Віктор Медведчук: Треба радикально змінити економічний курс країни. З чинним ми проживемо лише півроку-рік

Віктор Медведчук: Треба радикально змінити економічний курс країни. З чинним ми проживемо лише півроку-рік
Голова Політради партії "Опозиційна платформа - За життя" Віктор Медведчук 112.ua

Віктор Медведчук

Голова Політради партії "Опозиційна платформа – "За життя"

Полуєв: Ми раді вітати нашого гостя, це голова політради партії "Опозиційна платформа - За життя" Віктор Медведчук. Вітаємо! І відразу починаємо з новин щодо Конституційного суду України. Там продовжують розгляд подання народних депутатів про визнання неконституційним указу президента про дострокове припинення повноважень Верховної Ради. Перейшли вже в закриту частину. Чи варто очікувати сьогодні рішення, як Ви вважаєте?

Віктор Медведчук: Ну, однозначно я думаю, що сьогодні нічого не можна очікувати, тому що в будь-якому випадку, навіть якщо буде рішення якесь, яким би воно не було, його треба підготувати письмово. Я думаю, що для цього треба день-два. Але якщо говорити по суті цієї проблеми і з приводу того, що буде зроблено Конституційним судом, я б хотів сказати, що, напевно, "зоряний час для Конституційного суду" - це занадто голосно в цій ситуації, але це дійсно важливо. Важливо в тому плані, що питання полягає в тому, чи це буде рішення юридичне, відповідно до Конституції, або це буде просто політичне рішення з урахуванням духу часу, наслідків президентських виборів, передодня парламентських виборів та інших питань, які становлять сьогодні, імовірно, і з усією впевненістю я можу про це говорити, політичну кризу в країні. І, виходячи з цього, я вже говорив і залишаюся при своїй думці, що пан Зеленський, підписуючи указ про розпуск парламенту, порушив Конституцію, і цей указ є неконституційним. Однак попри це я можу стверджувати також те, що так, як поводить себе ця Верховна Рада, і так, як вона поводилася ці роки, і той рівень довіри, і той рівень довіри у людей, який має місце щодо Верховної Ради, безумовно заслуговує для того, щоб цю Верховну Раду розпустили або, як я кажу, розігнали.

Ба більше, я хочу сказати, що після того, як ця Верховна Рада не відповіла відповідним чином і не проголосувала відставку уряду Гройсмана, голови Служби безпеки Грицака, відставку міністра оборони Полторака, її треба не просто розігнати - її треба розігнати двічі. Тому що відмовляти президенту в цьому - я критично ставлюся до Зеленського, але відмовляти президенту в цьому - це означає, що стара влада чіпляється за свої крісла, стара влада створює штучні бар'єри, для того щоб прийшла команда Зеленського і щоб він міг (пан Зеленський, а я цього дуже хочу) вести і бути відповідальним за все те, що відбувається в країні. Він і його команда. Йому треба дати таку можливість.

Степанець: Ви говорите, що Верховну Раду не просто потрібно розпустити - з точки зору доцільності того, що відбувається - не просто, а двічі. Це Ви підказуєте, що один указ потрібно скасувати, а далі другий зробити?

Медведчук: Я не підказую, я можу сказати, що не треба підказувати, там досить (мені здається) людей, які мають хоч якийсь досвід у подібних питаннях. І не виключається те, що якщо Конституційний суд вчинить відповідно до чинного законодавства, згідно з Конституцією, і скасує як неконституційний цей указ, є право у пана Зеленського підписати ще один указ. Тому коли ви сказали спочатку про те, що ми дізнаємося, вибори відбудуться влітку або восени, я думаю, що є шанси, навіть додаткові, щоб вони відбулися все одно влітку. Тому тут питання.

Полуєв: Тобто навіть якщо не 21 липня, можливо, пізніше, але влітку.

Медведчук: Я не хочу нічого підказувати, ба більше, я вважаю як представник однієї з політичних сил, яка пішла на вибори, яка виконала (хоч і неконституційний, але) указ президента, яка не боїться спілкуватися з людьми, яка знає, за що вона бореться, у якої є програма, у якої є конкретні справи, це політична партія "Опозиційна платформа - За життя". Ми готові до виборів, і ми готові, щоб ці вибори відбулися 21 липня. Буде інша дата - будемо готові до іншої дати. Питання полягає в іншому: це більше до пана Зеленського. Він почав свою президентську діяльність з порушення Конституції чи ні? Це повинен встановити Конституційний суд. Я вважаю, що він почав свою діяльність з порушення Конституції. І потім - Бог йому суддя, в тому числі і в цьому питанні. А люди хочуть, щоб ця Верховна Рада канула в Лету, пішла в історію (не будемо говорити, яку), а щоб була обрана нова Верховна Рада. І ми з цим згодні, і будемо робити все, щоб Верховна Рада якнайшвидше у нас у країні з'явилася.

Степанець: Зараз про вибори буквально за кілька секунд. Просто ще уточнення про зоряний час - ви так акцентували увагу.

Віктор Медведчук: Я акцентував ваше запитання.

Степанець: Але знаєте, тут зоряний час може бути в такому екзюперівському трактуванні: якщо зірки запалюють, значить, це комусь треба. Тут ми дивимося на те, про що говорять джерела з Конституційного суду і нам, і нашим колегам. Кажуть, що є тиск, і є вплив, не на жарт боротьба.

Полуєв: Різноспрямовані впливи.

Степанець: Різноспрямовані - це дуже важливе уточнення.

Віктор Медведчук: Ну тоді вони балансують між собою, ось ці протидії, якщо вони різноспрямовані.

Полуєв: Рівновага залишається.

Віктор Медведчук: Отже, хтось хоче, щоб цей указ залишився, а хтось виступає за його скасування. Тому це теж, напевно, нормальне явище. Хоча ненормальний, по суті, вплив на Конституційний суд. Будь-який.

Степанець: Не уникли, так.

Полуєв: І ще практичне питання. Припустимо, якщо КСУ все-таки визнає неконституційним указ Зеленського, в законодавстві, якщо я не помиляюся, зафіксовано принцип безперервності виборчого процесу, що тоді буде відбуватися? З виборчими списками, партійними, які вже партії подають до ЦВК, з цими внесками, які політичні сили також вносять до ЦВК? Взагалі з виборчим процесом.

