banner banner banner banner

Кличко: Ми працюємо над створенням муніципальної поліції

Мер Києва Віталій Кличко у великому інтерв'ю на "112 Україна"

Кличко: Ми працюємо над створенням муніципальної поліції
112.ua

Віталій Кличко

мер Києва

Мер Києва Віталій Кличко у великому інтерв'ю на "112 Україна"

- Віталію Володимировичу, добрий день. Сьогодні ви у нас в режимі онлайн.

- Це ми показуємо приклад. Бачимо, яка, на жаль, зараз ситуація в Києві: близько 200 інфікованих коронавірусом вже другий день поспіль. І наше спільне завдання – не допустити повернення до жорстких обмежень.

- Ви останній із могікан. Уже всі політики приходять до нас у студію, ви єдиний, хто дотримується цього формату спілкування – через екран.

У вихідні в Києві захворіла мінімальна кількість людей, а на другий день – вже рекордний стрибок. Як це зрозуміти?

Новини за темою

- Так сталося, що у вихідні дні менше звертаються до лікарів, а початок тижня показує більш реальну картину. Середній зріз кількості хворих на коронавірус продовжує бити негативні рекорди.

- Коли з’являється керівник МОЗ у суботу і каже, що у нас новий антирекорд – я в це не вірю, бо звернутися в суботу до лікаря майже нереально.

- Реальність, на жаль, така, що у нас негативні рекорди не тільки у столиці, а й в інших регіонах України. Ми бачимо, що зростання захворюваності спостерігається і в інших країнах. Пан Вілер, керівник Інституту Коха, попереджав, що ця хвороба розвиватиметься хвилеподібно. І ми, на жаль, це бачимо. Ми залишаємося скептиками доти, доки не потрапили до лікарні. Я бажаю всім бути реалістами і зробити все, щоб не захворіти на коронавірусну хворобу.

- Стосовно 1 вересня на що нам чекати?

- Ми готуємося до різних сценаріїв. 1 вересня всі діти підуть до школи, але зараз в зовсім інших умовах: обов’язкова термометрія, проведення тестів, якщо дитина захворіла. Якщо класи переповнені, то ми розбиватимемо їх на дві підгрупи, щоб між дітьми була дистанція. Може, перейдемо на навчання у дві зміни. І у крайньому випадку, якщо будуть спалахи хвороби в тій чи іншій школі, ми розглядатимемо можливість дистанційного навчання доти, доки лікарі-фахівці не дозволять продовжити навчання. Ми будемо уважно стежити, щоб у жодному разі наші діти не захворіли.

- Чи визначили ви для себе якусь одну програму дистанційного навчання для всіх навчальних закладів?

- Ми не застосовуємо один підхід для всіх шкіл. Якщо, не дай Боже, станеться спалах в якомусь закладі освіти, тільки цей заклад перейде на особливу форму навчання. Чи всю школу, чи частково переводити на дистанційне навчання – ми розраховуємо на те, що директори шкіл, батьки ухвалюватимуть рішення. Це наша спільна відповідальність.

Новини за темою

- У світі подекуди виникають стихійні бунти проти карантину. Чи розглядали ви такий варіант, що раптом люди почнуть протестувати проти такої форми карантину? Люди добрі, поки в них є запас – а зараз запаси закінчилися. А крім того, є певна категорія людей, які просто бояться навіть вийти з дому.

- Дуже добре, що у людей спрацьовує інстинкт самозбереження. Але перед багатьма людьми стоїть питання: помирати від вірусу чи від голоду. Тому ми зробили пом’якшення, але вимагаємо дотримуватися основних правил карантину для того, щоб не запобігти великому спалаху, коли смертність може сягнути до 10%, як це відбувалося в Італії. Футбол з порожніми трибунами – це нові умови, в яких ми зараз живемо. Нові умови – це дотримуватися соціальної дистанції, носити маску. На жаль, у нас збільшується не тільки кількість хворих, а й кількість людей, які перебувають у лікарнях. Інфекційні відділення київських лікарень заповнені вже на 50%. Кількість людей, які померли від коронавірусу, також зростає. Якщо не отримати вчасно медичну допомогу, то смертність становитиме до 3%, а якщо взагалі не надати медичну допомогу – до 10%.

