудки. Наприклад, Національний банк продає іншим банкам свій цінний папір - депозитний сертифікат. Продає - це означає запозичує гроші під 18-22% річних. А враховуючи, що валюта приблизно стабільна, це вважайте на валюту - 18-22% річних. Вони беруть короткострокові займи, викачують з золотовалютного резерву, з національної фінансової системи гроші, а економіка, враховуючи, що Національний банк всі гроші забирає під 18-22% річних і платить ці відсотки кожного дня, економіка залишилася без грошей зовсім. Там піраміда фінансова побудована в Національному банку, а економіка загинається і не може розвиватися. Я стверджую, як людина, яка професійно це розуміє, що це система нищення України і заробляння на Україні мільярдів, в той час, коли у нас нема за що навіть елементарні речі фінансувати: освіту і охорону здоров’я.

- Це не підпадає під державну зраду, те, що ви говорите?

- Чому так важливо було поміняти президента? Тому що, якщо прийде новий президент, а він вже прийшов, який має політичну волю, який має честь і совість розслідувати це, дати цьому оцінку, показати ці оборудки світу, щоб знали, що з нами п’ять останніх років робили, от тоді перезавантаження країни і обрання нового президента має значення, якщо повністю поміняється вся стратегія управління країною, і  коли будуть викриті всі ці приховані системи вбивства української економіки і геноциду проти української нації. Я стверджую, що сьогодні це відбувається. І я покладаю на цього президента надії так само, як і все інше суспільство. І ми готові допомогти йому все це викрити. А якщо це все залишиться так, як це є сьогодні, якщо це все буде пояснюватися, як ринкові реформи, тоді ми ще п’ять років втратимо. І тому так важливі сьогодні парламентські вибори для того, щоб поряд з президентом встала потужна, професійна команда, яка нікому не дасть приховати ті зловживання, злочини, ті дії проти України, які робилися останні п’ять років.

- Цей весь аудит, про який ви говорите, все це буде впусту, якщо ніхто не понесе відповідальність. Якщо не буде посадок.

- Правильно. Моє життя не дуже просте - вся кланова система не один раз мене кидала за грати. Але я ніколи не бігла з країни, тому що мені немає чого бігти. Я нічого проти своєї держави ніколи не зробила сумнівного. Я завжди стояла на державних інтересах, і тому мене у в’язницю і кидали. Так от, будучи не один раз у в’язниці, за політичними мотивами, можу сказати, що я нікому не бажаю в’язниці. Це тяжка історія і для людини це, по суті, закінчення життя. Але для тих, хто країну знищував, останні роки, якщо це буде доведено, а я стверджую, що при неупередженому розслідуванні це буде доведено, вони мусять відповідати по самим жорстоким законам, які тільки можна зробити. Тому що мільйони людей, які покинули Україну зараз, а я говорю, що кожну хвилину з України виїжджає дві людини - це Україну позбавили майбутнього. Їде креативний клас: молодь, люди, які здатні працювати. І якщо ми не зможемо зупинити цей процес, то всі злочинні дії, які робилися проти України, які довели українців до того, що вони мусять бігти зі своєї землі, це злочин проти України. І наша команда налаштована, якщо у нового президента буде на це сміливість, знання і політична воля, викрити кожен факт роботи проти української держави, проти українських національних інтересів і проти людей. І ми знаємо, де знаходяться ці точки знищення України.  

- Ви говорите про демонтаж кланово-олігархічного укладу. А де той бульдозер, який зможе це все розвалити, зрівняти для того, щоб з’явився майданчик для чогось нового?

- Я чула, що Святослав Вакарчук запропонував законопроект проти олігархії. Це просто смішно, тому що зараз чомусь сприймають українське суспільство за якихось невігласів і маргіналів. І пропонують от такі швидкі рішення: закон проти олігархії. Прийняли закон і з ранку наступного дня олігархії немає в країні. Мені просто принизливо слухати це. Тому я говорю: "Легких рішень для цього не існує". Для того, щоб прибрати клановість, олігархію, а це читай корупцію, монополії, для цього треба перебудувати систему управління державою. Для цього треба мати нову Конституцію, пакет важливих законів. Але, якщо ми, як народ, цього не зробимо, хоча б один раз, нас вони доб’ють. Зараз у них йде об’єднання з зовнішніми великими корпораціями. Сьогодні глобальні корпорації сильніші, ніж багато країн в глобальному світі. В них більші бюджети, більші оборонні, безпекові бюджети. Вони, по суті, держави, але в корпоративному вигляді. І якщо українська влада буде слабкою, непрофесійною, недосвідченою, неінтелектуальною, і не сильною, а в тому числі і не сміливою, то нас просто "зхарчать", на рахунок раз-два-три. Тому що ми в глобальному світі сьогодні для когось просто банальна здобич. З нашими землями, нашими надрами, з нашими інтелектуальними людьми, з нашими потенційними можливостями в транспортних системах європейської спільноти. Ми сьогодні ласий шматок і на нас дивляться, як на шматок м’яса, і нас споживають. А влада, яка не розуміє цього, або стає частиною такого споживання України, вона сьогодні недопустима. Наша команда відрізняється від всіх інших тим, що: по-перше, ми добре розуміємо, що з нами роблять сьогодні як зовнішні сили, так і внутрішня кланово-олігархічна система. По-друге, ми точно знаємо, як це прибирати. Тому що ми маємо досвід і в цій системі жили і працювали, як мінімум, останні два десятиліття. Ми вивчили цю систему, ми розуміємо її больові точки, ми знаємо, як цю систему переформатувати повністю. І третє - ми маємо політичну волю це зробити. У нас немає залежності ні від зовнішнього управління, ні від внутрішньої олігархії - у нас є політична свобода цю систему демонтувати і на її місці побудувати гармонійну систему управління державою, яка, як наслідок, ліквідує олігархію. Я говорю про те, що мусить знати кожен українець. І для того, щоб діяти українському суспільству на виборах, в повсякденному житті, треба точно розуміти, де вихід, де той шлях. І якщо ми його не побачимо, і всі спільно нашою нацією не будемо знати той шлях, нас кожен раз на президентських виборах будуть упаковувати в якісь політичні технології і ми будемо ще на п’ять років знову об’єктом споживання в глобальному просторі.