Віктор Медведчук: Ви знаєте, те, що буде відбуватися, це тільки посилить політичну, економічну і соціальну кризу в нашій країні. Це в будь-якому випадку, якщо буде цей указ скасовано. Хоча, по суті, я прихильник цієї позиції - він повинен бути скасований. Але посилення політичної кризи, додавання такої серйозної проблеми вже на рівні державного будівництва, на рівні конституційного регулювання в країні - це та додаткова біда, яка може ще більше погіршити те, що відбувається у нас. Тому з приводу безперервності процесу ви абсолютно праві, і вже почалося. По-перше, вже зареєстровано там, я вранці чув повідомлення, понад 60 кандидатів у депутати, за мажоритарними округами. Вже деякі партії здали списки, і вони почали їх здавати, тому що реєстрація закінчується 20 червня. Тобто пройшли всі з'їзди, всі політичні сили, які хотіли брати участь і які висунули своїх кандидатів у вигляді партійних загальнодержавних списків, вони вже затверджені. Природно, якщо цей процес зупиниться і все починати спочатку, то, дійсно, ви правильно сказали, доведеться все починати спочатку. Тобто відігравати ось цю платівку на кілька ходів назад. Треба сьогодні нашій країні це? Думаю, що ні. Ми витримаємо це? Напевно, витримаємо. Але питання полягає в тому, що і Конституційний суд сьогодні, на щастя чи на жаль, не схильний чисто до правових рішень. Він схильний ще й до політичних. І присутність сьогодні пана Зеленського в Конституційному суді, хоча й епізодична, вона теж має певний вплив з приводу того, що він не зобов'язаний був це робити - він зробив це добровільно. Він сказав, чому він це зробив, тому що ніхто з президентів у Конституційному суді ніколи не з'являвся. А він з'явився. Як це відіб'ється на суб'єктивному сприйнятті навіть цього візиту Зеленського в Конституційний суд, ми теж зрозуміти не можемо, тому що судді - це люди, і хоча вони повинні діяти строго у відповідності з Конституцією, але, знову-таки, все можливо. У будь-якому випадку ми готові до будь-якого результату і до будь-якого сценарію розвитку подій. І будемо діяти так, як це треба, а людям треба сьогодні: вибори і нова ВР.

Степанець: Про тиск - там у нас натовпи під Конституційним судом знавців конституційного права стояли, які кричали чи то "ганьба", чи то, навпаки, "перемога".

Полуєв: А скільки таких знавців у "Фейсбуці" було!

Степанець: А в "Фейсбуці" вже мовчимо. Але якщо ви говорите про готовність до виборів, давайте ми про них і поговоримо і про ваш з'їзд.

Медведчук: При цьому я вам хочу сказати: так, є протестувальники з одного, з іншого боку, дуже багато в соцмережах, але давайте вдумаємося і чесно визнаємо: невже це найголовніша проблема сьогодні в країні? Ну будуть вибори, будуть вони 21 липня, а не будуть 27 жовтня або там не якогось серпня. Це що, настільки принципово? А ви знаєте, що за загальноприйнятою практикою в цивілізованих країнах, на які ми намагаємося рівнятися, в тому числі і європейських, вибори проходять за місяць, ну за півтора. Ну і що? Ну якщо у людей є відповіді на питання, кому і як надати довіру, то чому сьогодні хтось так боїться цих дострокових виборів? Чому він думає, що в жовтні його зрозуміють, що в жовтні його почують, а в липні цього не станеться? Отже, тоді або погано ці люди або ця людина говорила, або вони нічого не робили і не можуть нічого продемонструвати, щоб претендувати на цю довіру людей. Я тут насамперед ґрунтуюся на тій позиції і підтримую ту точку зору, що політики повинні бути готові до виборів завжди. Треба – отже, треба, а люди дадуть оцінку, і вони, виходячи зі своєї мудрості, виходячи зі свого життєвого досвіду, зроблять висновки, проголосують за тих, кого вони хочуть бачити в парламенті, а це головне.

Полуєв: З приводу голосування і того, кого люди хочуть бачити в парламенті. Минулого тижня ваша політична сила провела партійний з'їзд, також ви визначилися з партійним списком, принаймні частину цього списку було оприлюднено.

Віктор Медведчук: Не нами, зверніть увагу, не нами. Ми оприлюднили десятку і ми, природно, весь список опублікуємо, і це буде все зроблено. Ми нічого не приховуємо. У нас немає ніяких таємниць ні від журналістів, ні від людей.

Полуєв: Але за яким принципом формувався цей список, тому що окремі імена викликали досить потужний громадський резонанс?

Віктор Медведчук: Ви знаєте, по-перше, я хочу вам сказати, що це добре. Отже, люди цікавляться, і вони знають про те, хто входить сьогодні до складу цього списку, і висловлюють своє ставлення. І тому, звичайно ж, у людей можуть бути різні точки зору, але ви правильно сказали. На яких принципах формується той список, який було затверджено з'їздом нашої партії 6 червня. Це принципи прихильності ідеології, викладеній у програмі нашої партії. Вона, повірте мені, дуже чітка, вона конкретна, причому я смію стверджувати, що вона більш конкретна, ніж багато інших або навіть ніж усі інші. Тому що ми говоримо конкретно, не розмито, не абстрактно, не про все, а про конкретні речі. Наприклад, у нашій програмі є розділ, що стосується миру на Донбасі. І ми не просто говоримо, що ми за мир, - ми підтримуємо припинення бойових дій. Ми висловлюємо фактично план-концепцію, який було оприлюднено на з'їзді 29 січня цього року, ще перед президентськими. Ми затвердили цей план-концепцію програмою партії, і вона є як розділ у програмі партії, де ми говоримо про те, що ми будемо йти і намагатися домовитися з цими людьми, щоб вони повернулися в Україну, а Україна повернулася на Донбас. Через їхню свідомість, через гарантії їхньої безпеки, через надання автономного статусу, через забезпечення того управління цими територіями в складі України, які б могли створити ось це психологічне перешкоджання тому, що сьогодні вони думають про Київ, що сьогодні або вчора вони думали про Порошенка або про ту владу, яка була і яка розпалювала цю ворожнечу, розпалювала протистояння і виступала не за мир, а проти миру, за бойові дії. Це все описано в нашому плані. Або, припустимо, дуже важливе питання, і воно може бути пов'язане з тим, кого ви маєте на увазі: "ось такі фігури, які викликають резонанс". Не знаю, про кого ви говорите, якщо ви запитаєте - я вам відповім, але я можу сказати наперед: у списки нашої партії, по-перше, входять тільки члени партії, це раз. Друге - всі визнають і голосували за програму нашої партії. Ми оголосили наш з'їзд об'єднавчим. У чому об'єднавча функція нашого з'їзду? У тому, що ми хочемо об'єднати громадянське суспільство, ми хочемо об'єднати політичні сили, у нас є формула національного успіху, формула зшивання країни. Ця формула внесена і затверджена в програмі. Ми вважаємо, що ті питання, які нас розділяють, а це питання віри, це питання історії, це питання, пов'язані з мовою, - вони повинні бути виведені в чисельник арифметичної формули, тому що вони викликають різні оцінки, і ми не зможемо просто так домовитися і на ґрунті сприйняття одних та інших до цих важливих компонентів нашого повсякденного життя прийти до якоїсь згоди. А ось у знаменник, там, де зводиться до спільного знаменника, ми винесли рівень життя, рівень доходів, рівень добробуту і спільне управління країною. І ця формула - це формула зшивання країни. Тому коли нам говорять і вказують окремі прізвища, я говорю: головне, щоб ці люди визнавали нашу програму. Головне, щоб ці люди, ким би вони не були два, три, чотири роки тому, яку б позицію вони не займали, вони повинні усвідомлювати гостроту того, що необхідно вирішити сьогодні в Україні. А ця гострота пов'язана з мирним планом, з економічною зміною, радикальною зміною економіки країни, це пов'язано з тим, що ми повинні сьогодні відновити те, що у нас є і що ще можна відновити. Ми повинні покінчити з такими процесами, як-от деінтелектуалізація, деіндустріалізація і деградація, тому що це головні вороги України.