У нових умовах потрібні нові формати. Футболісти гратимуть, боксери боксуватимуть, але доти, доки в нас немає вакцини, доки в нас не виробиться суспільний імунітет, ми повинні жити у нових умовах.

- Новий світовий лад повсякчас наштовхує людей на думку про світову змову. Що кажуть з цього приводу ваші американські та німецькі друзі?

- Я щотижня відвідую інфекційні відділення лікарень Києва. Підіть до лікарні та поспілкуйтеся з хворими в інтенсивній терапії про світову змову. Я спілкуюся з людьми щотижня. І це не ігри, це реальність, яку люди усвідомлюють тільки тоді, коли потрапляють до лікарні. Я бажаю кожному берегти своє здоров’я.

- Великий плюс, що принаймні 1 вересня школи відкриють.

Пане Віталію, це інтерв’ю могло не відбутися, бо я просто міг не встигнути. Щойно стається дрібна аварія – Київ зупиняється. У Києві є купа точок, де машини трощать одна одну. Немає такого дня, щоб на спуску до моста Патона, на Дружби Народів хтось когось не наздогнав ззаду, тому що не дотримуються дистанції. У вас є люди, департаменти, які займаються проблемою корків у Києві. І Берлін, і Нью-Йорк знають, що таке корок, але вони будь-яку ситуацію вирішують за допомогою європротоколу і роз’їжджаються. А Київ стоїть.

- Ви можете поставити ці питання міністру внутрішніх справ пану Авакову, тому що наскільки поліція швидко приїжджає і наскільки контролює транспортний рух – це відповідальність поліції. Я переконаний, що повинна бути муніципальна поліція, як у Берліні, як у Нью-Йорку. І ми над цим працюємо. А допоки поліція підпорядковується міністерству – це питання МВС. Моя робота як мера – ремонтувати дороги, робити інфраструктуру. Я не можу відповідати за те, що не є зоною моєї відповідальності.

- Тобто є варіант, що у нас з’являться київські муніципальні поліцейські?

- Зараз ми створили муніципальну "Варту", яка показала свою ефективність – у патрулюванні вулиць, допомозі поліції, але її права обмежені. Вони помічники і в жодному разі не поліцейські. Вони стежать за дотриманням порядку на пішохідних мостах, у зонах відпочинку. Ключових функцій поліції вони не мають. Але це вже прототип муніципальної поліції. І я переконаний в тому, що найближчими роками ми повинні прийти до цього.

- Попереду зима. Чи готовий Київ до зими?

- Декілька років тому ми забрали в наш теплоенергетичний комплекс труби, системи комунікацій із компанії "Київенерго" і створили муніципальну компанію "Київтеплоенерго". "Київенерго" у 2008 році переклало 30 км труб за рік. Ми минулого року переклали 130 км, цьогоріч – більш ніж 100 км. Це нові труби, теплоізоляція. Старі труби, залізні, вже як папірець. Вони втрачають і воду, і тепло, а коли тиск дають, то постійно виникають гейзери.

- Їх проклали ще у 50-х роках минулого століття.

- Так. Багато років це питання не порушували, тільки там, де часто були аварії. І перекладали одну ділянку. Ми зараз системно цим займаємося – і минулого року на 10% зменшилися втрати тепла й аварійність. І цього року робитимемо так само: ми будемо зменшувати аварійність, перекладаємо набагато більше труб, готуємося до зими. Зима покаже, але ми готуємося інтенсивно і в літній період. Я хотів би вибачитися - це не моя провина, так сталося, що найбільший тепловий комплекс забезпечення водою в Європі – централізований. І в багатьох домівках гарячої води немає, тому що зараз перекладають труби, це дісталося нам у спадок ще від радянської системи. Труби треба замінювати і робити все, щоб ця система працювала ефективно і надавала послуги кожному мешканцю нашого міста. Я повинен надавати сервіс і вирішувати ті виклики і проблеми, які виникають. Майже 4 млн людей мешкають у Києві, і щодня виникають проблеми. Про ефективність влади можна судити з того, наскільки швидко влада може вирішувати ці проблеми. Моє завдання – щоб наші комунальні служби максимально швидко вирішували проблеми з аварійними ситуаціями. Але мера згадуватимуть завжди: чи вітер дме, чи йде дощ, сніг. А сонце вийшло – жодна людина спасибі не скаже.