- Ви бачите, з якими скандалами відбуваються чистки партійних списків. Почалося діставання скелетів з шафи, роялів з кущів і т.д. У вас без скандалів, здається?

- Так.

- Це тому, що більшість по списку йде і вже відомі широкому загалу?

- Просто є певна технологія, певні процеси формування сильних партій. Коли партія народжується, вона як немовля. І в таку партію збираються всі - ми теж такою партією були. Ніхто нікого не знає, ніхто ні з ким не працював, ніхто не проходив випробувань, і ніхто не знає, хто і як ці випробовування пройде. Потім для кожної новоствореної партії починається процес еволюційний - очистки команди. І тоді вогонь, вода, мідні труби, влада, спокуса грошима, спокуса пропозиціями різними: зрадити, продати, перепродати, тому що в політиці все це можливо.  

- Ще робота в опозиції.

- І робота в опозиції. І тюрми, і вигнання. І коли партія починає проживати це життя, вона загартовується, вона очищається, або система її вбиває. Скільки у нас на кладовищі партій сьогодні могил? Де "Наша Україна", Партія регіонів, КПУ, СПУ, ще десятки партій, які не потраплять до парламенту? Вони вже на політичному кладовищі.  Наша партія пройшла ці випробування. Так, ми втратили бійців, нас зраджували, відколювалися і робили якісь свої рухи, але ми, як партія, не відійшли від своїх принципів і цінностей. Від нас відвалювалися. І сьогодні ми єдина команда в парламенті, від якої не відійшла жодна людина. Ми вже як конгломерат сили і професійності. І ми в парламенті були певною точкою опори. На нас дивилися, як ми голосуємо, що ми підтримуємо, а що не підтримуємо, тому що наша команда не проголосувала за жоден лобістський закон. Ми навіть кожного сесійного тижня складали, і я оголошувала лобістські закони, які в парламенті поставлені і їх хочуть прийняти. Один з них - про створення приватних пенсійних фондів. Ставили майже рік на кожен сесійний тиждень законопроект про приватні пенсійні фонди. Гройсман оголосив, що він  буде підвищувати мінімальну пенсію аж на 67 гривень. Це ж перед виборами робиться знову. Вони хотіли проштовхнути закон про приватні пенсійні фонди і через рекламу забрати у людей вже ці останні копійки. Як колись в МММ, пропонували: "Здавайте свої пенсійні внески під великі відсотки в наші пенсійні фонди, а потім в цей приватний фонд прийдете і заберете ці мільйони грошей на своє пенсійне забезпечення".

- Як в тій рекламі казали: "Куплю женє сапогі".

- 100%. Ми такі закони в парламенті просто не пропускали. Ми публічно оголошували, що такий ризик є, і ми зупиняли для багатьох депутатів взагалі можливість за ці закони голосувати. Якщо б були створені ці приватні пенсійні фонди в українських реаліях, люди б здали останні свої пенсійні копійки туди, в розрахунку отримати відсотки на них, а через пару років ті приватні пенсійні фонди і їх власників шукали би по Мальдівах і по офшорах. 

- Це ваша командна робота фракції і партії. А яким чином формувався цей список? Було якесь заохочення місцем в списку, чи, можливо, покаранням?

- По-перше, ми спробували об’єднатися з іншими професійними командами. Сьогодні ми йдемо на парламентські вибори не самотньо, як "Батьківщина", а до нас приєдналася партія "Основа" Сергія Тарути, яка має прекрасний план відродження промисловості, енергетичного сектору. Сильний план, який вони разом з фахівцями розробляли, і вони самі працювали в промисловості і самі знають, що потрібно нашим металургійним, хімічним, машинобудівним заводам, щоби нормально працювати і підніматися з того жахливого стану, в якому вони зараз знаходяться. Також залучили до нас команду партії "Справедливість" Валентина Наливайченка, який після Революції гідності очолив СБУ, і його вигнали майже зразу, тому що він почав відкривати корупційні схеми на митниці, в торгівлі зброєю. Від нього позбавилися за лічені місяці. І зараз його професійна команда має дуже чітку інформацію про те, де, які корупційні оборудки були в країні. І зразу після парламентських виборів, якщо ми зможемо долучитися до коаліції і допомагати новій владі, ми, безумовно, вже у Валентина Наливайченка візьмемо всю ту інформацію і почнемо розслідування.

- Після зустрічі з вами очільник Рахункової палати заявив про те, що буде починати аудит об’єктів газотранспортної системи. І от тут виникає питання: яка доля української ГТС, на майбутнє? Так видається, що залишається Україні земля сільгосппризначення і труба. І обидві під загрозою. Чи ні?

