Україна на ринку авіаційних вантажоперевезень працює від США до Австралії і дуже непогано заробляє

Авіатранспортний підрозділ українського ДП "Антонов" – авіакомпанія "Авіалінії Антонова" – повідомила про відкриття офісу в США і здійснення перевезення великогабаритного супутника зв'язку на замовлення аерокосмічної і оборонної американської компанії Orbital ATK. У зв'язку з цією непересічною подією ми зв'язалися з компанією в пошуках подробиць, і віце-президент ДП "Антонов" Олег Орлов розповів 112.ua про те, як компанія розірвала десятирічне партнерство з росіянами і зараз веде жорстку конкурентну війну по всьому світові за кожен рейс

Україна на ринку авіаційних вантажоперевезень працює від США до Австралії і дуже непогано заробляє
Олег Орлов 112.ua

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

Авіатранспортний підрозділ українського ДП "Антонов" – авіакомпанія "Авіалінії Антонова" – повідомила про відкриття офісу в США і здійснення перевезення великогабаритного супутника зв'язку на замовлення аерокосмічної і оборонної американської компанії Orbital ATK. У зв'язку з цією непересічною подією ми зв'язалися з компанією в пошуках подробиць, і віце-президент ДП "Антонов" Олег Орлов розповів 112.ua про те, як компанія розірвала десятирічне партнерство з росіянами і зараз веде жорстку конкурентну війну по всьому світові за кожен рейс

- Олеже Володимировичу, розкажіть детальніше про відкриття офісу в США.

- Офіс у США було відкрито в грудні минулого року генеральним торговим агентом "Авіалінії Антонова", компанією Dreamlifts, яка інвестувала кошти у відкриття американського офісу. Dreamlifts базується в Станстеді, передмісті Лондона (Великобританія). В її команді працюють 23 англійських спеціалісти, які мають великий досвід в організації авіаційних перевезень. Деякі з них співпрацюють з нашою компанією 20 років і більше, у тому числі представляли інтереси "Авіалінії Антонова" у співпраці з "Волга-Дніпро" компанії Ruslan International, створеної в 2006 році. Наприкінці 2016 року було ухвалено рішення про припинення співпраці з російським партнером.

- Чому стався розрив із "Волга-Дніпро"?

- Передусім у зв'язку з політичною ситуацією, що склалася. Роботу з Dreamlifts ми почали з розроблення стратегії розвитку бізнесу "Авіалінії Антонова" у всьому світі. Ми розглядали кілька напрямів – відкриття офісів і залучення агентів (підрядників) для пошуку замовників, а також виконання комплексу організаційних робіт, пов'язаних з оформленням необхідних дозволів для роботи на ринку країни. Вивчалася можливість відкриття офісів у США, Китаї та Саудівській Аравії. На початковому етапі вирішили відкрити невелике представництво в Г'юстоні. Сьогодні в цьому офісі працює досвідчений американський фахівець, ми плануємо розвивати наш бізнес в Америці та, відповідно, збільшувати кількість співробітників.

Новини за темою

- Створення офісу в Г'юстоні інвестував "Антонов" або Dreamlifts?

- Dreamlifts, але у цьому, як і по інших напрямах, ми працюємо разом у тісному контакті.

- Вони працюють тільки з вами або із іншими компаніями теж?

- Тільки з нами.

- Якщо я правильно розумію, їхнє головне завдання організовувати замовлення для "Авіалінії Антонова"?

- Абсолютно правильно.

- А раніше у США не було представництва?

