banner banner banner

Вартість проїзду в комунальному транспорті Києва збільшиться на 1 грн, маршрутки не повинні дорожчати

КМДА анонсувала підвищення вартості проїзду в наземних видах комунального транспорту Києва і метро на 1 грн. Заступник голови КМДА Микола Поворозник розповів 112.ua, на якому етапі знаходиться проект рішення про підвищення, чому не зміниться вартість проїзду в міських маршрутках, і коли за нинішнім підвищенням цін може піти ще одне

Вартість проїзду в комунальному транспорті Києва збільшиться на 1 грн, маршрутки не повинні дорожчати
Микола Поворозник Фото з відкритих джерел

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

КМДА анонсувала підвищення вартості проїзду в наземних видах комунального транспорту Києва і метро на 1 грн. Заступник голови КМДА Микола Поворозник розповів 112.ua, на якому етапі знаходиться проект рішення про підвищення, чому не зміниться вартість проїзду в міських маршрутках, і коли за нинішнім підвищенням цін може піти ще одне

- На якому етапі наразі проект рішення про підвищення на 1 гривню вартості проїзду в міському транспорті в Києві (трамвай, тролейбус, метро, фунікулер, міська електричка)? Це вже вирішене питання?

- Зараз тривають громадські слухання з цього питання, а також регуляторні процедури щодо підготовки розпорядження Київського міського голови про підвищення тарифу на проїзд у міському комунальному транспорті. Рішення буде ухвалено до 15 липня.

- І коли почне діяти?

- З 15 липня і почне діяти.

Новини за темою

- То що вже показують громадські слухання, що говорить громадськість?

- Слухання, які проходили, і слухання з профспілковими комітетами показують однозначну підтримку. Ми бачимо підтримку.

Для довідки: Згідно з розрахунками КМДА, вартість проїзду в наземних видах транспорту, крім міської електрички, складатиме 4 грн. Проїзд у метро та міською електричкою – 5 грн. Вартість місячного проїзду в наземних видах транспорту буде залежати від кількості поїздок. Наприклад, вартість місячного проїзду на один вид транспорту становитиме 170 грн, на два види наземного транспорту – 330 грн, на три види – 410 грн. Місячний проїзний на міську електричку – 190 грн. У проїзних квитках немає обмежень на кількість поїздок на місяць.

- Яка проблема вирішується за рахунок підвищення вартості проїзду на 1 гривню?

- Економіка цих підприємств показує, що нинішній тариф надзвичайно збитковий. З 2015 року тариф не підвищувався. При цьому більш ніж в 4,5 рази зросла вартість електрики і всіх складових. Також зросла мінімальна заробітна плата. За рахунок підвищення цього тарифу ми зможемо максимально оплатити електроенергію і забезпечити виплати зарплати співробітникам.

Для довідки: За даними КМДА, тариф на послуги перевезення пасажирів у міському транспорті діє в Києві з лютого 2015 року в розмірі 4 грн на проїзд у метрополітені та міській електричці, а також в розмірі 3 грн за проїзд у наземних видах транспорту. За 2015-2017 рр.. тариф на електричну енергію зріс у 4,6 разів (з 0,419 до 1,94 грн/кВт-год (у травні 2017 року)) і продовжує щомісяця зростати на 3% у зв'язку з переведенням з 2017 року підприємств міського електротранспорту з категорії споживачів електричної енергії "населення" до категорії "інші споживачі" (II клас напруги). Мінімальна заробітна плата зросла у 2,6 разів (з 1218 грн до 3200 грн) згідно з урядовою ініціативою, схваленою Верховною Радою. Тариф на воду зріс на 20,6% (з 10,24 до 12,35 грн/куб. м). Запчастини подорожчали на 20%. Вартість дизельного палива зросла в 1,4 рази (з 16 до 23,15 грн/л). Вартість шин зросла в 1,5 рази (з 3826 до 5799 грн), акумуляторних батарей в 1,7 рази (з 2377 до 4024 грн).

- А чи є наразі заборгованість по виплаті заробітної плати працівникам комунальної транспортної галузі?

- Ні, заборгованості немає, але навантаження несе на собі бюджет Києва. Таким чином, (після підвищення) витратні статті на дотації з бюджету підприємствам зменшаться.

Новини за темою

- Скільки склала дотація на 2017 рік?

- Близько 1,5 млрд грн.

- Після підвищення вартості проїзду на 1 гривню наскільки зменшиться обсяг дотації з міського бюджету?

- Близько 0,5 млрд грн зменшиться.

- Чому одразу не підвищити тариф до економічно обґрунтованого?

- Є велике бажання підвищити тариф до економічно обґрунтованого, але соціальна і фінансова ситуація не дозволяє це зробити.

Для довідки: За даними КМДА, економічно обґрунтований тариф на проїзд у міському транспорті в 2017 році становить 6,64 грн на проїзд у метрополітені, 6,91 грн на проїзд у наземних видах транспорту (трамвай, тролейбус, автобус, фунікулер), 15,39 грн на проїзд у міській електричці. За розрахунками КП "Київський метрополітен", планова собівартість становить 5,68 грн на одного пасажира (в 2017 році). За розрахунками КП "Київпастранс", планова собівартість перевезення одного пасажира в наземних видах транспорту становить 5,76 грн.

- Протягом якого періоду після нинішнього підвищення вартості проїзду в комунальному транспорті тариф підвищуватися не буде?