- Щось починають будувати, кажуть, що Кличко вкрав у Києва землю і продав забудовнику. Давайте про Генплан, і в нас з’явився прецедент щодо Протасового яру.

- Там землю було виділено ще у 2002-2003 рр.

- Але ви зробили зараз так, що фактично повернули громаді Києва назад ту землю. Ви готові до того, що з вами судитимуться в європейських судах?

- На Малишка ми знесли паркан, де хотіли зелену зону забудовувати. Колись я працював екскурсоводом і з великим задоволенням презентував, що Київ – найзеленіше місто у світі. І нам потрібно зробити так, щоб наше місто дійсно залишалося містом-парком. Наше завдання – зберегти зелені зони. Протасів яр – я там ще дитиною проводив багато часу. Незважаючи на помилки минулих років, коли продали цю землю, ми маємо ці помилки виправити, для того щоб Київ залишався комфортним містом для кожного мешканця. Генплан ми планували презентувати з громадськими слуханнями влітку. Коронавірус вніс свої корективи, але ми готові. Те, що кожне будівництво пов’язане з мером, кожен МАФ – це маніпуляції. Жодного стосунку до будівництва ми не маємо  – тільки прибираємо і наводимо порядок. До розроблення Генплану ми залучили іноземних фахівців, із Лейпцига – генерального архітектора. Спираючись на позитивний досвід інших європейських міст, ми будемо презентувати цей план. Кожен киянин хоче знати, яким його місто буде через 10-20 років. Ми презентуємо культурну спадщину, транспортну інфраструктуру, зелені насадження. Тобто по всіх напрямах – яким наше місто буде в майбутньому. Нам нічого не потрібно лобіювати, моє завдання як мера – зробити місто європейським. І я як людина, яка провела значну частину свого життя в Європі, знаю не по картинкам, не по телебаченню, а з власного досвіду, що означають європейські стандарти життя.

- Ви як екскурсовод показували людям пам'ятки архітектури, історичні пам'ятки. Скільки по Києву зараз будівель, про які кажуть, що їх спеціально випалюють зсередини, дають розвалитися. І влада закриває на це очі. Може, взятися зараз за історичні пам'ятки? Бо це те, в чому звинувачують зараз владу.

- У центрі міста всі історичні будівлі, які перебувають на балансі міста, ми реставруємо. А ті будівлі, що у поганому стані,у приватних руках. Власники таких будинків дуже часто умисно не вкладають гроші, тому що для них цінність має не цей будинок, а майданчик, для того, щоб сталася пожежа і він завалився, бо історичну пам’ятку чіпати не можна. Проте ми не маємо можливості прийняти історичну будівлю у комунальну власність чи змусити власника її реставрувати. Нам потрібні важелі впливу. У нас є законопроєкт у ВР. Потрібно, щоб наші депутати у турборежимі звернули на нього увагу. Я звертався до київських депутатів-мажоритарників, які є представниками нашого міста у ВР – нам вкрай потрібно це зробити. Натиснути на власників, у яких тільки гроші на думці, – ми не маємо для цього законного інструменту. У міста має бути право викупити за залишковою вартістю таку будівлю, чи якимось чином ми маємо змусити це зробити. Зараз домагаємось, щоб садибу Сікорського повернули місту, Міноборони. Вже багато років вона руйнується, а у дворі цієї садиби перший у світі гелікоптер вертикального зльоту піднявся у повітря. Іменем Сікорського ми назвали аеропорт Жуляни, а врятувати садибу, де потрібно зробити музей видатного авіаконструктора, нам не дають, бо ця садиба в когось на балансі. І таких випадків дуже багато. На вул. Львівській недобудований будинок вже 30 років стоїть і руйнується. Троєщина – три недобудовані "свічки" стоять. Вони ж перебувають на балансі області, а місто не має до них жодного стосунку, тому не може їх ні добудувати, ні прийняти у комунальну власність. Але киянам не цікаво, на чиєму балансі ці будівлі – їм потрібно, щоб Київ інакше виглядав. Є багато проблем, які слід вирішувати: щоб і наш цирк працював, на Подолі Гостинний двір руйнується. Я кажу: віддайте місту, ми зробимо і музей, і громадський простір. Що стосується Шулявського шляхопроводу, ми не можемо його добудувати, тому що "5-й цех", який не працює та в якому торгують секонд- хендом, перебуває на балансі Фонду держмайна. Якщо вони не будуть дослуховуватися, то я не матиму іншого виходу, як тільки по-боксерськи з ними поспілкуватися. З прямою трансляцією, з переліком об’єктів, які потрібно передати місту Києву. Це жарт, але вже терпець уривається.