Ось ті, хто з нами, хто готовий це робити, - це наша команда. І ця наша команда йде на вибори.

Степанець: Про тих, хто з вами, зрозуміли, а тепер про тих, хто не з вами.

Віктор Медведчук: І таке буває, ми це визнаємо.

Cтепанець: Поясніть нам, чому так сталося, що з вами...

Віктор Медведчук: Це про кого мова?

Степанець: Ми з вами якраз під час останньої зустрічі на головному політичному ток-шоу країни говорили про великий об'єднавчий процес. Ви зараз назвали основні речі, які можуть стати (і ви прогнозували, що стануть) фундаментом для серйозного об'єднаного величезного проекту, який ви будете будувати. Ми не побачили зараз у цьому об'єднанні "Опозиційний блок", "партію мерів". Чому?

Віктор Медведчук: Пояснюю. По-перше, так, дійсно, ми на цю тему говорили. І я вам пояснював цілком конкретно з приводу того, що так, такі переговори велися. Вони велися з ініціативи тієї частини "Опозиційного блоку", як і велися з боку, як ви висловилися, "партії мерів", які в кінцевому підсумку там об'єдналися і пішли одним списком та однією партією. Здається, під брендом "Опозиційного блоку", точно не знаю, і взагалі мене це мало цікавить. Чому це сталося? Тому, що їхні ініціативи, які вони висловлювали, не збігаються з нашою ідеологією. Чи не збігаються з нашою програмою. У нас різні погляди - у них інші погляди на питання мирного врегулювання. У них інші погляди на припинення бойових дій. У них інші погляди на розвиток і радикальні зміни економічного курсу. У них інші погляди на вирішення проблем. І ці погляди були, і я про це говорив з вами, коли ми спілкувалися. Вони були перед президентськими виборами. І що? Чим це закінчилося? Ми говорили: є південний схід, електорат південного сходу, є російськомовне населення по всій країні. Є люди, які хочуть покінчити з тарифним геноцидом, які хочуть миру, які хочуть зміни економічного курсу для того, щоб з'явилися робочі місця, рівень доходу та добробуту. Так, це є. І ми відстоюємо інтереси людей. І ми говоримо, що повинен бути один кандидат, і що відповідали експерти-соціологи? Цей кандидат, якщо він буде від південного сходу, цей кандидат, який буде представляти російськомовне населення і підтримувати ті основні програмні завдання, які було сформульовано напередодні президентських виборів, він мав усі шанси потрапити до другого туру. І хіба це не так? Це так! Тому що наш кандидат, коли ми пішли одні, без них, - Бойко, - набрав 12%, їхній кандидат - 4%. І тут питання не просто арифметичного додавання. Тут питання синергії, яка була б, якби був один кандидат. А чому вони не погодилися? Я сьогодні можу вам сказати істинну причину. Тому що якщо я говорив раніше про причини ідеологічного характеру, були ще й тактичні причини. У чому вони полягали? Природно, що єдиний кандидат від південного сходу і фактично та людина, яка гарантовано, по суті гарантовано, займала місце в другому турі, означало, що залишилося тільки одне місце. І пан Порошенко категорично виступав проти цього. Я можу вам сказати, він особисто мені в бесіді сказав: те, що ти робиш, у тебе не вийде. Я проти вашого об'єднання, тому що ваш кандидат вже вибиває одне місце в фіналі, і мені це не підходить. Значить, він зміг переконати пана Вілкула, Мураєва, Новинського і ту частину "Опозиційного блоку", щоб вони пішли окремо. У нього це вийшло. А в країни? А в тих людей, які живуть на південному сході, які голосували в кінцевому підсумку за Зеленського? Адже якщо був би єдиний кандидат, наш кандидат був би у другому турі. Так, він, напевно, програв би Зеленському. Але він був би у другому турі. І виборці розуміли відповідальність цієї людини перед її бажанням, перед її програмою і перед тим, що є той, хто представляє інтереси. А це не відбулося. Вони нам пропонували різні бутафорські кандидатури, які врешті-решт закінчилися нічим. Після цього, коли вони прийшли та ініціювали переговори з нами, ми сказали: але ви ж повинні тоді визнавати ту ідеологію і ті принципи, які ми сповідуємо. Й у них з'явилися питання. Ці питання пов'язані в тому числі і з поданням бізнес-інтересів. А ось з приводу "партії мерів" - це взагалі цікава історія. Це дуже цікава історія. Тому що я вважаю неправильним по суті формулювання цього питання. "Партія мерів" зараз - це "Опозиційний блок". Вони навіщо пішли на вибори? Ось ви, Ганно, можете сказати, навіщо вони пішли на вибори?

Степанець: Всі на вибори за владою начебто йдуть.

Віктор Медведчук: "За владою ніби..." Я скажу, що Ганна, наша шановна ведуча, має рацію. На вибори йдуть з метою отримання довіри, влади, потім використання цієї довіри для реалізації її в інтересах людей. А "партія мерів" йде за владою? А ви хіба не чули заяву пана Кернеса і пана Труханова? Адже це шановні люди. Я знаю, що багато громадян, жителів Одеси і Харкова, підтримують цих людей. Підтримують. І вони користуються, я впевнений, заслуженим авторитетом. А ці люди заявляють в інтерв'ю своїх публічних напередодні виборів: "Ми до Верховної Ради не підемо, не переживайте, ми мерами як були, так і залишимося". Це, до речі, не тільки вони. Решта мерів теж. Це хіба не цинізм? Обман виборців. Люди, які не йдуть у парламент, але включені в список, і потім під своїм крилом проводять когось? Вони свій авторитет намагаються впровадити для того, щоб отримали довіру інші. А що, ці інші не можуть самі отримати цієї довіри? А якщо вони її не можуть отримати, то, може, вони не заслуговують цієї довіри? Чому ж вони використовують мерів, а мери чому використовують себе? У цій ситуації, кажучи про те, що вони вболівають за вибори до Верховної Ради, а самі туди не збираються. "Ми складемо повноваження, ми залишимося мерами, ми в наступному році підемо на вибори мера Одеси, Ужгорода, Харкова"... Це що? Це називається, ви знаєте, цинічна технологія виборчого процесу. Значить, свідомо ці люди, мери (в цьому випадку), шановані своїми громадянами люди, вони обманюють, цинічно обманюють людей. Це що, об'єднання? Це не об'єднання, це ганьба для країни, це ганьба для політиків, які подібні методи використовують задля одного: за всяку ціну отримати довіру і голоси. А там далі - хтось піде, хтось пройде, хтось не піде. Голосувати будуть за одних, а в парламент прийдуть інші. Ми з цим категорично не згодні. Тому ми вважали за необхідне не об'єднуватися попри їхні пропозиції, ні з одними, ні з іншими. І вважаємо, що вчинили правильно, чесно перед людьми.