- Якщо в нас їх не стане, то нам вже точно "труба". ГТС - це наша газотранспортна система, яка транспортує величезний обсяг російського природного газу через Україну в Європу. ГТС, якщо її з нуля побудувати, з 12 природними сховищами, які в нас є, а це безцінний скарб, коштує більше 300 млрд євро. Це за три роки все ВВП країни. Це наше багатство, воно в нас залишилося ще. І воно приносить доходів країні. Кожен рік - 3 млрд доларів. Це, приблизно, половина Пенсійного фонду країни. І що тепер вони замислили: Порошенко, Гройсман і вся їх тусовка? Коли вони були ще при владі, вони замислили цю ГТС без грошей, просто передати в управління якимось "зовнішнім" корпораціям. Забрати у нас просто безкоштовно. Наша ГТС - це державне підприємство, до якого не можна доторкатися. І в 2007 році я була автором закону, який прийнятий парламентом більше 300 голосів, щоби з цією ГТС нічого не можна було робити. Ні приватизовувати, ні передавати в управління, ні в концесію, нікуди. Тільки прийшов Порошенко - вони цей закон поміняли. І тепер можна все робити з цією ГТС. І вони прийняли дві постанови: 485 і 484. Підписав їх Гройсман, безумовно, за дорученням Порошенка. Цими двома постановами вони беруть нашу ГТС, вилучають з державного підприємства і передають в ПАТ "Центральні трубопроводи України", і оголошують, що вони віддають якимось великим іноземним глобальним корпораціям це в управління. І навіть в п. 5 і 7 цих постанов Гройсман написав, що державі забороняється, взагалі, управляти цим майном. Вже більше ми не будемо до цього мати відношення. А та корпорація, глобальна, яка візьме це в управління, вже може з цією ГТС робити що завгодно. Якщо ми ще декілька місяців втратимо час, ми найважливішу нашу державну власність, якої вже більше в нас ніколи не буде, втратимо. А для кожної людини це означає, що в бюджеті країни, в доходах країни не буде більше 3 млрд дол. валюти. Це означає і падіння курсу гривні, і втрату кожною родиною практично частинки грошей. А якщо рахувати 300 млрд євро її вартість, якщо її зараз забирають за фук, то кожна родина втратить приблизно 18 тис. євро від того, що це буде забрано в нас безкоштовно. 

- А з іншого боку зовнішнє іноземне управління чи не воно є гарантією того, що труба нікуди не зникне і по ній гнатимуть російський газ в Європу? Чи не стануть ці управлінці гарантами того, що газ не піде десь там в обхід?

- Ні, вони просто отримають щорічно 3 млрд дол. замість України. Які гаранти і хто що може гарантувати? Гарантувати заповнення нашої ГТС може або Росія, тому що через неї йде газ, або ми, як Україна, мусимо зараз зробити декілька важливих кроків, які політично нам не давали зробити всі роки. Перше: стрімко збільшити видобуток власного газу. У нас є 960 млрд метрів кубічних - розвідані і підтверджені запаси нашого природного газу. Політично нам не давали можливість видобувати його. Якщо відкрити масове видобування, то ми і себе забезпечимо, і трубу свою завантажимо природнім українським газом для експорту в Європу. А друге: нам треба побудувати LNG-термінали в одеському і миколаївському портах. Це той самий газ, переведений в зріджену, скраплену форму. Він може постачатися в порти України, потім на територію України, регазифіковуватися, тобто знову перетворюватися в газову субстанцію, і закачувати в наші газопроводи. І ми можемо заповнювати нашу трубу. Якщо ви десь чуєте, що наша ГТС - це металобрухт, який буде вже нікому не потрібен, який буде зайвим, який треба модернізувати, а грошей немає, все це інформаційна кампанія по обману української спільноти для того, щоб забрати у нас наше найдорожче майно. Тому зараз новому президенту потрібно, і це можна було б зробити в перший день його роботи: накласти вето на ці дві постанови і направити слідчі органи розслідувати, що робиться з ГТС України. Її вже третій рік доводять, штучно, до банкрутства. Росія платить за транспортування газу величезні гроші. У нашої ГТС ці гроші забирає НАК "Нафтогаз", корупційно відмиває їх, а ГТС залишили, практично, без грошей. Перший рік - 6 млрд збитків, другий рік - 24 млрд гривень збитків, і вже в 18-му році - 34-36 млрд збитків. Її просто знецінюють. Я вже бачу, що, на жаль, у нового президента до цього руки не доходять.

- Гаразд, тоді чи є шанс в парламенті?

