Олександр Криворучко: Аргументи "Укрзалізниці" - це аргументи рекету з 90-х

Олександр Криворучко, голова Асоціації власників вагонів, відповів на запитання редакції щодо заяви "Укрзалізниці" про те, що вантажні залізничні перевезення в Україні дотаційні і повинні бути індексовані у фінплані на 2019 рік.

Олександр Криворучко: Аргументи "Укрзалізниці" - це аргументи рекету з 90-х
Олександр Криворучко 112.ua

Олександр Криворучко

Голова Асоціації власників вагонів

Олександр Криворучко, голова Асоціації власників вагонів, відповів на запитання редакції щодо заяви "Укрзалізниці" про те, що вантажні залізничні перевезення в Україні дотаційні і повинні бути індексовані у фінплані на 2019 рік.

Олександре, "Укрзалізниця" (УЗ) заявила, що рівень вантажних залізничних тарифів у доларовому еквіваленті знизився майже в 1,5 рази за 6 років. Це відповідає дійсності?

"Укрзалізниця" намагається прив'язати свої тарифи до динаміки курсу долара? Але це абсолютно необґрунтовано. Основні витрати УЗ – оплата праці. Оплата праці працівників здійснюється в національній валюті – гривні.

Новини за темою

"Тариф у доларах США за перевезення вагона на середню відстань таких вантажів, як-от щебінь, у 2013 році становив 250 доларів, у 2019 році – 139 доларів", - йдеться на сайті компанії.

Розрахунки УЗ показують, що тариф на доставку щебеню знизився з 250 доларів у 2013 році до 139 доларів у 2019 році. Але хіба виробник щебеню якось виграв від цього зниження? Щебінь продається всередині України за національну валюту (так само, як і послуги УЗ). Таким чином, очевидно, що УЗ як монополіст не прагне враховувати інтереси своїх клієнтів.

"Утримуючи тарифи на перевезення залізницею на рівні, значно нижчому за європейський, "Укрзалізниця" фактично дотує українських виробників, чиї ринки збуту знаходяться саме в Європі і які до того ж реалізують свою продукцію за валюту", - йдеться в повідомленні директора зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антона Саболевського.

Однозначна і груба маніпуляція з боку УЗ. Некоректно порівнювати розмір тарифів європейських та українських перевізників. Основна стаття видатків залізничних операторів – заробітна плата. А заробітна плата в Україні в рази нижча, ніж в Європі: вп'ятеро нижча, ніж у Чехії, в 12 разів нижча, ніж у Німеччині. Тому витрати УЗ у рази нижчі, ніж у європейських операторів.

На думку Міністерства інфраструктури, вплив індексації державно регульованих тарифів на вантажні залізничні перевезення на рівень ІЦВ на ціну продукції в 2019 році становитиме від 0,18% до 5,99%.

Вся аргументація УЗ на користь підвищення тарифів будується на тому, що вантажовідправники можуть заплатити, мають достатньо коштів, щоб це зробити. Але це аргументи рекету з 90-х: є гроші – плати.

З боку вантажовідправників до УЗ нормальне питання: обґрунтуйте ваші потреби, покажіть, що ці гроші ви витратите ефективно, що більше немає варіантів знайти ці суми, окрім, як тільки піднявши тариф. Але УЗ знову маніпулює, і це видно в цьому повідомленні про прив'язування до долара. Конструктивного діалогу не виходить.

Приклад цієї ситуації, щоб усім було зрозуміло про рівень діалогу. Може, не кожен стикався з вантажоперевезеннями, але кожен стикався з питанням підвищення комунальних платежів. ЖЕК той же монополіст. ЖЕК каже: "У нас у будинку живуть люди, що працюють в IT-компаніях, отримують гроші у валюті, і на керівних посадах теж, давайте прив'яжемо наші тарифи на обслуговування прибудинкової території до долара, платіть нам більше". Що відбувається далі? Мешканці просять від ЖЕКу їхню розшифровку витрат, обґрунтування підвищення тарифів. І ЖЕК дає. Тривають слухання, й ухвалюється рішення, мешканці розуміють ситуацію, і якщо іншого варіанту немає – тарифи підвищуються або ухвалюється компромісне рішення. Але тут інша ситуація. Конструктиву немає. Заява керівних осіб УЗ говорить тільки про це. 

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>