Полуєв: Поява цієї політичної сили - наскільки вона може змінити ситуацію на вашому електоральному полі і чи зміняться рейтинги, які ми бачимо сьогодні в різних соціологічних дослідженнях?

Віктор Медведчук: Ну, по-перше, у них є теж рейтинги. Є в "Опозиційного блоку", який називається "Партія миру", і є у партії "Довіряй справам", у них є рейтинги. Ось останні рейтинги, ось ті, які оголошено, ті, які в тому числі демонструє ваш канал, кажуть, що в одних це 0,9, а в інших - це 0,7%. Звичайно, вони можуть змінити, звичайно, вони будуть працювати і виконувати ту ж функцію, що і на президентських виборах. Тільки там за ними стояв Порошенко, а тут за ними стоїть бізнес, тут за ними стоїть бізнес, який керує цими процесами, який хоче за допомогою мерів, за допомогою ось цієї політичної сили провести якомога більшу кількість депутатів, які представлятимуть інтереси бізнесу, а не інтереси країни. Ми в цьому впевнені, ми це будемо роз'яснювати, ми будемо про це говорити, а наскільки почують нас люди - поживемо - побачимо.

Степанець: Тут цікаво ще про здатність почути політиків, один одного вже в наступному складі парламенту. До речі, якщо про ці рейтинги говорити, так вони були до оприлюднення списків ще. Цікаво на наступні зараз виміри подивитися. Поки у вас цей тренд на зростання є, а ми чекаємо наступних рейтингів. Цікаво, що вони принесуть.

Віктор Медведчук: Ну ви ж хочете, щоб ми "зростали"? Чи ні? Чи ви об'єктивні в цьом процесі?

Полуєв: Ми спостерігаємо за процесом зверху.

Віктор Медведчук: Я запитав з надією, але не думавши про те, що отримаю об'єктивну і вичерпну відповідь.

Степанець: Ну ми взагалі за зростання України.

Віктор Медведчук: Я розумію, що ви повинні об'єктивно висвітлювати.

Степанець: Так, за зростання України.

Віктор Медведчук: Ми теж.

Степанець: Як будете реалізовувати це в новій Раді? Ви вже подивилися списки різних політичних сил. До речі, цікаво, що хтось тільки п'ятірку озвучив, десятку.

Полуєв: Хтось топ-десять, хтось топ-тридцять. Там такі різні цифри.

Віктор Медведчук: Ну, ми всі побачимо. Розумієте, ось кажуть: закриті списки. Як вони закриті? Вони закриті для обрання, але вони відкриті для всіх, там же є прізвища. Зараз їх зареєструють, і вони будуть в інформаційних джерелах ЦВК. Це все буде відкрито. Може кожен увійти і сказати: ось Іванов, ось Петров, ось Сидоров. Цей такий, цей сякий, цей хороший, цей поганий, цей не дуже поганий. Тобто люди зможуть про це говорити, але питання-то полягає в іншому. Питання полягає в тому, що кожна політична сила збирається робити і що вона робила, і що вона може зробити. Адже оцінка від цього, наскільки я розумію. Тому і завдання стоїть - дійти, донести, говорити, але так, щоб бути почутими. Ось це головне.

Полуєв: Ось ви ж теж проаналізували, напевно, списки ваших конкурентів. Ну принаймні ту частину, яку вже було оприлюднено. Виходячи з цих списків та імен, які там, чи бачите ви для себе, з ким готові налагодити співпрацю в майбутньому парламенті, а з ким ні?

Степанець: До речі, можливо, Віктор Володимирович не тільки опубліковану частину знає тих списків, а й щось більше, те, чого ми не знаємо?

Віктор Медведчук: Дивіться. Я не знаю точно. До того ж я вам хочу сказати, що особисто я не вивчав ці списки з однієї простої причини. Я люблю читати. І я читаю програми партій. Це набагато важливіше, розумієте? Ось, наприклад, я прочитав програму партії "Слуга народу", яку очолює, чомусь всюди помилково пишуть - Зеленський. Не Зеленський ж очолює партію, так? Партію очолює пан Разумков. І він - перший номер у списку. Я прочитав програми "Батьківщини" і багатьох інших політичних сил. І коли ви запитуєте - а що там у парламенті, коли ті, кому довірять, кому буде завгодно, в тому числі і Всевишньому, пройдуть у цей парламент, - як з ними співпрацювати? Так ось для цього у нас є кошти. І я ще раз хочу наголосити, що ми проголосили об'єднавчі процеси в країні, тому що розуміємо, що ось ті головні вороги, які у нас є в країні, я їх перерахував: це і деградація, і деіндустріалізація, і деінтелектуалізація, - з ними можна покінчити, як і з тим, що відбувається в економічній, соціальній сфері, в політичній, у питаннях миру, в питаннях припинення бойових дій, якщо ми знайдемо спільний знаменник. Ця формула увійшла в програму нашої партії. І ми пропонуємо як унікальний засіб. Це не засіб для нашої партії, це не засіб для нашої політичної сили - це механізм зшивання країни. Це механізм національного успіху України, українського народу. І тому коли ви говорите, як ми будемо примірятися... Ну, скажіть мені, будь ласка, ось буде питання з приводу боротьби з тарифами або зниження тарифів, житлово-комунальних. Або питання, пов'язані з вартістю на газ. Ну невже будуть сили в парламенті, які будуть виступати проти цього? Як вони тоді пояснять, і як вони будуть дивитися людям в очі? Які сьогодні не можуть платити ці житлово-комунальні послуги. Як це буде? Отже, ми тут можемо об'єднатися? - Можемо. А хіба в питаннях миру ми не можемо об'єднатися? Я ось згадую пана Зеленського, який говорить під час інавгураційної промови: я заради миру готовий на все - втрату рейтингів, втрату навіть посади. Потім пауза, півзалу аплодує, друга половина залу чекає, і він каже: тільки не здачею територій. А які території треба здавати? Це що? Це називається прийом. Психологічний прийом, який задається або згадується з провокаційною метою - адже ніхто не здає території. Ми ж повертаємо території. Але тільки через свідомість людей, через гарантії безпеки цим людям - не розмовами взагалі, а конкретними діями. Тому тут і виникає питання. Коли хтось говорить: ні, ми не готові на умовах капітуляції встановлювати мир. А хто пропонував? А де ці умови капітуляції? А ви не забули, що на неконтрольованій частині Донбасу живуть наші люди, громадяни України? Наші люди, і до них треба ставитися як до громадян України. А якщо ми ставимося по-іншому, то тоді не треба говорити солодкі промови про мир, не треба артистично акцентувати увагу і робити наголос на тому, що ми хочемо миру і заради миру ми готові на все. Не готові! Автор цих слів, якого я цитував - можу стверджувати, - не готовий до миру і не готовий припиняти бойові дії. Це моя тверда впевненість на сьогодні.