- Парламент - співучасник. Більшість в парламенті - це більшість Порошенка сьогодні. Парубій сьогодні член команди Порошенка. Він у нього в партійному списку по виборах до ВР. Я звернулася до Рахункової палати. Я прийшла на засідання, де всі члени Рахункової палати були, і говорю: "Будь ласка, перевірте негайно, що доводять сьогодні до штучного банкрутства, свідомо, нашу найціннішу власність, і її забирають в нас незаконно, на базі постанов уряду Порошенка-Гройсмана". І Рахункова палата запросила мене на позачергове засідання, яке вони спеціально провели, і на позачерговому засіданні вони прийняли рішення, що вони йдуть і перевіряють НАК "Нафтогаз". І перевіряють, що роблять з нашою ГТС. Я хочу подякувати і пану Пацкану, який очолює Рахункову палату, і всім її членам за те, що сьогодні в нашій український владі вони опинилися єдиними державниками. Які, можливо, зараз втрутяться в цю історію і не дадуть Порошенку і Гройсману практично піти з посад з ГТС України. Це я навела лише один приклад. А ви уявляєте, скільки у України багатств, ресурсів і власності? І сьогодні, як сарана, всю цю нашу власність обсіли, як ззовні, так і всередині, і український народ через те, що наші ресурси, наша власність сьогодні дають прибутки будь-кому: міжнародним корпораціям, українській мафії, а не українському народові, він бідний, як церковні миші. І тому українці розбігаються по всьому світові - тому що вони тут не можуть для себе життя найти. Якщо зараз, негайно, новий президент, або новий прем’єр-міністр і новий уряд, новий парламент, не організують масштабну, всеохоплюючу перевірку, аудит нашої власності, наших ресурсів, нашої землі, не проведуть перепис населення, скільки нас залишилося, не зрозуміють, в якому зараз ми стані всі знаходимося, і не відпрацюють всі необхідні дії, першочергові і стратегічні, які потрібні, це буде означати, що ми втратимо ще п’ять років. Я докладу всіх зусиль для того, щоби країна ще п’ять років не втратила. Але все залежить від вибору людей на цих парламентських виборах. 

- Чи є шанс в парламенті ухвалити рішення щодо нових кандидатів на голову СБУ, на генерального прокурора, які має вносити президент? Представник президента у ВР говорив, що депутати не підтримують жодного з подань пропозицій президента. Де тоді  шанс, що нові пропозиції ця ВР не завалить?

- Більшість в цій ВР залишається, до сьогодення, приватною власністю Порошенка і Гройсмана. І те, що вони йдуть окремо на вибори, нічого не означає. Вони хочуть двома колонами просочитися і потім утворити там ту саму систему, яку вони мали п’ять років. А якщо більшість в цьому парламенті ще приватна власність Порошенка і там сидить його спікер, то все, що відбувається в цьому парламенті, не депутатами вирішується. А вирішується з центру управління процесами, які поки що в руках тримає Порошенко. А Порошенко своєю більшістю в парламенті хоче замінити свого генерального прокурора, прямо зараз? Він хоче замінити свого міністра МЗС, який прикриває всі його дипломатичні провали? Він хоче замінити сьогодні голову СБУ, щоб розслідували його корупцію в оборонній і в безпековій царині? Він не хоче цього. І тому всі кадрові призначення сьогодні в парламенті заблоковані персонально Порошенком. Кадрові призначення, які за Конституцією мусить здійснити новий президент. Давайте подумаємо, а яка вартість цих плакатів на білбордах, які розвісив Порошенко, що ми йдемо в ЄС, якщо він сьогодні, управляючи більшістю в парламенті, грубо попирає Конституцію і не дає новому президенту призначити генерального прокурора, міністра МЗС, міністра оборони, щоби якось з війною вже нарешті поставити якусь крапку і повернути мир. Не дає призначити голову СБУ. Так де ці європейські цінності, які написані у нього на білбордах, і що він робить в реальному житті? І наша країна за п’ять років тому так низько пала, що президент країни п’ять років сповідував подвійні стандарти. У нього фасад з патріотичних гасел і гучних парадів, а за лаштунками цих гасел знаходилися корупція, зрада національних інтересів, в тому числі і в мінському форматі, послаблення авторитету країни через падіння авторитету України в світі. Тому що весь світ бачив корупцію Порошенка. І бачив, що він всю державну машину поставив на службу заробляння грошей для своїх офшорних рахунків. І всі бачили, що він знаходиться повністю в системі зовнішнього управління країною, яке не йде на користь Україні. І тому сьогодні треба робити висновки. Не може українське суспільство бути німим, сліпим, глухим. Треба факти аналізувати. І якщо Україна за останні п’ять років міжнародними аналітичними структурами виведена на перше місце по рівню корупції, починаючи від президента і його оточення, і в десятку найбідніших країн світу включена, інформаційною кампанією Bloomberg, на базі показників, то ми мусимо подивитися на реальність, і кожні вибори це в руках українського суспільства - вихід. Але для того, щоб цей вихід знайти, не так просто відбувається все це. Треба реально розібратися з тим, хто є хто в політиці. Хто які сповідує цінності і дії. Якщо ми в цьому не розберемося, українське суспільство, нас будуть водити по цьому колу, як циркових песиків, поки країна просто не буде розшматована на частини.

- Але ж от підрахував рух "Чесно" - 56% нових було у цьому 8-му скликанні, і ми бачимо зараз рейтинг в суспільстві: там десь на рівні плінтуса довіра до цього парламенту. Тому нові, які можуть змінити все, виходить, що це міф?  