- Тут можу розповісти детальніше... "Волга-Дніпро" була уповноважена відкрити офіс у США від імені Ruslan International. Це було зручно російському партнерові, оскільки крім Ан-124-100 (12 літаків), компанія експлуатує в своєму флоті Boeing 747, а відкриття офісу в Америці дозволяло просувати послуги з використанням і "Русланів", і "Боїнгів". Нам це було вигідно з того погляду, що ми не оплачували утримання цього офісу. Коли два роки тому я прийшов працювати на ДП "Антонов", очоливши напрям авіаперевезень, то поцікавився, чому в американському офісі нема представників нашої компанії? Я визнав за необхідне забезпечити контроль роботи американського офісу з нашого боку. І ось так у нас виник перший конфлікт... Потім ми припинили співпрацю з російським партнером. Ми почали діяти самостійно, причому досить активно. Вважаю, що ринок США – один з основних для просування наших послуг з авіаперевезення великогабаритних і нестандартних вантажів, тому ми зацікавлені в розвитку нашого бізнесу в цій країні. Минулий рік досить тісно відпрацювали з замовниками. Я буквально минулого тижня повернувся з Америки, де відбувалися переговори з потенційними клієнтами. Поступово опановуємо цей ринок.

- Зараз ви конкуруєте на ринку США з російською "Волга-Дніпро"?

- Ми конкуруємо з ними на світовому ринку, не тільки в США. Можна сказати, що, маючи низку переваг, торік ми досягли певних успіхів. Умовно, зробили 2017-й роком України, тобто на всіх профільних виставках, конференціях, які відбувалися у світі, ми представляли українську компанію Antonov Airlines під українським прапором, з українською символікою, щоб усі зрозуміли, що ми – українці. За 10 років існування Ruslan International у людей не було розуміння, що "Антонов" – це Україна.

- А як ви вважаєте – якщо про це коректно запитувати, – наскільки чесно "Волга-Дніпро" вела бізнес у США за часів існування СП з "Антонов"? У вас були підозри, що вони ведуть його так, щоб більше літали їхні російські літаки?

- Це не підозри. Про те, що літаки "Волга-Дніпро" виконували більше замовлень, свідчить аналіз чисельних показників результатів нашої спільної роботи.

- Тобто таки тягнули ковдру на себе?

- Відверто кажучи, так. Зараз ми відкрито конкуруємо і боремося буквально за кожне замовлення, щоб гроші надходили до бюджету України.

- Після розриву з "Волга-Дніпро" покращилися фінансові показники транспортного бізнесу "Антонов"?

- Так. Доходи зросли відсотків на 15-20%, при тому що вартість години перельоту зменшилася. Ми зараз підвищуємо прибутковість за рахунок збільшення нальоту.

- У США така розвинена авіапромисловість, чому ж послуги українських і російських вантажоперевізників затребувані і конкурентні? За рахунок чого це відбувається?

- Справа в тому, що "Руслан" не має конкурентів у своєму сегменті. Саме поява цього літака сформувала ринок повітряних перевезень великогабаритних і нестандартних вантажів. Ще одна перевага Ан-124-100 – можливість базуватися на широкій мережі аеродромів.

- В американців немає аналогів наших "Русланів", а тим більше "Мрії"?

- Аналоги є, але "Руслан" їх перевершує, а "Мрія" просто унікальна!

- Її наявність у флоті "Антонова" – це важлива конкурентна перевага?

- "Мрія" – своєрідна візитівка не тільки нашої компанії, а й України загалом. Де б ми не були, з ким би не зустрічалися, про "Мрію" знають усі. Цей літак не раз брав участь у гуманітарних місіях, доправляв вантажі до зон стихійного лиха, кілька разів його застосовували у миротворчих операціях. Другого такого літака в світі немає. Його задумували як літаючий космодром. Над цією темою працюють і сьогодні, в тому числі американські компанії. "Мрія" вперше піднялася в небо ще 1988 року, але дотепер її аналогів у світі немає, і я думаю, що ще не скоро буде. Що ж стосується роботи "Мрії" з перевезень вантажів, то у нас уже є замовлення на березень і квітень. Працює з ними лондонський офіс. Зараз на "Мрії" тривають регламентні роботи, літак готується до польотів.

Новини за темою

- А за кермом "Русланів" і "Мрії" літають українські пілоти?