Полуєв: Про переговори - ви згадували про тарифи, тарифи на газ, і я так розумію, що це буде в тому числі залежати і від того, звідки ми цей газ будемо купувати. Ви недавно їздили до Санкт-Петербурга, де зустрічалися з керівництвом "Газпрому". І там знову говорили про знижку для України в закупівлі газу з РФ; до речі, сьогодні з'явилася інформація, що представник Єврокомісії поїхав до Росії говорити про питання транзиту газу через Україну. Питання: координуються ці переговори якимось чином з вашими, і які взагалі умови Росія виставляє для надання Україні знижки?

Віктор Медведчук: Перша умова, яку виставляє Росія. Але почну з того, що ви правильно сказали: ми знову їздили і говорили про зниження. Знову. Скажіть, а що, першого разу було недостатньо для Порошенка і його кліки, для того щоб відгукнутися на те, що газ можна купувати на 25% дешевше, ніж вони купують, цього що, було недостатньо? А що ми почули наступного дня з Чернівців? Він там мало не впав з трибуни, мало не викотився, як кулька або як колобок, зі сцени, з ненавистю розповідаючи, хто поїхав, чого поїхали, про що говорили. Може, треба було по-іншому ставитися? Тому ви говорите, які умови виставляє Росія. А Росія виставляє звичайні умови: платити за газ, але на 25% нижче тієї ціни, за якою НАК "Нафтогаз", який зараз розповідає казки і блефує, продовжує за вартістю. Тому що коли вони говорять: "Ось ми зараз купуємо, там у квітні купували по 233. А в січні, до речі, по 317, а торік - у середньому по 300". Це митна вартість нашого газу, який ми купуємо. А в Росії говорять: "І чудово, беремо цю ціну і зменшуємо на 25%". То що ж тут поганого і які умови ще треба для того, щоб знизити ціну на газ для наших громадян і знизити вартість житлово-комунальних тарифів, що ще треба? Нічого. Поїхали, поговорили, 7 червня ми знову зустрічалися разом з Бойком з Олексієм Міллером, який підтвердив про те, що ми готові вести переговори, ми готові до прямих постачань газу. А де, до речі, газ сьогодні бере Україна? В Європі? Так це ж вигадав Порошенко з Гройсманом та Коболєвим із компанією. Це вони вигадали. Газ заходить із Росії, надходить до України, і тут він йде як громадянам, що називається "газ на конфорки", так і юридичним особам. Російський газ, не доходячи до кордону з Європою. А з Європою оформляють документи, підписують папірці про те, що ми купуємо цей газ у європейських операторів. А за якою ціною? А за ціною "плюс". Транспортування від кордону вже західної України до Дюссельдорфа. І формула називається "Дюссельдорф+". А це 1500 км. І це від 42 до 70 доларів за тисячу кубів. І хто платить? Ми платимо. Ви платите, ви платите. А чого платимо? А кому ми платимо? За транспортування? Так його ж немає, транспортування. Отже, хтось кладе в кишеню. Хто? Бізнес-структури Порошенка і влади, і Гройсмана. Вони разом з компанією, з Коболєвим вилучали ці гроші, штучно нараховані, тому що газу в Дюссельдорфі не було і в Європі не було, він зайшов і тут використовувався. Отже, це не просто обман - це злочинний обман. Це злочинні дії, і в цих діях є ознаки низки тяжких складів злочинів. Люди повинні бути притягнуті до відповідальності. Ні - ця історія триває сьогодні вже при новій владі, при команді Зеленського. Ми поїхали сьомого, переговорили і сказали: підтверджено, готові знижувати ціну на 25%. До того ж 1 січня закінчується контракт на прямі поставки газу, який не використовується, тому що ми, за ідеологією, викладеною паном Порошенком, на щастя, колишнім президентом, зіскочили з російської газової голки. Куди ми з неї зіскочили, якщо російський газ був і залишається? Ми говоримо новій владі: зверніть увагу, вступіть у переговори. Адже коли вони говорять, що вони готові, це ж не означає, що вони готові, тільки якщо Бойко і Медведчук приїдуть. Вони готові робити це для України, а Бойко і Медведчук що? Купували цей газ для "Опозиційної платформи - За життя"? Ні, ми хотіли зробити це для країни. Ми хотіли знизити те навантаження, понад 8500, які платять сьогодні наші громадяни за вартість газу в житлово-комунальних тарифах. Чому ж така реакція? Яка реакція?

Ви знаєте, я давав інтерв'ю, я багато давав інтерв'ю 7 числа в Санкт-Петербурзі багатьом каналам. І деякі канали наді мною жартували. Кажуть, Вікторе Володимировичу, ну а зараз ви, напевно, приїдете, а там знову кримінальна справа? Ви знаєте, чесно, я наївний, ну просто наївний. Ви знаєте, я навіть не віджартовувався, кажу: "Та ні, ті справи ще розслідуються, не думаю". Не те що "не думаю" - я був упевнений, що ні. Приїжджаю, минули вихідні, понеділок, прес-секретар Зеленського заявляє: "А як це так, ось вони вдруге їздили в країну-агресор, розмовляли з агресором, з ворогами, а чому прокуратура нічого не робить?" Прокуратура під козирок: "А ми робимо, це СБУ не робить безпосередньо" Я дивлюся, далі - більше: через три години, вже ввечері, з'являється повідомлення, вчора, Служби безпеки України: "Ми порушили справу щодо поїздки Бойка і Медведчука, ми розслідуємо". Яка справа? Які розслідування? Ми який злочин скоїли? Ми хочемо людям зменшити вартість газу на 25%. Нашим людям. А ці люди під керуванням вже Зеленського, зверніть увагу - не Порошенка, а Зеленського, виконують команду під козирок і в прокуратурі, і в СБУ, і роблять. Я вважаю, що вони цим зробили, зробили ведмежу послугу Зеленському. Це я так вважаю. Але ж це апарат придушення, апарат політичних репресій, апарат порушення кримінальної справи. Щодо мене порушили першу кримінальну справу за зраду, коли я запропонував автономний статус Донбасу в складі України. Друга справа проти мене і Бойка за поїздку до Москви, коли ми домовлялися за вартість газу. Третя - зараз. Скажіть, коли цей "бардак", коли це політичне кримінально-репресивне свавілля закінчиться? Тому люди, які обіймають ці посади правові, вони повинні канути в Лету, вони повинні піти в історію, їх треба відправити у відставку. І тому я це підтримую, категорично і принципово. Але, знаєте, найстрашніше навіть не це, найстрашніше інше - що ініціатива-то пішла з надр нового президента, пана Зеленського. Ось це найстрашніше.