- Для політичних цілей політики завжди намагалися розділити і володарювати. Це ще з древніх часів - хрестоматійні речі. На кожних виборах нас ділили: на три сорти, потім на Галичину, схід і південь, і говорили, що ви такі різні, і сіяли ненависть між різними частинами України. Тепер і раніше - україномовні і російськомовні. Це традиційний розподіл. Тепер нас ще розкололи на церкви. Хтось греко-католики, хтось православні, православних подробили вже буквально до молекул. І на цьому теж паразитують політики. І те, що стосується "нові - старі обличчя" - це один в один та сама історія. І тому ви правильно говорите, що в цьому парламенті, який зараз народ ненавидить, 56% абсолютно нових облич. Це - більшість. Це означає, що вони могли прийти і робити політику. Уряд сьогодні, вчора, позавчора - всі нові обличчя. Саме нове обличчя очолило структуру, яка призначає тарифи: НКРЕ, пан Вовк. Він прийшов, йому було 24 роки. Саме молоде обличчя – бізнес-партнер Порошенка, очолював липецьку фабрику в РФ. А Коболєв сьогодні очолює НАК "Нафтогаз". Я вважаю його самим корумпованим посадовцем України сьогодні. Ви знаєте, що в Україні вибухнув скандал, тому що "Нафтогаз" збирає всі тарифи з народу за газ. І він собі виписав премію 286 млн гривень за рік, 2018. Це за кожний робочий день більше мільйона гривень людина заробляла.

- Нам є до чого прагнути.

- Кров для цього його блага здала же вся країна. Всі ж заплатили неймовірні, абсолютно ідіотські тарифи за газ, і на цьому Коболєв отримав собі особисто більше мільйона гривень в день, робочий, за 2018 рік. І зараз нові політики, сама потужна нова політична сила нібито хоче його ставити наступним прем’єр-міністром. На цьому прикладі я просто вам розповіла, що нові обличчя і старі обличчя - це частина технології розділення країни. Але я ціную молодих, сильних, патріотично налаштованих людей, які приходять в політику. Не треба це плутати - технологію розділення країни "нові - старі обличчя" і реальних, сильних молодих людей, які можуть прийти в політику, в парламент, в уряд, і створити об’єднання, сплав досвіду, професіоналізму і  молодих сильних людей, в яких горять очі, які хочуть просто йти і щось міняти.

- Наприклад, Максим Нефьодов, перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі. Він переміг на посаду голови Державної митної служби. Це вписується в ваші слова?

- Я не можу оцінювати сьогодні, де там стара влада розставляє яких своїх старих функціонерів на посади. Я вважаю, що все, що робилося п’ять років в Україні, це було свідоме, професійне, дуже добре організоване вбивство української економіки і виживання українців з України. А насправді люди це називають геноцидом українського народу. Я з ними згодна в цьому. П’ять років всі, хто там був, вони всі варилися в тій історії, і вони співучасники того, що там відбувалося. Тому що вони це робили інтелектуально і свідомо. І коли зараз ми дивимося, наприклад, на список партії "Голос", то чомусь так склалася ситуація, що є значна кількість там людей в списку, які були в усіх органах управління країною останні п’ять років. На посадах: заступників міністрів, радників, керівників цілих проектів, наприклад охорони здоров’я з цією медичною реформою. І тому так важливо розібратися сьогодні українцям, щоби нас трохи в оману знову не ввели, і ми не отримали ще на п’ять років руйнацію України, причому після відкритих і публічних виборів. От це саме важливе.

- Щось мені підказує, що не цього разу буде закладено оцю традицію тяглості, спадкоємності влади. Знову з чистого аркушу, знову аудит, скасування, про які ми говорили. Щось хороше попередники ці залишають по собі?

- Попередники залишають по собі, на мій погляд, економічні руїни. Просто треба запитати людей: чому за нового президента в другому турі проголосувало 73% людей?  Від безвиході. В другому турі перед ними були Порошенко і вся гнила система, яка знущалася над ними п’ять років, і був новий кандидат в президенти, який невідомо ще, що буде робити, але хоча б це не те, що було п’ять років. І 73% людей для себе цей вибір зробили. І це, як раз, і оцінка того, що відбувалося п’ять років. І якщо люди, а 73% це практично вся нація, весь народ України, ненавидять те, що робилося п’ять років, це означає, що воно не могло бути позитивним. І якщо до мільйона людей, з 16-го року, почало виїжджати в рік з України, це оцінка людей того, що робилося п’ять років. І тому не треба вводити людей в оману і говорити, що п’ять років все було добре, прекрасно - ні. Не було все добре і прекрасно, не підняли Україну, не відродили Україну, не дали людям шанс на нормальне життя, а навпаки, прикопали.

- Прем’єр Гройсман новими підходами називає, новим підходом навіть до змін: це реформа децентралізації, нова українська школа, електронне врядування, медична реформа.

- Те, що вміє робити кожна влада - це красиво звітувати. Це не віднімеш від кожної влади. Вони можуть вийти, звітувати, красиво називаються програми, але я вважаю, що все це просто прах, якщо люди кожен день свого життя не відчувають, що вони щасливі. Що вони живуть так, як вони хочуть. Що перед ними відкриті всі дороги. Якщо вони цього не відчувають, всі звіти влади нічого не варті. І те, що зробилося за останні п’ять років, то люди вже навіть не критикують цю владу - вони просто їдуть з країни. І тому нічого не варті всі ті звіти. Я можу сказати про медичну реформу.

- Ви, до речі, запропонували закон ухвалити про страхову медицину.

