inpress.ua

Нова кільцева дорога навколо Києва, центр міста без машин, громадський транспорт чистий і ходить чітко за розкладом. А ще, автомобілі не паркуються на тротуарах, бо парковок достатньо, водії, які дотримуються правил дорожнього руху, отримують знижки у страховиків. І, взагалі, місто для людей, а не для машин. Така казка цілком може стати реальністю, вважають у Департаменті безпеки дорожнього руху. Які ще нововведення планують на дорогах Києва і України і як їх буде втілено в життя, 112.ua розповів начальник відділу нагляду за станом доріг управління безпеки дорожнього руху департаменту превентивної діяльності Нацполіціі України, підполковник поліції Станіслав Мізін.

Зовсім нещодавно було внесено зміни до правил дорожнього руху щодо руху по колу. Це позитивні зміни? Актуальні?

Актуальні. У більшості європейських країн перевага на кільцевих розв'язках у тих транспортних засобів, які вже рухаються по колу. Тому народні депутати ухвалили відповідний закон. Далі. Кабмін затвердив план і доручив МВС розробити відповідні зміни до правил дорожнього руху. На даний момент ці зміни розроблено і їх буде подано на погодження.

Пропонується внести зміни до п. 10.5 правил дорожнього руху (це розташування транспортних засобів на дорозі) і до п. 16.12 (проїзд на перехрестях). Там буде чітко прописано, що пріоритет мають транспортні засоби, які вже рухаються по колу. Тобто ми правила дорожнього руху приводимо у відповідність до закону України про дорожній рух.

Як департамент інформуватиме водіїв щодо нововведень?

Ми вже скерували вказівки на місця нашим регіональним підрозділам (і тим, хто працює в населених пунктах, і за межею населених пунктів), щоб спільно з власниками вулично-дорожньої мережі провели обстеження нинішніх кільцевих розв'язок. Щоб до моменту внесення змін до правил дорожнього руху було встановлено дорожні знаки на підходах до кільцевих розв'язок. Буде встановлено такі знаки: 4.10 (тобто рух по колу), знак 2.1 (тобто дати дорогу) і табличка 7.8 - це напрямки головної дороги, де буде вказано, що головна дорога по колу. Щоб водіїв вже за допомогою технічних засобів попередити, що вони наближаються до кола, де пріоритет у тих транспортних засобів, які рухаються по колу.

Скільки часу це займе?

Це залежить від фінансування. Там, де небагато таких кругових розв'язок, це можна зробити за тиждень. А в Києві місцева влада, наскільки я знаю, ухвалила рішення зробити це до 1 вересня.

Фото з відкритих джерел

Чи багато у нас перехресть, де таких знаків ще немає?

Ми провели огляд, і на сьогоднішній день за межею населених пунктів на автомобільних дорогах близько 200 таких кільцевих розв'язок. На 111, де вже "Напрямок руху - головна по колу" є, і 89, де необхідно змінити нинішню організацію дорожнього руху. У Києві 59 таких кільцевих розв'язок, на 21 розв'язці вже "Головна дорога по колу" і 38 - де потрібно замінити напрямок головної дороги. Ми ще до ухвалення цього закону, щоб розвантажити ці перехрестя, і в 2008 р,, і в 2013 р. скеровували вказівки власникам дорожньо-транспортної мережі, щоб встановити "Напрямок головної дороги по колу".

Нововведення про рух по колу дозволить знизити кількість ДТП?

Я не можу сказати. ДТП - це порушення водіями правил дорожнього руху. Я думаю, що це поліпшить організацію дорожнього руху на дорогах. І водій буде чітко знати, що якщо він рухається по колу, то у нього є пріоритет і будуть розвантажуватися перехрестя, що не буде скупчення транспортних засобів на самому кільці, на розв'язці. Тому що буває, що там, де "Напрямок головної дороги не по колу", там транспортні засоби, які вже перебувають на кільці і чекають, щоб виїхати на головну дорогу, іноді "хвіст" закриває перехрестя і інші авто не можуть взагалі виїхати на розв'язку.

Які ще зміни необхідно внести до ПДР, щоб розвантажити дороги і зменшити аварійність?

У нас правила дорожнього руху майже повністю відповідають європейським. Їх прописано нормально, правильно. Зараз у Верховній Раді зареєстровано новий законопроект "Про дорожній рух і його безпеку". Згідно з документом, планується, щоб ПДР було оформлено саме як закон, а не як постанову Кабміну. Якщо цей законопроект або аналогічний буде ухвалено, то правила дорожнього руху буде затверджено законом. І особа, яка порушуватиме правила дорожнього руху, буде порушувати закон, а не постанову Кабіна, як зараз. Відповідно, можна буде посилювати відповідальність за порушення ПДР.