Полуєв: І таке уточнення: чи передавали Ви конкретні пропозиції про знижки на газ для України в Адміністрацію президента або в Кабінет міністрів? Ну тобто людям, які ухвалюють рішення?

Віктор Медведчук: Дивіться. Я думаю, вони пильно, з ранку до вечора, дивляться 112-й канал.

Полуєв: Ми на це сподіваємося.

Віктор Медведчук: Ви це робите постійно. Ви показуєте, ви розповідаєте... Скажіть, що ще треба від Медведчука і Бойка, що? З папірцями на напівзігнутих бігти в уряд? Так ми не будемо цього робити. Вони ж чули. Ба більше, не від нас. Не від нас. Вони чули від Олексія Міллера. Минулого разу вони чули від нього і від голови уряду Медведєва. А через два тижні президент РФ Володимир Путін публічно заявив: "Так, були переговори, досягнуто домовленості, я підтверджую, що ми готові знижувати при прямому постачанні вартість газу на 25%". Ще кому треба пояснити? Що ще потрібно? Що? І це означає одне: а що треба було Порошенку, коли він заявляв, що ми зіскочили з російської газової голки і ми більше не залежні від Росії. Як? А ось зараз контракт закінчиться 1 січня, щодо транзиту і щодо газу, і де ми будемо цей газ отримувати, який йде з Росії? Він же не прийде з Росії. А нам треба забезпечити тиск у газотранспортній системі, нам треба отримати ось ці з імпорту 10 млрд газу, які отримані в 2018-му. І де ми його візьмемо? В Європі? А де такі обсяги на вільному ринку, на спотовому можна знайти? Його ж там немає. Це ж він пішов через Україну, і його забрали тут, а купили там і заклали в ціну. Злочинне збільшення. І поклали це все на плечі наших людей. І наші люди продовжують мовчати і слухати ось ці байки або цю локшину на своїх вухах. Так коли ж прийде влада, коли вона цю локшину зніме з їхніх вух? Або люди самі повинні дійти до того рівня, коли вони будуть розуміти, що ця влада чинить проти їхніх інтересів. Ось наше завдання - пояснити людям це.

Степанець: Вікторе Володимировичу, ну хотілося б, щоб локшину з вух знімали якраз ті інституції, які покликані це робити. Якщо ми говоримо зараз про...

Віктор Медведчук: Так вони і роблять, чому? Ось вчора за день порушили справи і прокуратура, і СБУ. Все гаразд, дивіться, вони ось уперед пішли, в атаку, головне - не вартість газу, головне Медведчуку - а чого вони туди їздили? А якщо ми зараз порушимо справи, ми заборонимо їм туди їздити, ви чули? Закон треба прийняти, щоб ніякого спілкування з Росією не було, і тоді ніхто не буде їздити і не буде ніхто розкривати ось ці таємниці цього "локшинування" на вуха, тоді не буде людей і ви не будете говорити "та там немає, говорили про те , що можна... " - " та ні, хто там казав". Чи не будуть їздити, треба замкнутися, залізна завіса, і буде все нормально. І тоді ті, хто при владі, будуть відчувати себе комфортно. А люди будуть відчувати себе комфортно?

Степанець: Ну ви знаєте, тут, напевно, і варто нам зараз поговорити про те, що нам пропонують: про державну зраду, про зраду інтересів України. Тому що якщо Генпрокуратура та СБУ не бачать і не розуміють, що у нас працюють дивні схеми, за якими ми купуємо у Росії газ, при цьому хтось нагрівається на цій покупці, то давайте будемо їм усі разом відкривати очі. Тут є над чим попрацювати, тут про держзраду теж треба поговорити і знайти, хто цей зрадник.

Віктор Медведчук: І ми це робимо, і спасибі, що ви в цьому теж берете участь, тому що ви це демонструєте, ви слухаєте, ви про це говорите, ви про це мовите, тому що це дуже важливо, люди повинні це знати. Тому що довіри до влади тієї не було, а сьогодні при завищених очікуваннях, при подібній поведінці і далі, імовірно, не буде і до цієї, тому що не можна ж пояснити це по-іншому, не можна.

Степанець: Ми під час президентства Порошенка про це говорили в ефірах.

Медведчук: І неодноразово, ви пам'ятаєте?

Полуєв: Але від зміни керівництва цих структур - Генпрокуратури, СБУ - чи зміниться підхід? Тому що сьогодні Володимир Зеленський вніс подання на звільнення Юрія Луценка з посади генерального прокурора, на минулому пленарному тижні намагалися звільнити Василя Грицака, не знайшлося голосів, хоча Руслан Стефанчук, представник президента у Верховній Раді, говорив, що буде нова спроба, нове подання на Грицака. Якщо їх звільнять і призначать нового генерального прокурора і нового голову СБУ, чи зміниться ось ця ситуація?

Степанець: І чи підтримаєте Ви щодо Луценка саме?

Медведчук: Дивіться, ми підтримаємо щодо Луценка, і принципова позиція - що ці люди повинні піти у відставку з багатьох причин, я ще раз це підтверджую До того ж є багато аргументів на користь того, що ці люди повинні покинути свої посади, - раз. Друге - один з цих аргументів, у тому числі і ви цитували на початку, і те, що написано, чи те, що передається як аргумент або мотив подання, - що у нього немає юридичної освіти. Ну це не просто ганьба, за державу образлино - генеральний прокурор не має юридичної освіти. Так, можна змінити закон, можна до Конституції навіть, якщо є 300 голосів, написати прізвище вічного генерального прокурора або вічного президента, можна все зробити, але де інтереси людей? Де інтереси країни? Коли людина, яка очолює відомство, не має юридичної освіти, чому нам необхідно терпіти такі ризики і чому ми повинні жити в таких умовах, коли людина, що не має профільної освіти, яка не має професійної підготовки до цієї посади, людина, яка обіймає високу посаду, яка впливає на стан правової держави в Україні, не має такої освіти? Чому? Що, на ньому клин зійшовся? Ні. На ньому зійшовся інтерес Порошенка. Усе. Крапка. І цей інтерес має бути зруйновано.

