За час нашої роботи мережа прийому карток НСМЕП зросла до 80%

Інтерв'ю з директором Департаменту роздрібних платежів Національного банку Сергієм Шацьким

За час нашої роботи мережа прийому карток НСМЕП зросла до 80%
Директор департаменту платіжних систем НБУ Сергій Шацький 112.ua

112.ua

Редакційний блог

Інтерв'ю з директором Департаменту роздрібних платежів Національного банку Сергієм Шацьким

112.uaВи працювали в Європейській бізнес асоціації, займалися популяризацією безготівкових платежів в Україні. Як Ви почали працювати з Національним банком?

Шацький: Працюючи в "Райффайзен Банк Аваль" на позиції керівника управління кредитних карт, у моєму переліку робочих напрямків також були присутні розробка та впровадження інноваційних карткових рішень, а також робота з банківськими профільними картковими асоціаціями. Крім іншого, протягом останніх 2,5 років я очолював комітет з електронних платежів у ЄБА, де одним з головних завдань було просування безготівкових платежів та пошук рішень щодо якісної підтримки цих ініціатив. Ми не рідко проводили зустрічі з регулятором (Нацбанком).

112.uaХто був ініціатором вашого призначення в НБУ?

Шацький: Мій можливий перехід на посаду керівника департаменту роздрібних платежів ми обговорювали з Яковом Васильовичем Смолієм і Романом Миколайовичем Борисенком протягом декількох місяців. Тепер, вже після мого переходу і по закінченню деякого часу, я розумію чому кадрове питання та вибір кандидата ґрунтується не тільки на експертному рівні або менеджерському досвіді, а й на бажанні просувати платіжну інфраструктуру нашої країни вперед. Це бажання має бути гарячим, а кандидат повинен бути готовий до зустрічі з такими перепонами, які не зустрінеш, працюючи у комерційній організації. Мабуть, мої лідерські якості і категоричне неприйняття того, що можна не один рік спокійно жити з проблемами, нічого не змінюючи, і вплинуло на вибір керівництва НБУ.

112.uaЗаступник голови Нацбанку Яків Смолій після вашого призначення говорив, що в НБУ ви також будете займатися вдосконаленням і розширенням використання в нашій країні Національної системи масових електронних платежів. Що вже вдалося зробити в цьому напрямку?

Шацький: Ми досить конструктивно працюємо з банками. За час нашої роботи мережа прийому карток НСМЕП зросла майже до 80%. Базова умова для подальшого розвитку будь-якої платіжної системи – це точки прийому карт (як банкомати, так і платіжні термінали в торгових точках). У моїй презентації сьогодні ви бачили, що більшість великих банків-еквайєрів вже приймають нашу карту. Наступними нашими кроками буде проведення ребрендингу самої карти, впровадження інноваційних продуктів (я демонстрував нашу тестову безконтактну картку НСМЕП), робота з банками щодо впровадження підходу ефективного розподілу карткового портфеля серед 3-ох основних платіжних систем, однією з яких є НСМЕП. Для цього ми спеціально розробили інтерактивну модель розрахунку операційних витрат банку в частині карткового бізнесу для порівняння НСМЕП з іншими гравцями. Цю модель ми продемонстрували сьогодні на конференції. З її допомогою у нас з'являється можливість наочно показати менеджменту банку економічні переваги використання українського продукту.

Також ми, звісно, дивимося вперед і розуміємо, що базовим функціоналом задовольняти ринок тривалий час неможливо. На базі центрального маршрутизатора ми проводимо роботи із запуску функціоналу прямих платежів між клієнтами, електронну комерцію. Серед інших напрямків у розробці знаходиться NFC-рішення з використанням хмарних технологій і мобільних телефонів, рішення для використання безконтактних карт у транспортній інфраструктурі. Над усім цим, до речі, зараз працює команда інженерів мого департаменту спільно з банками та компаніями українського ринку, які на волонтерських засадах допомагають нам спільно реалізувати інноваційні проекти.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...