- Перекрито частину Окружної дороги – три бабці збирають сміття і закидають у трактор, і пів міста стоїть. Думаю, що у Гамбурзі такого б не було.

- У нас є сучасна техніка, яка заміняє 50-100 працівників. Вона багатофункціональна. Але така машина коштує, як Мерседес. На жаль, місто зараз не має таких фінансових можливостей. Ми зараз закуповуємо 200 найсучасніших автобусів МАЗ, п’ятого покоління, іншу техніку. Але ще є багато викликів. І я дуже вдячний тим, хто мені підказує, спрямовує. Звісно, якщо треба прибрати вулиці, то треба це робити не в годину пік, а вночі. Я завжди казав, що ніч – це час комунальників. Однак не забуваймо, що в місті вже понад 1, 5 млн. автівок, тож корки – це одна з величезних проблем.

Протест проти забудови Протасового Яру З відкритих джерел

- Дорога, без якої Київ задихнеться, – це велика кільцева дорога. Чи планується її побудувати, а на додачу побудувати мости через ріки Ірпінь і Дніпро. Якщо так, розкажіть про строки?

- 40% транспорту в Києві – це транзитний транспорт. Наступний міст через Дніпро – більш ніж 200 км. Він – в аварійному стані та дуже вузький. Тому, щоб переїхати зі сходу на захід і навпаки, потрібно їхати через Київ. Ми бачимо, наскільки багато вантажівок рухаються по Київській окружній. Нам вкрай потрібна велика окружна, тому що вона дасть можливість знизити навантаження – екологічне, транспортне. Ми маємо багато планів, а для того, щоб почати будівництво, потрібні достатньо великі фінансові ресурси. Що стосується Житомирської та Одеської трас – попередній план у нас вже є, потрібні тільки гроші. Київ – бенефіціар цього проекту, але без допомоги держави побудувати цю дорогу буде достатньо складно. Будівництво повністю всієї окружної дороги з мостом може коштувати до 10 млрд доларів. Якщо будувати сучасну дорогу, то потрібно щонайменше по три-чотири смуги у кожному напрямку. І потрібно побудувати ще один міст через Дніпро – я спираюсь на цифри, які озвучили іноземні експерти у галузі транспорту.

- Ви пообіцяли відкрити Подільсько-Воскресенський міст у костюмі Діда Мороза. Звідки у вас така впевненість, що ви до того моменту залишитесь у кріслі голови?

- Документація щодо будівництва Подільсько-Воскресенського мосту датується 1979 роком. Почали будувати у 1993 році. Вже понад 20 років триває будівництво цього мосту. Я пообіцяв, що рух транспорту з Лівого на Правий берег буде відкрито до кінця цього року. І я готую костюм Діда Мороза, щоб відкрити міст. Вже є автосполучення між Лівим і Правим берегом – поки що технічне. Наше завдання – відкрити рух транспорту, тому зараз тривають інтенсивні роботи. Проблем багато – не розповідатиму, скільки людей робить усе для того, щоб у нас не вийшло. Але якщо є мета, я не бачу перепон і зроблю все, щоб до Нового року проїхатися новим мостом у костюмі Діда Мороза: відкрити автосполучення між Лівим і Правим берегом і покінчити з корками, в яких мешканці Троєщини змушені діставатися з Лівого на Правий берег і навпаки. Що стосується виборів мера, то дійсно, багато кандидатів. Добре, коли є конкуренція. Я відрізняюся від інших політиків тим, що мені є чим звітувати перед киянами. 29 дитячих садочків було відкрито за чотири останніх роки, ще 5 ми відкриємо цього року. 7 сучасних шкіл ми побудували за цей час, понад 1000 км доріг, 16 мостів відремонтовано, але й по-справжньому зроблено заново, таких, як Шулявський міст. За минулий рік 60% інвестицій прийшло до Києва, у нас найвища зарплата, найвищі стандарти життя, мені є чим звітувати і є що пропонувати, що ми будемо далі робити. Є багато планів, які я готовий реалізувати в Києві. Якщо мені кияни довірять, то в мене є велика амбіція – жити в європейському місті. "Хочеш зробити добре – зроби сам". І тому я перебуває на цій посаді, працюю. І чи робитиму я далі місто європейським, за стандартами життя, це залежить від киян. Є велика різниця між говорити і робити.