- Так, він лежить в парламенті. Це теж тест на те, за що людям голосувати. Голосувати просто за маркер, ярлик: нові, а отут ярлик: старі. Прекрасно, чорно-білий варіант. Те, що треба для технології проведення виборів. А от на прикладі медичної реформи ми зіткнулися зі Святославом Вакарчуком на дебатах. Медична реформа, яка робилася в останні роки, робила її міністр МОЗ Уляна Супрун. Це добре чи погано?  Треба продовжувати цю реформу, чи треба робити діаметрально інші речі? Так от, більшість громадян України вважають, що те, що зроблено і названо медичною реформою, по суті позбавило людей права на нормальне лікування. Тобто взяли першу ланку лікарів: сімейні лікарі, дали кожному лікарю бюджет на рік, сказали: "Бери 2000 пацієнтів, і ти особисто лікуєш 2000 пацієнтів. От тобі гроші, розпоряджайся, лікуй і давай людям результат". 2000 пацієнтів на одного сімейного лікаря. Хто цього лікаря замістить? В нього нема ні дня, ні ночі. Вночі дзвонять важкохворі пацієнти, тому що швидку допомогу зараз викликати неможливо, внаслідок медичної реформи. І цей сімейний лікар завантажений багатократно більше, ніж це було раніше, і плюс йому треба розпоряджатися грошовим фондом. В середньому на одного пацієнта сімейному лікарю дали 47 гривень в місяць. Можна на 47 гривень в місяць полікувати пацієнта? Це обман, а не медична реформа. Загнали цих сімейних лікарів неймовірним обсягом роботи і поставили лікаря перед вибором: куди витрачати гроші. Лікувати і обстежувати пацієнта, чи заощадити і зберегти собі на зарплату. Друга ланка - це всі професійні лікарі вузької спеціалізації. Сьогодні ці лікарі задають питання: "А де ми в цій реформі?" І виявляється, що коли ця реформа завершиться, то послуги онкологів, хірургів люди мусять будуть оплачувати з власної кишені, на 100%. Скільки людей в Україні по європейським протоколам, а це означає по європейським цінам, можуть оплатити професійним лікарям за своє лікування? Та в нас 99% людей не здатні це заплатити. Люди сьогодні бояться захворіти. Вони знають, що якщо вони захворіли, і в них немає грошей на лікування, це означає кінець їхнього життя. І це назвали медичною реформою сьогодні. І коли ми зі Святославом Вакарчуком почали обговорювати питання медичної реформи в прямому ефірі, то він сказав, що він підтримує цю медичну реформу і він її буде продовжувати. Отут людям треба обирати. А ми сказали, що це не реформа медична. Тому що за останні п’ять років вони закрили майже 500 лікарень, 1600 фельдшерсько-акушерських пунктів у селах, вони звільнили з посад 32000 лікарів.

- Але гроші йдуть за пацієнтом, а не за порожні ліжко-місця.

- Справа в тому, що грошей немає, які йдуть за пацієнтом. 47 гривень на місяць. І коли сімейний лікар зіткнувся з 2000 пацієнтів, йому заборонили йти на виклик додому до пацієнтів, і крім того, якщо лікар вирішив поїхати до пацієнта додому, він їде за власний рахунок. По суті скасували право пацієнта викликати лікаря додому. І це теж частина медичної реформи. А черги, які стоять сьогодні у кожного сімейного лікаря - вони неймовірні. І потім люди з цієї черги йдуть всі з однаковими захворюваннями.

- Виходить, що де-факто не працює стаття Конституції, де записано, що Україна соціальна держава.

- Ні, гірше. Людина, яка не має грошей, сьогодні не може лікуватися в нашій державі. Вона залишається без повноцінної всеохоплюючої медичної допомоги.

- Що дасть тоді страхова медицина?

- Коли ми почали дискутувати на цю тему з Святославом Вакарчуком, я йому сказала, що продовжувати цю медичну реформу - це продовжувати, по суті, геноцид української нації. Що треба йти діаметрально іншим шляхом. Треба йти так, як всі нормальні країни в світі. Це обов’язкове медичне страхування. В цій медичній реформі, яка є сьогодні, дуже неправильна система фінансування передбачена. І цю реформу не можна продовжувати. Обов’язкове медичне страхування - це коли кожна людина, яка працює, буде мати медичну страховку за рахунок роботодавця, але зі зниженням податків на роботодавця. Не можна давати додаткові податки, не знижуючи їх абсолютний рівень. Друге. Люди, які не працюють: пенсіонери, неповнолітні діти, інваліди, в усіх країнах отримують обов’язкове медичне страхування за рахунок держави. Держава платить обов’язкову медичну страховку. В цю медичну страховку включається право людини лікуватися на всіх рівнях: від сімейного лікаря до професійних лікарів другої ланки, і отримувати спеціальні реабілітаційні процедури. Ще включаються в медичну страховку ліки, які прописали лікарі. Вони також купуються за рахунок медичної страховки. Більшість країн мають такі практики.

- Воно не перетвориться на нинішній стан Пенсійного фонду?

- Медична страховка це те, що дає людям більшість країн світу. І це повністю нормалізує фінанси, які необхідні для медицини, і це дає 100% доступ людей до системи охорони здоров’я, без оплати за послуги охорони здоров’я з кишені людей. Чому весь світ живе так, а над нами сьогодні експериментують?

- Ми ж торуємо свій шлях якийсь, неповторний.