- Все залежить від того, що буде відбуватися з економічною складовою. Ми повинні розуміти, що, якщо ми хочемо їздити в транспорті з сучасними умовами, за це потрібно платити. Безкоштовного сьогодні нічого немає. За це хтось повинен заплатити. І наші категорії пільговиків, пільги за якими зберігаються, ми за них повинні будемо заплатити. Місто за них повинне заплатити.

- А коли другий, третій етап підвищення вартості проїзду може бути, ви вже бачите?

- Дивіться, все буде залежати від можливостей бюджету міста. На сьогодні тариф збитковий. Він не є рентабельним навіть для перевезення одного пасажира, сьогодні вартість перевезення одного пасажира - понад 5 грн. Ми поки що приймаємо рішення про підвищення на 1 гривню, тому що є можливість з міського бюджету компенсувати різницю. Якщо можливості не буде, буде прийматися відповідне рішення. Поки що такої загрози я не бачу, на найближчі рік-два такої загрози не бачу.

- Зараз у міському транспорті, на перший погляд, скрізь є кондуктори, контролери. Чи збільшилися надходження від оплати проїзду в міському транспорті?

- Ось бачите, ви говорите, збільшилися. А інші мені пишуть, що ніхто не перевіряє. А в принципі ми розуміємо, що, якщо ти користуєшся транспортом, потрібно платити.

- Тобто не відбулося збільшення надходжень?

- Значних коливань не бачу.

- "Київпастранс" сьогодні є збитковим підприємством?

- У нас всі дотаційні підприємства збиткові.

- А чи відбувається або заплановано оновлення комунального транспортного парку?

- На жаль, тариф, про який ми говоримо, не дозволяє здійснювати модернізацію. Але парк буде однозначно оновлюватися, і цього року в нас у планах закупити близько 200 одиниць техніки за рахунок місцевого бюджету, а не за рахунок підприємства.

- 200 одиниць якого виду транспорту?

- Це тролейбус, автобус, трамвай.

Новини за темою

- В який часовий проміжок відбудеться оновлення парку?

- Це до кінця 2017 року планується.

- А вже був тендер? Чи зрозуміло, хто стане постачальником транспорту?

- Ще тендери тривають, сподіваюся, до кінця року ми закупимо.

- Скільки інвестицій заплановано в придбання цієї кількості транспорту?

- Близько 2,5 млрд грн.

- Чи ця сума вже є, її передбачено?

- Частину передбачено, частину ще треба буде залучити, зокрема, за рахунок співпраці з Європейським інвестиційним банком.

Для довідки: За даними КМДА, у 2016 році було відремонтовано 67 одиниць автобусів, 119 тролейбусів, 165 трамваїв. У 2017 році заплановано капітальний ремонт 105 автобусів (автобусний парк 478 одиниць), 30 одиниць трамваїв (весь парк 439). У середньому ремонту потребують 240 з 589 київських тролейбусів і 132 трамваї. Крім того, заплановано капітальний ремонт фунікулера.

У КП "Київський метрополітен" щорічний заводський ремонт потребує близько 200 вагонів. Витратні матеріали для проведення робіт значно подорожчали. Від критичної ситуації підприємство врятував проект модернізації за кошти Кіотського протоколу, завдяки якому Київ отримав 135 оновлених вагонів метро, які здатні заощаджувати до 40% електроенергії.

Крім того, обов'язкової заміни вимагає зношена контактна мережа. З 2004 км контактного проводу необхідна заміна 260 км (понад 10%).

- Чи є плани щодо зміни маршрутів?

- У нас є відповідні дослідження із затребуваності маршрутів. На сьогодні в нас заплановано відкриття 3-4 точкових маршрутів, зокрема нещодавно було запущено 114-й маршрут із залізничного вокзалу на Троєщину, а також вже запущено магістральні маршрути 118 і 119. Для нових маршрутів, у тому числі для них, і придбавається новий транспорт.

- У маршрутних таксі проїзд збільшився ще на початку року і, як стверджували в компаніях, у тому числі, у зв'язку з підвищенням мінімальної заробітної плати. Чи слід очікувати подальшого підвищення вартості проїзду в маршрутках?

- Тариф – це не якась вільна цифра, це економічно обґрунтовані витрати на перевезення пасажирів. У нас є структури, які відстежують формування тарифу. Так, приватні перевізники підвищили ціни на початку 2017 року, але для подальшого підвищення в них підстав немає.

- А якщо все-таки маршрутники ціни підвищать, які будуть дії з боку КМДА?

- У нас, на жаль, немає повноважень регулювати тарифи приватних перевізників, і єдине, що ми можемо і будемо робити, - апелювати як до них, так і до контролюючих органів у частині обґрунтування тарифів.

- В інших містах, коли підвищили тариф, від місцевих адміністрацій лунали заяви, що маршрутників, які відмовляться його знизити, будуть позбавляти ліцензій. КМДА такі методи не буде застосовувати?

- Я сподіваюся, що в нас не дійде до необхідності якихось силових методів щодо роботи з приватними перевізниками. Ми є досить паритетними партнерами на ринку перевезень, і я сподіваюся, що до цього не дійде.

- А скільки в Києві припадає на частку перевезень комунальним транспортом, а скільки - на частку маршрутних таксі?

- Думаю, близько 60% - це перевезення комунальними видами транспорту, 40% - маршрутними таксі.

- Які тенденції спостерігаються, чи буде скорочуватися обсяг перевезень комунальними видами транспорту?

- Чому він повинен скорочуватися? Усе на ринку повинно розвиватися як мінімум пропорційно.

Розмовляла Олена Голубєва

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>