- У нас є свій льотний загін, основу якого складають антонівські льотчики-випробувачі, штурмани, радисти, бортінженери, високопрофесійний технічний склад. Обслуговуються літаки тільки у нас, на ДП "Антонов".

- Які ще є конкурентні переваги "Авіалінії Антонова" перед "Волга-Дніпро"?

- Найголовніша перевага – те, що ми працюємо в нерозривному зв'язку з розробником наших літаків, ДП "Антонов". Наша авіакомпанія має статус авіатранспортного підрозділу підприємства. На літаках нашого парку проводять усі необхідні роботи з їх удосконалення. Адже міжнародні вимоги постійно посилюються, і, щоб мати можливість літати по всьому світові, їм необхідно відповідати. У нас є чітка програма модернізації "Русланів" на наступні 5 років.

- А у росіян хіба немає власних конструкторських бюро?

- Є, але розробником "Руслана" є ДП "Антонов", тому виконувати роботи з продовження ресурсів і модернізації цих літаків – прерогатива виключно нашого підприємства. "Антонов" має виконувати свої зобов'язання щодо супроводу літаків АН, за які несе відповідальність.

- У кого, до речі, більше літаків – у "Волга-Дніпро" або в "Авіалінії Антонова"?

- Якщо порівнювати за кількістю літаків марки "АН", то у них 12 "Русланів", а у нас – 7 таких літаків "Мрія". Але, як я говорив раніше, вони використовують і літаки інших розробників.

- А кількість важлива?

- Важлива. Зокрема з погляду логістики – що більше літаків, то простіша логістика (менше відстані, які потрібно перелітати до місця виконання замовлення). Але в 2017 році частина "Русланів" "Волга-Дніпро" не виконували польоти.

- У зв'язку з відсутністю замовлень?

- Ні, в зв'язку з тим, що у цих літаків закінчились ресурси, терміни служби.

- Щодо тарифів на перевезення ви також з росіянами конкуруєте?

- Так. Від вартості години польоту дуже багато залежить.

- Що дає компанії відкриття офісу в кожній країні? Які з'являються додаткові можливості?

- Знаєте, як я можу судити з власного досвіду, в кожній країні свій менталітет. З іноземними партнерами треба вміти працювати. Беручи участь в переговорах, я відчував різницю в підході англійців, американців, українців... Для прикладу скажу, що людина, яка живе в Америці, має досвід спілкування в американському середовищі, краще працює із замовниками в США. Вони говорять однією мовою, у них однакова манера поводитися. Для нашого менталітету деякі речі незрозумілі. Що стосується Китаю, то там така сама політика повинна бути. Там повинні працювати китайці, яких зрозуміють з півслова, з півпогляду, навіть з міміки. Така особливість. Тому важливо, щоб в регіоні працювали саме національні представники.

- І, ймовірно, це підвищує мобільність?

- Абсолютно правильно, але це вже інша справа. Звісно ж, літати до Америки, вести переговори наприклад, я можу собі дозволити нечасто. Хоча коли йдеться про роботу з великими замовленнями, це потрібно. Під час мого крайнього відрядження до США щодня мені потрібно було літати, бо офіс одного замовника у Вашингтоні, іншого – в Лос-Анджелесі, а це на іншому узбережжі. Потім були переговори в середній частині США, після чого довелося повертатися в Нью-Йорк. Плюс місцеві особливості. Якщо ми говоримо про Техас, то там зосереджено нафтовий бізнес і люди говорять двома мовами: англійською та іспанською. Для офісу в Техасі нам потрібна людина, яка володіє обома цими мовами. Але ми працюємо не тільки в Китаї та Америці, але і в інших регіонах. Наразі ведемо переговори в Австралії, зараз там два наших літаки. У нас широка географія. Слава богу, багато роботи.

- Офіс в Лондоні Європу покриває?