- Над нами роблять експерименти. Ми, як українська нація, погоджуємося, що над нами роблять експерименти? Чи ми маємо якусь гідність, інтелект, маємо розуміння, як живе світ, і не даємо над

нами знущатися. Так от ми і розійшлися з новою партією "Голос" по першому питанню - реформа охорони здоров’я. Вони за сьогоднішню медичну реформу, причому фундаментально. Вони будуть вимагати, щоби на посаді залишилася Уляна Супрун, вже в новому парламенті, в новому уряді. А ми вважаємо, що вона мусить бути негайно звільнена, і що мусить бути прийнятий закон, який знаходиться в парламенті вже тривалий час - про обов’язкове медичне страхування. От люди що мусять вибирати. Або ми за те, що сьогодні в охороні здоров’я відбувається, або ми за європейську цивілізовану модель обов’язкового медичного страхування. І те ж саме ми розходимося по питанню землі. Тому що і  партія "Слуга народу", і Володимир Зеленський, і Святослав Вакарчук прямо і публічно заявили, що як тільки буде сформовано новий парламент, сільськогосподарська земля буде продана. А ми вважаємо, що нам треба йти шляхом Франції, Канади, Ізраїлю, досвідами інших країн користатися, коли спочатку розвивається власне всеохоплююче фермерство, малі і середні сільгоспвиробництва, ліквідуються аграрні монополії, які вже до мільйона гектарів землі в тіні скупили. Спочатку формується свій, середній клас аграріїв, а потім, як у Франції, їм видається ця земля. Вони можуть її купити, в розстрочку, на тривалий час. А якщо люди сьогодні хочуть паї продати свої, то створюється земельний селянський банк, викуповує ці паї, і потім пропонує в оренду фермерам, малим і середнім сільгоспвиробникам. Тобто наша земля, це перше - робочі місця для українців. Якщо створюються монополії і земля, по суті, об’єднується в величезні транснаціональні монополії, там не потрібні працівники. Там немає робочих місць для наших аграріїв. Там технології вирощування сировини дуже низької екологічної якості. Це по суті мінімальні прибутки, але за рахунок великого валу 2-3 великі корпорації заробляють мільярди. А всі аграрії залишаться без землі, як без свого місця роботи. Тобто, якщо фермерські господарства і середні сільські господарства - це мільйони робочих місць з прибутком, як у середнього класу для українських аграріїв. Друге - земля приносить надприбутки, але тільки в одному випадку: якщо повністю переробляти сировину в готові харчові продукти високої якості. Органічні продукти - і для свого споживання, і для світу. Фермери і малі, і середні сільгоспвиробники, якщо їх правильно профінансувати, можуть переробити все це в готову продукцію і забезпечити 320 мільйонів людей в світі готовими екологічно чистими продуктами харчування, включаючи і громадян України. Сьогодні нас завалили імпортними продуктами харчування нульової якості, з канцерогенами, з тривалим терміном зберігання. А це консерванти, які неможливо споживати ні дітям, ні дорослим. Нас сьогодні, як смітник Європи, завалили низькоякісними дешевими продуктами харчування, ззовні, а ми продаємо свою сировину. А не робимо те, що роблять всі інші країни світу - не виробляємо якісні продукти харчування для себе і для світу.  

- До речі, Мінагро повідомило, що за цей маркетинговий рік, з липня по червень, Україна поставила на зовнішні ринки 49,7 млн тонн зерна. Це на 26,1% більше в порівнянні з попереднім маркетинговим роком. І це є рекордом за всю історію незалежності України. 

- В них настільки немає мізків, що вони цим пишаються. Вони завалили глобальний ринок зерном, збили в нуль ціни. У нас перекупили задешево інші учасники аграрного ринку нашу сировину, переробили в своїх країнах цю сировину на готову продукцію, і залишили у себе максимум прибутку. А у нас - зіпсовану землю, хімікатами, і мінімальні прибутки для монополістів, і селян без копійки доходів. І вони ще цим пишаються. За це саджати треба, що вони роблять. Нам треба зараз програму в країні розвитку фермерства, малого і середнього сільгоспвиробництва, максимум кредитів, максимум підтримки, переробку аграрної продукції в готові харчові продукти високої якості, і повна демонополізація землі для фермерів і сільгоспвиробників. І тоді ми можемо зразу взяти і подвоїти наш ВВП, тільки зробивши це.   

- А як вам така інформація, пані Юлія. Нещодавно одна саудівська інвесткомпанія придбала український агрохолдинг "Мрія". За даними Financial Times, його продали за 242 мільйони доларів і говорять, що це позитивний сигнал інвесторам: приходьте і купуйте українські агропідприємства.

- В принципі, питання лише одне: прибуток від землі належить українському середньому класу, українським громадянам, українському бюджету, чи все це передається в глобальний простір, а ми тільки маємо землю і від неї нічого не маємо? І от тут ми теж розійшлися з новими політичними силами. З новим президентом, з його партією "Слуга народу", з Вакарчуком, з його партією "Голос", тому що ми проти того, щоби бездумно, неінтелектуально, абсолютно непрофесійно зараз продати сільськогосподарську землю, з молотка, і залишитися без другого, після ГТС України, потужного ресурсу нашого відродження - сільськогосподарської землі. І тут теж люди мусять вибирати. Вони за те, щоби зараз  продати з молотка землю, або дійсно грамотно, розумно розпорядитися цією землею в інтересах української нації, в інтересах українського народу.

- Отже, ми зараз вже, як кажуть, на березі можемо говорити, що навряд чи буде коаліція, якщо такі розбіжності.