Степанець: Ми так багато чуємо про зміну системи, але ми ж розуміємо, що мати на увазі треба конкретні особистості, які будуть або уособлювати цю систему, її відтворювати далі, або будуть відтворювати щось абсолютно нове. І тут стільки спотворено всього за останні роки. І "нові обличчя" - це словосполучення вже відразу викликає у людей. Нам постійно про оновлення, ми вже бачили "нові обличчя", "молоду команду"...

Віктор Медведчук: А ще скільки побачите або скільки побачимо!

Степанець: Ми, до речі, й у вашому списку бачимо нові обличчя. Бачимо молодого Іллю Киву.

Віктор Медведчук: Так, так.

Степанець: Про це оновлення для Верховної Ради: що воно принесе або чим загрожує?

Віктор Медведчук: Дивіться, питання, яке ви поставили. Ось ви говорите - змінювати систему. Питання не в системі, у нас система - це я вам говорю як фахівець з питань державного будівництва, я цим займався багато років у житті, і на науковому, і на практичному рівні - система у нас є. Вона може бути погана, вона може бути хороша, але вона є. Вона викладена в Конституції, в чинному законодавстві. Систему треба наповнювати реальністю. Що таке реальність? Адже не питання, так, Луценко або Грицак, треба їх поміняти. А на кого? Ось там же є, ні, подайте нові кандидатури. А яке це має значення? А нові кандидатури? Ні, мені цей не подобається. Ну, може не подобатися. А є люди, які подобаються всім? Я впевнений, що ні. Головне для цих людей і головне для країни - не систему змінювати, а виконувати закони. Закони! І якщо є повноваження у тієї чи іншої посадової особи, є законодавство, вона повинна його виконувати. Ось чого ми повинні вимагати. А тепер я повертаюся щодо того і ваших критичних зауважень, які зроблено дуже інтелігентно, щодо нашого списку. Я вам хочу сказати про те, то почну з, як ви сказали, молодого Іллі Киви? Ну, ви мали на увазі, що він молодий душею.

Степанець: Молодий політик, так.

Віктор Медведчук: І молодий політик, так, я з цим згоден. Так ось, я хочу сказати. До Іллі Киви можна ставитися по-різному. Й, імовірно, відносяться по-різному. Але коли намагаються нам у цьому дорікнути, я з цим категорично не згоден, й у мене є аргументи. Тому що це людина, яка колись пройшла АТО. Це людина, яка виконувала свій обов'язок. Це людина, у якої було одне бачення в 2014-2015, 2016-му. Але ж те, що він сповідує сьогодні, як він оцінює події в країні, останні півтора-два роки, - ви ж знаєте не гірше за мене, я до вас, шановні ведучі, звертаюся. Він часто є учасником ваших шоу.

Полуєв: До речі, сьогодні він теж буде.

Віктор Медведчук: Ось бачите.

Степанець: Ні, ми вам не докоряємо Кивою, ми його дуже поважаємо як...

Віктор Медведчук: Ганно, я хочу сказати, адже я інтелігентно про це сказав, але я повинен відповісти, тому що це питання є.

Степанець: Але багато хто дорікає.

Віктор Медведчук: Це можуть висловлювати свою точку зору. Хочу сказати, що Кива останні півтора або два роки демонструє позицію. І я вам її коротко намалюю. І це факт, тому що це позиція публічної людини, як ви сказали - молодого політика. Він виступає за мир на Донбасі, він говорить, що миру не можна досягти, не сівши за стіл переговорів. Він вважає, ця влада (тоді йшлося про владу Порошенка) повинна бути відсторонена, бо вона заважає миру. Тому що Порошенко не хоче миру, він хоче бойових дій. А хіба в мене інша точка зору? У мене така ж точка зору. Він говорить про те, що треба домовлятися з Росією в питаннях економічного прагматизму, тому що ми залежимо від Росії в тому, що становить інтерес для України. Це газ, енергоносії тощо, це збут нашої продукції вітчизняної на ринках РФ і країн СНД. Він виступає за це, він говорить про те, що у нього є цінності сімейні. Виходячи з цього, він хоче створити країну успішну, в якій буде жити він, його діти, його рідні, близькі, друзі. Він сьогодні дотримується тих поглядів, про які ми говоримо, які ми популяризуємо, які викладено в нашій політичній програмі, яку він повністю визнає. І він ще є прикладом того, про що ми говоримо. Ми говоримо: нам треба зшити країну. А це означає, що люди з різними інтересами, різною біографією, різною історією своєю повинні прийти до спільного знаменника в тому, де рівень життя, спільне управління країною є головними. А інші питання, які можуть роз'єднувати і, на жаль, роз'єднують нашу країну і наших людей, питання віри і мови, питання історії, можуть по-різному сприйматися. Ну ось заради об'єднання і спільного знаменника ми повинні зшити країну. Ми повинні знайти спільний інтерес у всіх людей, у тому числі й у таких, як Кива. А у нього - трансформація його відношення до подій, трансформація його ставлення до миру, трансформація його відношення до прагматизму в інтересах і цілях побудови успішної країни - вони є очевидними. Тому він з нами, і він член нашої команди.

Полуєв: Якщо ми повернулися до людей, яких ви висуваєте на вибори, то щодо списку мажоритарників, які висуватиме ваша політична сила. У скількох округах...

Віктор Медведчук: Ні, ми їх вже висунули, бо висунення від партій кандидатів у мажоритарних округах закінчилося 10 червня. Ми висунули в 162 округах зі 199. Це там, де будуть наші представники, яких підтримуватиме партія, які будуть підтримувати відповідним чином партію, і де ми вступаємо в боротьбу за їхнє право отримати довіру людей і перемогти на мажоритарних округах.

Полуєв: Імена можна буде побачити на сайті ЦВК?

Віктор Медведчук: Природно! Та це все вже є, є рішення з'їзду щодо кожного округу, щодо тих кандидатур, які ми висунемо. Тут ніякої таємниці немає - це все відкрито. Ми не збираємося приховувати нічого від людей. Як приховати від людей, якщо ми з ними йдемо, вони йдуть з нами, і ми хочемо отримати довіру у людей. Приховувати, брехати тут просто неможливо.

Степанець: Як багато ви плануєте отримати довіри у відсотковому вираженні?