- Ми працюємо разом, просуваючи послуги "Авіалінії Антонова" у всьому світі. Наші офіси працюють як єдина команда, у нас постійний зв'язок. Щопонеділка – conference сall. Оперативно обговорюються всі питання – і щодо бази клієнтів, і щодо оформлення необхідних документів, і щодо логістики...

- В яких країнах ще плануєте відкрити офіси? Ось ви Австралію назвали...

- В Австралії у нас генеральний агент. В Японії 2017 року виконали кілька контрактів. В Індії восени у нас з'явився представник. Тоді ж з'явився агент у Білорусі, який успішно працює. Є агент у В'єтнамі. Вони допомагають шукати замовників, промотують наші послуги на ринку.

Новини за темою

- З ким працюєте? Хто ваші клієнти?

- Їх досить багато. Наші літаки займаються перевезеннями промислового устаткування, наприклад, для нафтогазового комплексу, енергетичної галузі, авіакосмічної промисловості, в тому числі двигунів General Electric, супутників, робили перевезення для Boeing. Вони також задіяні в гуманітарних і миротворчих місіях, виконують державні замовлення.

- Для потреб військово-промислового комплексу США також виконуєте перевезення?

- Так, ми працюємо з НАТО, з ООН.

- А в Україні є попит на ваші послуги? Ви здійснюєте вантажні перевезення? Якщо у співвідношенні – скільки припадає на Україну, а скільки на міжнародні перевезення?

- Якщо ми говоримо про Україну, то це зовсім невелика частина. Всередині країни перевезення на "Русланах" нерентабельні. Якщо ми робимо один рейс на місяць з України, тобто веземо кудись вантажі з нашої країни, то це вже добре.

- Який вік літаків вашого флоту? Коли їх було створено?

- Вони всі вже немолоді. У нас експлуатуються літаки, випущені в період з 1987 по 1994 роки.

- А скільки вони ще зможуть літати?

- Ми розраховуємо, що вони будуть літати до 2030-2035 року, "Руслан" 1987 року випуску – до 2032 року, а наймолодший – до 2039 року, але це за умови виконання всіх необхідних форм обслуговування, обстежень, видачі висновків і проведення необхідних робіт з продовження термінів служби і модернізації.

- Це завдяки тому, що ви проводите модернізацію, вони мають запас?

- Завдяки нашим фахівцям. Переконаний, що наші літаки літатимуть дуже довго.

- А є перспектива поповнити найближчим часом флот бодай одним літаком?

- Я не можу нічого сказати щодо цього. Бажання таке є, а можливості... Свого часу "Руслани" виробляв весь Радянський Союз. Нині такі літаки не роблять. Десь купити "Руслан" сьогодні неможливо. Але у нас є плани щодо розширення бізнесу, присутності на ринку, щодо модернізації нашого флоту, щодо інвестицій. Наразі затверджуємо стратегію на рік, певна річ, спільно з партнерами з Dreamlifts.

- Тобто комплектуючі до цих літаків – це частина проблеми?

- У нас зараз триває процес заміни комплектуючих російського виробництва на українські та імпортні аналоги. Це тривалий і недешевий процес. Але ми в цьому напрямі працюємо.

- Якщо я правильно розумію, багато комплектуючих зав'язано на Росії?

- Звісно. Близько 60% комплектуючих наших літаків виробляли в Росії.

- Це проблема для вас на сьогодні? Чи це вже вирішена проблема?

- Скажімо так, це постійно розв'язувана проблема.

- На сьогодні авіаційні перевезення – це прибутковий напрям?

- Дуже прибутковий.

- Можете назвати цифри?

- Ні. Не можу.

- А наскільки у держави, влади є розуміння, що це дуже перспективний напрям, який варто розвивати?

- Безумовно, є. Я думаю, що всі розуміють, який це серйозний напрям для України. Треба віддати належне Міністерству закордонних справ України: вони надають нам значну підтримку щодо просування на ринок різних країн, надають допомогу в оперативному вирішенні питань.

Розмовляла Олена Голубєва

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...