Чи буде збільшено суму штрафів?

Не знаю, це буде вирішувати Верховна Рада, чи збільшувати. Але правила дорожнього руху має бути затверджено законом. В європейських країнах це закон. Може бути навіть окремий Кодекс про дорожній рух, щоб відповідальність за порушення правил дорожнього руху була не в загальному адміністративному кодексі.

І це при тому, що стан наших доріг залишає багато бажати...

Так, цього року взагалі ямковість дуже сильна. Це через кліматичні умови. Дуже серйозна була зима. Часті перепади температур протягом доби просто розривали дорогу.

Фото з відкритих джерел

Нинішні дороги треба ремонтувати, це зрозуміло. Коли почнемо будувати так необхідні, зокрема Києву, нові?

Щодо Києва - це давня проблема, є проект великої кільцевої дороги навколо Києва протяжністю близько 211 км. У проекті заплановано два мостових переходи через Дніпро: один південний, один північний, 38 розв'язок різних рівнів. Але ... все впирається у фінансування. Така дорога необхідна. Рахували, щодня через Київ проходить близько 300 тис. авто транзитом. Якщо буде об'їзна дорога, то, звичайно, ці 300 тис. не заїжджатимуть до міста. Плюс для того щоб розвантажити, повинен бути комплексний підхід.

Який саме?

Європейська орієнтація - місто для людей. Потроху і в наших нормативах, які стосуються вулиць і доріг населених пунктів, зараз пишеться нова редакція, буде розділ, присвячений вимогам до пішохідних доріжок, вимогам до тротуарів, до велодоріжок, окремих смуг для велосипедів. Дуже багато прописано для громадського транспорту. У центр міста автомобілі заїжджати апріорі не повинні. Потрібно розвивати систему громадського транспорту, щоб був чистий рухомий склад, щоб їздив за розкладом. І коли людина побачить, що громадським транспортом їй на роботу їхати 40 хвилин, а на своєму авто - 1,5 години, то, звичайно, вона буде їздити громадським транспортом і їй буде зручно. Людина подивилася в програмку на телефоні і знає, що об 11:00 приїде автобус. Вона  вийшла, і автобус приїхав.

Це звучить дуже привабливо, але утопічно.

Чому? Наприклад, у Вінниці громадський транспорт ходить чітко. Вони зробили нормальну систему громадського транспорту. У нас вулично-дорожня мережа в Києві нормальна. Потрібно зробити, по-перше об'їзну дорогу, по-друге, нормальну парковку. І третє - карати за порушення правил зупинки і стоянки. Якщо розвантажити, тобто прибрати той транспорт, який стоїть з порушенням уздовж доріг, то вулиці широкі, і пропускна здатність у них нормальна. Але, на жаль, законослухняність нашого суспільства перебуває на дуже низькому рівні.

Як з цим боротися?

Виховувати. І йдеться не тільки про правила дорожнього руху, а в цілому про законослухняність. Виховувати потрібно з дитинства. І карати. Батогом і пряником. Заохочувати тих людей, які дотримуються правил дорожнього руху, безаварійного стану. А карати тих, хто порушує. Якщо почне працювати у нас автоматична фотовідеофіксація, то з початку року кожному водієві будуть нараховуватися бали, 150. За кожне порушення, зафіксоване в автоматичному режимі, будуть зніматися бали. Якщо водій часто порушує, всі бали знято, і потім його буде притягнуто до адмінвідповідальності. Якщо ні, нормально, все добре. Плюс страхові компанії, обов'язкова автоцивілка. Якщо їздиш без порушень, без аварій, то наступного року страховий поліс може бути дешевшим. Також проводиться робота, щоб страхові компанії мали доступ до баз даних адміністративних порушень. Людина страхує відповідальність, а вони бачать, що у нього 5 порушень ПДР. Це теж можна якимось чином враховувати.

Фото- і відеофіксацію обіцяють давно. Чому "якщо"?

Технічно її швидко можна ввести, а підготуватися нормативно - це дуже довго. Потрібні технічні регламенти. Законодавство є, але підзаконні акти, технічні регламенти, система захисту інформації, захист персональних даних. Але, думаю, що все вийде, і вона запрацює!