Віктор Медведчук: Ганно, зараз не про це. Це ще рано говорити. Звичайно ж, ми хочемо якомога більше. Але говорити про те, що я зараз почну називати цифри або говорити з приводу якоїсь конкретики і планів, - ні. Ви знаєте, що головне для нас сьогодні? Це дійти до людей. Дійти до людей. Причому я хочу вам сказати, що я впевнений - я не хочу зараз виходити з якоїсь бравади щодо того, що ми будемо робити або як ми будемо робити, але я хочу сказати, що наші люди за останні багато років стільки наслухалися, що хочуть відчути або побачити конкретні справи. Так ось, ми конкретні справи будемо демонструвати, але не після виборів, а до виборів. І та поїздка до Санкт-Петербурга на Міжнародний економічний форум, та поїздка, де ми провели переговори з паном Міллером щодо зниження вартості на газ - це теж конкретні справи нашої партії. Це означає, що ми можемо це робити. Пан Міллер заявив, що вони будуть вести переговори з "Опозиційною платформою - За життя". Отже, ми можемо це питання вирішити. Вирішити для кого? Для наших людей, для їхніх інтересів, щоб зменшити тарифи і зменшити для них вартість газу. Також ми будемо діяти і в питаннях миру. У нас є план-концепція. Це план офіційно підтриманий у Донецьку, в Луганську і в Москві - це офіційна позиція. Ми говоримо, як можна досягти миру. Там немає капітуляції, там немає здачі інтересів країни і там до того ж немає ніякої здачі території. Там є повернення з людьми територій. Ми знаємо, як це робити, ми обговорюємо це з цими людьми, і вони підтверджують, що це може бути той переговорний процес і тією позицією, яка може привести до знаменника в цьому питанні - миру і припинення бойових дій. А в якої партії ще є конкретика? Не план, а дії, які можуть свідчити про те, що ми можемо домовитися і з тими, хто в Донецьку, і з тими, хто в Луганську, і це буде підтримано в Росії. Тому що вплив Росії на Донецьк і Луганськ загальновідомий. І це все разом увійде і зійдеться в одному пункті, що і буде в цій ситуації ось цим спільним знаменником. Ми це конкретно демонструватимемо.

Полуєв: Незабаром у нас з'явиться нова ВР і новий уряд. Перші сто днів нового парламенту. Топ-п'ять кроків, які необхідно протягом цих ста днів здійснити?

Віктор Медведчук: А давайте ми відійдемо крок або два в історію. Що вже стала історією для України. Ось соціологія травня, кінця квітня, вона показує, що президент повинен зробити за сто днів. Ви ж пам'ятаєте, три соціологічні центри сказали. На першому місці що? Скасувати недоторканність: народних депутатів, суддів, президента. Перше місце. На другому місці: вступити в прямі переговори з Донецьком і Луганськом з питань мирного врегулювання. Так? А третє місце: звільнити утримуваних осіб, як у Донецьку, Луганську, так і в РФ. Ось вам підхід того, що чекають люди. Згоден я з цим? Не зовсім. Я вважаю, що у нас є маса соціально-економічних проблем. Ми повинні вирішувати питання щодо тарифів. Ми повинні вирішувати питання щодо радикальної зміни економічного курсу. У тій парадигмі, в якій діє сьогодні економічна система України, ми далі не протягнемо. Ну ще півроку, ну ще рік. Ми знаходимося в глибокій кризі. У нас постійно зменшується кількість робочих місць, у нас не буде зростати заробітна плата, наші люди в пошуках роботи в країнах по всьому світу. Ми повинні змінити цю ситуацію. Але і ті питання, про які я говорив, треба вирішувати. Тому коли ви говорите, що треба робити, коли прийдуть до парламенту, - створити коаліцію, сформувати уряд і працювати над тими завданнями: соціально-економічними та політичними. Про які я говорив: мир, питання, пов'язані з переговорами, які можуть привести до миру, і, звичайно ж, вирішення економічних і соціальних питань. Це скасування пенсійної реформи, це скасування багатьох законів, включаючи закон про освіту, це скасування медичної реформи. Непочатий край роботи.

Степанець: Якщо говорити про парламентський інструментарій реалізації саме цих цілей, про які ви зараз говорили. Ви конкретику пропонували, і ми вас і запитуємо: ви для себе інструментарій як у владі, так і в опозиції бачите однаковий? Взагалі ви себе вже моделюєте у владі, в коаліції чи в опозиції? Що вам ближче і який інструментарій буде більш ефективним? Саме для вашої політсили.

Віктор Медведчук: Ви знаєте, тут як завжди в життєвих певних процесах. Треба готуватися до гіршого, а якщо прийде краще, в цьому випадку, якщо так трапиться, що ми будемо у владі, то ми там, природно, знайдемо і знаємо, що робити. Так ось, коли ви говорите, де ми себе моделюємо, - ми себе моделюємо всюди. Тому що питання не полягає в тому, буде у нас влада або її не буде. У нас є конкретна програма, і під цією програмою є конкретні законопроекти. Ось те, про що я говорю - про конкретні справи, воно все є. Ці конкретні програми полягають у тому, що ось якщо ми говоримо про тарифи - ми говоримо про зниження тарифів, ми говоримо про списання боргів. Сьогодні борги 63 мільярди у людей - люди не можуть платити. 30% не платять ці тарифи. Отже, треба малозабезпеченим списати ці борги. Ми говоримо про економіку, ми говоримо: треба змінити систему оподаткування середнього і малого бізнесу. Ми говоримо про те, що треба переглянути умови Зони вільної торгівлі з ЄС. Ми говоримо: треба відновити економічні, прагматичні відносини з РФ і країнами СНД. Там наш потенціал, там наші можливості, а це означає доходи країни і доходи громадян. Це все у нас є конкретно в програмах, у законопроектах, і ми до цього готові. З яких позицій? Відповідаю: з будь-яких! Будемо в опозиції - будемо діставати владу, будемо змушувати і примушувати владу йти цим шляхом. Будемо при владі - будемо це реалізовувати. У нас завдання - вони визначені, у нас є конкретна програма, і ми її будемо реалізовувати у ВР 9-го скликання.

Полуєв: Була інформація про те, що Володимир Зеленський у червні збирається зустрітися з представниками великого бізнесу, щоб стимулювати їх вкладати кошти в реіндустріалізацію Донбасу. Наскільки реалістичною є ідея?

Віктор Медведчук: Ви знаєте, поки це схоже на піар-кампанію чергову. Проведену в тому числі вже новою командою пана Зеленського. Тому що відновлювати інфраструктуру треба. Але це або паралельно, або постфактум певної низки подій, які повинні цим передувати. Спочатку - припинення бойових дій, мир, встановлення умов, на яких цей мир укладається, і потім відновлення інфраструктури. Так, наш бізнес повинен у цьому брати участь. Я впевнений, що багато країн Європи і Росія будуть брати участь у відновленні інфраструктури. Про це все можна домовитися. Тому що це підтримується такою міжнародною організацією, як ОБСЄ. Ми це все зможемо зробити, але для початку треба домовитися про мир. Про ті умови, які будуть прийнятні для всіх сторін. І ті умови, які приведуть до головного результату: повернення Донбасу в Україну, а Україну на Донбас.

Полуєв: Ми вам дякуємо. Віктор Медведчук був зараз нашим гостем.

Віктор Медведчук: Дякую.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>