- Ви переймаєтеся вашими конкурентами? Ви володієте реальною ситуацією – тим, що у вас є напередодні виборів?

- Я знаю, що мені потрібно робити: далі продовжувати робити свою роботу. Не гасла "Вибєрі мєня", а я роблю свою роботу, виконую свою функцію. Роблю все щиро, ефективно. Проблем багато, але питання в тому, наскільки швидко ми ці проблеми вирішимо. Зроблю все, щоб протягом наступних п’яти років Київ став дійсно європейським містом. Я подорожую по всьому світі, і коли ти приїжджаєш до США, то перше, що ти зустрічаєш, – великий прапор в аеропорту. Прапори всюди. А в Києві головного прапору нема. На День Прапора ми піднімемо головний прапор України. Найвищий флагшток, найбільший прапор – 25 на 16 м, який буде видно з усіх куточків нашого міста. Це є символ держави, прапор, з яким наші хлопці йдуть у бій, обороняють кордони. Прапор буде піднято на Київських пагорбах, між пам’ятником Другій світовій війні та Печерською Лаврою.

- Коли ви бачите протестувальників біля мерії, воно не шкрябає вам душу?

- Напередодні виборів буде багато наметів, багато звинувачень, гасел. Що мене відрізняє від інших політиків, так це те, що я можу сам ходити вулицями Києва, спілкуватися з людьми. Коли люди приходять під мерію чи до мене, я завжди зустрічаюся і проблему вирішую. Але, на жаль, є мітинги, які проводять навмисно, напередодні виборів. Банк "Аркада" побудував біля ВДНГ будинки і не може ввести їх в експлуатацію. Зібрали гроші, а продають квадратні метри на папері. І люди йдуть не до того, кому вони занесли гроші, а приходять до нас. Вони хочуть, щоб місто добудувало їхнє житло. Крім того, там є ще багато речей, і я переконаний в тому, що це є політично заангажовано. Проблем багато, але ми їх вирішимо. Місто змінюється, постійно. Відкрили зоопарк, будемо відкривати великий паркінг на 500 автівок, відкрили парк "Партизанська слава", відкриваємо наступну чергу парку на Троєщині. Робота йде, і щодня моє завдання – відкривати нові об’єкти і змінювати Київ. Хрещатик, Майдан Незалежності, Європейська площа, де плануємо паркінг на декілька тисяч автівок, ми плануємо почати реконструкцію вже наступного року. Але перед нами великий виклик – вибори. Буде багато бруду, звинувачень, маніпуляцій. Скляний міст, коли відкривали, то я сказав, що ми гроші підрядчикам перекажемо після того, як Інститут судових експертиз все перевірить. І коли вони скажуть, що все нормально, тільки після цього ми перекажемо гроші. Одразу почали розказувати, що гроші вкрали. Але як можна їх вкрасти, якщо вони на рахунках мерії? Якщо є приклади, то до правоохоронців. У нас нульова толерантність до корупції і ми робимо все прозоро, для того щоб всім було все зрозуміло. Тому запровадили і відкритий бюджет, і систему ProZorro, яка почалася з Києва. Переконаний у тому, що якщо ми будемо боротися, а я знаю це краще за інших – без боротьби перемоги не буває. Тому продовжую боротися за місто, з яким пов’язую своє майбутнє.

- Якщо в день фінального підрахунку голосів ви дізнаєтеся, що ви не мер Києва, що ви скажете своїй родині?

- Як людина досвідчена… У спорті якщо ти йдеш на ринг з думкою, що ти не виграєш, то ти не виграєш ніколи. Тому я зроблю все, що від мене залежить, для того щоб місто Київ змінювати. Мені не потрібні крісла, посади, мені є чим займатися в житті. Але я хочу жити в сучасному європейському місті. "Хочеш зробити добре – зроби сам". Це і є ключовою мотивацією мого перебування на цій посаді.

- Дякую щиро.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>