- Не так. Я думаю, що ці розбіжності у нас тому, що є певна недосвідченість. При всьому моєму доброму ставленні і до Володимира Зеленського, і до Святослава Вакарчука, вони люди нові в цій всій історії. І вони не можуть знати, які є досвіди в інших країнах, що робили інші народи для того, щоб використати сільгоспземлю найкращим чином. У них є радники, які їм щось порадили, а радники можуть радити далеко не вигідні для України речі. Радники можуть фінансуватися грантами ззовні і радити те, що вигідно тим, хто ці гранти платить. Тому я вважаю, що нам і потрібна коаліція в парламенті нових політиків і досвіду, професіоналізму, знання разом для того, щоб не допустити фатальних помилок. Саме тому ми говоримо про широку всеохоплюючу коаліцію проєвропейських та патріотичних проукраїнських сил для того, щоб були унеможливлені помилки. Є ціла низка питань, де ми абсолютно однаково вважаємо і з Володимиром Зеленським, і з Вакарчуком. Наприклад, це стосується пенсійної реформи. Вони говорять, що пенсія мусить бути справедлива і що пенсію треба платити людям не таку жалюгідну, як є сьогодні, а платити ту пенсію, яку вони заробили за 30-40-50 років свого робочого стажу.

- Про це всі кажуть.

- Ми тут єдині, тому що за п’ять років Порошенко зі своїми урядами загнав пенсіонерів просто під плінтус. Сьогодні законами встановлена мінімальна пенсія, нижче якої платити не можна. Це мінімальний прожитковий рівень для непрацездатних осіб - 3094 гривні. Жоден пенсіонер в країні, навіть який має мінімальний стаж, сьогодні за законом не може отримувати пенсію нижче 3094 гривні, тому що так передбачає закон України. Що робить сьогодні уряд Гройсмана і Порошенко, коли був президентом? Він довів до того, що 71% пенсіонерів сьогодні отримують пенсію нижче за 3094. Тобто їх загнали нижче прожиткового мінімуму. І ще через тарифи забрали європейські ціни на газ, тепло, гарячу воду. Пенсіонерів просто вбивають. І вбивають свідомо. Я вважаю, що вони таким чином просто мінімізують кількість пенсіонерів в Україні. Тому що вижити пенсіонерам неможливо.

- Звучить, як "зачистка".

- Це зачистка України. Тому що сьогодні, якщо подивитися на статистику, скільки пенсіонерів гине від голоду, холоду, закінчує життя самогубством. Вони вбивають наших ветеранів, наших батьків. І це їх політика. Тому я говорю про те, що перше, що мусить зробити новий уряд з новим парламентом в бюджеті на наступний рік, а бажано, щоб підкорегувати і цей бюджет, пенсіонер, жоден, не може отримувати нижче 3094. Це з мінімальним стажем. А якщо люди пропрацювали 30-40-50 років, то тоді  більше. І на пенсіонерах сьогодні, практично, економлять бюджет для того, щоб потім  будувати на бюджеті корупційні оборудки.  

- У нас три хвилинки лишається. Давайте якусь жменьку оптимізму.

- Саме головне - це не тупик. Це просто п’ять років непрофесійної корумпованої роботи. Але ми можемо все це змінити. І є всі можливі рецепти, які вже світ придумав. Страхова медицина - закон приймаємо, який в парламенті, і на наступний рік вже робимо зовсім іншу медицину. Пенсійні видатки - міняємо солідарну систему пенсійного забезпечення на персоніфіковану, де у кожного рахунок свій буде, і де кожна людина знає, скільки там лежить грошей. Вже інша модель буде. Міняємо політику НБУ - а це зробити можна за лічені місяці. Нормальне кредитування економіки, повна ревізія того, які заводи, підприємства працюють, які ні. І для кожного підприємства свою програму розвитку через нових інвесторів. І ви побачите, як країна піднімається. Ми запланували в нашій програмі - кожен рік плюс 7% зростання економіки. Сергій Тарута, який сьогодні в нашій команді,  своєю програмою може забезпечити 10% зростання на рік. Це правильні дії, які треба робити. І тому ніякого тупику немає. Це означає, що треба об’єднати професійні сили з новими силами і показати високий клас, як будувати, відроджувати, ставити на ноги країну. Я переконана, що якщо ми зможемо створити таке об’єднання, таку синергію і почати приймати правильні кроки, люди вже в перший рік відчують, що країна міняється. Демократична партія США, якщо я не помиляюся, в 1996 році йшли на вибори з програмою "100 годин". Вони розписали людям в своїй країні покроково, як вони будуть перші 100 годин працювати. В тому числі серед заходів, які вони на 100 годин планували, на 40% збільшення мінімальних прожиткових рівнів. Вони перемогли тоді на виборах і за 100 годин виконали всі пункти своєї програми, крім одного, який не дали їм прийняти, остаточно. Я говорю про динаміку, про те, що якщо приходить команда профі, і якщо вони мають покроковий план, то навіть 100 годин варті того, щоб вже показати людям результат. А не 500 днів, і не 5 років. В роки великої депресії в США, коли було море безробітних, коли не працювала економіка, Рузвельт вийшов з новим курсом і з програмою "100 днів", яка піднімала економіку США. Рузвельт виконав свою програму "100 днів", виконав новий курс, і сьогодні США одна з найсильніших країн в світі, і не тільки по економічним параметрам. Просто дуже важливо, хоча б раз на 100 років, кожній країні, кожному народу обрати ту команду, яка може вивести з тупику і поставити на шлях розвитку, який вже буде для країни забезпечувати сотні років успішного життя і процвітання. Я в це вірю. І я цьому присвятила все своє життя. І скільки в мене буде сил, я буду все робити разом з командою для того, щоби побачити процвітаючу, красиву, європейську Україну. І щасливих людей.

- Я вам дякую.

- Дякую дуже вам.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>